On päivänselvä asia, että kaikesta on haittaa, kun oikein tutkitaan. Ilmeisesti maassamme elää yllättävän paljon ihmisiä, jotka aina menevät nukkumaan ja heräävät tismalleen samaan aikaan. Sitten koko paletti menee sekaisin, kun kelloja siirretään tunnilla. Unirytmi sekaisin, perhetappelut lisääntyvät, lääkkeiden kulutus kasvaa ja viinankäyttö lähtee lapasesta. Eikä kukaan ajattele lapsia! Tuhansien murheellisten laulujen maa.
Ehdit ensin.
Jos oikein listattaisiin tutkimuksia ja haittoja, niin ainakin itse olisin kuollut jo moneen kertaan: Vuorotyö on epäterveellistä, Urheilu on epäterveellistä, varsinkin kun tuli pelattua futista nuorempana. En kelvannut harrastuksen takia johonkin kallotutkimukseenkaan. Päävammoja puskuista nääs... Jääkiekkoilijatkin raakattiin ulos. Nykyinen kestävyysurheilu on kuulema myös TODELLA epäterveellistä.
Epäterveellinen ruokavalio, haitallista. Alkoholi, haitallista. Stressi, se vasta haitallista onkin. Penkkiurheilu ja jännittäminen... vaarallista. Liian vähän sitä, liian vähän tätä ---> haitallista ja vaarallista. Ja sitten seksi? Todennäköisesti haitallista, koska eikös puutteessa oleminen tai liika harrastaminen ole vaarallista. Todennäköisesti jossain elämänvaiheessa olen poikennut siitä terveellisestä ikkunasta, joka tutkimuksessa x on mainittu.
Niin ja sitten vielä se, että joudun siirtämään kelloja kerran puolessa vuodessa eteen ja taakse ja olen joutunut tekemään tätä jo kymmeniä vuosia.
Ehkä olen pelastautunut sillä, etten ole edes koskaan maistanut tupakkaa. Toki olen ollut lapsena ihan törkeä passiivinen polttaja ---> epäterveellistä.
Kaikesta huolimatta olen edelleen sitä mieltä, että kellojen siirtäminen on ihan turhaa veivausta. Mutta se, että joku edes viitsii perustella asiaa epäterveellisyydellä. Se menee jo niin huvittavaksi, että on varmasti todella epäterveellistä.