Kenestä uusi presidentti?

  • 8 538
  • 122

Kenestä Suomen presidentti?

  • Tarja Halonen

    Ääniä: 98 21,8%
  • Sauli Niinistö

    Ääniä: 333 74,0%
  • jätän äänestämättä

    Ääniä: 19 4,2%

  • Äänestäjiä
    450
  • Poll closed .

Juulia

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa. Sympatioita ei muille heru...
Ensimmäisen kierroksen ehdokkaani ei jatkoon päässyt, mutta toisen kierroksen ääni menee vähemmän ärsyttävälle.

Ennen olen karsastanut Niinistöä, mutta nyt tuntuu siltä, että hän olisi näistä kahdesta ehdokkaasta se parempi. Ihan vain sen takia, että Tape oli hiukan liian itsevarma äänistään pitkin vaalikiertuetta ja se hieman ylimielinen esiintyminen vaalitenteissä ja liioiteltu hauskuus. Ei sitä jaksa. Että jospa Saulia äänestäisin.

Tiedä siis vielä, en siis tässäkään kyselyssä vielä äänestänyt kumpaakaan. Vähän lisää positiivista Niinistöltä, niin ääneni menee hänelle. Mutta voi siis mennä Tarjallekin. Riippuu miten hoitaa viimeiset vaalikeskustelut "kotiin".
 

Greffin

Jäsen
Vanhasta tuli äänestettyä ensimmäisellä kierroksella. Toisella kierroksella ääneni menee Niinistölle, joka kyllä olisi mielestäni oikein hyvä presidentti.
 

sam1987

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ensimmäisellä kierroksella äänestin heteroa ja meinaan jatkossakin äänestää heteroa. Jos ei olisi heteroita ei olisi äänestettäviäkään.

Kyllä tasavallan presidentin pitää olla kansan käyntikortti ulkomaailmaan. Eli hyvin pukeutunut, etiketti säännöt osaava, sivistynyt, oikeat arvot omaava "suurlähettiläs" eihän tästä voi kukaan olla erimieltä?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Niinistölle menee ääni. Hän on poikkeuksellisen fiksu kokoomuslaiseksi ja tuntuisi olevan aika kaukana peruskokoomuslaisesta ainakin ajatusmaailmaltaan. Lisäksi, pääsin käymään hänen työhuoneessaan silloin, kun hän oli valtiovarainministerinä. Työtuoli oli epämukava ja huone haisi tupakalle. Todellinen äijä ja työn sankari, siis, kun kykeni hoitamaan duuninsa niissä olosuhteissa niinkin hyvin.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Saukka linnaan! Halonen ei ole hämännyt minua sekuntiakaan, vaikka puolet kansasta kylläkin.
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mä väitin taannoin äänestäväni Tarjaa, mm. siksi että Saulilla on ruma letti. Sittemmin kyllästyin niin totaalisesti demareihin ja Halosen lässytykseen ja varsinkin Halosen tv-mainokseen, että äänestin Saulia. Niin ja viimeinen niitti päätökselleni oli se, että näin unta jossa Sauli yritti iskeä mua. Jos jätkä vaivautuu tulemaan mun uniini, mä voin siitä hyvästä sitä äänestää. Lisäksi päättelin, että Halosta harmittaa eniten jos äänestän Niinistöä.
Mun poliittinen asiantuntemukseni on suorastaan huimaava, ja näköjään mä teen äänestyspäätökseni täysin ääliömäisillä perusteilla.
 

BlueOrange87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat, San Jose Sharks
Tarjalle annan ääneni, samoin kuin ensimmäisellä kierroksella.
 

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sauli Niinistöllä 75 %:n kannatus ja Halosellakin jatkoajan gallupissa jo yli 21 % äänistä. Miten tästä maasta löytyy edelleenkin ihmisiä, jotka antavat äänensä Haloselle. Onko Suomi viimeinen stalinistien linnake tai Pohjois-Euroopan Albania vai mistään ihmeen syystä Halonen vielä kerää ääniä?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Wiipuri kirjoitti:
Sauli Niinistöllä 75 %:n kannatus ja Halosellakin jatkoajan gallupissa jo yli 21 % äänistä. Miten tästä maasta löytyy edelleenkin ihmisiä, jotka antavat äänensä Haloselle. Onko Suomi viimeinen stalinistien linnake tai Pohjois-Euroopan Albania vai mistään ihmeen syystä Halonen vielä kerää ääniä?

Yksinkertaisesti paras.
 

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
krobbe kirjoitti:
Ehkä siksi, että ihmiset joilla on ihan oikeakin elämä äänestävät häntä.

Mielestäni itsellänikin on tasapainoinen ihan oikea elämä. Lisäksi olen ns. duunari, muttei mieleeni tulisi missään tilanteessa antaa ääntäni taistolaiselle Haloselle. Eipä voisi ainakaan luottaa presidenttiin, jos Suomen ja Venäjän välille jostain syystä muodostuisi jonkinlainen kriisitilanne.
 

krobbe

Jäsen
Wiipuri kirjoitti:
Mielestäni itsellänikin on tasapainoinen ihan oikea elämä. Lisäksi olen ns. duunari, muttei mieleeni tulisi missään tilanteessa antaa ääntäni taistolaiselle Haloselle. Eipä voisi ainakaan luottaa presidenttiin, jos Suomen ja Venäjän välille jostain syystä muodostuisi jonkinlainen kriisitilanne.

Mutta eläintenrääkkääjään voisit?

Sauli kertoi vaalikeskustelussa pikkupoikana kiusanneensa lehmiä maalla, hyi, hyi!
 
Suosikkijoukkue
D-Kiekko, Teräs-Kiekko, Eka-Kiekko
Mikäli Niinistöllä on kanttia julkisesti puolustaa tupakoitsijoiden oikeuksia Hyssälän puljun hysteerikkoja vastaan, lupaan äänestää häntä, niin vasemmistolainen kuin olenkin.
 

Viljuri

Jäsen
Helmut Steiger kirjoitti:
Mikäli Niinistöllä on kanttia julkisesti puolustaa tupakoitsijoiden oikeuksia Hyssälän puljun hysteerikkoja vastaan, lupaan äänestää häntä, niin vasemmistolainen kuin olenkin.

Eiköhän hänellä ole, kun hän itsekkin tuohon paheeseen on elonsa tiellä sortunut. Tosin asia ei ole minun lupaamisestani kiinni, joten tähän tulee suhtautua kuin mainosmiesten lupauksiin.

Yksilönvapauksia kuitenkin liiallisen kollektiivisuuden sijasta. Ja tuskin Sauli puhuu viinaveron nostamisenkaan puolesta. Parempihan se on, että ne veromarkat jäävät Suomeen kuin Viroon. Tjsp.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
sam1987 kirjoitti:
Ensimmäisellä kierroksella äänestin heteroa ja meinaan jatkossakin äänestää heteroa. Jos ei olisi heteroita ei olisi äänestettäviäkään.

Eli et vielä tiedä, että kumpaa äänestät? Vai onko Sauli Niinistö mielestäsi kaappihomo?
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Vaikea tilanne sikäli, kun kumpikaan ehdokas ei houkuttele äänestämään millään lailla. Halosesta en ole tykännyt koskaan ja häntä en kyllä äänestänyt edellisissäkään vaaleissa.
Niinistö tuntuu puolestaan persoonana olevan aika omituinen, vaikka en häntä tunnekaan. Kokoomus on mutenkin hanurista. Jos jompikumpi pitäisi valita pakosta, niin sitten ehkä "saukki".
Oma ehdokkaani ikävä kyllä putosi jo aiemmin. Se ei muuten ollut Vanhanen.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
En ole kokoomusnuori enkä vasemmistolaisvanhus enkä kepulainenkaan. Äänestän Niinistöä siksi, että hän vaikuttaa miellyttävämmältä ihmisenä ja muutenkin pätevämmältä tähän tehtävään. Halonen on persoonana erittäin ärsyttävä ja ylimielinen. Vaikuttaa niinkuin hänellä olisi tämä presidenttiys kilahtanut pahemman kerran hattuun. En tiedä mitä "koko kansa" hänessä näkee.
Onneksi on näitä vaalitenttejä niin näkee millaisia ehdokkaat ovat. Minulle tuli täytenä yllätyksenä, että istuva muumimamma on tuollainen(käytökseltään), koska en siis juurikaan jaksa politiikkaa seurata ja edellisen vaalin aikana kiinnostus oli vieläkin alhaisempaa.
 

Vesku

Jäsen
Olen Salen kannattaja jo ekalta kiekalta lähtien. Joulukuussa hain ehdokastani lehtiä ja vaaliväittelyitä seuraten, mutta ehdokkaan päätettyäni olen huomannut suurimman osan lähipiiristänikin lähteneen samaiseen kärrykyytiin.

Vielä ei ole myöhäistä hypätä Salen bandwagoniin!
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vaalien setuppi lienee jo selvinnyt kaikille. Kyseessä on selkeästi arvovalinta.

Sale edustaa vapautta , tasa-arvoa ja yksilön vastuuta ja
Halonen vasemmistolaista keskushallinnon holhousta.

Näistä voi jokainen sitten valita ja SAK:han auttaa osaa valinnassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös