Mainos

Kehitysideoita ottelutapahtumaan ja muuhun toimintaan

  • 402 320
  • 2 184

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Tästä musiikki ennen kuin joukkueet saapuu jäälle, tai kun vierasjoukkue on jo jäällä. Salamat ja revontulet valotehostein. Noita, shamaani ja vaikka poroja jäälle. Pitäisi uskaltaa identifioitua eikä kumartaa ihan joka suuntaan kaikenlaisilla mauttomilla rallatuksilla.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Palaan vielä tuohon ruokakeskusteluun, koska tätä olisi jopa taviksen helppo lähteä kehittämään pienellä vaivalla ja mielikuvituksella...

Myönnän, että omat syömiset hallilla on melko harvassa (koska mielestäni hinta-laatusuhde ei kohtaa), mutta valikoimaa on tullut toki tuijoteltua kahvia/limsaa/lonkeroa jonotellessa. Oikeastaan on aika käsittämätöntä, että meillä on ns. "puolen Suomen joukkue", jonka yksi merkittävimmistä "arvoista" on pohjoissuomalaisuus, mutta tätä ei ole hyödynnetty kaiketi juuri millään tavalla hallin kioskien valikoimissa. Valikoimasta löytyy pizzapaloja, hodareita, lihapiirakkaa, hampurilaisia, kahvia, kaakaota, limsaa, pillimehuja, karkkia, suklaapatukoita, popcorneja, pullaa... Tavallaan juuri sitä perus "hallikioskin valikoimaa", mutta tarkemmin ajateltuna ihan hirveän persoonatonta, ja osa tuotteista vielä hinnoiteltu melko tyyriiksi. Samat tuotteet on saatavilla varmaan lähes jokaisesta jäähallista, sillä erotuksella, että ainakin valtaosa muista halleista taitaa tarjota edes jotain omaa "extraa" kuten vaikkapa ne lihamukit.

Tällä hetkellä lähiruokabuumi on vahvempana kuin koskaan, ja ihmiset jopa maksavat mieluummin hieman enemmän siitä, että saavat paikallisia tuotteita (toimisto, jos luette tätä, tämä ei ollut kehoitus nostaa hintoja). Pullavalikoima taitaa olla pitkälti Fazerin(/muiden vastaavien valmistajien) paistopistetuotteita. Mitäpä luulette, jos sen Fazerin peruspullan tilalla olisikin joku paikallisen leipomon tuote ja kuuluttaja kuuluttaisi erätauon alkaessa "illan tarjouksena kahvi + oululaisen X leipomon tänään paistettu pulla yhteishintaan Y, tuotteita rajoitettu erä, tervetuloa pullakahveille!", niin melkein löisin pääni pantiksi, että kiinnostus olisi suurempaa.

Jos mietitään ruokaisampaa suolaista syötävää noiden perusjuttujen rinnalle, niin esimerkiksi jo ne aiemmin mainitut wrapit ja rieskarullat onnistuisivat varmasti mainiosti jonkin paikallisen tuottajan kautta. Oulun seudulla sekä myös muualla Pohjois-Suomessa on runsaasti eri tuottajia, joiden kanssa pystyisi luultavasti tekemään yhteistyötä. Viskaalista nakkeja hodarin väliin ja makkaraa myyntiin? Ja kaiken ei tarvitse olla aina valikoimassa, vaan vaihtelua ja virkistystä toisi nimenomaan se, että kokeiltaisi rohkeasti eri tuotteita. Suosiota saavat tuotteet voisivat kenties jäädä pysyvämmin valikoimaan ja jos joku ei toimi, niin sitä ei ole pakko myydä uudestaan. Joku paikallinen kalayrittäjä satunnaisesti paistamaan hallin kulmille muikkuja?

Joku nerompi voisi myös nähdä tässä mahdollisuuden brändätä jotain tuotetta "Kärppä"-nimellä yhteistyössä Kärppien kanssa, yksinoikeudella vain jäähallilla myytäväksi. Ihan heittona, esimerkiksi Kärppä-pulla/viineri / Kärppä-wrap tai jotain muuta vastaavaa. Jos muistatte esimerkiksi Stockmannin Hullut Päivät -munkit, niin ajattelen jotain tämän tyylistä. Tai sitten vaikka joku viineri/pulla, jossa on käytetty pohjoisen marjoja. Joku Kärppä-wrap voisi olla yksinkertaisimmillaan vaikka se paikallisen leipomon porotäytteinen wrap jollain pienellä spesiaalivivahteella, ja pakkauksen päälle Kärppä-tarra.

Korostan, että edellämainitut ideat on muutaman minuutin pohdinnan pohjalta keksittyjä esimerkkejä. Jos tähän joku henkilö toimistolta perustaisi aivoriihen ja alkaisi tosissaan pohtimaan, niin parempia esimerkkejä ja ideoita löytyisi taatusti. Huomioitavaa kuitenkin on se, että tuote kuin tuote muuttuu epäkiinnostavaksi, jos se ylihinnoitellaan. Hallilla käy paljon ihmisiä, jotka ovat eri ikäisiä, erilaisista elämäntilanteista, erilaisista taustoista. Kaikilla ei ole rajattomasti rahaa käytettävissä, mutta rakkaus Kärppiä kohtaan voi olla niin suurta, että lippurahat halutaan kaikesta huolimatta säästää ja tulla katsomaan peliä. Usein hieman edullisempi hinta saa ihmiset loppupeleissä ostamaan enemmän, jolloin voittoakin kertyy enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Oikeastaan on aika käsittämätöntä, että meillä on ns. "puolen Suomen joukkue", jonka yksi merkittävimmistä "arvoista" on pohjoissuomalaisuus, mutta tätä ei ole hyödynnetty kaiketi juuri millään tavalla hallin kioskien valikoimissa.
Tämä on kyllä hyvä poiminto. Eikä edes tarvitsisi lähteä toiseen kaupunkiin ottamaan esimerkkiä, miten tämä on hoidettu hyvin pienessä mittakaavassa. Raatissa AC Oulun peleissä löytyy esimerkiksi yhteistyökumppanin panemaa seuran nimikko-olutta ja löytyy toisen yhteistyökumppanin valmistamia nimikkomakkaroita. Molemmat yhteistyökumppanit ovat paikallisia Oulun seudun toimijoita. Sen lisäksi, että tämä lisää ottelutapahtuman myyntiä, niin se jättää myös ulkopuolelle paljon paremman kuvan sponsorisuhteiden hoitamisesta. Sekin voi olla muuta kuin, että firman logo pelipaitaan ja firmalle kausikortit kouraan.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Palaan vielä tuohon ruokakeskusteluun, koska tätä olisi jopa taviksen helppo lähteä kehittämään pienellä vaivalla ja mielikuvituksella...

Myönnän, että omat syömiset hallilla on melko harvassa (koska mielestäni hinta-laatusuhde ei kohtaa), mutta valikoimaa on tullut toki tuijoteltua kahvia/limsaa/lonkeroa jonotellessa. Oikeastaan on aika käsittämätöntä, että meillä on ns. "puolen Suomen joukkue", jonka yksi merkittävimmistä "arvoista" on pohjoissuomalaisuus, mutta tätä ei ole hyödynnetty kaiketi juuri millään tavalla hallin kioskien valikoimissa. Valikoimasta löytyy pizzapaloja, hodareita, lihapiirakkaa, hampurilaisia, kahvia, kaakaota, limsaa, pillimehuja, karkkia, suklaapatukoita, popcorneja, pullaa... Tavallaan juuri sitä perus "hallikioskin valikoimaa", mutta tarkemmin ajateltuna ihan hirveän persoonatonta, ja osa tuotteista vielä hinnoiteltu melko tyyriiksi. Samat tuotteet on saatavilla varmaan lähes jokaisesta jäähallista, sillä erotuksella, että ainakin valtaosa muista halleista taitaa tarjota edes jotain omaa "extraa" kuten vaikkapa ne lihamukit.

Tällä hetkellä lähiruokabuumi on vahvempana kuin koskaan, ja ihmiset jopa maksavat mieluummin hieman enemmän siitä, että saavat paikallisia tuotteita (toimisto, jos luette tätä, tämä ei ollut kehoitus nostaa hintoja). Pullavalikoima taitaa olla pitkälti Fazerin(/muiden vastaavien valmistajien) paistopistetuotteita. Mitäpä luulette, jos sen Fazerin peruspullan tilalla olisikin joku paikallisen leipomon tuote ja kuuluttaja kuuluttaisi erätauon alkaessa "illan tarjouksena kahvi + oululaisen X leipomon tänään paistettu pulla yhteishintaan Y, tuotteita rajoitettu erä, tervetuloa pullakahveille!", niin melkein löisin pääni pantiksi, että kiinnostus olisi suurempaa.

Jos mietitään ruokaisampaa suolaista syötävää noiden perusjuttujen rinnalle, niin esimerkiksi jo ne aiemmin mainitut wrapit ja rieskarullat onnistuisivat varmasti mainiosti jonkin paikallisen tuottajan kautta. Oulun seudulla sekä myös muualla Pohjois-Suomessa on runsaasti eri tuottajia, joiden kanssa pystyisi luultavasti tekemään yhteistyötä. Viskaalista nakkeja hodarin väliin ja makkaraa myyntiin? Ja kaiken ei tarvitse olla aina valikoimassa, vaan vaihtelua ja virkistystä toisi nimenomaan se, että kokeiltaisi rohkeasti eri tuotteita. Suosiota saavat tuotteet voisivat kenties jäädä pysyvämmin valikoimaan ja jos joku ei toimi, niin sitä ei ole pakko myydä uudestaan. Joku paikallinen kalayrittäjä satunnaisesti paistamaan hallin kulmille muikkuja?

Joku nerompi voisi myös nähdä tässä mahdollisuuden brändätä jotain tuotetta "Kärppä"-nimellä yhteistyössä Kärppien kanssa, yksinoikeudella vain jäähallilla myytäväksi. Ihan heittona, esimerkiksi Kärppä-pulla/viineri / Kärppä-wrap tai jotain muuta vastaavaa. Jos muistatte esimerkiksi Stockmannin Hullut Päivät -munkit, niin ajattelen jotain tämän tyylistä. Tai sitten vaikka joku viineri/pulla, jossa on käytetty pohjoisen marjoja. Joku Kärppä-wrap voisi olla yksinkertaisimmillaan vaikka se paikallisen leipomon porotäytteinen wrap jollain pienellä spesiaalivivahteella, ja pakkauksen päälle Kärppä-tarra.

Korostan, että edellämainitut ideat on muutaman minuutin pohdinnan pohjalta keksittyjä esimerkkejä. Jos tähän joku henkilö toimistolta perustaisi aivoriihen ja alkaisi tosissaan pohtimaan, niin parempia esimerkkejä ja ideoita löytyisi taatusti. Huomioitavaa kuitenkin on se, että tuote kuin tuote muuttuu epäkiinnostavaksi, jos se ylihinnoitellaan. Hallilla käy paljon ihmisiä, jotka ovat eri ikäisiä, erilaisista elämäntilanteista, erilaisista taustoista. Kaikilla ei ole rajattomasti rahaa käytettävissä, mutta rakkaus Kärppiä kohtaan voi olla niin suurta, että lippurahat halutaan kaikesta huolimatta säästää ja tulla katsomaan peliä. Usein hieman edullisempi hinta saa ihmiset loppupeleissä ostamaan enemmän, jolloin voittoakin kertyy enemmän.

Tuollaisesta kirjoituksesta saisi jäähallin myyntivastaava (onko tietoa kuka ?) ottaa kopin ja kiireesti. Mieluiten myös vastata onko tällaisia asioita edes funtsittu ? Ei varmasti, siitä on menty mistä aita matalin. Ja todellakin, pelikatkot ovat juuri sitä varten, että "Pesosen perheyrityksen tuotteet tänään rieskacornerissa kolmella eurolla ja vitosella kahvin kera". Jos jokin perheyritys pyöräyttää kolme sataa kappaletta omaa tuotettaan matsiin, se on tuntuva lisä perheelle muttei Fazerin leipomolle...
Se on kuulkaa niin, että täällä foorumissa yhdessä näitä asioita käsittelemällä on voimaa.
 
Viimeksi muokattu:

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
On muuten vimpan päälle tyylikkäät paidat. Nyt joku Virkkuselle puhelua, että paljonko meidän pitää köyhtyä saadaksemme nuo paidat Liigaan tälle kaudelle!

Edit. Toinenkin kuva:
https://liiga.fi/media/uploads/alumni14.jpg

Ei tule tapahtumaan. Liian vähän tilaa mainoksille. Kärpät kuuntelee mieluummin "kateellisten" ivaa ja naurua kuin laittaa jäälle hyvältä näyttävän tuotteen. Sääli, että Oulussa pelipaitabisnes on täysin vieras ajatus. Alumni voisi itse alkaa myydä tuota paitaa ja kerätä sillä lisää rahaa toimintaansa.
 
Nyt sassiin pois se Nuuskakairan mainos! Onko Virkkunen nuuskaajia vai mistä kyse? https://yle.fi/uutiset/3-10928611

Oletan, että tämä oli vitsi, mutta tartun silti.

Onhan tuo valviran itkunvirsi ko. mainoksen epäeettisyydestä taas oikea kaksinaismoralismin huippu.

Samaan aikaan saa kyllä mainostaa moisia terveystuotteita kuten; alkoholi, makeiset, pikaruoka ym.

Kyllähän tässä taas kenkä puristaa todellisuudessa jostain ihan muualta.

Muutenkin nämä mainonnan rajoitukset ovat saaneet suomessa jo tragikoomisia piirteitä.
Hyvänä esimerkkinä tämä säännös, jonka mukaan alkoholimainonnassa ei saa näyttää iloisia/hyväntuulisia ihmisiä. =D

Anteeksi purkaukseni, kun menee nyt ohi aiheen. Mutta summa summarum: mielestäni on kapinallisesti hienoa, ettei Kärpät vetäydy yhteistyöstä heti ensimmäisen mielensäpahoittajan vuoksi.
 

Angelo Bronte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & Luleå HF
Aivan naurettavaa kitinää. Valvira totesi mainoksen olevan laillinen. Epäeettisyydestä ei tarvi edes keskustella niin kauan kuin Liigassa on sponsoreina veikkauksia, koffeja ja red bulleja.

Nuuskakairan tukulla tämän asian yhteydessä varmaan hierotaan innoissaan käsiä yhteen. Toivottavasti Virkkunen pyytää ko. firmalta vähintään kolminkertaiset sponsorointirahat tälle kaudelle. Näin isoa näkyvyyttä, mitä tämän "kohun" myötä on tullut, ei varmasti voi nuuskakauppa Suomessa rahalla saada.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat

Aho#5

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen kuullut, että tällä kaudella saattaisimme jopa nähdä kolmannet pelipaidat, jotka eivät ole mustat tai valkoiset...
Toivottavasti pitää paikkansa.
Pommitin toimistoa jo viime kauden aikana tuosta kolmannesta lauantai pelipaidasta. Ehkä viesti on viimeinkin mennyt perille.

Sen sijaan kammottavasta maalilaulusta emme nähtävästi pääse eroon vieläkään.
Nyt kun useampi oma poika on palannut kotiin niin maalilaulunkin olisi voinut vaihtaa johonkin nostalgisempaan kuten Verkko heiluu.
 

Petrov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät , Carolina Hurricanes
Nuuska on tupakkatuote ja vieläpä sellainen että sen myynti on kielletty Suomessa. Tupakkatuotteiden mainonta on kiellettyä. Nuuskan käyttö on kiellettyä jäähalleissa. Ainakin D-junioreille asti sen käyttökieltoa on myös valvottu myös Kärpissä. Miksi siis Virkkunen nyt vaarantaa Kärppien mainetta turvautumalla jonkinlaiseen porsaanreikään?
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Nuuska on tupakkatuote ja vieläpä sellainen että sen myynti on kielletty Suomessa. Tupakkatuotteiden mainonta on kiellettyä. Nuuskan käyttö on kiellettyä jäähalleissa. Ainakin D-junioreille asti sen käyttökieltoa on myös valvottu myös Kärpissä. Miksi siis Virkkunen nyt vaarantaa Kärppien mainetta turvautumalla jonkinlaiseen porsaanreikään?

Minkä merkkistä nuuskaa Kärpät mainostaa?
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Tää nuuskacase on aivan naurettava. Itse kuulun siihen ihmisryhmään, jotka eivät harrasta moista paheellista toimintaa eli tupakointia ja nuuskailua, joten tästä *sensuroitu*Kairantukun jäähallimainoksesta itselleni tulee ensimmäisenä mielleyhtymänä erilaiset puoli-ilmaiseen hintaan myytävät virvoitusjuomat, joita toisinaan tulee ko.paikasta hankittua. :)

Ko. mainos on ollut esillä jo ainakin liigakauden 2015-2016 alusta, joten onhan toki luonnollista, että näin neljän vuoden kuluttua on mieli pahoitettava ja mainos vaaditaan varmaan kohta poistettavaksi.

SM-liigajoukkueella hämmentävää mainontaa – tässä seurapomon virallinen selitys Iltasanomista aiheeseen liittyvä artikkeli vuodelta 2016, ja Junnon kommentit: "Olemme selvittäneet asiaa. Sehän on oikeasti paikkakunnan nimi ihan siinä kuin mikä tahansa, Kärppien toimitusjohtaja Juha Junno sanoo. -- Meidän yhteistyökumppani on kauppa, jossa myydään paljon erilaisia tuotteita, Junno jatkaa."

Kyllä minä niin mieleni pahoitin. Ihmiset on idiootteja.

P.S. Samalla logiikalla esim. Hartwall Arenan nimi pitää ehdottomasti vaihtaa, koska Hartwall = alkoholipitoisia juomia = nimi kannustaa kaikkia juomaan aivot ja maksan tärviölle, ja aiheuttamaan järjestyshäiriöitä kaduilla.
 
Nuuska on tupakkatuote ja vieläpä sellainen että sen myynti on kielletty Suomessa. Tupakkatuotteiden mainonta on kiellettyä. Nuuskan käyttö on kiellettyä jäähalleissa. Ainakin D-junioreille asti sen käyttökieltoa on myös valvottu myös Kärpissä. Miksi siis Virkkunen nyt vaarantaa Kärppien mainetta turvautumalla jonkinlaiseen porsaanreikään?
Missään ei lue ”nuuska” tai ”tupakka”, K-marketin tai Prisman mainoksessa ei lue ”tupakka”, ”olut” vaikka kaikki tietää aivan hyvin että näitä vaarallisia ja hengen vieviä aineita saa joka Siwasta.. silti siellä on Prisman mainos, ihan samanlain siellä saa olla xxxtukun mainos. On tämä saatanan vaikeaa? Tämä pillitys ei johdu mistään muusta kuin mielenpahoittamisesta.

Veikkauksesta vois tehdä itkupillivalituksen, sehän on sairasta uhkapelaamista.. jotkut oikeesti pelaa koko elämänsä uhkapeleihin.. ainiin se on Suomen kattava monopoli.

Siellä on varmasti myös jonkin autoliikkeen mainos vaikka hyvin tiedetään että liikenteessä voi kuolla ja niillä autoilla voi rikkoa lakia esimerkiksi ajamalla ylinopeutta. Mielestäni Kärpät menee tässä vaarallisilla vesillä, liikenteessä on moni kuollut.(sarkasmiröhöt)
 

LarZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun pisteautomaatit
Hallikausi korkattu kaudelle 2019-2020. Edelleenkin jonottaminen erätauoilla on farssi. Pienellä muutoksella saisi järkevämmän systeemin. Esimerkiksi aidat millä ohjattaisiin kaljajonot käytävän laidalle. Nyt siellä jonotetaan kilpaa kaljaa ja makkaraa ja tukitaan käytävä samalla..
 
Viimeksi muokattu:

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä oli järkyttävää paskaa todellakin oluen tilaaminen erätauolla. Molemmin puolin katsomoa vain yksi oluen myynti piste oli auki ja jonottaminen oli mallia häröpallo josta kukaan ei tiennyt mikä jono menee mihinkin. Karsea kokemus. Ottelutapahtumaan muilta osin ei oltu (tietenkään) tehty mitään parannuksia edelliskausiin joten samalla aita on matalin kaavalla mennään tämäkin kausi läpi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei tuohon jonotukseen ole ratkaisua. Halli on idiootin suunnittelema. Myyntipisteet on sijoitettu niin, että jonoa ei voi muodostaa tukkimatta jotain kulkureittiä. Kaljajonot sentään on käytävän ulkolaidalla. Niiden jonot pystytään ohjaamaan käytävän suuntaisesti, mutta kaikki muut myyntipisteet tukkivat kulkureittejä ihan väkisin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Halli on idiootin suunnittelema.
Ei se välttämättä idiootin suunnittelema ole, enemmän varmasti vaikuttaa se että halli on pian 45 vuotta vanha. Siihen aikaan varmaan oli vähän eri vaatimukset siihen mitä kaikkea siellä jäähallissa piti olla.

Ja tämä nyt ei sen kummempi puolustus ollut, mutta hyvä ottaa huomioon kuitenkin että se mikä vuonna 1975 oli hyvä ei välttämättä ole sitä enää 2020-luvulle mentäessä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei se välttämättä idiootin suunnittelema ole, enemmän varmasti vaikuttaa se että halli on pian 45 vuotta vanha. Siihen aikaan varmaan oli vähän eri vaatimukset siihen mitä kaikkea siellä jäähallissa piti olla.

Ja tämä nyt ei sen kummempi puolustus ollut, mutta hyvä ottaa huomioon kuitenkin että se mikä vuonna 1975 oli hyvä ei välttämättä ole sitä enää 2020-luvulle mentäessä.
Katso niitä alkuperäisiä myyntipisteitä, jotka on olleet vuodesta -75 lähtien (katsomon alle, käytävän sisäkurviin sijoitetut). Kyllä siinä ei oo arkkitehti ajatellut vittu yhtään mitään. Jos muodostat jonon kohtisuoraan myyntipistettä päin,tukit käytävän. Jos muodostat jonon käytävän suuntaisesti, tukit katsomoon kulkevan aukon.

Tilanne oli vielä pahempi aikanaan, kun halliin mahtui 7600 katsojaa ja käytävät ei olleet niin leveät kuin nykyisin.
 

tii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Noi jononmuodostusongelmatkin ratkeais, jos koppien eteen laitettais samanlaiset siirrettävät ohjauskaiteet ku lentokentillä.
 

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Selvästi mentiin viime kauden asetuksilla. Oli hieman surkuhupaisaa nähdä Leskisen ja kumppaneiden naamat alkuintrossa. Osoittaa taas, ettei CHL-peleihin jakseta panostaa ja odotetaan liigaa. Toivottavasti sinne tulee uudistuksia. No oli eilen ne päätyjen savut jotain uutta. Ainakin minulle.

Maalilaulun voisi todellakin laittaa uusiksi. Alkaa jo kyllästyttää. Mediakuutiota voisi myös päivittää tai ainakin hyödyntää enemmän. Kärppien budjetilla ja nykyisillä Qstock-yhteyksillä luulisi löytyvän joku, joka vastaa pelkästään ottelutapahtumista. Erätauot on niin pitkät, että sinne melkein nukahtaa, jos ei kiinnosta lähteä käytäville jonottamaan.

Ja katukuvaan voisi tuoda jotain merkkiä kauden alkamisesta.
 
Katso niitä alkuperäisiä myyntipisteitä, jotka on olleet vuodesta -75 lähtien (katsomon alle, käytävän sisäkurviin sijoitetut). Kyllä siinä ei oo arkkitehti ajatellut vittu yhtään mitään. Jos muodostat jonon kohtisuoraan myyntipistettä päin,tukit käytävän. Jos muodostat jonon käytävän suuntaisesti, tukit katsomoon kulkevan aukon.

Tilanne oli vielä pahempi aikanaan, kun halliin mahtui 7600 katsojaa ja käytävät ei olleet niin leveät kuin nykyisin.
Kyllä siellä reunoilla on tilaa. Seuraappa varsin missä ihmiset syö niitä nakkejaan, keskellä käytävää.
 

Petrov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät , Carolina Hurricanes
Eikö tuohon todellakaan saa mitään tolkkua ? Samoilla mennään eli kansa ei saa palvelua vaikka jonottaa koko 18 min. tauon. Lisäksi taas kuten viime vuonnakin kun katsojia on ehkä puolet niin kioskien lukumäärä on puolitettu jotta varmasti on jonoa. Aika hölmöläisten logiikkaa.[/QUOTE]
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös