Valitettavasti näen tämänkin asian täysin päinvastaisella tavalla.
Keskustelupalsta mahdollisti ovet paukkuen lähteneelle Meskaselle oman yksipuolisen totuutensa tuomisen julkisuuteen täysin epätasapainoisella tavalla. Aikuiset business-ihmiset eivät keskustele tärkeistä liikeasioista sosiaalisen median kautta. Eivätkä vikise eronsa jälkeen firman asioista.
Sama kai se on missä keskustelee, sosiaalisessa mediassa vai "oikean median" edessä.
Itse näen Keskustelupalstan sulkemisen yksinomaan Meskasen suun sulkemisena, mikä on nykytilanteessa Ilveksen edun kannalta ikävä vaikkakin välttämätön toimenpide.
Niin, varsin toimiva tapa lopettaa kritiikki on eliminoida sitä esittävät. Kysykää vaikka Stalinilta. (/sarcasm) Oikeasti Meskasen kannalta on ihan sama, onko ipan foorumi auki vai ei. Miehellä on tunnetusti kirjoitusoikeudet tällekin palstalle, ja halutessaan pääsee varmasti avautumaan lehtiin.
Lausunnoissaan Meskanen ilmoitti erittäin selkeästi, mistä homma kiikasti. Hänen saatavilleen ei löytynyt halukkuutta antaa sen parempaa etuoikeusasemaa kuin muillekaan saataville, joten hän lähti sanojensa mukaan ovet paukkuen. Mitä kunnioitettavaa tässä on? Mitä arvokasta sisältyy käytökseen heittää itse rakentamansa syvästi tappiollinen liiketoiminta toisten silmille ja marssia ulos rinta kaarella? Ja vielä aloittaa julkinen vikiseminen asioista jälkikäteen, kun aidosti vastuuta kantavilla henkilöillä on jo täysi fokus Ilveksen tulevaisuudessa ja edessä olevassa liigakaudessa?
Meskanen lainasi rahaa Ilvekselle käytännössä sillä ehdolla, että laina muuttuu osakkeiksi. Vinnie päätti muuttaa lainan ehtoja jälkikäteen. Onko ihme, jos lähtee ovet paukkuen?
Kannattaa hetki miettiä, kukahan se jälleen kerran kantaa raskasta vastuuta Ilveksestä ja Ilveksen tulavaisuudesta. Meskanen se ei nollaa enempää ole.
Minusta taas on päivän selvää, että Manngard se ei ainakaan ole. Hän ehkä välittää Ilveksestä, mutta vastuuta ja tulevaisuudenhuolia hän kantaa
sijoituksestaan. Meskasella meni kuppi nurin, joten hänkään ei todennäköisesti välitä enää kuin rahasta - tiedän, että mies on tarkka rahoistaan enkä ihmettele yhtään, jos tätä savottaa jatketaan oikeudessa..
Hiukkasen enemmän analyyttisuutta ja kriittisyyttä nettilukijoilta olisi ihan tarpeen, jälleen kerran. Ei kannata uskoa vääriä messiaita eikä kannata olettaa että jonkun vaikeneminen tarkoittaisi etteikö hänellä olisi täysin puhtaat tai jopa kaikkein puhtaimmat jauhot pussissaan.
Ainoa asia, mitä voimme analysoida, on Meskasen puheet. Peräänkuulutat itse aina faktoja, nyt on aika tuoda ne pöytään. Mistä sinä vedät johtopäätöksen, että hän on se "väärä messias", pääsyyllinen? Ja ennen kaikkea, mikä intressi Meskasella tähän on?
P.S. Minun tarkoitukseni ei ole pestä ketään puhtaaksi mistään. En väitä, että Meskasella on "puhtaat jauhot pussissaan", tai että Vinnie on syyllinen kaikkeen. Kirjoitan vain mielipiteeni, miltä tilanne minun silmääni
näyttää. Kuva voi olla vääristynyt, mutta kukaan ulkopuolinen ei voi muuta kuin esittää parhaan arvauksensa.