Kehitysideoita ottelutapahtumaan ja muuhun toimintaan

  • 356 559
  • 2 015

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Vähän meikää ihimetyttää tää Ilikka Mikkolaan kohistuva ajojahti. Tekkee kovasti aivan mahtavaa hommaa toimistolla seuran etteen. Myös ehkäpä tällä hetkellä ja parriinkymmeneen vuoteen ainua konttorikärppä kuka aijjosti on kiinnostunut fäneistä. Pari kertaa kuullu jäbän suusta ”tiijjäthän nää”, eli aidosti välittää mutta kun.

Jos kun Virkkunen toivottavasti erotettaisiin urheilupuolesta konsernin isoon kuvaan keskittyvänä niin Ilkka Mikkola olisi nappiosuma vastaamaan urheilujoukkue Oulun Kärpistä. Junnona, yhteistyökumppanit tuntevana, hyvät kontaktit omaavana, fanit huoimioivana ja ennen kaikkea Kärpistä välittävänä.
Ilkka Mikkola on Kärppäorganisaation suurin saunakaveri- ja selänpesurekry koskaan, joka palkattiin aikanaan ilman minkäänlaista työhön vaadittavaa koulutusta, kokemusta, osaamista ja näyttöä. Ilullehan sitten etsittin oikein kissojen ja koirien kanssa Kärppien organisaatiosta sopivaa pestiä, kun ei mitään meinannut löytyä. Tie vei sitten ottelutapahtumavastaavan tittelin kautta yhteyspäällikön hommiin ja monien mutkien kautta myyntipuolelle, kun vihdoin löydettiin Ilulle joku hyvä työnkuva, missä olisi edes mahdollisuuksia pärjätä.

Tuo hommien ja tittelin jatkuva vaihto lyhyen ajan sisään kertonee, että ei Kärpissäkään Mikkolan kokemusta tai osaamista sen kummemmin tiedetty, jonka takia miestä pompoteltiin hommista toiseen, mutta tärkeintä oli, että saunanlauteilta löytyi vielä vanhalle pelikaverille tilaa pesemään selkiä. Kaiken kukkuraksi ja kruunuksihan 'Ilu' junaili vielä oman paitansa sitten Raksilan kattoon roikkumaan.

Yksi hedelmän kuorija ja selänpesijä lisää, ilman minkäänlaista alalle vaadittavaa koulutusta, kokemusta tai osaamista (hox! markkinoinnin perusopintoja/kursseja oli ainakin jossain vaiheessa käyty Ilun mukaan!), mutta sehän Kärpissä riittää, että on joskus läiskinyt vähän mustaa kumilätkää sinne tänne, niin ura on toimiston puolella auki vaikka ties mihin markkinointi- tai myyntihommiin asti, vaikka nuo työnkuvat eivät millään tavalla jääkiekkoon edes liity ja ovat täysin urheilusta irrallisia toimialoja tai se parinkymmenen vuoden lätkäuran peluu edes pätevöitä millään tasolla tuollaisiin hommiin, mutta väliäkös tuolla, saunan lauteilla on kyllä tilaa, harmi vaan että ei oikeille kovan luokan ammattilaisille ja osaajille.

Edit. Typot
 
Viimeksi muokattu:

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Pari kertaa kuullu jäbän suusta ”tiijjäthän nää”, eli aidosti välittää mutta kun.

Tämä täällä palstalla on yksi suurimpia ongelmia. Muutaman kerran pääsee jutulle jonkun henkilön kanssa ja sen jälkeen kyseinen henkilö on yhtäkkiä maailman pätevin työntekijä.

Kukaan ei kiellä, etteikö kaikki toimiston työntekijät olisi oikein mukavia heppuja, mutta organisaatiossa, joka mielii olla eurooppainen suurseura, se ei yksinkertaisesti riitä. Minä haluan ammattilaisia, jotka tekevät asioita fanien ja seuran edun mukaisesti, eivätkä hymistele "tiijjjäthään nää".
 

Blackhawker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Oulun Kärpät
Sillä kärppäsydämellä ei vielä pitkälle pötkitä markkinointihommissa. Seurauksena on vain säälittävää räpiköintiä, kun kaikki nähdään että kyllä yritystä ja välittämistä riittää, mutta mitään ei saada aikaiseksi.

Kärpät voisi potkia kehitysjohtajan ja yhteyspäällikön pihalle ja avata avoin rekry markkinointipäällikön nimellä. Palkataan joku kokenut tapahtuma-alan ammattilainen organisaation ulkopuolelta tekemään markkinointisuunnitelmat ja visiot. Joku sellainen henkilö, jolla on aitoa näkemystä siitä, miten pohjoissuomalaiset saadaan taas välittämään Kärpistä.

Näin jokaisessa normaalissa organisaatiossa toimittaisiin.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Vähän meikää ihimetyttää tää Ilikka Mikkolaan kohistuva ajojahti. Tekkee kovasti aivan mahtavaa hommaa toimistolla seuran etteen. Myös ehkäpä tällä hetkellä ja parriinkymmeneen vuoteen ainua konttorikärppä kuka aijjosti on kiinnostunut fäneistä. Pari kertaa kuullu jäbän suusta ”tiijjäthän nää”, eli aidosti välittää mutta kun.
No ei hemmetti. Minäkin paiskin kyllä ahkerasti töitä ja välitän jalkapallosta, ei se silti tekisi minusta hyvää työntekijää FIFA:lle tai UEFA:lle.

Ilkka Mikkola on malliesimerkki Kärppien oksettavasta sisäsiittoudesta. Kaiken huippuna tuo junailtu paidan jäädyttäminen. Ulos muun saunakerhon kanssa.
 

Mandrake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Bayern München
Sillä kärppäsydämellä ei vielä pitkälle pötkitä markkinointihommissa. Seurauksena on vain säälittävää räpiköintiä, kun kaikki nähdään että kyllä yritystä ja välittämistä riittää, mutta mitään ei saada aikaiseksi.

Kärpät voisi potkia kehitysjohtajan ja yhteyspäällikön pihalle ja avata avoin rekry markkinointipäällikön nimellä. Palkataan joku kokenut tapahtuma-alan ammattilainen organisaation ulkopuolelta tekemään markkinointisuunnitelmat ja visiot. Joku sellainen henkilö, jolla on aitoa näkemystä siitä, miten pohjoissuomalaiset saadaan taas välittämään Kärpistä.

Näin jokaisessa normaalissa organisaatiossa toimittaisiin.
Lätkäjengit vasta opettelee yritystoimintaa. Ei ole vielä sisäistetty, että yritysjohtaminen vaatii ennen kaikkea kovaa osaamista yrityksen eri toimintojen osa-alueilla. Jääkiekkoilijan ura ei pätevöitä kovinkaan monipuolisesti esim. markkinoinnin osaamiseen.

Kärpillä on paljon opeteltavaa ainakin viestinnän ja markkinoinnin saralla. Vaikuttaa myös siltä, että urheilujohtaminen on hyvin keskinkertaista. Taitaa sattuma ja tuuri vaikuttaa enemmän siihen, että joinain vuosina urheilullinen tulos on parempi. Omalla osaamisella siitä ei kyetä tekemään säännöllistä, vaikka käytettävissä olevat rahalliset resurssit ovat parhaat verrattuna kilpailijoihin.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
pitkän kesäloman aikana voisi vaikka kehitellä ensi kaudelle jotai tämmöstä. Varmasti lähtee kumppanit mukaan kun ”hyvällä fiiliksellä ovat”


Joo noitahan on ollut aiemminkin, mutta Kärpissä ei ole koskaan tajuttu kehitellä tuollaista vaikka on ehdotettu. Varmaan koituis liikaa vaivaa. Muutenkaan ei ole tajuttu vaihtaa kotiasua valkoiseen, jolloin väri erottuisi paremmin mustasta katsomomassasta.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
pitkän kesäloman aikana voisi vaikka kehitellä ensi kaudelle jotai tämmöstä. Varmasti lähtee kumppanit mukaan kun ”hyvällä fiiliksellä ovat”



Kuka meiltä alkaisi tekemään töitä asian eteen mikä ilahduttaa tavallisia faneja, tuo väriä halliin sekä saattaisi jopa saada ihmiset hyvälle mielelle? Iluko?HAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Nämä on juuri niitä asioita, jotka häiritsevät tärkeitä lepohetkiä kovan työn lomassa.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF



Surullista että ennakoidaan näin, koko ajan viivan alle pitää jäädä entistä enemmän ja tässä tapauksessa ei puhuta isoista summista. Täydellistä vittuilua tavallista asiakasta kohtaan.

Tästä oli itselläkin tarkoitus kirjoittaa eilen tänne mutta unohdin. Lähdin vitutusolutta ostamaan tauolla, niin sai kyllä kissojen ja koirien kanssa etsiä auki olevia hanoja. Office ulos.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tästä oli itselläkin tarkoitus kirjoittaa eilen tänne mutta unohdin. Lähdin vitutusolutta ostamaan tauolla, niin sai kyllä kissojen ja koirien kanssa etsiä auki olevia hanoja. Office ulos.
Vitutusoluen saamisessa todellakin kesti, mutta kerkesi siinä jonottaessa hyvin jutella KooKoon kannattajien kanssa, joka puolestaan oli varsin mukava kokemus. Heillä oli varsin selkeä näkemys Kärppien organisaation saunamentaliteetista ja Harri Ahon potkujen tarpeesta. Olimme asiassa ns. samalla sivulla.
 

Pumppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, TKW
pitkän kesäloman aikana voisi vaikka kehitellä ensi kaudelle jotai tämmöstä. Varmasti lähtee kumppanit mukaan kun ”hyvällä fiiliksellä ovat”


Olihan meillä aikoinaan "Martin Bergeron liigaan" valkoisin huivein tuuletukset :)
Tosipuheessa Raksilan yleisö ei saa fanikulmaa lukuunottamatta ääntä katsomoon jos ei läpyttimet ole penkillä odottamassa. Ja kun kun tunne on tapettu kentällä niin se vähänenki polto katsomossa kuolee..
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Kylläpä muuten on Kärppien sisääntulon liekit vaisut verrattuna Ilveksen vastaaviin. Onko ne joskus roihunnut paremmin?
 
Kylläpä muuten on Kärppien sisääntulon liekit vaisut verrattuna Ilveksen vastaaviin. Onko ne joskus roihunnut paremmin?
Liekeistä en muista, ei varmaan.

Sillonkun tultiin Planet Hellin säestämänä kentälle niin muistaakseni joku "räjähdys" siihen oli tehty. Se oli hieno sisääntulo, pimeä halli ja kova meteli aina pelin alussa joka huipentui tuohon sisääntuloon.

Ei ole moneen vuoteen enään oo aiheuttanu oikein mitään tunteita tuo alku "show", tällä kaudella oli paljon parempi kuin aiemmin ja onneksi tajusivat jättää lopussa pois sen mainostamisenkin. Jotain siitä silti puuttuu
 

Angelo Bronte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & Luleå HF
Liekeistä en muista, ei varmaan.

Sillonkun tultiin Planet Hellin säestämänä kentälle niin muistaakseni joku "räjähdys" siihen oli tehty. Se oli hieno sisääntulo, pimeä halli ja kova meteli aina pelin alussa joka huipentui tuohon sisääntuloon.

Ei ole moneen vuoteen enään oo aiheuttanu oikein mitään tunteita tuo alku "show", tällä kaudella oli paljon parempi kuin aiemmin ja onneksi tajusivat jättää lopussa pois sen mainostamisenkin. Jotain siitä silti puuttuu
Ei siihen sisääntuloon mitään ylituotettua showta tarvita. Tässä on hieno sisääntulo eiliseltä:


 

Redimor

Jäsen
Jos ruohonjuuritasolta lähdetään niin:

- kioskien myyntien yhtenäistäminen siten, että myynti toimii. Kaikilla ei tarvi olla samaa, mutta useampaa useammassa paikassa. Sen lisäksi Olut pitää tulla kuin apteekin hyllyltä vaikka siten, että jonossa rahastetaan etukäteen niin hanalla ei tarvi taikinoida. Luulisi baarien omistajana seuran tämän ensi kaudella hallitsevan.

Ei siihen sisääntuloon mitään ylituotettua showta tarvita. Tässä on hieno sisääntulo eiliseltä:



- Hyvä esimerkki toimivasta sisääntulosta. Täällä tuskin lauletaan yhtä hyvin, mutta valot, soihdut ja sopiva ralli digitaaleista toimii varmasti yhtä hyvin jos maskotti lähtee matkaan jäälle. Ja ne läpsyttimet ei niin kalliita ole etteikö niitä voisi joskus tarjota vaikka koko katsomolle.

- Fanikatsomolle tilaa ja hyvin.

- Älytön rahastaminen seisomapaikoista pois. Sisään tuleva väki ostaa enemmän kuin tyhjät paikat. Vedä siis porukka sisään ja kuseta niiltä rahat pois (vaatii vain edellä mainittua panostamista kioskeihin ja oheismyyntiin). Turha sitä on väkisin niillä lipuilla yrittää vääntää kun halli ei ole täynnä enää juuri koskaan.

- Jos sitä erilaisuutta halutaan ja kaljaa myydä niin miksei voisi muuttaa koko M ja N katsomoa anniskelulle niin on kaikki samassa tilassa eikä tarjoiluja tarvi hajauttaa pitkin jään tasoa. Samalla saa normi istuimista siinä päädyssä lypsettyä lisää rahaa.

- Lisää teemallisia matseja kauteen, joilla voi tuottaa uusia nuoria seuraajia ja joissa tietenkin hinnat täytyy kohdata kohderyhmän kanssa. Opiskelijat ovat hyvä kohde varsinkin kun hinnat polkee alle kympin reilusti.

- Arvontoja arvontoja ja arvontoja. Tämä lottohullu kansa pitää siittä jos arvonnat on toimivia ja hyviä. Palkintojen ei tarvi olla mersuja tai lomamökkejä, voittaminen kun vain on mukavaa. Erilaisia kilpailuja joukkueen ympärillä voi pitää myös somessa vaikka joka päivä, kaksi seisomalippua kun ei firmaa köyhdytä mitenkään.

- Näkyvyys kylällä; nyt kun pelimerkkejä on riittävästi niin seura vois ostaa( siis sen teippauksen) yhden tai kaksi paikallisliikenteen bussia ja teipata ne kärpäksi. Takseista en ala edes puhumaan, tyhmemmänkin TJ:n luulis ymmärtävän...
Lisäksi niitä kamppiksia näistä teemapeleistä kannattaa buffata digitaalisessa näkyvyydessä. Kai Arina vielä on joukkueen matkassa, niillä kun on liikkeitä aika paljon ja niissä liikkeissä niitä inforuutuja vähän enemmänkin...

- Pelaajien sopimuksiin niin sanottu pelle-klausuuli, eli heitä myllytetään joka viikko pareina erilaisissa julkisissa kissanristiäisissä missä ihmiset näkee ja kuulee.

Mutta saa kai näitä täällä kirjotella, Virkkunen on nyt lomalla ja palaa toimistolleen sitte kevään mittaan miettimään miten tekis lisää rahaa niin ettei tarvi enempää teettää ihmisillä töitä. Näkyvyydellä ei väliä, kunhan ostaa jonkun firman taas mikä tekee tulosta niin voi palkata lisää kavereita hommiin hallille tai espanjaan...
 

Blackhawker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Oulun Kärpät
Ehdotan että nyt kun Kärpätkin on jo laulussa, on Virkkusella ja Kukkosella erittäin hyvä hetki lähteä Ruotsiin opintomatkalle. Suuntaisin itse juurikin Färjestadiin, jossa on areena ja meiningit kohdillaan. (Samalla voisi vähän jo lirkutella Pokkaa takaisin)

No, Virkkusen pitää lomailla Lapissa ja Kukkosen ottaa aurinkoa jotta saa kunnon rusketuksen kesäksi. Sellaista se on kun ei ole enää intohimoa tehtävän hoitamiseen.
 

Blackhawker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Oulun Kärpät
Jos ruohonjuuritasolta lähdetään niin:

Mutta saa kai näitä täällä kirjotella, Virkkunen on nyt lomalla ja palaa toimistolleen sitte kevään mittaan miettimään miten tekis lisää rahaa niin ettei tarvi enempää teettää ihmisillä töitä. Näkyvyydellä ei väliä, kunhan ostaa jonkun firman taas mikä tekee tulosta niin voi palkata lisää kavereita hommiin hallille tai espanjaan...
 Erittäin hyvä listaus! (Lyhensin vähän viestiä)

Jos näitä toimia ei aleta tekemään ja kiekkobuumia rakentamaan, saa areenahankkeet unohtaa. Aivan turhaa odotella yksityisiä sijoittajia ja kaupunkia mukaan, jos peleissä käy sen 3500 katsojaa. Trendi on pahasti laskeva ja tämä on täyttä realismia ensi kaudella. Itse olen helvetin huolissani.
 

Redimor

Jäsen
 Erittäin hyvä listaus! (Lyhensin vähän viestiä)

Jos näitä toimia ei aleta tekemään ja kiekkobuumia rakentamaan, saa areenahankkeet unohtaa. Aivan turhaa odotella yksityisiä sijoittajia ja kaupunkia mukaan, jos peleissä käy sen 3500 katsojaa. Trendi on pahasti laskeva ja tämä on täyttä realismia ensi kaudella. Itse olen helvetin huolissani.
Kiitos. Kai sitä joskus oppi jotain kun yrittäjänä pyrki huijaamaan ihmisiä ostamaan tuotteita. Määrällä saa aina paremman tuloksen kuin yksikköhinnan maksimoimisella. Junno tämän ymmärsi... myi joskus saman mainoksenkin kahteen eri firmaan, mutta ne on pikkku juttuja kun saa buumin päälle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Bobi

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos ruohonjuuritasolta lähdetään niin:
- Oluet/siiderit/lonkut myydään tölkeissä ja ne saa viedä katsomoon. Onnistuu muuallakin, joten miksi ei Oulussa. Samanlaiset "siivoa omat jälkesi"-kuulutukset kuin Tampereella.

Loistavia pointteja veli- @Redimor'ilta. Harmi vain, että Virkkunen ja hallitus pj Kontsasin johdolla ei näitä tajua. Oikeastaan kehitysjohtaja-Kukkosen hommia, mutta Lasse sanoi Hola!
 

Redimor

Jäsen
Ymmärrän kyllä innon panostaa aitioihin ja yritysten lypsämiseen sitä kautta, mutta edelleen rahallisesti jos ajatellaan niin... aitioista se 20 - 35k euroa peliltä jos kaikki käytössä ja täynnä kun taas katsomo täyteen niin ollaan päälle 100k euron tuotossa... ei pitäis olla mikään braintiiseri miettiä kumpi osasto pitää olla täynnä joka pelissä...

Ja tuo 100k euroa tulee pelkistä lipuista jotka ovat oikein painoteltu.. oheismyyntihän hipoo sen jälkeen pilviä kun ostajia on katsomo täynnä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös