Viestin lähetti Senior
Tiedätkö mistä johtuu: Hokinaitissa toimittaja haastatteli Palsolaa pukukopissa mestaruusmatsin jälkeen...
--klips--klips---klips---
josta jotenkin jäi maku, ettei Heikkilä nauti joukkueen jakamatonta suosiota. Edes sellaista, jota tuon saavutuksen jälkeen olisi luullut kysyttäessä heti voiton jälkeen? Valaise kansaa.
Joukkueen ja valmennuksen asioistahan ei tiedä kukaan muu kuin he itse. Kolmen vuoden aikana on paljon puhuttu, yhdestä sun toisesta "ristiriidasta", johon syyllinen on ollut Kake, Kaken naamataulu, ilme, hipiä, suku, sukset, loputon latu...you name it.
Näihin voi ja olisi voinut tarttua (melkoisen moni tarttuikin terät kiiltäen) mitä erilaisimmilla tavoilla, jos puhutaan joukkueen ulkopuolisista. Mikä järkevyys tuossa sitten on toinen asia, itse olen pyrkinyt havainnoimaan asioita pitkässä juoksussa. Kritiikkiä olen esittänyt siitä, minkä nyt jokainen kiekkoa seuraava on osannut havaita; pelin toimimattomuudesta ylipäätänsä.
Ei kuitenkaan savua ilman tulta, moni joukkueen koostumukseen liittynyt tapaus kuluneiden vuosien aikana kielii tietysti jostakin, mikä liittyy valmennuksen ja pelaajiston kanssakäymiseen. Ihmeellisiä muutamien pelaajien heivauksia rosterin ulkopuolelle on koettu, merkillisiä tapahtumia - joista ei kuitenkaan voi sanoa juuta tai jaata, kun ei itse tiedä mitä oikeasti on tapahtunut.
Palsola ja joukkueen muu ydin on tietysti näitä asioita todistanut omakohtaisesti. Ei tämä periodi ole liene ihan riemusaattoa kaiken suhteen siis ollut. Ehkä nuo kommentit kertoo tästä, ehkä ei. Vaikea sanoa.
Kovia Poikia sanoi Kari Heikkilä, kun Mestaruuden voitti. Nii-in. Luulisin, että joukkueen nuoremmilla pelaajilla ei ole ollut hirveästi negatiivista Kakea kohtaan. Heidän kehittymiselleen on kuitenkin annettu aikaa ja mahdollisuuksia. Välillä jopa tuskastumiseenkin asti joidenkin kohdalla. Monesti sitten näiden kokeneimpienkin kustannuksella.
Eiköhän kullakin joukkueella ole omat ongelmansa ollut kautta historian ja tulee jatkossakin olemaan. Ne on kuitenkin tässä tapauksessa onnistuttu kääntämään menestykseksi - mikä sitten on valmennuksen ansiota suoraan ja mikä joukkueen itsensä; nää on niin vaikeita asioita punnita vesi selvästi.