Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Keikka-arviot

  • 72 978
  • 257

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
25.10. Chuck Berry, Club Teatria, Oulu
Oulun keikalta ei onneksi tarvinnut lähteä pettyneenä pois. Vanha mestari näytti, että vielä irtoaa! Olihan Berryn soitto edelleen melkoisen kömpelöä, mutta ajoittain lähti kyllä todella upeasti. Lepopäivä oli selvästi tehnyt hyvää ukolle. Keikalla soitettiin nyt kokonaisiakin biisejä eikä ollut vain pelkkää jammailua. Vaikka loppua kohden punainen lanka vähän kieltämättä katosikin. Berryn laulu kulki hyvin verrattuna Helsingin keikkaan ja muutenkin Berry oli varsin virkeän ja hyvävoimaisen näköinen ja oloinen. Soinnut ja sävellajit olivat välillä hakusessa, mutta se ei hirveästi haitannut sillä ne legendaariset ja ikoniset riffit tärähtivät paikka paikoin aivan upeasti ilmoille! Berry todellakin näytti Oulun-keikalla suuruutensa. Nuoremman Berryn soittoa oli hienoa kuunnella. Omena ei ole pudonnut kauas puusta. Muutenkin poika pelasti paljon ja kävi auttelemassa isäpappaa. Ajoittain oli pientä saman toistoa, mutta sen voi antaa legendalle anteeksi. Ei tuosta kyllä hirveästi negatiivista sanottavaa löydä. Hyvillä fiiliksillä lähdin paikalta pois, ei tullut myötähäpeän tunteita ja rahoille sai vastinetta.

Oulun setissä soitetut kokonaiset biisit:

Roll Over Beethoven
Key To The Highway
School Days
Maybellene
Let It Rock x3
Reelin' And Rockin' (1 säkeistö)
Every Day I Have The Blues
Johnny B. Goode
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Ilmeisesti Berry soitti uransa viimeisen keikan eilen Oslossa ja jää nyt eläkkeelle. Onneksi tuli oltua paikalla Oulussa näkemässä legendan viimeinen Suomen-keikka. Ja onneksi siitä jäi hyvä fiilis itselle.

Onkohan tämä kiertue edes Berryn oma idea vai onko joku manageri päättänyt nyyhtää väkisinkin muutaman vuoden sisään kuolevan legendan avulla viimeiset hyvät rahat..

Ilmeisesti kiertue oli Berryn oma idea ja sillä juhlistettiin mestarin 87-vuotissyntymäpäivää. Keikkatahti oli kyllä 87-vuotiaalle todella hurja. Miettikää nyt: 87-vuotiaana kuusi keikkaa seitsemän päivän aikana ja vain yksi lepopäivä. Monesti matkustivat suoraan keikan jälkeen seuraavalle paikkakunnalle samana yönä. Ei vanhan miehen fysiikka kestä tuollaista rasitusta.

Jäähyväiset rock ’n’ rollille - Viihde - Savon Sanomat
 
Viimeksi muokattu:

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
HIM, Club Teatria, Oulu 28.12.2013

Oli kyllä pieni pettymys. Jotenkin tuntui, että Teatrian akustiikka jyräsi bändin soundin täydellisesti puuroksi. Rummut ja kitarat oli niin kovalla että se peitti alleen kaiken muun. Villen vokaaleista ei ajoittain saanut yhtään selvää, kun mikkivolyymit oli niin hiljaisella. Silti, oli siellä hyviäkin hetkiä. Join Me kuulosti mahtavalta, samoin In Joy And Sorrow ja Wicked Game sekä keikan päättänyt When Love And Death Embrace. Parempaa silti odotin ehdottomasti, nyt ei oikein lähtenyt.

Setti;

Buried Alive By Love
Rip Out the Wings of a Butterfly
Right Here in My Arms
The Kiss of Dawn
All Lips Go Blue
Join Me in Death
Your Sweet Six Six Six
Passion's Killing Floor
In Joy and Sorrow
(First time live since 2006)
Into the Night
It's All Tears (Drown in This Love)
Soul on Fire
Wicked Game
(Chris Isaak cover)
Tears on Tape
Poison Girl
For You
(First time live since 2002)
The Funeral of Hearts

Encore:
Death Is in Love With Us
(First time live since 2004)
When Love and Death Embrace
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIM, Club Teatria, Oulu 28.12.2013..
Harmi kuulla noista ongelmista.. toivottavasti loppukeikoilla sujuu paremmin.

Settilistan pari yllätystä, erityisesti For Youn, otan ilolla vastaan, toivottavasti pysyvät listalla vuodenvaihteen Tavastian keikallekin.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Sama setti oli myös Seinäjoen ja Tampereen keikoilla, joten eivätköhän nuo biisit ole myöskin Tavastialla tänään soineet.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Vaikka tästä onkin jo pari viikkoa, teki silti mieli kirjoittaa keikasta jotain. Oli sen verran säväyttävä setti.

26.3. The Yardbirds, Snellman-sali, Kokkola

The Yardbirds teki siis maaliskuun lopussa lyhyen Suomen-kiertueen, ja tottakai nämä brittiläiset rock-legendat oli pakko päästä kokemaan kun naapurikaupunkiin tulivat. Nykyisin The Yardbirds keskittyy ehkä enemmän tekemään kunniaa tuolle vanhalle 1960-luvun kokoonpanolle, jossa musisoi Eric Claptonin, Jeff Beckin ja Jimmy Pagen kaltaisia legendoja. Tuosta 1960-luvun Yardbirdsistä mukana ovat alkuperäinen rumpali Jim McCarty ja bändin ihka ensimmäinen kitaristi Anthony "Top" Topham, joka vaikutti bändissä neljä kuukautta ennen kuin Eric Clapton korvasi hänet lokakuussa 1963. Yardbirdsin merkitystä rock-historiassa ei voi vähätellä, he olivat ensimmäinen todellinen kitararock-yhtye sanan varsinaisessa merkityksessä. The Yardbirds hajosi vuonna 1968 ja Jimmy Page perusti raunioilla uuden yhtyeen, joka pian sai nimen Led Zeppelin ja loppu on rock-historiaa. Jim McCarty ja Chris Dreja kokosivat The Yardbirdsin uusilla soittajilla vuonna 1992 ja bändi on ollut kehissä siitä lähtien vaihtuvalla soittajakaartilla. Dreja joutui jäämään viime vuonna pois terveydellisistä syistä ja Topham otti hänen paikkansa bändissä.

Odotukset The Yardbirdsin Kokkolan keikkaa kohtaan oli suht nollassa ja siksi olikin mukavaa yllättyä positiivisesti bändin livemenosta! Lavalla riehui todella tiukka ja verevä peto! Dazed And Confused oli silkkaa huikeutta ja lavalla leijui jopa Led Zeppelinin henki hyvin vahvana. Kyllä toimi kuin tauti! Muita kohokohtia olivat I'm A Man, Happenings Ten Years Time Ago, Shapes Of Things ja Heart Full Of Soul. Bändin toinen kitaristi Ben King ei ehkä ole mikään Jeff Beck tai Jimmy Page, mutta silti helkkarin tyylitajuinen ja taitava soittaja. täydensi hyvin Tophamin pelkistetympää tyyliä. Showmiehen elkeitäkin löytyi, kun soitti hampailla kitaraa Hendrixin tyyliin. Andy Mitchell oli vähintäänkin edesmenneen Keith Relfin veroinen laulusolisti. Siihen tosin ei paljoa vaadita, sillä Relf oli loppupeleissä melko väritön ja heppoinen laulaja. Encoreissa kuultiin vielä mahtava versio Smokestack Lightningista. Myös keikan avannut lämppäribändi Albertos veti hienosti ja Hotel Californian soololiidit sujuivat nuorilta pojilta hyvin. Long Train Runnin' groovasi upeasti!

Albertosin setti:
Hotel California
Still Got The Blues
Long Train Runnin'

Yardbirdsin setti:
Drinking Muddy Water
I'm Not Talking
Heart Full Of Soul
Five Long Years
Shapes Of Things
Back Where I Started
Train Kept A'Rollin
Over Under Sideways Down
Rack My Mind
For Your Love
Happenings Ten Years Time Ago
Dazed And Confused
I'm A Man

Encore:
Smokestack Lightning
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Manic Street Preachers - The Circus, Helsinki 7.5.2014

22 vuotta. Siitä on todella 22 vuotta, kun Manic Street Preachers tuli elämääni ensimmäisen kerran Motorcycle Emptinessin muodossa. Kauemmin siis, mitä sillä Motown Junkin kertojaminällä oli elämää takanaan, kun mikään ei merkinnyt hänelle mitään. Mihin se aika menee, eihän vielä vähän aikaa sitten mistään, mitä pystyi muistamaan ollut edes 15 vuotta. Ensimmäisestä keikastakin tulee syksyllä 16 vuotta ja edellisestä kerrasta, kun näin bändin Suomen kamaralla tulee 12 vuotta. Siinä välissä tosin ehdin kertaalleen käymään Englannissa Postcards From A Young Man-kiertueella.

En ole oikein tykännyt Circuksesta keikkapaikkana, mutta nyt tuntui toimivan. Edellisestä ja ainoasta kerrasta jäi lähinnä mieleen, että showtimea sai odottaa ties kuin pitkään ja keikan aikana ja jälkeen lattia oli täynnä lasimurskaa, mutta nyt anniskelualue oli rajattu ulkopuolelle ja lämppäri aloitti miltei tismalleen samalla hetkellä, kun astuin salin puolelle. Niinpä ehkä ihan turhaan olen jättänyt joitain melko kiinnostaviakin keikkoja väliin paikasta johtuen.

Public Service Broadcasting oli siinä määrin kiinnostava tuttavuus, että ostin kotiinlähtiessä niin bändin debyyttipitkäsoiton kuin aiemman EP:n. Kaverit olivat oikein itse myymässä niitä. Tämä mielenkiintoinen duo sisältää rumpalin ja multi-instrumentalistin, eikä varsinaista solistia ollenkaan. "Laulajana" toimii tietokoneelta tullut public service broadcasting-ääni, joka hoiti jopa välispiikit. Taustalla pyöri sitten aiheeseen liittyviä, ilmeisestikin ihan aitoja infofilmejä sodan ajalta, Everestin valloituksesta ja väritelevision ihmeellisyydestä. Tällainen juttu ei välttämättä montaa levyä kanna, mutta hyvältä kuulosti niin livenä kuin nyt levyltäkin.

Myös illan pääesiintyjä itse aloitti juuri sillä hetkellä, kun livenationin sivulla luvattiinkin (21:15), joten n. 1h 45min kestäneeltä keikalta ehti mukavasti ihmisten aikoihin kotiin. Aloituksena kuultiin juuri Motorcycle Emptiness ja sitä seurannut yleisönhypytysbiisi You Stole The Sun From My Heart ja viimeisin jonkinasteiseksi hitiksi laskettava It's Not War... takasivat, että yleisö lämpeni nopeasti. Seuraavana oli maistiainen kesällä ilmestyvältä Futurology-albumilta, osin saksaksi laulettu Europa Geht Durch Me. Haistaisinko jopa hitin?

Futurologyltä kuultiin myös kaksi muuta biisiä, nimikappale jossa kertosäkeen laulaa Nicky Wire sekä maailman ensi-ilta singlebiisistä Walk Me Through The Bridge. Viimevuotiselta Rewind The Filmiltä tulivat ne eniten odottamani eli nimikappale, tällä kertaa James Dean Bradfieldin laulamana ja This Sullen Welsh Heart. Seesteiselle levylle ehkä hiukan huonosti istuva hilpeä sinkku Show Me The Wonder toimi erinomaisesti livenä.

Albumeista jätettiin kokonaan paitsioon Gold Against The Soul - mielestäni vähintään La Tristesse Durera kyllä kuuluu niihin biiseihin, jotka pitäisi aina kuulla - eikä myöskään Lifebloodilta ja Journal For Plague Loversilta kuultu mitään. Muutama sellainen biisikin settilistassa oli, joita en ole muistaakseni aiemmin kuullut livenä - The Holy Biblen Archives Of Pain ja Die In The Summertime sekä Everything Must Gon Enola/Alone.

Vaikka Manicsit eivät ole enää kotimaansa ulkopuolella keränneet kovin korkeita listasijoituksia, niin livebändinä selvästi riittää kysyntää. Circus taitaa kuitenkin vetää toista tuhatta ja se oli hyvissä ajoin loppuunmyyty ja täyteen pakattu ja ainakin salin etupuolella porukka tunsi hyvin tuntemattomammatkin biisit.

Peruskolmikon lisäksi lavalla oli myös pitkäaikainen luottokosketinsoittaja Nick Naysmith ja apukitaristi/taustalaulaja, jonka nimi ei jäänyt mieleen.

Settilista löytyy kokonaisuudessaan alta. Tapansa mukaan bändi ei soittanut encoreja, mikä tuntui tulevan (ymmärrettävästi) osalle yleisöä yllätyksenä:

Motorcycle Emptiness
You Stole the Sun From My Heart
(It's Not War) Just the End of Love
Europa Geht Durch Mich
Stay Beautiful
Everything Must Go
Rewind the Film
Die in the Summertime
Your Love Alone Is Not Enough
Enola/Alone
Walk Me To The Bridge
A Design for Life
The Everlasting
This Sullen Welsh Heart
Archives of Pain
Futurology
Ocean Spray
You Love Us
Tsunami
Show Me the Wonder
Motown Junk
If You Tolerate This Your Children Will Be Next
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kiitoksia Motolle kattavasta reportaasista!

Ainoa mikä jäi tekstissäsi ihmetyttämään, oli se, että miten Circuksesta voi ehtiä ulos (ja kotiin vaikka asuisi kuinka lähellä) noin lyhyessä aikaa... Olen ollut tuolla kahdesti loppuunmyydyllä keikalla. Biffy Clyron keikan jälkeen yritettiin ulos heti ja nyt siitä viisastuneena käytiin vielä tiskillä ja röökillä. Mutta sama suma siellä oli ja yli puoli tuntia sai varmasti madella. Edes Nosturin pullonkaula ei ole yhtä paha.

Niin, nostalgiamielellä olin siis itsekin paikalla. Oikeastaan neljä viimeistä levyä mennyt ohi muutamalla kuuntelukerralla. Vuosituhannen vaihteessa tuli nähtyä bändi useammankin kerran, mutta nyt siis ekaa kertaa yli 10 vuoteen. Ja ekaa kertaa myös klubipuitteissa, kun Vanhan keikkakin jäi aikoinaan jostain syystä väliin.

Bändillä oli selvästi pyrkimys rokkaavampaan meininkiin, eikä edes jäänyt pelkäksi pyrkimykseksi. Nicky Wirekin näytti nyt rock-muusikolta, eikä pölynimuroinnissa taukoa pitämään joutuneelta, aamutakkiin pukeutuneelta kotirouvalta.

Mutta en tiedä oliko vika minussa vai eikö Manics sitten kuitenkaan ole oikein onnistunut lasketumaan stadioneilta takaisin pienemmille lavoille? Iso musa olisi jotenkin kaivannut isompiä ämyreitä, James Dean Bradfieldin kuulaasta laulusta puhumattakaan. Ja ekoissa biiseissä koitetut yleisönhuudatukset olisi kanssa vaatineet ainakin nordiksen permannon verran porukkaa. Outoa sikäli, että yleensä tykkään kyllä niin, että pienempi parempi - siis ainakin keikkamestan kyseessä ollessa. Tää oli tosiaan varmaan kiertueen pienimpiä mestoja, mutta ainakin Wiren mukaan myös nopeiten loppuunmyyty keikka.

Mutta tiukka livebändi joka tapauksessa. Bradfield lauloi mielestäni paremmin kuin koskaan, ei falskannut kertaakaan, vaikka flunssaa valittelikin. Näyttivät myös hyviltä. Normaalisti vanhat rockäijät lihoo, mutta ehkä Manicsillä viime vuodet on sitten olleet sen verran laihempia.

Paikan akustiikasta olen kuullut haukkuja, mutta itsellä ei vieläkään moitittavaa. Parvelle kuulosti oikein hyvältä, välispiikeistä en ole saanut koskaan ennenkään selvää. Tosin keikan jälkeen kuului kyllä nurinaakin aiheesta, eli ehkä tuolla on huomattavaa merkitystä sillä, mistä keikkaa katsoo.

Yleisö oli jokseenkin homogeenisen oloista, kolmenkympin ja kuoleman välimaastosta. Mutta se tuli yllärinä, että kaikki muut ei olleetkaan ysärinostalgiatripillä. Aika tasa puolet tuntui innostuvan vanhoista biiseistä, toinen puolisko taas 2000-luvun tuotannosta. Tosin kai noita jälkimmäisiäkin on jo pidettävä "vanhoina faneina". Kaikille oli kuitenkin varmasti tarjolla jotain, aika kattava setti, kun soitetaan sekä eka että viimeisin sinkku. Eikä nyt ehkä kuitenkaan se kaikkein itsestäänselvin settilista.

Uudet biisit kuulosti ainakin näin livenä sen verran mielenkiintoisilta, että tulevaa levyä huomaa jopa vähän odottavansa. Vähän sellaista modernisoitua meininkiä, olkoonkin että kyllä nuo biisit voisi kuvitella vaikka Generation Terroristille. Mutta jotenkin tuli mieleen, että olisiko soundeja ja rytmejä päivitetty ja ammennettu vähän nykyisten indierock-bändien laareista, eli todennäköisin sellaisilta yhtyeiltä, joille Manics on ollut aikoinaan yksi vaikuttajista?

Akustisesta osuudesta (tälläkin kertaa) miinus, samaten kitarasoolosta. Mutta muuten oikein hyvä. Niin ja keikkamuusikoita mun käy aina sääliksi, niin nytkin. Tää kitaristi, Wikipedian mukaan Wayne Murray, oli ihan fiiliksissään koko keikan, mutta joutui pomppimaan paikallaan sielä postimerkin kokoisessa nurkkauksessaan. Varmaan oli teipillä vedetty lavaan raja, jota ei saa vahingossakaan ylittää.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitoksia Motolle kattavasta reportaasista!

Ainoa mikä jäi tekstissäsi ihmetyttämään, oli se, että miten Circuksesta voi ehtiä ulos (ja kotiin vaikka asuisi kuinka lähellä) noin lyhyessä aikaa... Olen ollut tuolla kahdesti loppuunmyydyllä keikalla. Biffy Clyron keikan jälkeen yritettiin ulos heti ja nyt siitä viisastuneena käytiin vielä tiskillä ja röökillä. Mutta sama suma siellä oli ja yli puoli tuntia sai varmasti madella. Edes Nosturin pullonkaula ei ole yhtä paha

....

Uudet biisit kuulosti ainakin näin livenä sen verran mielenkiintoisilta, että tulevaa levyä huomaa jopa vähän odottavansa. Vähän sellaista modernisoitua meininkiä, olkoonkin että kyllä nuo biisit voisi kuvitella vaikka Generation Terroristille. Mutta jotenkin tuli mieleen, että olisiko soundeja ja rytmejä päivitetty ja ammennettu vähän nykyisten indierock-bändien laareista, eli todennäköisin sellaisilta yhtyeiltä, joille Manics on ollut aikoinaan yksi vaikuttajista?
....

Yllätin itsenikin sillä, miten nopeasti pääsin ulos, vaikka kävin myyntipöydän kautta. Kenties juuri siksi, sillä "ulkorata" jonka varrella pöytä oli, veti hyvin. Siitä pauttiarallaa viidennestä rivistä kun lähti sen sivusalin kautta ulos, niin olikin jo melkein myyntipöydän kohdalla ja siitä pääsi eteenpäin ulkorataa ovea lähimpiin narikkapisteisiin. Sitten vaan Kampin keskuksesta bussiin, joka lähti heti ja olinkin 10 min myöhemmin Lauttasaaressa, vaikka vielä tuli kilometrin verran kävelyä päälle.

Uusista biiseistä tämä Europa Geht Durch Mich osoittautui kyllä tehokkaaksi korvamadoksi - noin niinkuin positiivisessa mielessä. Linkin takana on melko hyvälaatuinen tallenne Manchesterista, jota tässä on tullut luukutettua jo monta kertaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos Motolle hyvin kirjoitetusta raportista. Arvaa kenet muistin kun Motown Junk kajahti ilmoille :-)

Minulle tämä taisi olla vasta neljäs MSP livekeikka ja en osaa näitä mitenkään toisistaan paremmaksi sanoa. Arvostan näitä bändejä, jotka eivät ole ennalta-arvattavia siten että jo keikalle mennessä tietäisi mitkä biisit missä järjestyksessä kuullaan. No myönnän että uusi tuotanto ei ole hirveän hyvin hallussa ja edelleen parhautta oli ne viime vuosituhannen kappaleet. Mutta hieno rock-keikka kaikenkaikkiaan.

Circus keikkapaikkana on alusta asti tökkinyt, tämä oli varmaan parhaiten onnistunut. Toki omilla valinnoilla että ei ostanut mitään ja katsoi bändin edustakarsinasta oli oma osuutensa onnistumiseen. Lisäksi soundit oli alkua lukuunottamat ihan kohdillaan, mikä on välillä ollut Circuksessa ongelma usein. Ja samaa taktiikkaa kuin Moto noudattaen pääsi ulos n. kymmenessä minuutissa keikan loppumisen jälkeen.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
20.5. Peter Gabriel, Hartwall Areena

Visuaalisesti todella upea, mutta jätti musiikillisesti hieman kylmäksi koska en Gabrielin soolotuotantoa niin hyvin tunne. Mutta tuttujakin biisejä oli seassa. Shock The Monkey oli todella kova heti alkuun ja myöhemmin tietysti Solsbury Hill tanssiosuuksineen. Tosin jos yritti lavan eteen tanssimaan, järjestysmiehet laittoivat ojennukseen. Silti, kyllä se oli se Sledgehammer, jota minä olin tullut paikan päälle kuulemaan. Ja oli kyllä kova veto! Ehkä tuo setti ei kuitenkaan jäyhiin suomalaisiin niin hyvin purrut, koska perseet pysyivät valtaosin penkissä. Encoreissa sitten tuttuun tapaan Biko, joka sai yleisön mukaan. Näki että tuota on pitkään odotettu, ja oli kyllä sen pitkän odotuksen väärti.

Setti:

Daddy Long Legs
Come Talk to Me
Shock the Monkey
Family Snapshot
Digging in the Dirt
Secret World
The Family and the Fishing Net
No Self Control
Solsbury Hill
Why Don't You Show Yourself
Red Rain
Sledgehammer
Don't Give Up
That Voice Again
Mercy Street
Big Time
We Do What We're Told (Milgram's 37)
This Is the Picture (Excellent Birds)
In Your Eyes

Encore:
The Tower That Ate People
Biko
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mullehan tuo keikka taas tarjosi juuri sitä, mitä lääkäri määräsi. Kiva, että noita tuotannon keskivaiheen biisejä tuli runsaalla kädellä. Sanoisin, että musiikillisesti huippukeikka soundeja myöten, mikä on Areenalla poikkeus. Gabrielin ääni on kestänyt vuosikymmenet huomattavasti kroppaa paremmin. Bändi oli myös täyttä timanttia.

Jos on pakko verrata fiiliksiä -87 keikkaan, tämä jää karvan verran taakse. Mutta pitkä odotus palkittiin ja tietyssä mielessä jopa odotukset ylittyivät, vaikka stage dive jäi tällä kertaa väliin. Ehdottomina helminä Digging in the Dirt ja Secret World. So-osuudesta Big Time jäi todella vaisuksi, muuten laatukamaa. Biko oli selkeästi laimeampi kuin -87.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy antaa erityismaininta Jennie Abrahamsonille, joka täytti mainiosti Kate Bushin isot saappaat Don't Give Upissa. Tuosta biisistä on tullut nähtyä jos jonkinlaisia tulkintoja Youtubessa, jossa monet tunnetutkin laulajat vetävät pahasti vihkoon.

Musiikki oli pääasia, joten siksi ehkä välillä kaikki visuaalisuus melkein häiritsi. Tuli mieleen, että show oli enemmän suunniteltu näyttämään DVD:llä hyvältä, kun lavalla oli ajoittain enemmän valomiehiä ja muuta henkilökuntaa heilumassa kuin muusikoita.

En tunne Gabrielin tuotantoa kovinkaan laajasti, mutta minuun iski parhaiten juuri edellä mainittu Don't Give Up ja Mercy Street. Joskus on konserteissa silmät kostuneet, mutta ensimmäistä kertaa jotenkin noissa tuli niin tunteet pintaan, että perhana soikoon - Teemu, mäkin itkin.

Täytyykin varmaan käydä tsekkaamassa tuo Jennie Abrahamson omillaankin, kun tulee syksyllä (muunmuassa) Tavastialle. Gemini Gemini-CD:n ostin tuolta mukaan ja kuulostaa hyvältä.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Keikanhan voi sitten myös tilata Gabrielin kotisivuilta hyllyyn muistoksi. Itse ainakin ajattelin tämän tilaisuuden käyttää hyväksi.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Los Bastardos Finlandeses/UFO 29.5.2014 Nosturi, Helsinki

Helatorstaina Nosturin klubilla oli tiedossa todellista boogie rockin jytinää, kun vanha kunnon brittiläisen hard rockin vanha veturi UFO oli pestattu Suomeen yhden keikan ajaksi päästyään Silja Linen Rockcruise-risteilyltä Los Bastardos Finlandesesin tarjoillessa illalle alkutahdit. Otin paikan Nosturin yläparvelta, kylmä hiiva käteen ja eikun odottelemaan illan esiintyjiä.

Varsin menevät alkutahdit bastardokset tarjosivatkin avaajana. Nosturissa ei oikeastaan ollut oikeastaan kuin kourallinen kansaa, kun pitkän linjan rokkivaarit nousivat lauteille. Nelikko on ytimekäs ja myös karismaattinen nimittäin Ben Granfelt edustaa kotimaisten kitaristien kärkikastia, Erkinharjun Peer Günt-historiaa ei tarvitse enää edes mainita, Bryn Jones on köyhän miehen Lemmynä maskuliininen näky lavalla ja Olli Kykkänen on ikään kuin tämän yhtyeen the boss. Bastardoksien esittämä kapakkarock oli juuri hyvää paahtoa tällaisen ehtoon alkuun ja biisejä kuultiin paljolti viimeisimmän pitkäsoiton, Day Of The Deadin, puolelta mutta aiemmiltakin kiekoilta kuultiin muutamia maukkaita menopaloja. Varsinkin hyvin vedetyt Rocket Science, Day Of The Dead, Last Call For Rock`n Roll, Goddeys Of The Valley ja Desperado tuntuivat luissa ja ytimissä asti ja svengaava Houseful Of Hooligans edusti myös Bastardoksien keikan kärkipäätä. Pelle Miljoonan Moottoritie on Kuuma-esitys englanniksi kertoo tämän bändin kohdalla kaiken oleellisen, huumoria ei jätetä. Pakollista Ace Of Spadesia jäin vähän kaipaamaan, mutta hyvin toimi näin tälläkin kertaa, ei liikaa herkkua yhdelle kerralle, näin tämän pitikin mennä.

Esiriput vedettiin kiinni, UFO suoritti selkeästi viime hetken soudcheckejä vielä, koska Parkerin kannutus, Raymondin kitarat sekä Moggin check check-kommentit kuuluivat verhon takaa. Ei siinä lopulta kauaa mennyt kun show alkoi ja kuinkas muuten kuin Moggin kuivalla brittihuumorilla. Mies seisoi yksin lavalla ja toivotteli tervetulleeksi valitettavan vähälukuisen yleisön "one man show:llaan", mutta saatiinpahan jokaisen instrumentin kohdalle lopulta asiaan kuuluvat kaverit ja se oli Lights Out Helsinki samantien. Vähitellen selvisi myös ettei vokalisti Mogg aio aivan selvinpäin lavalla olla, sen verran kisajuomaa kului myös vokalistin myötä. Settilista noudatteli ennakoitua kaavaa, ensin hitti, sitten pari tuoreimman levyn menopalaa ja taas paluu vanhoihin hyviin aikoihin Let It Rollilla. Siinä mielessä UFO ei poikkea pääsääntöisesti muidenkaan veteraanibändien settilistan muodostus kulttuurista eli diskografian keskimmäinen osa tunnutaan unohtavan täysin ja kappaleita kuullaan aikajanan kummastakin päästä lähes pelkästään. Noh, tämähän kelpaa vaikka UFO toki yllätti allekirjoittaneen esittämällä Pushed To The Limitin ja
Makin` Movesin myös, joita ei ilmeisesti oltu vähään aikaan kuultu. Biisi biisiltä homma alkoi toimimaan yhä paremmin ja ilta soljua kohti päätöstään. Biisien välissä kuultiin tosiaan Moggin puujalkoja ja mukavan henkistä vuoropuhelua yleisön kanssa, joka kuuluu asiaan tämänkaltaisessa tilaisuudessa ja se on rikkaus se. Loppu ei yllättänyt ketään, Rock Bottom vähä ehkä turhalla sekä pitkästyttävällä kitarasoololla ja encorena Doctor Doctor ja Shoot, Shoot ja homma oli siinä.

Iso käsi on UFO:lle nostettava. Bändi ei tunnu varsinkaan Suomessa olevan monen aikalaistensa kaltaisessa suosiossa ja se oli näkyvissä yleisön määrässä sekä yleisen tarinoinnin tuloksena. Rakkaudesta lajiin armottoman kovalla rutiinilla tätä kuitenkin tehdään, se näkyi lavalta joka suuntaan. Vinnie Moore ja Paul Raymond ovat kummatkin keskimääräistä kovempia pelimanneja kitaran varressa ja Rob De Luca on kuin yksi bändin jäsenistä bassossa vaikkei siihen virallisesti kuulukaan. Andy Parkerin rummutus kuului jykevän rumpupatteriston takaa uskottavasti niin kuin UFO:maiseen boogie heviin kuuluukin. Mogg on varmasti rockin aliarvostetuimpia laulajia omaperäisellä brittimurteisella laulutavallaan ja eroaahan Mogg kollegoistaan muutenkin jo lähtien koomisesta liikehdinnästään lavalla ja olivatpahan valkeat henkselit housuissa myös Phililtä varsin persoonallinen valinta rock-keikalle! Kuitenkin, tarvittava kuultiin eikä yhtään enempää, alan fanit on tyytyväisiä kun kuulevat ne pakolliset doctor doctorit, shoot shoorit ja lights outit kerrasta toiseen, kun tämä poppoo Suomeen rantautuu. Saapahan nähdä tosin kuinka kauan UFO:a bookataan enää näillä yleisömäärillä Suomeen ja ilmeisesti muutamia vuosia sitten UFO oli joutunut jossainpäin Suomea perumaan keikkansa vähäisen ennakkomyynnin takia. Siinäkin mielessä oli hyvä, että allekirjoittanut sai todistaa tämän kulttibändin nykykunnon, koska uutta tilaisuutta ei välttämättä ihan heti ole tulossa!
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Saapahan nähdä tosin kuinka kauan UFO:a bookataan enää näillä yleisömäärillä Suomeen ja ilmeisesti muutamia vuosia sitten UFO oli joutunut jossainpäin Suomea perumaan keikkansa vähäisen ennakkomyynnin takia.

Tarkoitat varmaan toissa vuonna toteutunutta kolmen keikan "touria", jonka piti alkaa Helsingistä mutta se peruttiin Philin flunssan vuoksi ja ainoastaan Tampereen ja Turun keikat bändi kykeni vetämään läpi. Ääni oli veitsenterällä Tampereellakin mutta sisulla Phil veti sen läpi. Yleisöä oli todella vähän, varmaan max n. 150 ja osa kadosta saattoi johtaa peruutusuhkasta josta paikalle tulleet juttelivat vielä vähän ennen keikkaa.

Mutta onhan se oikeasti häpeällistä miten vähän UFOn kaltainen legenda saa klubiväkeä liikkeelle. Sen kääntöpuolena on sitten tuo lämmin vuorovaikutus ja UFO-perhe-fiilis.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tarkoitat varmaan toissa vuonna toteutunutta kolmen keikan "touria", jonka piti alkaa Helsingistä mutta se peruttiin Philin flunssan vuoksi ja ainoastaan Tampereen ja Turun keikat bändi kykeni vetämään läpi.

Näinhän se menikin, täältäpä löytyy vanhaa tietoa. Hyvä korjaus! Nyt Moggin ääni oli totutunlainen, mutta liekö miehellä oli selkäkipuja kun kyykisteli etukumaraan satunnaisesti pitkäksi aikaa ikään kuin rentouttaen selkää, mene ja tiedä.

Rival Sons/Aerosmith 30.5.2014 Hartwall Areenaa

Piletti oli ostettu vanhan suosikin eli ilmaseppien keikalle, mutta odotukset olivat kuitenkin maltilliset musiikillisesta näkökulmasta. Aiempien youtube-klippien perusteella bändi on ihan ok-livekunnossa ikäänsä nähden mutta ei kuitenkaan missään erinomaisessa. Oli joka tapauksessa aika itse todeta mikä on Bostonin poikien nykymeno. Tarkoitus oli tsekata vähän paljon kehutun, nyt lämmittelijän roolissa olleen, Rival Sonsin keikkaa mutta julkisiin ehdin sen verran myöhään + keikkaoluen nautiskeluun kului sen verran aikaa, että ehdin tsekata viimeiset 4 kappaletta. Niiden perusteella voidaan sanoa, että tuleva supertähti on syttymässä jollei ole jo syttynyt. Led Zeppelin-vivahteisella sekä paikoin soulahtavalla rockilla tullaan myymään vielä levyjä ja houkuttelemaan salit täyteen ja kyllä Californian kundeilla oli ihan suuren maailman elkeet ihan äänentoistosta lähtien, joka oli lämmittelijäksi yllättävän särmikäs.

Pian kuitenkin tehtiin tilaa itse illan päätähdille, jotka ennen keikkaa jo lämmittelivät yleisöä livekuvalla pukuhuonekäytävältä sekä omista valmistautumishuoneista. Yllättäen Tyler ja Perry vetivät tässäkin touhussa isoimman roolin, muun komppikolmikon jääden tässäkin taka-alalle. Pian halli kuitenkin pimeäksi ja Music From Another Dimension-intron hengessä ukot lavalle. Siinä he olivat, Perry ja Tyler catwalkin eturintamassa ja komppikolmikko omilla paikoillaan ja Draw The Line pärähti soimaan varsin suttuisesti, mutta kuitenkin energisesti. Ensimmäisenä huomio kiinnittyi siihen miten tuntuvasti ikä oli alkanut näkymään näiden heppujen naamavärkissä. Eiväthän jo pian seitsemääkymppiä lähentelevät kovaa elämää eläneet rokkisaurukset voi mitään nivean kansikuvapoikia ollakaan, mutta Tylerin ja Perryn pappaantuminen oli silminnähtävän selkeää ja ei Tylerin pannupensselit ainakaan nuorentanut näkymää. Lisäksi Joey Kramer oli kuin räjähtänyt kasariharakka rumpujen takana, vaikka musiikillisesti esitti tanakan tuntuista ja varmaa rummutusta, joka on pääasia tässä lajissa. Kahdesti syövän nujertanut basisti Tom Hamilton tuntui olevan lähinnä omia muistikuvia miltä mies yleensäkin on habitukseltaan näyttänyt ja blueshattunsa alta vähäeleisesti kurkkaillut Brad Whitfordkin menee ihan jo ulkonäöllisesti ikämiessarjaan rock-musiikissa.

Tuntuvalla ja turvallisilla rock-viisuilla jatkettiin, Eat The Rich, Love In A Elevator ja Back In The Saddle olivat komeita rykäisyjä soundien parantuessa hieman koko ajan. Tyler jaksoi hyppiä ja pomppia yllättävänkin rivakasti, allekirjoittanutta vain häiritsi koko ajan miehen esiintyminen lavakameralle, kun yleisölle tätä hommaa tehdään, mutta näin tällä kertaa. Muutenkin Perryn ja Tylerin asema tehdään livetilanteessakin selväksi, Toxic Twins vetää oman show-puolensa lähellä yleisöllä ja komppiryhmä tekee ns. haalarityön ja luo musiikin pohjan, näin on aina ollut ja tulee olemaan. Cryin`:in myötä saatiin jo ensimmäisen kerran kaivaa sytkärit taskun pohjasta esille, näissä on Tyler parhaimmillaan ollut aina. Livin`In The Edge oli positiivinen ylläri, koska arvelin ettei Steven tästä näin hyvin olisi selvinnyt. Rag Dollin kohdalla taas painettiin hieman kaasua lisää ja Joe Perryn vetämä, lähes patrioottiset lyriikat omaava, Freedom Fighter on kelpo biisi, mutta nyt meni Joelta laulu vihkoon tuon kappaleen kohdalla, ikään kuin mies ei saanut ääntään kunnolla ulos. Tämä oli samalla sopiva tauko Tylerille.

Kohti loppua mentäessä Toys In The Attic oli vanhaa kunnon `Smithiä, Janie`s Got A Gun on pakollinen ohjelmanumero siinä missä siirappia tihkuva I Don`t Want Miss A Thing, jossa konsertin miesyleisö olisi voinut poistua muutamille pitkille ja naisyleisö olisi voinut vuodattaa, pakko tämäkin on soitattaa. No More No More, Come Together ja svengaava Walk This Way olivat hyviä valintoja ennen encore-vaihetta.

Encoret käynnisti Tylerin pianolla soittelema Beatles-pätkä eli Golden Slumbers, joka ei yleisön nuoremmalle osalle selkeästikään auennut. No, johan alkoi kirkuminen kun Tyler aloitti Dream Onin alkutahdit pianollaan. Tämäkin veto ylitti odotukset siinä missä Sweet Emotion ikään kuin myös kasvoi mitä pidemmälle biisi eteni. Iso käsi ilmasepille on nostettava Mama Kinin sijoittamisesta loppuun ja tämä oli harvinaisuus verrattuna muun kiertueen settilistaan. Se oli siinä, ison maailman stadionshow mihin tämä bändi on aina pystynyt ja musiikillisesti tämä menee kyllä hyvän puolelle selkeästi asteikossa, mutta ei erinomaisia hätyytellä.

Aerosmith, tuo Amerikan Popeda, tuntuu olevan Suomessakin mielenkiintoisessa asemassa. Osalle se on hulvaton bilebändi svengi-rockilla, toisille bluespohjainen 70-luvun raaka pitkän linjan rock-yhtye, toisille se American Idols-tuomarin bändi, toisille hiljalleen uraansa lopetteleva ballaadikone ja toisille vielä 90-luvun alusta aloittanut rockin sekatyöläinen joka on vähän kaikkea popista "heviin". Tämän saattoi aistia yleisöstäkin, toiset olivat tulleet vain katsomaan Tyleria, kuuntelemaan ballaadeja tai sitten, niin kuin minä, kuuntelemaan niitä 70-luvun hienoja rock-vetoja, joita olisi voinut vielä enemmänkin tulla, mutta hyvä näin. Yleisön reaktioista tämän saattoi myös huomata, sillä yhden kaikkien aikojen rock-biiseistä, Back In The Saddlen käynnistyessä, tunnelma ikään kuin latistui nuoremman katsojakunnan osalta, vaikka kyseessä on yksi Aerosmithin upeimmistä vedoista koskaan. Hienoahan se toki on, että bändillä on faneja joka lähtöön ja rikkautena se pitää kokea, mutta kerrasta toiseen huvittaa kun osa kansasta yllättyy että onko niillä todella muitakin biisejä kuin ne imelät slovarit. Aerosmithistä on moneksi ja monelle kaikessa kiisteltävyydessään.

Joka tapauksessa, kiitos Bostonin pahat pojat! Annoitte vastiketta varsin runsaslukuiselle yleisölle koko musiikin ja show:n voimin niin kuin tämän kokoluokan yhtyeen pitääkin!
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Rival Sons/Aerosmith 30.5.2014 Hartwall Areenaa

Piletti oli ostettu vanhan suosikin eli ilmaseppien keikalle, mutta odotukset olivat kuitenkin maltilliset musiikillisesta näkökulmasta. Aiempien youtube-klippien perusteella bändi on ihan ok-livekunnossa ikäänsä nähden mutta ei kuitenkaan missään erinomaisessa. Oli joka tapauksessa aika itse todeta mikä on Bostonin poikien nykymeno. Tarkoitus oli tsekata vähän paljon kehutun, nyt lämmittelijän roolissa olleen, Rival Sonsin keikkaa mutta julkisiin ehdin sen verran myöhään + keikkaoluen nautiskeluun kului sen verran aikaa, että ehdin tsekata viimeiset 4 kappaletta. Niiden perusteella voidaan sanoa, että tuleva supertähti on syttymässä jollei ole jo syttynyt. Led Zeppelin-vivahteisella sekä paikoin soulahtavalla rockilla tullaan myymään vielä levyjä ja houkuttelemaan salit täyteen ja kyllä Californian kundeilla oli ihan suuren maailman elkeet ihan äänentoistosta lähtien, joka oli lämmittelijäksi yllättävän särmikäs.

Pitikin tästä Rival Sonsista kysyä paikalla olleilta, koska itse en niinkään Aerosmithin ystävä ole, mutta Rival Sons on kyllä löytänyt paikkansa soittolistalta ja levyhyllystä. Ei vain ihan raaskinut ostaa lippua Rival Sonsin takia, vaikka varmasti olisi Aerosmith tullut katsottua samalla. Tässä oikein odottaa klubikeikkaa..
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pitikin tästä Rival Sonsista kysyä paikalla olleilta, koska itse en niinkään Aerosmithin ystävä ole, mutta Rival Sons on kyllä löytänyt paikkansa soittolistalta ja levyhyllystä. Ei vain ihan raaskinut ostaa lippua Rival Sonsin takia, vaikka varmasti olisi Aerosmith tullut katsottua samalla. Tässä oikein odottaa klubikeikkaa..
Viime vuonnahan tuo tuli Circuksessa nähtyä. Odotin paljon, enkä pettynyt. Klubeihinhan tuo sopii kuin nenä päähän, mutta toimiiko tuo yhtä hyvin areena- tai jopa stadion-luokassa? Tämä kysymys siis lähinnä niille, jotka ovat bändin myös klubikeikalla nähneet.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Pistetaan parista keikasta suht lyhyesti jotka tuli nahtya.

Fall Out Boy / Linkin Park 10.6.2014 Milano

Eli lahdettiin pienella porukalla katsomaan Linkin Parkia, kun emanta siita tykkaa kovasti. Alkuaikojen Linkin Park oli kylla meikalaisen lemppari aikoinaa, mutta ei enaa mitaan erikoisia varistyksia saanut aikaan. Keikka oli laukkaradalla ja tilaa oli perkeleesti ja ihmismassat liikkuivat hyvin. Lampoa oli todella paljon, yli 35 astetta.

Fall Out Boy siis aloitteli ja soitteli niita aikaisempia hittibiiseja. Ei mitenkaan erikoista kamaa sinansa ja ok keikka heilta. Ihan kiva lampparina.

Linkin Park oli taas pirun kova. Todella hiottu esitys ja teknillisesti paras keikka missa olen ollut. Keikka oli myos todella pitka ja tunnelma todella hyva. Aika helvetisti oli myos porukkaakin. Hyvin Chester otti porukan haltuun. Kuitenkin negaa jos miettii, niin jotenkin kliininen oli silti esitys. Tuntui etta kaikki askeleetkin oli jo kasikirjoitettu valmiiksi jne. Sellaista ainutkertaisuuden tuntoa tai lumoa ei tullut. Todella hyva fiilinki kuitenkin jai.

Mutta keikka jarjestelyt oli paikkaa lukuunottamatta ala-arvoista. Lampoa oli sen paalle 35 astetta, mutta jossain vaiheessa loppui vesi ja sitten kun sita tuli, niin pullovesi oli lamminta. Sita vetta joutui jonottamaan 45 minuuttia!! Kelatkaa vahan tuossa kuumuudessa. Punaisen ristin kaverit kiikutti koko ajan tajuttomia ihmisia edestakasin. Ei saatana. Ennen keikkoja ostettiin hot dogit ja kylmat "kuumat" koirat lyotiin kateen saman 45 minuutin jonottamisen jalkeen. Toki kallistakin oli, kun pienen 33 cl oluen sai 5 €. Muistaakseni suomessa pyydetaan puolen litran oluesta saman verran ja kun suhteutetaan viela italian hinnastoon, niin kylla hintaa loytyy. Helvetin jarkevasti tehty. Onneksi me juotiin alle todella paljon.

Reignwolf / Black Label Society / Black Sabbath 18.6.2014 Bologna

Reignwolfia ei nahty kuin loppu soolot. Black Label Society veti helvetin kovaa ja sai kylla yleison lampiamaan. Zakk painoi kylla hyvaa, vaikka ei tuolla mitaan klassikko biiseja olekaan, mutta kylla tykkasin ja paljon.

Black Sabbath sitten rajaytti potin. Tata keikkaa tuli odotettua ja kylla oli rahanarvoista matskua. Tommy ja Geezer soittaa edelleen todella kovalla laadulla. Siella oli joku tuntemattomampi kannuttaja, mutta hyva keikka haneltakin. Ozzy. No mita sanoisi Ozzysta. Edelleen kirmaa kuin pikku poika tuolla lavalla. On se hullu mies, vaikka varmaan jonkun sortin invalidi kuitenkin kyseessa. Ozzysta alkaa kylla livena huomaamaan, etta ei tahtoisi enaa riittaa, mutta kelpaa noinkin minulle. Todella kovaan iskuun sai yleison. Aika huikea keikka, ihan helmi. Paranoid soitettiin totta kai viimeiseksi.

Paikka oli Virtus Bologna nimisen koripallojengin kotiareena, joka ei mikaan iso ollut, mutta kun portteja loytyy joka suuntaan, niin oli hemmetin helppoa ja valjaa liikkua. Onneksi ostettiin ne Gold liput, niin paasi siihen eturiviin katsomaan, ei oltaisi kylla siella takana nahty mitaan, kun oli lyhyita naisiakin mukana. Oluetkin oli isoja ja helposti sai hommattua. Kun paastiin pois, niin teki mieli ostaa Black Sabbathin paita, mutta kun oli minun vuoroni niin italian finanssi poliisit iskivat kojuun ja repivat paidan minulta kasista. Se jai vahan harmittamaan, mutta ostin paidan sitten netista.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
27.6. Dingo, Raahe Festival

Vihdoinkin tuli nähtyä se Porin toinen iso bändi eikä jättänyt kylmäksi. Hittiä hitin perään. Keikkaa kun kuunteli, ei tarvinnut ihmetellä miksi Dingo nousi 80-luvulla niin suureen suosioon. Kyllä nuo biisit on aivan loistavia ja Neumann elämää suurempi hahmo. Nyt se Nipa keikisteli siinä ilmielävänä metrin päässä, Tunnin pituinen setti oli täynnä ässäbiisejä ja niin monta helmeä jäi poiskin. Parin vuoden takainen single Adios Rosario ei hävinnyt yhtään vanhalle materiaalille. Suurimmat klassikot säästettiin tottakai viimeiseksi. Autiotalo herkisti yleisön laulamaan kertosäettä monta minuuttia vielä itse kappaleen päättymisenkin jälkeen. Vielä jos pääsisi joskus näkemään sen klassisen kokoonpanon livenä, taitaa vaan olla turha toivo.

Setti:

Kirjoitan
Perjantai
Sinä ja minä
Adios Rosario
Nahkatakkinen tyttö
Kulkuri ja kaunotar
Rio Ohoi
Highway To Hell/Levoton Tuhkimo

Encore:
Autiotalo
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
27.6. Anssi Kela, Raahe Festival

Aika keskinkertainen setti. Uudet biisit ei sytyttäneet oikeastaan millään tavalla. Ainoat hyviksi laskettavat kappaleet setissä olivat Karhun elämää (joka oli hienoa kuulla livenä), 1972, Nummela ja Mikan Faijan BMW. Muu tavara meni yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. No, tulipahan nähtyä nyt livenä eikä tarvitse toista kertaa mennä katsomaan. Nummela kuitenkin on näitä ns. isoja levyjä Suomimusiikin historiassa ja hienoa oli niitä biisejä kuulla.

Setti:

Milla
Puistossa
Maitohapoilla
Miten sydämet toimii?
Levyhylly pelastaa
Karhun elämää
1972
Nummela
Levoton tyttö

Encore:
Mikan Faijan BMW
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Ruisrockista tuli Areenasta suorana Pepe Willberg & Saimaa keikka. Pitää sanoa, että oli vähään aikaan hienoimmista keikoista joita olen nähnyt. Loistava bändi ja Pepe on hieno vanhan liiton taiteilija ja laulaja. Loistava levy myös tämä uusi Pepe & Saimaa plätty. Tuli sen levyn biisejä ja lopuksi Pepen vanhaa tuotantoa ja hittejä. Pepe ei tee itsestään numeroa lavalla tai ulkopuolella, mutta hienoa, että saanut tasoistaan materiaalia taas laulettavaksi.
Olikohan Helsingin Juhlaviikoilla tämä kokoonpano vielä ainakin tänä kesänä.
Löytyy varmaan Areenasta jälkikäteen katsottavaksi luulisin Ruisrock keikka.

edit. ei löydykään Areenasta jälkikäteen, mutta tulee elo-syyskuussa Yle Teemalla.
 
Viimeksi muokattu:

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
9.7. Stevie Wonder, Kaisaniemen puisto, Helsinki

Hienon keikan heitti Stevie Wonder! Kaisaniemen puisto oli yhtä isoa kuoroa alusta loppuun. Edes Stevien ja pojan täysin pieleen mennyt Ebony & Ivory-duetto ei latistanut menoa, pikemminkin päinvastoin. Kumpikin repeili vuorollaan ja se välittyi yleisöönkin. Keikan alku oli kyllä jotain mahtavaa. Ensin Marvin Gaye-cover How Sweet It Is ja sen jälkeen mestari latoi tiskiin Master Blasterin ja Higher Groundin! Day Tripper oli hieno ja samoin loppupuolella tulleet Signed Sealed Delivered, Isn't She Lovely, Sir Duke sekä tietenkin keikan päättänyt Superstition jonka ei olisi koskaan toivonut loppuvan. I Just Called To Say I Love You olisi saanut jäädä soittamatta. mutta menettelihän tuo tällä kertaa.

Setti:
How Sweet It Is To Be Loved By You
Master Blaster (Jammin')
Higher Ground
As If You Read My Mind
Superwoman (Where Were You When I Needed You)
Overjoyed
Don't You Worry 'Bout A Thing
Signed, Sealed, Delivered (I'm Yours)
Sir Duke
Isn't She Lovely
Living For The City
Ebony And Ivory
It's Wrong (Apartheid)
Part-Time Lover
You Are The Sunshine Of My Life
My Cherie Amour
I Just Called To Say I Love You
Superstition
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös