Mutta minkälainen statement ne kolme ekaa peliä sitten olivat? Tai koko runkosarja? En mä yhtään epäile Lehterän sanoja, että haluavat pelata Villelle, mutta valmennuksen tehtävä olisi saada joukkue pelaamaan tasaisen hyvin läpi koko kauden. Ei tämä homma voi toimia niin, että joukkue herää aina vasta siinä vaiheessa, kun aletaan isommissa äänin vaatimaan potkuja ja tuomaan lakanoita katsomoon. Toisin sanoen kun ollaan selkä seinää vasten, niin sitten vasta rupeaa kiinnostamaan voittaminen.Mä muotoilisin ennemminkin, että ei se vaihtamalla automaattisesti parane.
Mun mielestäni joukkue on nyt antanut aika kovan statementin sen puolesta, että Villen halutaan jatkavan. Sitä kannattaa seurajohdossakin kuunnella herkällä korvalla eikä pyrkiä väkisin ottamaan liian isoa roolia, koska mahdollisesti tavoitteet eivät täyty ja ollaan pettyneitä.
Tällä hetkellä joukkue tekee hienoa juttua ja jos se kantaa päätyyn asti, niin sitten asia olkoot näin ja Ville saa jatkaa, mutta jos tämä homma katkeaa huomenna tai Kärppiä vastaan, niin mitä on jäänyt käteen kolmesta vuodesta? Ei yhtään mitään. Liigassa tuollainen kolmen vuoden pätkä itsessään on jo pitkä varsinkin, jos mitään kehitystä ei ole tapahtunut.
Ei IFK:ta Salmelaisen aikana voi syyttää siitä etteikö täällä valmennukselle olisi annettu työrauhaa ja mahdollisuutta kehittyä. Kolme vuotta ja jos tulos on paska, niin ei se siitä muuksi muutu. Paska jatkuvuus olisi tuolloin katkaistava.
Jos ylipäätään mietitään IFK:ta valmentajan näkövinkkelistä, niin mikään kovin tuulinen paikkahan stadi ei ole ollut pl. pieni pätkä Matikaisen ja Törmäsen välissä. Matikainen lähti itse ja siitä syntyi hetkellinen negatiivinen kierre, mutta KJ, Stögö ja Ville ovat kaikki tässä reiluun kymmeneen vuoteen vetäneet kolmen vuoden pestit. Pike veti 2,5 vuotta suunnitellusti. Selin oli nähdäkseni ainut jolle ei siimaa paljon annettu, muille kylläkin on taattu työrauha.