Keittotaitosi???

  • 1 869
  • 32

TheChef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Useita hyviä löytyy...
Eli millaisia kotikokkeja JA:n porukoista löytyykään...????
:confused:
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Bravuureita kaksi:

Pihvi (sisä/ulkofile) reilulla pippurilla
Spaghetti + jauhelihasoossi reilusti mausteita

Eli siis perussafkoja ;)
 

Wolves

Jäsen
Ainoastaan yksi bravuuri

Lasagne. Tuo Karvisenkin rakastama ruoka.
 

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
Kaikenlaista sitä tulee aina kokkailtua, mutta bravuuri on:

munakas à la Hese, unohtumaton makuelämys...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihan mikä tahansa onnistuu... Rakas avovaimo on ammatiltaan kokki.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Ruoanlaitto on intohimoni. Varsinkin kana ja erilaiset italialais-tyyppiset ruoat ovat erikoisalojani.

Käytän todella vähän näitä ns. puolivalmiita-pastakastikkeita tms, vaan teen kaiken itse. Lasagne-levyt ja makaroonit kyllä ostan kaupasta :p

tästäkin on olemassa jo yksi viestiketju...
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti dude

Käytän todella vähän näitä ns. puolivalmiita-pastakastikkeita tms, vaan teen kaiken itse. Lasagne-levyt ja makaroonit kyllä ostan kaupasta :p

En minäkään käytä mitään puolivalmiita kastikkeita tms., koska mielestäni erilaiset säilöntäaineet ovat varsin huonoja mausteita. Yleensä myöskin ajan ja vaivan säästö on minimaalinen. Ainoat järkevät perusteet ovat minä-en-osaa tai kenttäolosuhteet, joihin ei mausteita yms. ole mahdollista kantaa mukana.
 

The Rock

Jäsen
Bravuurini on Chili con Carne ja riisi! Toinen on pihvit ja lohkopotut!;) Mmm........:p
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Kaikki onnistuu. Tosin näin vegepellenä en enää suostu tekemään liharuokaa... olen todella tylsä ihminen.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Jesus-keskustelusta pontikkakeskusteluun ollaan jo osallistuttu, joten heitetäänpä lusikka tähänkin keskusteluun;) Tämän reseptin sain eräältä jo kauan aikaa ex-emännältäni (taisi olla se nro 1), reseptin pitäis olla alunperin vegejen tms, mutta helkkarin maistuvaa se on näin lihansyöjästäkin, eli:
pari purkkia tonnikalaa (vedessä)
ruokakermaa purkki tahi kaksi kastikkeen koosta riippuen
mustapekka-juusto
pilkottu sipuli
-kerma pannulle ja sekaan pilkottusipuli ja juusto sekä tonnikalat. Annetaan muhia pannulla kunnes juusto on sulanut kastikkeeseen ja kastike kaikin puolin näyttää valmiilta. Popsitaan makaroonin/pastan kera tai sitten riisin ja hyvää on, kandee kokeilla joskus...
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Olen aika varma siitä, että olen Jatkoajan ylivoimaisesti huonoin kokki! Saavutus sekin!
Vai miltä kuulostaa:
Perunat joko halkeavat keittäessä, tai ovat liian kovia.
Riisi on kattilan pohjassa kiinni.
Innostuin kerran leipomaan. Taikina oli kuin kallio...

Kananmunien keittäminen on ainoa joka onnistuu aina. Pidän nimittäin kovaksi keitetyistä munista:D
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti finnishninja
Kananmunien keittäminen on ainoa joka onnistuu aina. Pidän nimittäin kovaksi keitetyistä munista:D

Huolestuttavaa...Alkaa sikäläinen kulttuuri vaikuttamaan persoonaasi - muuta Suomeen! Vai oletko sittenkin nainen? ;)
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
No mä oon hiljalleen ruvennut pitämään ruuanlaitosta ja tulee kokkailtua nykyään aika paljonkin. Aika monta ruokaa osaan, toki keitot nyt on ihan bravuuri, siis ihan tollaiset peruskeitot. Kuten kala-, kana- ja makkarakeiton teko luonnistuu todella näppärästi.

Sitten kaikennäköiset pataruuat on mun mieliruokia eli niitä tulee väsäiltyä melkein joka viikko.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Öhm... jotain makkarankyrsää mikroon tai paistinpannulle ja mikrossa lämmitettävät valmisateriat. Meikäläisen keittotaito on siinä. Onneksi puolisoni valmistaa maittavia aterioita. :p
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tämä on ainakin kolmas ketju tästä aiheesta muutaman kuukauden sisään. Mutta antaa olla.

Itseltäni sujuu perusruuat ja leipomiset ihan sutjakasti. Viime viikolla yllätin vaimoni ensimmäistä kertaa pullilla ja tänään voisin tehdä sämpylöitä. Viikonloppuisin teemme yleensä kahdestaan jotain vaativampaa tai muuten vaan aikaa vievämpää.

Ruoka on elämän suola!

;)
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti dude
Lasagne-levyt ja makaroonit kyllä ostan kaupasta :p


No, itse teen välillä pastankin itse. Joten sitä taitoa tässä kulinaristisessa maailmassa löytyy aika tavalla jopa ilman koulutusta.
 

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
ruoanlaittotaitto on pakolla opittua ( teet ruokaa tai kärsit nälkää ) mutta on muodostunut jopa hauskaksi puuhasteluksi , osa mössöistä on muodostunut jopa erittäin pienilaatuiseksi kulttikamaksi:D
maustaminen on siis kaiken a ja o eli laitetaan mausteita sitä mukaan kun löytyy ja niin paljon kuin hauskalta tuntuu.
maustamisen ihan pikku vinkkinä , mikäli sattuu laiskottamaan , on seuraava eli jos sattuu pitämään maustekurkuista jossakin liemessä muhineena , älä heitä purkkilientä pois maustekurkkujen loputtua vaan käytä lientä kastikkeeseen , löytyy mausteet ja kosteus samassa hytäkässä ( henk.koht.suosikki on amerikkalainen maustekurkkukastike ) vaan älä käytä kaikkea kastiketta kerralla (hmmm...taisi löytyä uusi motto
:D )
 

TheChef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Useita hyviä löytyy...
Ite pääsen amiksen hotelli&ravintola linjalta toukokuussa 2003. Eli kyllä ruoanlaiton pitäs pikkuhiljaa onnistua.
Liharuoat on suurinta herkkuani!!!!!!

;)
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä osaan valmistaa herkullisia ruokia erilaisista pakastevihannes-riisi-pusseista ja herkkusienistä tai tonnikalasta. Huomenna meillä on ruokana nuudeleita ja hunajamarinoitua broilerifilettä, toivottavasti maistuu. Kaks kuukautta tyhjän panttina olemista edessä, ellen saa töitä, karttuu ruuanlaittotaitokin kummasti. Kyllä mä yläasteella kokkasin kolme vuotta kotsan tunneilla...
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Välillä taas ruokajuttuja, ettei pääse vahingossa laihtumaan.

Vaikka pääsiäinen on jo ohi, niin älä unohda lammasta. Sitä paitsi nyt pakastettu lammas on aika edullistakin. Lampaasta saat nääs kesällä sitten mukavia vartaita, vähän niin kuin kreikkalaiseen tyyliin. Lauantai-illan grillijuhliin aivan verraton juttu.

Eli otamme lampaan sulamaan jo perjantaiaamuna. Perjantai-illalla sitten lammas paloitellaan sopiviksi varraspaloiksi ja sille tehdään marinaadi. Lampaanpalat pannaan isoon kulhoon. Palojen päälle mustapippuria, suolaa ja valkosipulia (maun mukaan, mutta mitä enemmän, sen parempaa) sekä sitten III-olutta niin paljon että palat peittyvät. Itse pidän vähän vahvemmasta oluesta, esim. Karhu, mutta jos ladyt eivät pidä oluesta, käy mikä tahansa Hartwall-litkukin. Sitten kansi päälle ja jääkaappiin muhimaan.

Lauantai-iltana sitten otetaan vaan lampaset esiin, tökitään tikkuihin ja paistetaan suht tummiksi varmistaen ettei jää raa´aksi. Samalla grillaten tuoreet sipulit ja tomaatit, ja eikun oluen, salaatin ja patongin kanssa naamariin. Kaasugrilli on melkein välttämätön tässä, hiilien kanssa voi mennä pelleilyksi.

Toinen juttu, joka sopii italialaisten ruokien kanssa, ovat puolikuivatut tomaatit. Tavallisetkin tomaatit käy, mutta itse käytän kirsikkatomaatteja. Tavalliset lohkotaan neljään osaan, kirsikkatomaatit halkaistaan. Päälle ripotellaan yrttisuolaa, mustapippuria, ( tavallisiin vähän sokeria) ja maun mukaan puristetaan valkosipulia. Voit kokeilla lisäksi esim. oliiveja tai purjoa päälle. Sitten uuniin 170 astetta ja puoli tuntia. Annat jäähtyä ja sitten kylmänä huuleen.
 

Mr.Big

Jäsen
Kerran yritin keittää kananmunia, poltin ne pohjaan(tosi juttu).
Ne kuoret lentää muuten kauas! Se hajukaan ei ollut mitenkään mieltäylentävä. Eikä ne 40 minuutin kananmunat edes maistuneet hyvälle.

Sen jälkeen olen opetellut, ettei kananmunia keittäessä saa poistua paikalta. Enimmät keittämiset jätän kyllä muille. Luojalle kiitos valmisruoista. Tai ennemminkin Atrialle.
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Eipä ole innostus eikä taito päässyt minuun tarttumaan, joten ihan suosiolla jätän muonitsemisen emännän kontolle.

Eilen kuitenkin tein omaa herkkuani, kaupallisia miehekkäämpää pizzaa. Pienelle uuninpellille täytteeksi riittävät jauheliha (500g) ja salami (300g) sekä terveelliset ananaspalat keripukkia torjumaan. Jauheliha ensin "kuivatetaan" paistinpannulla ja sen jälkeen alkaa varsinainen kypsennys, koko ajan meijerivoita lisäten. Kypsyys on saavutettu, kun liha ei enää kykene imemään enempää voita eli on kylläinen. Suoritetaan maustaminen ja laitetaan raastettu salami pehmenemään lihan joukkoon. Näillä mitoilla saadaan emännän tekemän pohjan päälle 3 cm kerros ravitsevaa soossia, jonka päälle levitetään 200g juustoa.

Lopputuloksena on tuhti, piiraanomainen pizza, joka ei parissakaan päivässä kuivu. Rasva kun on ikuista.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
todella heikonlaiset

ei minkään näköistä havaintoa että mitä tulee tehtyä jos vaan saa jotain aikaiseksi??!!! nooh, kyllähän hernekeitto ja broilerpyörykät on Turun sinapilla höystettynä aika ylivoimaisia!!!!!!!!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös