Mainos

Kehitysideoita ottelutapahtumaan ja muuhun toimintaan

  • 408 002
  • 2 198

Redimor

Jäsen
Edelleenkään ongelma ei ole koskaan ollut se, ettei kannattajia olisi "kuunneltu". Niin kauan kuin muistan on kannattajaryhmien ja seurajohdon välillä ollut palavereita. Ongelma on se, että mitään ei tapahdu vaikka kuinka "kuunnellaan" ja ketään siellä toimistolla ei kiinnosta tehdä asioille mitään vaikka vuodesta toiseen yritetään samoja asioita ajaa. Jumalauta niin yksinkertaista asiaa kuin seuralaulujen soittamista matseissa on toivottu palavereissa kymmenen vuotta ja yhtää mitään asian eteen ei tapahdu. Hirveisiin fanituotteisiin ollaan otettu kantaa vaikka kuinka pitkään ja mitään ei tapahdu. Mainosten täyttämiin järkyttävän rumiin pelipaitoihin, jotka kusee koko seuran imagon päälle, ollaan otettu kantaa vaikka kuinka pitkään ja mitään ei tapahdu. Isoja asioita turha ottaa tässä edes esille.

Sillä tavalla ihmetyttää tämäkin puoli seuran toiminnassa, että faneissa kuitenkin on kaiken alan ammattilaisia ja jos seura ymmärtäisi näillä pienillä huomioilla pitää fanit tyytyväisinä niin sieltähän saa ilmaiseksi ideoita markkinointimateriaaleihinsa joihin pieni ostajakuntakin todennäköisesti olisi aina valmiina.

Pitää taas nostaa esille se aikaisemminkin ihmettelemäni asia, että mitä markkinoinnillista ja myynnillistä osaamista tai koulutusta mahtavat johtoportaassa olevat ihmiset omata? Ainakaan toiminta ei ole kehittynyt asiakkaan näkökulmasta sitten leditaulujen tulon.
 

Koffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
McTorson ajatukset ovat mielenkiintoiset aiheesta. Tosin ensimmäisessä viestissä tähän liittyen hän sanoo olevansa ulkopuolinen asiassa ja kuitenkin tietoa löytyy seuraavassa viestissä näin:
Minulla on käsitys, että vuoropuhelua kannattajien sekä seuran välillä on ja yhteisiä ajatuksia ottelutapahtuman parantamiseksi on vaihdettu.
Aika vakuuttavaa tietoa ”ulkopuoliselta” ja hyvä näin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
McTorson ajatukset ovat mielenkiintoiset aiheesta. Tosin ensimmäisessä viestissä tähän liittyen hän sanoo olevansa ulkopuolinen asiassa ja kuitenkin tietoa löytyy seuraavassa viestissä näin:
Minulla on käsitys, että vuoropuhelua kannattajien sekä seuran välillä on ja yhteisiä ajatuksia ottelutapahtuman parantamiseksi on vaihdettu.
Aika vakuuttavaa tietoa ”ulkopuoliselta” ja hyvä näin.
Olen ulkopuolinen siinä mielessä, etten kuulu viralliseen kannattajajärjestöön, enkä ole seuran edustaja. Olen kausikorttilainen D-katsomosta. Kärppien kannattajana en tietenkään ole ulkopuolinen ja Kärppien asiat kiinnostavat minua kovin.
 

Forest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Forest, Bruins
Täällä on kaipailtu uusia Kärppä-tuotteita, niin tuostapa sitten mörköpaidat tilaukseen...

Tämä on hyvä...
 

Humuli71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Niemelä ikuisesti
Ajattelin kertoa tännekin vähän päivitystä, miten katsomoasiat ovat jatkuneet alkukesän farssin jälkeen.

Kehitysjohtaja Kukkonen todella vaikuttaa haluavan kannattajakatsomon sijaintiin parannusta ja katsomoasiaa on käsitelty kesän aikana usemman kerran. Uskon, että ensi kesäksi löytyy joku ratkaisu, joka miellyttää kannattajakatsomolaisia, kaupunkia ja päädyn kausikorttilaisia. Muutenkin Kukkonen tuntuu olevan todella intohimoinen ottelutapahtumaan ja Kärppien kannattajayhteisön kehittämiseen.

Perjantain matsissa myynnissä Kärppäkannattajien Luleåborg T paitoja:


 

tooMi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JP#13, MG#64, Real Madrid
Kärpät palkannut ottelutapahtumajuontajan, joka tekee kenttähaastatteluja Ja toimii tapahtuma-emäntänä. Ilmeisesti toimenkuvaan kuuluu myös kannattajakulttuurin ja ottelutapahtuman kehittäminen.

Oikeastaan ainoa ajatus tästä tulee että mukava nähdä että kärpät tuo ulkopuolelta nuorta osaamista alueelle joka seissyt paikallaan vuosia. Katsotaan sitten taas minkälaisia muutoksia on luvassa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Plussaa: Mukavasti oli järjestetty oheisohjelmaa ja varsinkin pelaajien jalkauttaminen kannattajien tykö oli loistava idea.
Miinusta: Liian vähän myyntipaikkoja auki. Jäi jonojen vuoksi hodarit ja oluet ostamatta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jokaisen harjoitus-, jopa CHL -pelin, dilemma. Myyntipaikkoja on auki 2-3 per pitkä sivu, eikä niihin jaksa hullukaan jonotella.
Erikoista toimintaa Kärpiltä. Kyseessä kuitenkin sekä raha että asiakkaiden viihtyvyys.

***
Tuo pelaajien jalkautuminen yleisön ja kannattajien joukkoon pelin jälkeen on seurausta viime talven yhteistyöstä seurajohdon ja kannattajayhteisöjen välillä. Olemme saaneet huomata, kuinka yhteisesti ideoidut toimet ottelutapahtuman parantamiseksi ovat alkaneet toteutua käytännössä. Yhteisöllisyys on voimaa!
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kertokaahan paremmin tietävät. Onko Raksilan nakkimuki sisältänyt kauankin 4kpl varmaan marketin halvinta nakkia? Siis näitä maks 10cm mittaisia. Tottunut siihen että nakkimukin nakki on oikeasti pitkä. Nyt nämä neljä nakkia muodostivat yhdessä suunnilleen makkaran verran "lihaa". Kaiken lisäksi siitä pyydettiin 7€! Kyllä petyin erittäin pahasti.

Muuhun toimintaan huomiota. Lasse kävi G katsomon edustalla pitkähkön keskustelun muuteman fanin (?) kanssa pelin jälkeen, jossa Lasse osoitteli ja viittoili katsomorakenteisiin päin. Tiedä siitä sitten sen tarkemmin, mutta ainaki jotain varsin selkeästi katsomosta puhuttiin ku sinne päin katsottiin ja käveltiin edestakaisin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Muistanko väärin vai eikö aika vasta selitelty ettei Amenoa muka saisi enää sopimaa/mahtumaan/yms alkushowhun? Mikälie (vai kukalie?) mennyt muuttamaan mielipiteet.
En muista moista selittelyä. Mutta joo, vaikka olisi ollutkin, niin eikö ole superhienoa, että kannattajia kuullaan!
 

T.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Luleå HF
Muuhun toimintaan huomiota. Lasse kävi G katsomon edustalla pitkähkön keskustelun muuteman fanin (?) kanssa pelin jälkeen, jossa Lasse osoitteli ja viittoili katsomorakenteisiin päin. Tiedä siitä sitten sen tarkemmin, mutta ainaki jotain varsin selkeästi katsomosta puhuttiin ku sinne päin katsottiin ja käveltiin edestakaisin.
"Joo käsky tuli isommalta taholta, seisomakatsomo pienentyy".
Huono juttu oli, toivottavasti päätykatsomo-homma ottaa nyt kunnon steppejä!
 

Angelo Bronte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & Luleå HF
Eilinen ja vuoden takainen vastaava peli olivat erinomaista mainosta päätykatsomolle. Varmasti jokainen paikalla ollut huomasi, että tuo paikka olisi kannattajakatsomolle kaikin puolin parempi. Todella hauskoja tapahtumia nämä ottelut Luulajaa vastaan ja onneksi näistä on luotu jo perinne.



 

T.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Luleå HF
Eilinen ja vuoden takainen vastaava peli olivat erinomaista mainosta päätykatsomolle. Varmasti jokainen paikalla ollut huomasi, että tuo paikka olisi kannattajakatsomolle kaikin puolin parempi. Todella hauskoja tapahtumia nämä ottelut Luulajaa vastaan ja onneksi näistä on luotu jo perinne.



Tämä on se syy, miksi tätä asiaa pitää rummuttaa. Potentiaalia on helvetisti saada aikaan semmoinen kannattajakulttuuri, mikä näkyy ja kuuluu. Luleå on loistava esimerkki, kun sielläkin seisomakatsomo oli nurkkapaikassa ennen vuotta 2009 ja loppu on historiaa.
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nyt jos todella Ameno ja korjattu maalilaulu on saatu osaksi ottelutapahtumaa, niin tästä kiitos asiasta vastaavalle taholle. Hienoa, että asioita on alettu viemään pala palalta oikeaan suuntaan. Tämä myös todistaa sen, että epäkohtia kannattaa todellakin täälläkin nostaa säännöllisesti esille. Nyt kun vielä saataisiin tuo ELINTÄRKEÄ päätykatsomo asia maaliin. Toivottavasti viimeistään ensikesänä.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Miinusta: Liian vähän myyntipaikkoja auki. Jäi jonojen vuoksi hodarit ja oluet ostamatta.
Kyllä! En tiedä paraneeko tilanne kun varsinainen kausi alkaa? Jos tarjonta on heikkoa: jonot, laatu, hinta (kaikki näistä "parhaimmillaan") niin se vaikuttaa omalla kohdalla niin että en osta mitään. Tämä vaikuttaa siihen että hallille en lähde. Kierre joka kannattaisi oikaista.

Jos hallille on tulijoita liikaakin, kuten parhaimmillaan on, niin oheistuote voi olla huonossa kunnossa ja silti porukkaa tulee. Sit jos katsojista joutuu tappelemaan niin huonot oheistuotteet nousee tärkeämpään asemaan.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kun likka kuuli ensimmäisen kerran tänne muutostamme, hän kysyi heti, millainen maskotti Kärpillä on. Pitääkin muistaa sanoa Iitalle, että ottaa asian puheeksi Lassen kanssa.
Marko Anttilan haastattelu Kalevassa olikohan eilen vai toissapäivänä. Kuinka monella Liigajoukkueella muuten on maskotti? Yhtäkkiä ei tule mieleeni yhtään. Onko se ennemminkin MM-kisojen juttu? Voisiko tässä olla toteuttamiskelpoista ideaa? Kommentteja...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös