Kenestä HIFK:n seuraava päävalmentaja?

  • 136 362
  • 1 187

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta saihan se Kojokin monoa Tsekin maajoukkueen peräsimestä ja silti kelpaisi meille Peltosen seuraajaksi. Törmänenkin sai potkut Bernistä juuri ennen IFK-pestiään, ja Peltonenkin Lausannesta ennen hänen IFK-pestiään. Että ei kai ne potkut sinänsä itsessään vielä mitään poissulje.

Se on tapauskohtaista. Pekka Virran kohdalla se on poissulkevaa, että SaiPassa meni heikosti. Tapiolan kohdalla on poissulkevaa se, että vaikka täällä alkaisi dynastia, niin väärin voitettu.

Kojoa ja Törmästä en tosiaan lähtisi vertaamaan Söderholmiin, koska menestys tuntuu seuraavan Törmästä ja KJ:ta. Söderholm olisi kiistatta tyylikäs valmentaja, mutta ei hän ole voittanut mitään missään. Lisäksi osaako kukaan edes sanoa, että minkälaista jääkiekkoa Söderholm peluuttaa ja ovatko hänen joukkueensa ylisuorittaneet materiaalinsa nähden? Olli Jokinenkaan ei ole mitään valmentajana voittanut, mutta Liigassa valmentaneena voi sanoa, että hän on ylisuorittanut Jukureiden pelajaabudjetilla ja pelitapakin on helposti nähtävillä.

HIFK:lla on muuten aika surkea scouttaamasn valmentajia ollut aina. Tärkeintä tuntuu olevan se, että coachi on "IFK:n näköinen. Hirveän vähän ovat Törmästä ja KJ:ta lukuunottamatta IFK-valmentajat voittaneet mitään muuallakaan.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Se on tapauskohtaista. Pekka Virran kohdalla se on poissulkevaa, että SaiPassa meni heikosti. Tapiolan kohdalla on poissulkevaa se, että vaikka täällä alkaisi dynastia, niin väärin voitettu.

Kojoa ja Törmästä en tosiaan lähtisi vertaamaan Söderholmiin, koska menestys tuntuu seuraavan Törmästä ja KJ:ta. Söderholm olisi kiistatta tyylikäs valmentaja, mutta ei hän ole voittanut mitään missään. Lisäksi osaako kukaan edes sanoa, että minkälaista jääkiekkoa Söderholm peluuttaa ja ovatko hänen joukkueensa ylisuorittaneet materiaalinsa nähden? Olli Jokinenkaan ei ole mitään valmentajana voittanut, mutta Liigassa valmentaneena voi sanoa, että hän on ylisuorittanut Jukureiden pelajaabudjetilla ja pelitapakin on helposti nähtävillä.

HIFK:lla on muuten aika surkea scouttaamasn valmentajia ollut aina. Tärkeintä tuntuu olevan se, että coachi on "IFK:n näköinen. Hirveän vähän ovat Törmästä ja KJ:ta lukuunottamatta IFK-valmentajat voittaneet mitään muuallakaan.

Niin, en siis tosiaan verrannut näitä keskenään, vaan annoin vain esimerkkejä siitä, että potkut eivät itsessään ole poissulkevia. Kun @M.Rönkkö-83 tuntui kirjoittavan, että koska Söde sai Sveitsistä potkut, ei siksi ole varteenotettava vaihtoehto. Mitään muuta en kirjoittanut, kuin että ne potkut eivät itsessään vielä tarkoita mitään.

Sitten on aivan eri keskustelu, että mikä on Söden pelikirja ja riittääkö taso liigaan. Siihen en osaa ottaa kantaa, en ole seurannut Söden valmennustaivalta muuta kuin Saksan maajoukkueen peräsimessä ja se otoskoko on melko pieni (mutta kyllä hän minusta sai Saksan pelaamaan hyvää lätkää). Sen sijaan sanoin sen ainoan mitä voin sanoa Södestä, eli että hän on älykäs ja tyylikäs Mr. IFK.

Minusta Virran potkut eivät myöskään ole poissulkevia, sen verran heikolla materiaalilla hän joutui SaiPassa operoimaan.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Kun @M.Rönkkö-83 tuntui kirjoittavan, että koska Söde sai Sveitsistä potkut, ei siksi ole varteenotettava vaihtoehto.
Ei hän kyllä niin kirjoittanut. Kirjoitti, että sai Sveitsistä kenkää, nyt menee Münchenissä joukkueen budjettiin ja aiempaan menestykseen nähden surkeasti ja Saksan maajoukkue alkoi (ainakin tuloksellisesti) pelata paremmin Söden lähdön jälkeen.

Söde on yksi niistä nimistä, jolle sanoisin tässä vaiheessa ehdottomasti ei. Liian suuri riski, niin valmentajana kuin legenda-statuksenkin puolesta. 3-5 vuoden päästä olisi sopiva ikkuna, mikäli Söden urakäyrä silloin sitä puoltaa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kojo ei ole varmaankaan tulossa ja onhan tainnut itse linjata sen, että liigassa kun olet IFK:ssa mestaruuden voittanut niin siellä ei mitään nähtävää ole.


Tässä uutisessa vihjaillaan Peltosen jatkolla ja spekuloidaan Nummelinin tulolla IFK:n penkin taakse Peltosen kakkoseksi eli sitten Tilkanen siirtyy tieltä pois jos näin tapahtuu.

 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tässä uutisessa vihjaillaan Peltosen jatkolla ja spekuloidaan Nummelinin tulolla IFK:n penkin taakse Peltosen kakkoseksi eli sitten Tilkanen siirtyy tieltä pois jos näin tapahtuu.

Mihin perustuu oletus, että Tietokone-Tilkanen "siirtyisi pois tieltä"? Eikö se yhtä hyvin voi olla Pomo Ojanen, joka tekee samoja juttuja nyt IFKssa (Murphyn tilalla), kun Nummelin Sveitsissä?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Itse olen sitä mieltä, että hyvistä osaajista täytyy pitää kiinni. Aivan sama onko menossa kuinka mones vuosi. Vaihtaminen vaihtamisen ilosta on järjetöntä touhua. Salmelainen on kaikista parhaiten kartalla siitä, että onko Peltonen paras vaihtoehto IFK:n penkin taakse vai ei. Liigassa on vaihtuvuus niin suurta kausien välissä, että en pelkää äänen/naaman kulumista kopissa.

Tuo max kolme vuotta samassa seurassa on ihan puppua. Mietitään nyt vaikka nykyistä TPS:n valmentajaa Miettistä, niin ylivoimaisesti hänen paras kautensa KalPassa oli viime kausi, hänen neljäs kausi siis. Muina kolmena kautena kauhea määrä kritiikkiä, mutta viime kausi oli hyvä ja haastoivat Pelicansin tosissaan. Jatkolan loukkaantuminen tuossa sarjassa oli massiivinen takaisku. Pekka Virta ja Lukko jo mainittiinkin aiemmin.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Söde voi olla hyvä valmentaja tai sitten ei, mutta ei häntä pidä pelkästään sen peliuransa takia tänne palkata. Näytöt pitää tulla menestyksestä valmentajana ja ne hänellä on vielä ohkaiset.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Minulla on hytinä, että meidän seuraava valmentaja on pääkaupunkiseudun miehiä ja hänellä on myös kokemusta ulkomailta, mm. Sveitsistä. Valinta on melko varmaan tehty.
Edit: Lisätty lyhenne ja sana.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Minulla on hytinä, että meidän seuraava valmentaja on pääkaupunkiseudun miehiä ja hänellä on myös kokemusta ulkomailta, mm. Sveitsistä. Valinta on melko varmaan tehty.
Edit: Lisätty lyhenne ja sana.
Eli Ville Peltonen.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Itse ottaisin OJ:n erittäin mieluusti tänne, eikä pelkästään siksi että hän on OJ ja "oma poika" vaan siksi että Jukurit pelaa tällä hetkellä erillaista kiekkoa kuin muut. Minulle sopisi paremmin kuin hyvin se että IFK olisi Liigassa pelillisesti poikkeus, etenkin kun Jokisen kiekko tuntuu olevan erittäin viihdyttävää. Viime vierailulla Jukurit taisi antaa yhden syötön alaspäin, se oli jatkoajalla 3vs3 tilanteessa, siihen asti oli heti lähdetty ylöspäin kiekon riiston jälkeen. Tähän lisäksi erittäin aktiivinen karvauspelaaminen, niin on kyllä kiva katsella.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Itse ottaisin OJ:n erittäin mieluusti tänne, eikä pelkästään siksi että hän on OJ ja "oma poika" vaan siksi että Jukurit pelaa tällä hetkellä erillaista kiekkoa kuin muut. Minulle sopisi paremmin kuin hyvin se että IFK olisi Liigassa pelillisesti poikkeus, etenkin kun Jokisen kiekko tuntuu olevan erittäin viihdyttävää. Viime vierailulla Jukurit taisi antaa yhden syötön alaspäin, se oli jatkoajalla 3vs3 tilanteessa, siihen asti oli heti lähdetty ylöspäin kiekon riiston jälkeen. Tähän lisäksi erittäin aktiivinen karvauspelaaminen, niin on kyllä kiva katsella.

En ole silti varma saadaanko sillä sapluunalla menestystä. Sihvosen podcastissa käytiin Jokisen taktiikka pankkia pois ja miten siihen on reagoitu. Nyt tällä hetkellä Jukureilla taas haastava jakso. On hävinnyt 6 viimeisimmästä 7 ottelusta.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
En ole silti varma saadaanko sillä sapluunalla menestystä. Sihvosen podcastissa käytiin Jokisen taktiikka pankkia pois ja miten siihen on reagoitu. Nyt tällä hetkellä Jukureilla taas haastava jakso. On hävinnyt 6 viimeisimmästä 7 ottelusta.

joo totta, en myöskään ole vakuuttunut että saako sillä menestystä. Tosin pitää muistaa että Jukureilla ei ehkäpä ole ihan ne kärkijätkät käytettävissä.
Mutta tykkäisin silti ajatuksesta että IFK menisi vastavirtaan pelillisesti, etenkin kun se on viihdyttävää. Itse olen enemmän sitä ns. ryminäpronssikoulukuntaa (korostan että OJ:n peli ei ole tätä ryminäpronssipeliä) joka mieluummin katselee viihdyttävää lätkää kuin viimeisen päälle virheitä välttelevää varovaista ns prosenttilätkää.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Söde voi olla hyvä valmentaja tai sitten ei, mutta ei häntä pidä pelkästään sen peliuransa takia tänne palkata. Näytöt pitää tulla menestyksestä valmentajana ja ne hänellä on vielä ohkaiset.

Pelaajataustaa en ota huomioon lainkaan Söderholmin, Nummelinin tai kenenkään muunkaan valmentajan näyttöjä ja meriittejä miettiessä. Mutta jos nyt vertailee keskusteluissa olleita Petteri Nummelinia ja Toni Söderholmia, niin Nummelin on tähän mennessä toiminut ainoastaan apuvalmentajana (Norjassa 3v, Sveitsissä toinen vuosi alkanut, ja Latvian maajoukkueessa vuoden), kun taas Söderholm on toiminut viitenä vuotena Saksan maajoukkueen päävalmentajana ja toista vuotta (Bern viime kaudella, München tällä kaudella) seurajoukkueen päävalmentajana. Kyllähän Söderholmilla on paremmat meriitit nimenomaan valmentajana ja vaikkei meriitit kenties vielä riitä päävalmentajaksi liigan kärkijoukkueeseen, olisi ainakin apuvalmentajaksi kokeneempi kuin Nummelin. Suostuisiko sitten Peltosen, Virran, Jalosen tai jonkun muun apuvalmentajaksi on asia erikseen.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Itse uskon vahvasti, että sieltä tulee Villen 1+1/ suora kahden vuoden the tiedote jossain kohden. Ja itse olen tyytyväinen tähän jatkumoon. Spekulointia toki kaikki, mutta en usko Virtaan millään muotoa enkä muihinkaan vaihtoehtoihin, että niitä just nyt edes mietitään.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Minulla on hytinä, että meidän seuraava valmentaja on pääkaupunkiseudun miehiä ja hänellä on myös kokemusta ulkomailta, mm. Sveitsistä. Valinta on melko varmaan tehty.
Edit: Lisätty lyhenne ja sana.

Kuulostaa Tommi Niemelältä. Neljä kautta Pelicansin päävalmentajana, yksi finaalipaikka. Yhdet U18 kisat päävalmentajana myös, mutta onko kenties vielä suunnilleen yhtä ohkaiset meriitit kuin Söderholmillakin?
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Kun tämä erinomainen jatkolappu on nyt sitten kerran voimassa myös pari seuraavaa kautta niin lukeeko siinä sopimuksessa nimenomaan jotain päävalmentajan työnkuvasta? Olisi erinomaista jos työnkuva voisi olla vaikka joku kivien kääntely Nordiksen parkkipaikalla.

Vittu.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Koittaisin saada loppukaudeksi KJ:n VP:n pariksi, kun KJ kerran täällä pyörii. Nyt joukkue ui pelillisesti ja mentaalisesti niin syvällä, että on ihan viimeiset hetket kääntää kelkka toiseen suuntaan. Tällainenkin muutos voi olla hyvä, jos on mahdollista tehdä. Sääleistä ponnistaminen ei korkealle kanna, joten jotain on tehtävä ja äkkiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös