Kenestä HIFK:n seuraava päävalmentaja?

  • 134 825
  • 1 187

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Åstenista vielä: Kiitos.
MMÅ:n tehokkuudesta sen verran, että hänellä taitaa olla GPG 0,09 tällä hetkellä ja samaa luokkaa se on ollut aikaisemminkin. Pisteitä tänä vuonna yksi vähemmän kuin toissa kaudella, mutta vielä ehtii ohittaa sen lukeman. PPG ei kuitenkaan ikinä ole ollut mikään mainittava. Hän on toki parantanut peliään, sen voin myöntää.
Ehkä edelleen kuitenkin rouhijan rooli on se tärkein, yleisölle ja joillekin muille - ei minulle.
Saa kyllä tunteet nousemaan vastustajilla ja se on sitä tarkoittamaani Åsten-showta.
Härnäämistä voi hyvätkin pelaajat harrastaa tarvittaessa.
Olen aina pitänyt kovista taklauksista, kovasta pelistä ja omien suojelemisesta, mutta se on meidän nykyisen Liigan mukaan poistumassa (jopa liikaa verrattuna kansainväliseen peliin).
En kuitenkaan näe hänessä varmaa 0,17 tai peräti yli 0,20 GPG-pelaajaa.
Taisi olla aika liki ettei olisi saanut sopparia tälle kaudelle.
Ei hän kuitenkaan huonoin tuolla ole.
Åstenista niin ikään: Täällä on lähes kaikki hänestä jo sanottu, mutta yksi juttu pistää korvaan (positiivisessa mielessä), ja se on se, että kun joku kommentaattori (Vallin/Saravo/joku muu) kommentoi Åstenia, usein kertovat, että kaikki haluavat hänen pelaavan mieluummin omassa jengissä kuin vastustajan jengissä. Ei tuotakaan asiaa voi sivuuttaa. Se ei tarkoita, että on vain hauska jätkä, vaan kyllä siinä nimenomaan tarkoitetaan sitä jääaikaa. Jotkut pelaajat kun ovat paskamaisia vastustajia, ja se sitten usein vaikuttaa siihen, mitä saadaan luotua näitä inhottavia vastustajia vastaan. Ja tuollaista on hemmetin vaikea oikeastaan millään mittarilla aukottomasti osoittaa, mutta peliin se vaikuttaa varmasti.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Bafforosso , kyllä mä tiedän, että mun viestini ovat pitkiä kuin nälkävuodet. Sitä ei siis tarvitse mulle erikseen kertoa uudelleen ja uudelleen. Viestit ovat pitkiä siksi, että haluan omien näkemysteni perustelujen käyvän ilmi ko. viestissä ja siksi viestit venyvät. Henkilökohtaisesti en ole juurikaan kiinnostunut muiden mielipiteistä, ellei niitä pysty perustelemaan tai perustelut ovat tyyliin "koska musta tuntuu siltä". Minusta se ei ole kovin hedelmällistä keskustelua. Toki joissain asioissa pelkkä mielipide riittää, mutta silloin ne ovat useinkin tunteiden pohjalta tehty.

En myöskään ole saanut modeilta huomautuksia liian pitkistä viesteistä eikä mua ole muutenkaan sanktioitu viesteistäni, joten ne eivät varmaankaan sitten ole palstan sääntöjen vastaisia. Luulen, että sekään ei riitä vielä sanktioihin, että sisältö ja kirjoittaja eivät miellytä. Mutta tokihan mun viestejä voi modeille raportoida, jos kokee ne sääntöjen vastaisiksi. Sitä paitsi, onhan täällä muitakin, jotka kirjoittavat hyvin usein pitkiä viestejä ja joista sinäkin olet tykännyt, joten omaan silmääni vaikuttaa siltä, että viestien pituus ei niinkään ole se oikea ongelma, vaan kirjoittaja ja omasta mielipiteestäsi poikkeavat näkemykset. Eikä siinä mitään, kuuluu elämään. Mutta kyllä mun viestit voi aivan hyvin skipata, jos ei kiinnosta, huvita tai ole aikaa. Suosittelen sitä itse asiassa kaikille niille, joiden verenpaine nousee pelkän mun nimimerkkini näkemisestä, koska ei mun ole tarkoitus ärsyttää ketään. Se, että sinun on vaikea lukea pitkiä viestejäni puhelimella tai et jaksaisi niitä muutenkaan, ei oikeastaan ole kenenkään muun ongelma kuin sinun. Mutta syödään tää paska ja mennään eteenpäin :).
 
Suosikkijoukkue
IFK
Ei sitä menestystä mitata kuntopuntareilla vaan mestaruuksilla.
Niistä Tapolalla on kovat näytöt Tapparasta, niin penkin kuin toimistopöydän takaa. Jos ja kun HIFK pelaa kaudesta toiseen resursseihin nähden alakanttiin, on mielestäni ihan fiksua hakea sitä menestystä muiden opein joilla on siitä vahvaa ja tuoretta näyttöä.
En usko ja myöskin toivon ettei Taposta ole palkattu valmentajaksi, jos hänet on tänne rekrytty.

Tässä kiteytyy aika moni IFK:n ongelma. Ensinnäkin, miksi IFK pelaa resursseihin nähden alakanttiin? Mitä ne resurssit ovat? Ilmoitettuihin pelaajabudjetteihin en usko. Kolmikko Kärpät, Tappara, IFK ovat ilmoittaneet tälle kaudelle 3milj. mutta moni asioista jotain olevinaan tietävä pitää Kärppien rosteria 4milj. nippuna, ja Tapparan lähelle sitä. Onko IFK edes 3milj. näköinen? Ainakin Salmelainen hieman yski tuolle luvulle. Tämä epäsuhta ei ole yksin tämän kauden kuva, vaan huomattavasti pidempi putki. Näin isot erot panostuksissa pitäisi näkyä kentällä. Näkyykö - se on sitten toinen mielenkiintoinen kysymys.

Kärpät ja Tappara ovat menestyneet hyvin, ei kahta sanaa. Mutta mikä on ollut valmentajan merkitys menestyksen takuumiehenä? Kärpissä voitetut mestaruudet eivät ole ainakaan auttaneet valmentajia mestaruuksiin muualla. Tapparassa Rautakorpi/Taponen ovat pyörittäneet menestyksekkäästi valmennusta vuorovedoin vuosikymmenen, mutta Rautakorven menestys JYP peräsimessä ei mairittele. Rosterista voi olla montaa mieltä, mutta kyllä sieltä Liigaan koviakin nimiä löytyy. Yhteenvetona, takaako Kärpissä tai Tapparassa menestynyt valmentaja menestystä uuteen seuraan? No ei takaa. Tai ei ole ainakaan taannut. Mutta aina saa elää toivossa.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisiko olla mahdollista, että Tapola tulee Salmelaisen tilalle ja Peltonen jatkaa päävalmentajana?

Tämä olisi se skenaario, jota itse olen pitänyt todennäköisimpänä.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisiko olla mahdollista, että Tapola tulee Salmelaisen tilalle ja Peltonen jatkaa päävalmentajana?

Tämä voisi olla yksi skenaario. Tosin valmentajavalintoja tehdään usein jo aika aikaisessa vaiheessa ja jos IFK:ssa jo marras-joulukuussa pohdittiin ensi kauden valmentajakuvioita, en yhtään ihmettelisi, jos silloin oltaisi päädytty Tapolan tai jonkun muun uuden valmentajan palkkaamiseen. Sama tilannehan saattaa olla Peltosen Sveitsin pestin kanssa ja ehkä molemmat osapuolet ovat siinä vaiheessa kautta todenneet että win-win. Jjuri nyt näyttää siltä, että Peltosen jatko olisi hyvä juttu, mutta 15 ottelun hyvä putki ei vielä ole saavutus sinällään. Paikka välierissä tai finaalissa kertoisi enemmän siitä, että eteenpäin on menty. Jos tänä vuonna taas jäädään puolivälieriin, niin tuskin täälläkään Peltosta hirveästi hehkutetaan.

Kyllä mulle Tapola kelpaisi valmentajaksi, vaikka tänä keväänä tulisi jopa mestaruus. Päätökset näissä asioissa tehdään aiemmin ja silloin voi käydä niin kuin Jalosen kohdalla kävi. Matikainen oli kuitenkin sillä hetkellä ns kuuma valmentaja ja ymmärrän sen ratkaisun, vaikka se jälkikäteen hölmöltä näyttikin. Törmästä en nostaisi ihan samaan kastiin Jalosen kanssa ja siinä keississä suurin ongelma oli uuden valmentajan valinta. Selin ei ikinä ollut valmentanut menestyksekkäästi oikein missään ja Pikkarainen oli divarivalkku. Nämä kaverit olivat väärää kaliiperia IFK:lle ja veivät joukkueelta menestysmahdollisuudet monena kautena huippurosterista huolimatta.
 

ball1n

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä voisi olla yksi skenaario. Tosin valmentajavalintoja tehdään usein jo aika aikaisessa vaiheessa ja jos IFK:ssa jo marras-joulukuussa pohdittiin ensi kauden valmentajakuvioita, en yhtään ihmettelisi, jos silloin oltaisi päädytty Tapolan tai jonkun muun uuden valmentajan palkkaamiseen. Sama tilannehan saattaa olla Peltosen Sveitsin pestin kanssa ja ehkä molemmat osapuolet ovat siinä vaiheessa kautta todenneet että win-win. Jjuri nyt näyttää siltä, että Peltosen jatko olisi hyvä juttu, mutta 15 ottelun hyvä putki ei vielä ole saavutus sinällään. Paikka välierissä tai finaalissa kertoisi enemmän siitä, että eteenpäin on menty. Jos tänä vuonna taas jäädään puolivälieriin, niin tuskin täälläkään Peltosta hirveästi hehkutetaan.

Kyllä mulle Tapola kelpaisi valmentajaksi, vaikka tänä keväänä tulisi jopa mestaruus. Päätökset näissä asioissa tehdään aiemmin ja silloin voi käydä niin kuin Jalosen kohdalla kävi. Matikainen oli kuitenkin sillä hetkellä ns kuuma valmentaja ja ymmärrän sen ratkaisun, vaikka se jälkikäteen hölmöltä näyttikin. Törmästä en nostaisi ihan samaan kastiin Jalosen kanssa ja siinä keississä suurin ongelma oli uuden valmentajan valinta. Selin ei ikinä ollut valmentanut menestyksekkäästi oikein missään ja Pikkarainen oli divarivalkku. Nämä kaverit olivat väärää kaliiperia IFK:lle ja veivät joukkueelta menestysmahdollisuudet monena kautena huippurosterista huolimatta.
Juurikin näin ja samoja asioita olen itse myös pohtinut.

Hifk-Tappara lehdistötilaisuudessa paistoi itselleni, kunnioitus molempien valmentajien välillä ja tästä päättelin jos Tapola olisi sittenkin tulossa Salmelaisen tilalle. Tässä olisi sitä oikeanlaista jatkumoa ja Tapola toisi kaivattua muutosta organisaatioon.

Peltosesta myös saataisiin ulosmitattua maksimi ja riippuen miten asiat hoidettu tämän kauden huonon alun johdosta, niin mahdollisesti Peltosen jatko valmentajana, riippuen jatkuuko nousujohtoinen suorittaminen kuinka pitkälle.

Itse näkisin, että jos Tapola Hifk:hon tulisi olisi paras paikka hänelle Salmelaisen pallilla ja Peltonen valmentaja, oliko se K.Jalonen ja joku muu, jotka olivat veikanneet Peltosesta tulevaa huippuvalmentajaa?
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
@Bafforosso , kyllä mä tiedän, että mun viestini ovat pitkiä kuin nälkävuodet. Sitä ei siis tarvitse mulle erikseen kertoa uudelleen ja uudelleen. Viestit ovat pitkiä siksi, että haluan omien näkemysteni perustelujen käyvän ilmi ko. viestissä ja siksi viestit venyvät. Henkilökohtaisesti en ole juurikaan kiinnostunut muiden mielipiteistä, ellei niitä pysty perustelemaan tai perustelut ovat tyyliin "koska musta tuntuu siltä". Minusta se ei ole kovin hedelmällistä keskustelua. Toki joissain asioissa pelkkä mielipide riittää, mutta silloin ne ovat useinkin tunteiden pohjalta tehty.

En myöskään ole saanut modeilta huomautuksia liian pitkistä viesteistä eikä mua ole muutenkaan sanktioitu viesteistäni, joten ne eivät varmaankaan sitten ole palstan sääntöjen vastaisia. Luulen, että sekään ei riitä vielä sanktioihin, että sisältö ja kirjoittaja eivät miellytä. Mutta tokihan mun viestejä voi modeille raportoida, jos kokee ne sääntöjen vastaisiksi. Sitä paitsi, onhan täällä muitakin, jotka kirjoittavat hyvin usein pitkiä viestejä ja joista sinäkin olet tykännyt, joten omaan silmääni vaikuttaa siltä, että viestien pituus ei niinkään ole se oikea ongelma, vaan kirjoittaja ja omasta mielipiteestäsi poikkeavat näkemykset. Eikä siinä mitään, kuuluu elämään. Mutta kyllä mun viestit voi aivan hyvin skipata, jos ei kiinnosta, huvita tai ole aikaa. Suosittelen sitä itse asiassa kaikille niille, joiden verenpaine nousee pelkän mun nimimerkkini näkemisestä, koska ei mun ole tarkoitus ärsyttää ketään. Se, että sinun on vaikea lukea pitkiä viestejäni puhelimella tai et jaksaisi niitä muutenkaan, ei oikeastaan ole kenenkään muun ongelma kuin sinun. Mutta syödään tää paska ja mennään eteenpäin :).
Niin, siis sisältö on usein mielenkiintoinen viesteissäsi. Aina en ole samaa mieltä. Ja usein - myös muiden viesteissä - tulee useampi asia ja jään miettimään painanko tykkäystä vai en. Asioista kun joistakin saatan olla samaa ja toisista eri mieltä.
Samaten harmi, ettei ole en tykkää nappia.
Mutta siksi ja vain siksi pitkien sijaan lukisin vaikka 5 lyhyttä. Niitä olisi helpompi kommentoida (eikä kirjoittaja välttämättä tulkitsisi kaikkia mielipiteitä negatiivisiksi).
Oletko ajatellut tällaista mahdollisuutta?
Mutta jatka miten parhaaksi näet, en kuitenkaan aio olla kaikkia tekstejäsi vastaan vaikka niin ehkä luulet.
Edit: piste vaihtui kysymysmerkiksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä minä olen siinä käsityksessä ollut, että nämä väitteet sisäsiittoisuudesta kumpuavat pidemmältä historian havinoista. Kun meille on harvoin tullut oikenlainen ihminen tekemään muutosta, niin hyvin pikaisesti ollaan sen jälkeen palattu siihen vanhaan, kun se ei ole sitten oikein käynytkään, vaikka ollaan voitettu mestaruus. Ei olla kuitenkaan haluttu luopua siitä vallankahvasta ja valmiita rikkomaan sitä hyvä-veli kerhoa.

Toinen minkä tiedän ärsyttävän ihmisiä on niin kutsuttu "suojatyöpaikkojen" antaminen entisille omille luottomiehille. Kun katsoo tuota nimilistaa HIFK:n yhteystiedoissa, niin Roland Carlsson, Mika kortelainen ja Harri Rindell sieltä nyt ainakin hyppää silmille. En yhtään lähde nyt arvioimaan heidän osaamistaan sen kummemmin kyseisissä pesteissään, mutta Mika Kortelainen tuntuu olevan kyllä sellainen henkilö, josta kukaan ei mitään negatiivista sano. Toki kyllä muissakin seuroissa palkataan näihin pesteihin entisiä pelaajia. Erityisesti Turku tuntuu olevan sellainen paikka, jossa se on erityisen tärkeää. Siellä varmaan joku ex-pelaaja pesee nykyisten pelaajien selätkin. Tärkeintä vain olisi, että ei palkattaisi heitä sen takia, että he ovat entisiä pelaajia. Sen pitäisi olla melkein niin päin, että kun palkkaat niin sanotun oman jätkän siihen, niin sen pitäisi olla erityisen kova siinä pestissään. Muussa tapauksessa kritiikkiä tulee helposti.

Salmelaisesta sen verran, että ymmärrän helposti sen kritiikin mikä häneen kohdistuu taustansa takia. Hänen on huomattavasti vaikeampi alkaa tekemään kovia muutoksia. Kyllä minun mielestäni vähän Salmelaisen sellainen kompastuskivi on ollut se, että esim. pakisto ja rosteri muutenkin on rakennettu liian "IFK:n" näköisesti: Pakisto on ihan liikaa rakennettu fyysisten puolustajien varaan ja neloseen on ollut pakko signata näitä "Ottokarvisia". Kummallakaan ei ole mitään tekemistä voittamisen kanssa. Ihan kun oltaisiin haluttu miellyttää joitakin tahoja. Siitähän on ollut puhetta, että oliko Peltonen hänen valintansa vai hallituksen. Se ei ole hyvä tilanne vaikka olisit kuinka pätevä ja sinulla on visio, mutta sitten kuitenkin joudut ulkoisen paineen takia tekemään kompromisseja.

Salmelaisen pestissähän ei perata koko organisaatiota läpi. Mielestäni HIFK tarvitsisi sinne pydämidin huipulle kovan ammattijätkän, joka katsoo koko organisaation läpi "rollecarlssoneita" myöden, että onko siellä tarpeeksi kovia tekijöitä ja siihen pestiin ei voi mitään liiton miestä palkata. Faktahan on se, että esim. Kärppiä ollaan jäljessä kaikessa muussa bisneksessä. Olisiko tapoja nostaa liikevaihtoa ja sitä kautta myös pelaajabudjettia ikuisen Gardenin odottamisen sijaan.
Mielestäni se, että on entinen seuran pelaaja, ei tarkoita sitä, etteikö voisi olla täysi ammattilainen uudessa työssään seurassa. Rolle oli aiemmin 'markkinointijohtajan' tittelillä. Toimarin vaihtuessa myllättiin muitakin positioita uuteen uskoon, ja Rollesta tuli 'Director, Brand & Events'. Tuo 'events' viittaisi tapahtumajärjestämiseen, eli arvaisin HIFK Live:n vetämistä. Kortesluoma 'Kaupallisena johtajana' ottanee Rollen vanhan ruudun lisäksi laajempaa vastuuta myynnistä ja markkinoinnista. Hän tuli seuraan ilman pelaajataustaa, mutta on aiemmalta työhistorialtaa taatusti sitä, mitä tuossa duunissa pitää ollakin.

Kölli oli kalkkiviivoilla Salmelaisen rinnalla kilpailemassa UJ:n pestistä. Oma veikkaukseni on, että hänet nähtiin seuran kannalta hyödyllisempänä 'Myyntipäällikön' slotissaan. Kuten totesit, hänestä kenelläkään ei tunnu olevan pahaa sanottavaa. Jääkiekkoliitolla olisi taatusti valinnanvaraa A-maajoukkueen joukkueenjohtajan pestiin, mutta edes 'Banska Bystrican - case' ei katkaissut juuri valitun joukkueenjohtajan uraa siellä. Yleensä näissä tapauksissa mono heiluu. Salmelaisella oli valttinaan tietenkin työuransa ACME:ssa jota parempaa taustaa UJ:lle on vaikea kuvitella. Mutta edes se ei auta, jos joku pelaaja ei halua IFK:n tulla. Tämä on hankala aihe, kun kenenkään intresseissä ei ole niitä julkistaa, mutta omat kuulemani tukevat sitä, ettei kaikki näe Nordista pelaajauransa välttämättömänä osana. En keksi mitään, millä Köllin voisi nähdä osatekijänä IFK:n menestymättömyyteen.

Rindell on ollut kauan oman yrityksensä kautta laskuttava alihankkija, jonka yrityksen liikevaihto on ollut jo vuosikaudet tonnin parin luokkaa. Kuka tuon on maksanut, sitä en tiedä, mutta kovin kummoista työpanosta sillä tuskin on saanut. Tai haluttu ostaa.

Pakiston fyysisyys on mielenkiintoinen asia. Nykylätkässä painopiste on puolihyökkääjillä, mutta itseäni vitutti aivan helvetisti vaikkapa Kousan idioottimainen hyökkäyspään ylipelaaminen, jonka johdosta omissa soi jatkuvasti. Mulle puolustuspelaamisen ikonit on Lalli ja Kanki, joiden jäällä ollessa vastustajan junnut olis ollu mieluummin penkillä. Mutta peli on muuttunut, ja itsekin pureskelen sitä, että olisiko pelipaikaton jonkun sortin hybridipelaaminen lajin suunta. Tappara-pelin lopussa kolmella pakilla pelatessa kuvittelin IFK:n löytäneen saman ajatuksen, mutta Villen mukaan kyseessä olikin vaihtovirhe. Höh.
Otto Karvinen on Suomenmestari Kärpistä, ja on pelannut siellä nyt 14 peliä 8:41 keskimääräisellä peliajalla. Otto on kärsinyt uransa aikana käsittömän määrän loukkaantumisia, mikä ei ole voinut olla vaikuttamatta pelisuorituksiin. Asenne on kumminkin aina 100% ja se ei aina ole ollut sama pelikavereilla. Ei IFK häntä kaipaa, mutta pyörii Liigassa paljon turhempiakin pelaajia.

Liikevaihto ei vielä elätä ketään. Kaikki kunnia Kärpille rohkeasta satsauksesta, mutta rajallisen elinkaaren omaavista ravintoloista osuuden ostaminen auringon laskun aikaan ei tulisi ensimmäisenä omalle listalle silloin, kun bisneksellä pitäisi tehdä katetta, eli tulosta. Pääkaupunkiseutu on maan vaurain talousalue, mutta täällä on myös kovin kilpailu. Pääsarjatason urheilujoukkueita ja kulttuuria riittää jaolle kuin kitoja käen pesässä. Kiekko-Espoo pyörii samoila apajilla, muttei saa aikaiseksi liikevaihtoa 0,7milj. enempää. Raha ei kasva puussa täällä sen paremmin kuin muuallakaan. Puheet helposta bisnestuottojen kasvattamisesta ovat tietämättömyyttä. Kaikkein karmein tilanne olisi, jos seura lähtisi bisnekseen, joka ei lennäkkään. Silloin focus lätkästä helposti herpaantuu, ja lopputuloksena on kuralla oleva seura ja bisnes. Siksi olen tietyn konservatismin kannalla bisneskuvioissa, enkä sieltä mitään pikavoittoja odota. IFK on 125 vuotta vanha seura, ja viety läpi parista maailmansodasta ja pienemmästä kapinasta. Koronasta, kukkahattutätien ajojahdeista ja huumeskandaaleista. Tuon työn ovat usein tehneet talkoohengessä raataneet sielunsa seuralle myyneet arjen sankarit, mutta nyt on siirrytty ammattilaisuuden aikaan kaukalossa ja toimistossa. Molemmissa tehdään taatusti virheitäkin, mutten itse keksi mitään, missä voisin sormella osoittaa mätää olevan. Täällä syytellään paljon, mutta perusteluosiossa ei ole yleensä yhtään mitään. Se ihmetyttää, ja vähän vituttaakin.
 

Incognito

Jäsen
Pakiston fyysisyys on mielenkiintoinen asia. Nykylätkässä painopiste on puolihyökkääjillä, mutta itseäni vitutti aivan helvetisti vaikkapa Kousan idioottimainen hyökkäyspään ylipelaaminen, jonka johdosta omissa soi jatkuvasti. Mulle puolustuspelaamisen ikonit on Lalli ja Kanki, joiden jäällä ollessa vastustajan junnut olis ollu mieluummin penkillä. Mutta peli on muuttunut, ja itsekin pureskelen sitä, että olisiko pelipaikaton jonkun sortin hybridipelaaminen lajin suunta. Tappara-pelin lopussa kolmella pakilla pelatessa kuvittelin IFK:n löytäneen saman ajatuksen, mutta Villen mukaan kyseessä olikin vaihtovirhe. Höh.

Nykykiekossa pakiston kiekollinen taito on kaiken lähtökohta. Maalivahtipelin lisäksi suurin yksittäinen muutos on ollut HIFK:n pakiston kiekollisen pelin kehittyminen: Berglund, Rantakari. Tässäkään ei tarvitse mennä ääripäihin. Kousa on ääripää. Ei ole poissuljettua, että kiekollinen puolustaja hoitaa tunnollisesti myös oman pään: Mikä se Rantakarin + putki olikaan, 13 peliä. Paljon kritiikkiä täällä saava melart on hyvä esimerkki siitä, että fyysisellä puolustajalla voi olla myös kiekollista taitoa. Mikäli sinulla on samaan aikaan pakistossa Karjalainen, Ahonen, Kankaanperä, Motin, Varakas, niin jokainen ymmärtää varmaan, että ei siinä kauhean modernia ja monipuolista kiekkoa pelata. Kauhean monen noista suurimmaksi vahvuudeksi ei voi sanoa avauspelaamista. Paljon enemmän me kusessakin omassa päässä oltiin Kalpoja ja muita vastaan, kun ei jalka riittänyt puolustamaan omissa. Muutama jämäkkä isäntäpakki on hyvä olla ja jos heillä samalla on kiekollista taitoa, niin sitä parempi.

Muutenkin HIFK:n suurin ongelma on se, että HIFK ei ole ollut oikein millään osa-alueella uranuurtaja:

-Meidän juniorityö ei ole edes lähelle valtakunnan parasta
-Pelitavallisesti ei olla oltu edelläkävijöitä vuosikausiin. Törmänen?
- Jääkiekon pelaaminen on mennyt koko ajan siihen suuntaan, että pitäisi olla taitoa ja luisteluvoimaa. Onko IFK:n rosteria viety tähän suuntaan, että voidaan sanoa IFK:n olevan edes lähelle Liigan nopein ja taitavin joukkue? Nyt ollaan ehkä työteliäin duunarijengi, jossa on ripaus sitä taitoa seassa.
-Onko IFK innovatiivinen hankkimaan lisätuloja jääkiekon ulkopuolelta?

-Minusta tässä olisi duunia jollekin henkilölle Salmelaisen yläpuolella.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Mulle ei ihan Villestä välittynyt sellaista kuvaa. Sanoi mm. Tapolaa "Jukaksi". Vai unohtuiko vain nimi vai sanoiko epähuomiossa noin?
Jos meille tuleekin organisaatioon Jukka Tapola. Sytyttää sormikoukulla tuomarin talon tuleen.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Nykykiekossa pakiston kiekollinen taito on kaiken lähtökohta. Maalivahtipelin lisäksi suurin yksittäinen muutos on ollut HIFK:n pakiston kiekollisen pelin kehittyminen: Berglund, Rantakari. Tässäkään ei tarvitse mennä ääripäihin. Kousa on ääripää. Ei ole poissuljettua, että kiekollinen puolustaja hoitaa tunnollisesti myös oman pään: Mikä se Rantakarin + putki olikaan, 13 peliä. Paljon kritiikkiä täällä saava melart on hyvä esimerkki siitä, että fyysisellä puolustajalla voi olla myös kiekollista taitoa. Mikäli sinulla on samaan aikaan pakistossa Karjalainen, Ahonen, Kankaanperä, Motin, Varakas, niin jokainen ymmärtää varmaan, että ei siinä kauhean modernia ja monipuolista kiekkoa pelata. Kauhean monen noista suurimmaksi vahvuudeksi ei voi sanoa avauspelaamista. Paljon enemmän me kusessakin omassa päässä oltiin Kalpoja ja muita vastaan, kun ei jalka riittänyt puolustamaan omissa. Muutama jämäkkä isäntäpakki on hyvä olla ja jos heillä samalla on kiekollista taitoa, niin sitä parempi.

Muutenkin HIFK:n suurin ongelma on se, että HIFK ei ole ollut oikein millään osa-alueella uranuurtaja:

-Meidän juniorityö ei ole edes lähelle valtakunnan parasta
-Pelitavallisesti ei olla oltu edelläkävijöitä vuosikausiin. Törmänen?
- Jääkiekon pelaaminen on mennyt koko ajan siihen suuntaan, että pitäisi olla taitoa ja luisteluvoimaa. Onko IFK:n rosteria viety tähän suuntaan, että voidaan sanoa IFK:n olevan edes lähelle Liigan nopein ja taitavin joukkue? Nyt ollaan ehkä työteliäin duunarijengi, jossa on ripaus sitä taitoa seassa.
-Onko IFK innovatiivinen hankkimaan lisätuloja jääkiekon ulkopuolelta?

-Minusta tässä olisi duunia jollekin henkilölle Salmelaisen yläpuolela.

Omissa arvioissa Rantakari ja Melart ovat hyviä kiekollisia puolustajia. Berglund, Salin, Kotkansalo, ei noitakaan ihan kyvyttömänä voi kiekon kanssa pitää. Viimeksimainitut saikuttaa harmittavan pitkää loukkaantumista, mutta kaikkien ollessa rivissä täyttyy peliä avaavien pakkien vaatimus 5/6 ruudussa kyllä. Jaksaako hyökkääjät aina tarjota vapaata lapaa, oli syyskaudella arvosteltavissa. Vaikka pakki olisi kuinka bobyorri, niin jos hyökkääjät mököttää vaihtoaitiossa, peli hidastuu väkisin. Nyt työmäärä riittää kaikilla kentän osa-alueilla, joten siinä mielessä määrittely duunari-jengiksi ei mene metsään. Jos hyökkäyksen taitopuolta arvioi tehdyillä maaleilla, niin eihän tuo mairittele. Kyseisten pelaajien edesottamuksia katselessa aiemmilta kausilta, ei kärkikuusikkoa voi minään rouhijapuukäsiväkisin maaliin-porukkana pitää, vaan hyvinkin taitavina jääkiekkoilijoina, Siihen pari junnua lisäksi, joiden taitotasot riittää Liigaan jo hyvin, vaikka tulosta pisteiden valossa ei juuri ole tullutkaan. Joukkuetta kokonaisuutena nyt katsellessa - kun syksyn murheellisin aika on takana - ja pari henkilömuutosta tehty, ainoaksi kysymysmerkiksi jää kakkosmaalivahdin ruutu. Mutta sitäkään en pidä ongelmana. Lundellilla on aika kovat näytöt omassa työssään, ja Halosella historiansa, jossa koppi on tarttunut erinomaisella tavalla. En usko perusasioiden hävinneen, vaan nyt tarvitaan vaan ilmaa renkaisiin.

Törmäsen ja Pikkaraisen peluuttama lätkä oli viihdyttävimmillään todella nautinnollista katsottavaa. Kunnes summeri soi ja sai todeta, että hävittiin, mikä oli pelitapahtumiin nähden selvä vääryys. Liigassa pääosin pelattava 'Meidän peli' on ehkä hieman tylsää, mutta sen menetyksekkyyttä ei kukaan pysty kiistämään. Tällä hetkellä kiekkoilun kärkimaat yrittää keksiä vastamyrkkyjä, ja keväämmällä taas nähdään, missä isossa kuvassa mennään. CHL-tasolla Tappara on toista vuotta finaalissa tuplabudjetilla kasattua rosteria vastaan, joten pakko heidän pelitapaansa on arvostaa, vaikka omaan silmään siinä ei kyllä mitään loistokasta ole. No miten sitten IFK:n tällä hetkellä pelaaman lätkän suhteuttaa Liigan kärkijengeihin? Tulostaulu kertoo.

Yksi joukkueurheilun suurimmista haasteista ja ilonaiheista on saada se _ joukkue_ toimimaan. Yksilöt saavat kunniat tai paskat niskaansa, mutta useimmiten ryhmän toiminta on se, mikä määrää lopputuloksen. Pelkäsin pahoin Nättisen uuden loukkaantumisen katkaisevan pisteputken. Joukkue ei näyttänyt piittaavan tuosta minkään vertaa, vaan on pelannut loistavasti. Nyt on sitten kysyttävä, että onko Nättinen uhka vai mahdollisuus? Siirretäänkö hänen jäällä ollessaan tulosvastuuta, ja jätetään oma pelaaminen piirun vajaaksi?
Uskon onnistumisten ruokkivan onnistumisia. Peli näyttää nyt hyvältä, ja tuottaa voittoja. En korjaisi juuri nyt ehjästä, soivasta, tuloksekkaasta meiningistä yhtään mitään. Illalla sitten nähdään, että mitä mieltä joukkue on.

Juniorityötä dissataan täällä säännöllisesti, En vain oikein ymmärrä syytä, koska putki on tuottanut Liiga-pelaajia paremmin kuin juniorityöstään tunnustetut Ilves tai Kärpät. Perustelut tuossa:

Omaa juniorituotantoa dissataan täällä aika usein. Asia on kiinnostanut itseänikin, joten otin IFK:n lisäksi vertailuun Ilveksen ja Kärpät, joilla molemmilla on hyvän junnutuottajan maine.
Listalla on kunkin U20 kauden kymmenen parhaan pisteentekijän lisäksi kaudella eniten pelejä pelannut maalivahti. Nimen perässä on tämän kauden sopimusseura Eliteprospectin mukaan. Liigaan on noussut pelaajia noiden kymppilistojen ulkopuoleltakin, mutta itseäni kiinnosti enemmän U20 ikäisten pistepörssipelaajien jatkot. Pistepörsseihin oman omituisuutensa antaa tietenkin koronavuodet, jolloin joltain huippupelaajalta saattoi jäädä paljon pelejä pelaamatta tartuntojen vuoksi. Mutta tässä kaikkien joukkueiden pelaajat olivat kutakuinkin samassa bingossa, joku sairastui ja toinen ei.
IFK pärjää tässä vertailussa loistavasti. Liigaa IFK:ssa pelaa nyt 6, ja muissa Liiga-joukkueissa 10 pelaajaa noilta listoilta.
Ilves 4/1
Kärpät 8/6
Voidaan tietysti pohtia sitä, että miksi muihin Liigajoukkueisiin menee noin paljon pelaajia täältä, mutta oleellisempi kysymys itselleni on se, olisiko noista muihin seuroihin menneistä kenestäkään auttamaan IFK:a juuri nyt? Mielestäni ei. Teräväinen ehkä terävimpänä ehdokkaana, mutta hänkin sai täällä yli 50 liigapeliä aikaa näyttää, että lähteekö. Eikä oikein lähtenyt.
Eli junnutuotannossa ei taideta jäädä ainakaan noiden verrokkien jalkoihin. Jos joku löytää jonkun omavaraisemman seuran, niin kertokoon.

2021-2022
Aatu Laakso / U20
Tuomas Uronen / U20
Oskar Komarov / U20
Kasper Lundell / U20
Rasmus Toivainen / U20
Joona Lehmus / IFK Liiga
Kasper Halttunen / IFK Liiga
Emil Saarinen / U20
Anton Kyynäräinen / U20
Julius Miettinen / U20
Eemil Vinni / U20
2020-2021
Lari Posti / Kiekko-Espoo U20
Jesse Seppälä / IFK Liiga
Jaani Holopainen / RoKI
Veeti Kuhta / Pelicans U20
Wiljami Myllylä / Hermes
Ville Puhakka / JoKP
Otto Salin / IFK Liiga
Roope Turunen / Kiekko-Vantaa
Oskar Komarov IFK U20
Rasmus Ruusunen / Kiekko-Espoo
Aku Koskenvuo / Harvard University
2019-2020
Rasmus Heljanko / JYP Liiga
Janne Hämäläinen / Kiekko-Espoo
Julius Janhonen / American International College
Brad Lambert / Manitoba Moose
Wiljami Myllylä / Hermes
Miika Herrala / Hermes
Eero Teräväinen / KooKoo Liiga
Jaani Holopainen / RoKi
Noel Pietilä / KalPa Liiga
Eetu Kukka / Hunters
Henrik Tikkanen / Worcester Railers
2018-2019
Axel Rindell / Timrå IK
Wiljami Myllylä / Hermes
Terry And / Kiekko-Vantaa
Konsta Hirvonen / Pelicans Liiga
Lauri Kulmala / -
Julius Janhonen / American International College
Joel Kerkkänen / JoKP
Rasmus Heljanko / JYP Liiga
Juho Koivusaari / Kiekko-Espoo
Niklas Nordgren / Pelicans Liiga
Roope Taponen / IFK Liiga
2017-2018
Janne Hämäläinen / Kiekko-Espoo
Niklas Nordgren / Pelicans Liiga
Niko Seppälä / JYP Liiga
Teemu Engberg / KooKoo Liiga
Joel Kerkkänen / JoKP
Juho Koivusaari / Kiekko-Espoo
Konsta Hirvonen / Pelicans Liiga
Elias Ulander / HK Spisska Nova Ves
Julius Janhonen / American International College
Lauri Kulmala / -
Niilo Halonen / IFK Liiga

Ilves
2021-2022
Viljami Jokirinne / U20
Otto Pasonen / KooKoo U20
Jonne Toivonen / U20
Verneri Metsänen / KOOVEE
Topi Puikkonen / U20
Emil Järventie / U18
Benjamin Rautiainen / Tappara U20
Jesse Kalliosalo / Pyry
Nikolai Hakala / Ilves Liiga
Aaro Mäkinen / TuTo U20
Topi Hänninen / U20
2020-2021
Verneri Metsänen / KOOVEE
Nikolai Hakala / Ilves Liiga
Jani Nyman / Ilves Liiga
Joona Korhonen / Ilves Liiga
Jakub Kos / Ilves Liiga
Santeri Kananen / -
Jesse Kalliosalo / Pyry
Kalle Hällfors / KOOVEE
Perttu Aho / KOOVEE
Joona Veikkola / U20
Topi Hänninen / U20
2019-2020
Aleksi Tiala / LeKi
Eemeli Mäki / FPS
Verneri Metsänen / KOOVEE
Eppu Varjamo / FPS
Ville Pelttari / -
Santeri Kananen / -
Joona Korhonen / Ilves Liiga
Julius Korjus / Hokki
Jakub Kos / Ilves Liiga
Daniil Troshin / Hokki
Joonas Valtonen / KOOVEE
2018-2019
Lassi Korpela / Pyry
Roby Järventie / Belleville Senators
Arttu Flinck / -
Eppu Varjamo / FPS
Perttu Aho / FPS
Santeri Kananen / -
Santtu Salminen / -
Miro Nalli / Sport Liiga
Santeri Silvennoinen / -
Anton Troshin / Hokki
Santeri Metsänen / JHT
2017-2018
Samuli Vainionpää / Nice
Miro Nalli / Sport Liiga
Juuso Meskanen / KOOVEE
Lassi Thomson / Belleville Senators
Lassi Korpela / Pyry
Aleksi Tiala / LeKi
Ville Pelttari / -
Santeri Kananen / -
Matias Arppe / KOOVEE
Oskari Laaksonen / Texas Stars
Waltteri Urpolahti / -



Kärpät
2021-2022
Miro Järvenpää / Lukko U20
Joonas Lohisalo / U20
Aleksi Antti-Roiko / Kärpät Liiga
Eerik Kantola / U20
Aaron Hakala/ TPS U20
Eero Klintrup / U20
Joona Mourujärvi / U20
Ville Ruotsalainen / Kalpa Liiga
Antti Myllyaho / U20
Arttu Alasiurua / U20
Niklas Kokko / Hermes
2020-2021
Ville Koivunen / Kärpät Liiga
Arttu Tuomaala / Kiekko-Espoo
Kalle Loponen / Ketterä
Samu Tuomaala / Ketterä
Joona Kiviniemi / Raahe-Kiekko
Aleksi Antti-Roiko / Kärpät Liiga
Topias Liljamo / Hermes
Eerik Kantola / U20
Arttu Hyry / Kärpät Liiga
Hannes Häkkilä / Jukurit Liiga
Leevi Meriläinen / Kärpät Liiga
2019-2020
Tuukka Tieksola / Chicago Wolves
Petteri Puhakka / Tappara Liiga
Olli Vanttaja / Sport Liiga
Ville Heikkala / Kärpät Liiga
Samu Tuomaala / Ketterä
Jesse Moilanen / U20
Arttu Tuomaala / Kiekko-Espoo
Aku Räty / Ilves Liiga
Aatu Räty / New York Islanders
Arttu Hyry / Kärpät Liiga
Joel Blomqvist / Kärpät Liiga
2018-2019
Eetu Päkkilä / Ilves Liiga
Tuukka Tieksola / Chicago Wolves
Niko Kuiri / JoKP
Aku Räty / Ilves Liiga
Zdenek Sedlak / Berani Zlin
Ville Heikkala / Kärpät Liiga
Aatu Räty / New York Islanders
Jesse Moilanen / U20
Olli Vanttaja / Sport Liiga
Juuso Heikkilä / KeuPa HT
Severi Suutarinen / -
2017-2018
Aatu Luusuaniemi / JoKP
Eetu Päkkilä / Ilves Liiga
Atte Karppinen / IPK
Jesse Koskenkorva / Kärpät Liiga
Olli Rönkkö / Peliitat
Juho Korhonen / -
Arttu Nevasaari / Hokki
Niko Mikkola / Csikscereda
Ville Heikkala / Kärpät Liiga
Jesse Saarinen / Ahmat Haukibidas
Justus Annunen / Colorado Eagles

Mikä on Liigan nopein joukkue? Jos mittarina on tilastoista ainoa asiaa sivuava fakta, eli pelaajien huippunopeus, niin vastaus on SaiPa. Väitän, että niin kauan kun kiekko on ollut, on, ja tulee olemaan ylivoimaisesti kaukalon nopein, pelaajien jalkanopeudella ei ole peliin samaa vaikutusta, kuin heidän päänsä nopeudella. Lehterä on nopeustilaston 75. ja Joly 107. joten pisteidentekoon tuntuu ehtivän hieman verkkaisemmalakin jalalla.

Täällä usein lainatussa Summasen haastattelussa on useita väitteitä IFK:n konttaamiseen, joista on aika vaikea ottaa kiinni. Yhtenä jalkanopeus. Miten se mitataan, tai miten se kentällä ilmenee? Omaan silmään IFK ei ole sen hitaampi tai nopeampi kuin muutkaan. Koska yksiselitteistä videoklippiä aiheesta ei ole, joudun tukeutumaan Liigan tilastoihin luistelunopeudesta. Tämä on tietenkin eri asia, kuin jalkanopeus - mitä helvettiä se nyt sitten onkin – mutta paremman puutteessa kertokoon jotain joukkueiden nopeudesta. Alle on listattu tilaston 100/397 nopeimman luistelijan sijoitus listalla joukkueittain. Oletukseni on, että mitä useampi pelaaja sijoittuu 100 nopeimman joukkoon, niin sitä nopeampi joukkue on. Listaa dominoi Saipa. Ilves, Tappara, Pelicans ovat yllättävän hitaita. Oleellista on, että sarjasijoituksen kanssa nuo eivät korreloi yhtään mitenkään.

Lukko 15-35-50-54-70-77-80-97 =8
Pelicans 43-81-85-94=4
Tappara 39-47-57-59-61-92=6
Ilves 3-22-67=3
KalPa 13-17-20-21-28-69-71=7
Kärpät 8-10-29-45-51-75-96-99=8
TPS 26-34-1-46-56-74-82-83-89=9
Ässät 18-32-42-68-100=5
Jukurit 12-27-37-52-53-63-79=7
JYP 36-60-66-72-79=5
HPK 1-6-19-44-62-86-91=7
KooKoo 48-58-65=3
HIFK 5-9-25-55-76-78-89-93=8
Sport 38-40-95=3
SaiPa 2-4-7-11-14-16-23-24-30-31-33-49-64-87-88-96-98=17
 

Erämaavaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK ja suuret sympatiat Saipalle
Tässä pätkä Tapolan haastattelusta tämän päivän Aamulehdestä tulevaisuuden kuvioihin liittyen:

”Edellinen valmennusrupeamani oli kolme vuotta. Se on hyvä aika. Teimme kesäksi 2020 tarkoituksella kolmen vuoden sopimuksen ja sovimme seurajohdon kanssa, että ellei ihmeitä tapahdu, tämä jää tähän”, Tapola kertoo nyt Tappara-valmennuksen tiloissa.


Ja tähän kevääseen se jää.

”Viime keväänä juttelimme uudestaan. Molemmat olivat samaa mieltä. Haluan etsiä haasteita ulkomailta. En ole neuvotellut yhdenkään suomalaisjoukkueen kanssa – enkä tässä kohtaa aiokaan. Haluan nähdä ulkomaat. Jos paikkaa ei keväällä aukea, katson avoimesti syksyllä, mitä on tarjolla”, Tapola paljastaa.
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoista kyllä tämä valmentajahomma. K Jalonen tietysti ansaitsee maineensa mutta kaksi eka kautta oli surkeaa. Perusteltiin kulttuurimuutoksella ja aikaa täytyy antaa. Muistan sen kuudennen pelin Jokereita vastaan. Kotona katoin peliä yhden narrikaverin kans( niitäkin on ja mukavia myös) . Hentunen läpi ja sanoin jo että siinä se on. Pienestä oli kiinni K Jalosen onnistuminen. Omasta mielestä Jalosta hypetetty liikaa. Hyvä valmentaja mutta menestystä olisi pitänyt tulla jo toisena vuonna. Hienoa muuten että tuli IFK:hon vaikka pelaajana nöyryytettiin. Tämä on taas tämmöistä tajunnanvirtaa. Jotenkin tuntuu että tällä vuosituhannella IFK tarvitsisi valmentajan jolla on iso klyyvari. Mites se Taposen klyyvari? Tää oli kyllä täysin turha viesti Super Bowlia odottaen.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Mielenkiintoista kyllä tämä valmentajahomma. K Jalonen tietysti ansaitsee maineensa mutta kaksi eka kautta oli surkeaa. Perusteltiin kulttuurimuutoksella ja aikaa täytyy antaa. Muistan sen kuudennen pelin Jokereita vastaan. Kotona katoin peliä yhden narrikaverin kans( niitäkin on ja mukavia myös) . Hentunen läpi ja sanoin jo että siinä se on. Pienestä oli kiinni K Jalosen onnistuminen. Omasta mielestä Jalosta hypetetty liikaa. Hyvä valmentaja mutta menestystä olisi pitänyt tulla jo toisena vuonna. Hienoa muuten että tuli IFK:hon vaikka pelaajana nöyryytettiin. Tämä on taas tämmöistä tajunnanvirtaa. Jotenkin tuntuu että tällä vuosituhannella IFK tarvitsisi valmentajan jolla on iso klyyvari. Mites se Taposen klyyvari? Tää oli kyllä täysin turha viesti Super Bowlia odottaen.
Kolme kautta seurassa ja mestaruus sille kuuluvalla kokoonpanolla. Joku jos jaksaisi kaivella noita ketjuja 09-10 kauden alku verraten kauden 10-11 alku. Ero varmasti melkoinen. Ja usein puhutaan että huippuvalmentaja haluaa huippu jätkät, niin näinhän se on, mutta nokan joukkue 09-10 ei kyllä täytä mitään mestaruusjoukkueen kriteerejä. Näin ulkomuistista. Vaatimustaso seuraa kohtaa oli kova, mutta ei kahden ensimmäisen joukkueen kokoonpanoja kohtaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kolme kautta seurassa ja mestaruus sille kuuluvalla kokoonpanolla. Joku jos jaksaisi kaivella noita ketjuja 09-10 kauden alku verraten kauden 10-11 alku. Ero varmasti melkoinen. Ja usein puhutaan että huippuvalmentaja haluaa huippu jätkät, niin näinhän se on, mutta nokan joukkue 09-10 ei kyllä täytä mitään mestaruusjoukkueen kriteerejä. Näin ulkomuistista. Vaatimustaso seuraa kohtaa oli kova, mutta ei kahden ensimmäisen joukkueen kokoonpanoja kohtaan.
Kauden 09-10 kokoonpano ei ollut ehkä aivan mestaruustasoinen, mutta kyllä silläkin nipulla olisi pitänyt mennä vähintään välieriin, joissa olisi tullut vastaan KalPa. Uskon, että IFK olisi hoidellut kalakukot, jos olisi kohdattu semeissä. TPS olisi saattanut olla liian kova pala finaaleissa. Suurimpana erona noiden kahden kauden välillä näkisin maalivahtiosaston sekä tietysti Ville Peltosen. Keväällä -10 Noronen imuroi nollakulmavedon ottelun loppuhetkillä, seuraavana keväänä Riksman torjui Hentusen läpiajon.

Samantasoisella tai nimettömämmällä rosterilla, kuin mikä IFK:lla oli kaudella 09-10, on kyllä voitettu Liigassa kannu jos toinenkin. Valitettavasti se ei tahdo onnistua koskaan IFK:lta, vaan täällä pitää aina olla suunnilleen ennennäkemätön tähtisikermä, jotta edes finaaleista voidaan haaveilla. Toivoin, että Peltosen valmennuksessa tähän tulisi muutos, mutta eipä siltä näytä.

edit. Tässä vielä kokoonpanot kausien avausmatseista:

To 16.9.2010 HIFK-Jokerit

Peltonen-Granlund-Haataja
Kousa-Vallin

Ahtola-Ramstedt-Kuhta
Järventie-Kankaanperä

Töykkälä-Wirtanen-Petrell
Kurvinen- Söderholm

Järvinen-Piiparinen-Pöysti

Lundell
(Niemi)

Riksman oli ilmeisesti telakalla kauden alussa.

To 10.9.2009 Jokerit-HIFK

Max Wärn - Kim Hirschovits - Juha-Pekka Haataja
Toni Söderholm - Dale Clarke

Arttu Luttinen - Petteri Wirtanen - Mikael Granlund
Markus Kankaanperä - Martti Järventie

Siim Liivik - Joni Töykkälä - Lennart Petrell
Joni Haverinen - Mikko Kurvinen

Jerry Ahtola - Teemu Ramstedt - Robert Nyholm

Jani Nieminen
Jan Lundell

Suunnilleen sama runko molempien kausien avausmatseissa.
 
Viimeksi muokattu:

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Kauden 09-10 kokoonpano ei ollut ehkä aivan mestaruustasoinen, mutta kyllä silläkin nipulla olisi pitänyt mennä vähintään välieriin, joissa olisi tullut vastaan KalPa. Uskon, että IFK olisi hoidellut kalakukot, jos olisi kohdattu semeissä. TPS olisi saattanut olla liian kova pala finaaleissa. Suurimpana erona noiden kahden kauden välillä näkisin maalivahtiosaston sekä tietysti Ville Peltosen. Keväällä -10 Noronen imuroi nollakulmavedon ottelun loppuhetkillä, seuraavana keväänä Riksman torjui Hentusen läpiajon.

Samantasoisella tai nimettömämmällä rosterilla, kuin mikä IFK:lla oli kaudella 09-10, on kyllä voitettu Liigassa kannu jos toinenkin. Valitettavasti se ei tahdo onnistua koskaan IFK:lta, vaan täällä pitää aina olla suunnilleen ennennäkemätön tähtisikermä, jotta edes finaaleista voidaan haaveilla. Toivoin, että Peltosen valmennuksessa tähän tulisi muutos, mutta eipä siltä näytä.

edit. Tässä vielä kokoonpanot kausien avausmatseista:

To 16.9.2010 HIFK-Jokerit

Peltonen-Granlund-Haataja
Kousa-Vallin

Ahtola-Ramstedt-Kuhta
Järventie-Kankaanperä

Töykkälä-Wirtanen-Petrell
Kurvinen- Söderholm

Järvinen-Piiparinen-Pöysti

Lundell
(Niemi)

Riksman oli ilmeisesti telakalla kauden alussa.

To 10.9.2009 Jokerit-HIFK

Max Wärn - Kim Hirschovits - Juha-Pekka Haataja
Toni Söderholm - Dale Clarke

Arttu Luttinen - Petteri Wirtanen - Mikael Granlund
Markus Kankaanperä - Martti Järventie

Siim Liivik - Joni Töykkälä - Lennart Petrell
Joni Haverinen - Mikko Kurvinen

Jerry Ahtola - Teemu Ramstedt - Robert Nyholm

Jani Nieminen
Jan Lundell

Suunnilleen sama runko molempien kausien avausmatseissa.
Suunnilleen no joo. Kyllä mä sanoisin Silti että mm Vallin ala kerrassa ja ylhäältä mikke vuoden vanhempana ja Villen tulo kääntää kelkkaa aika suuresti. Taisi Kuhtakin tuolla nokan toisella kaudella Saksassa. + maalivahtiosasto. Ei tuo toisen kauden joukkue huono ole, kyllä silläkin niin kuin sanoit olisi välieriin voinut painella.
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kauden 09-10 kokoonpano ei ollut ehkä aivan mestaruustasoinen, mutta kyllä silläkin nipulla olisi pitänyt mennä vähintään välieriin, joissa olisi tullut vastaan KalPa. Uskon, että IFK olisi hoidellut kalakukot, jos olisi kohdattu semeissä. TPS olisi saattanut olla liian kova pala finaaleissa. Suurimpana erona noiden kahden kauden välillä näkisin maalivahtiosaston sekä tietysti Ville Peltosen. Keväällä -10 Noronen imuroi nollakulmavedon ottelun loppuhetkillä, seuraavana keväänä Riksman torjui Hentusen läpiajon.

Samantasoisella tai nimettömämmällä rosterilla, kuin mikä IFK:lla oli kaudella 09-10, on kyllä voitettu Liigassa kannu jos toinenkin. Valitettavasti se ei tahdo onnistua koskaan IFK:lta, vaan täällä pitää aina olla suunnilleen ennennäkemätön tähtisikermä, jotta edes finaaleista voidaan haaveilla. Toivoin, että Peltosen valmennuksessa tähän tulisi muutos, mutta eipä siltä näytä.

edit. Tässä vielä kokoonpanot kausien avausmatseista:

To 16.9.2010 HIFK-Jokerit

Peltonen-Granlund-Haataja
Kousa-Vallin

Ahtola-Ramstedt-Kuhta
Järventie-Kankaanperä

Töykkälä-Wirtanen-Petrell
Kurvinen- Söderholm

Järvinen-Piiparinen-Pöysti

Lundell
(Niemi)

Riksman oli ilmeisesti telakalla kauden alussa.

To 10.9.2009 Jokerit-HIFK

Max Wärn - Kim Hirschovits - Juha-Pekka Haataja
Toni Söderholm - Dale Clarke

Arttu Luttinen - Petteri Wirtanen - Mikael Granlund
Markus Kankaanperä - Martti Järventie

Siim Liivik - Joni Töykkälä - Lennart Petrell
Joni Haverinen - Mikko Kurvinen

Jerry Ahtola - Teemu Ramstedt - Robert Nyholm

Jani Nieminen
Jan Lundell

Suunnilleen sama runko molempien kausien avausmatseissa.
Olit nähnyt vaivaa. Kiitti. Olipas mukava kattoa ja muistella vanhoja kokoonpanoja.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
KJ:lle siis potkut Tsekin maajoukkueen peräsimestä.

Minä laittaisin hänelle ensi tilassa asiallisen tarjouksen 2-3 vuoden valmennuspestistä. Hän voisi ensi kauden aikana "rakentaa" haluamansa joukkueen itselleen (palkka juoksee Tsekeistä) ja ilmoittaa Salmelaiselle ne pelaajat, jotka hän haluaa joukkueeseen kaudelle 2024-2025. Tämän jälkeen hän hyppäisi Peltosen valmenuspestin jälkeen Peltosen tilalle HIFK:n päävalmentajaksi.

Saataisiin jatkuvuuttakin ainakin siinä muodossa, että voitaisiin tehdä jatko-osa sarjasta Paluu Nordikselle.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
KJ:lle siis potkut Tsekin maajoukkueen peräsimestä.

Minä laittaisin hänelle ensi tilassa asiallisen tarjouksen 2-3 vuoden valmennuspestistä. Hän voisi ensi kauden aikana "rakentaa" haluamansa joukkueen itselleen (palkka juoksee Tsekeistä) ja ilmoittaa Salmelaiselle ne pelaajat, jotka hän haluaa joukkueeseen kaudelle 2024-2025. Tämän jälkeen hän hyppäisi Peltosen valmenuspestin jälkeen Peltosen tilalle HIFK:n päävalmentajaksi.

Saataisiin jatkuvuuttakin ainakin siinä muodossa, että voitaisiin tehdä jatko-osa sarjasta Paluu Nordikselle.
Varsin epätodennäköistä nähdä nokka täällä, mutta itse näkisin kohtuullisen kovana aisaparina Nokka-Peltonen penkin päässä kaudella 24-25
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Varsin epätodennäköistä nähdä nokka täällä, mutta itse näkisin kohtuullisen kovana aisaparina Nokka-Peltonen penkin päässä kaudella 24-25
Siinä olisi oikein köyhät kyykkyyn meininkiä. Joo, tuskin Jalosta täällä enää nähdään ja ehkä ihan hyvä niin. Hyvät muistot jäi, mutta mieluummin jotain modernimpaa jatkossa, eikä hänellä varmaan ole itselläänkään enää haluja palata tänne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös