Eli Nabb kelasi vauhtia punaviivan takaa ja taklasi Sweattia kun ei kiekkoon mitenkään päässyt?
Ei kun toiselta puolelta kaukaloa. Ei siis toisesta päästä kaukaloa. Olisi varmaan pitänyt kirjoittaa, että hyökkäyssinisen takaa toiselta puolelta kaukaloa, kun erityisesti tässä tunnetilassa tässä keskustelussa aika monelta saattaa mennä luetun ymmärtäminen haastavaksi. Erityisesti silloin, kun ei edes halua ymmärtää. Minä yritin tuoda hidastuksen perusteella faktat esille, kun niitä ei kovinkaan paljoa ole tässä(kään) keskustelussa käsitelty.
Alla katkelma Erotuomarikoulutuksessa käytetystä materiaalista. Materiaalin aitoudesta en kyllä mene takuuseen, mutta käsitykseni on samankaltainen. Linkki:
www.tosivisio.com/viikkarit/Saantomuutokset2006_2010.ppt
"Sääntö 522 - Ryntäys
Ryntäyksen määritelmä muuttuu uudessa sääntökirjassa seuraavaan muotoon:
1. Ryntäyksellä tarkoitetaan tilannetta, jossa taklaava pelaaja vauhtia otettuaan rajusti taklaa vastustajaa (distance travelled violently checks an opponent).
Ryntäyksen yhteydessä taklaus voi kohdistua laitaa vasten, maalikehikkoa vasten tai tapahtua avojäällä.
Edellisessä sääntökirjassa ryntäys määriteltiin: Jos pelaaja ottaa vauhtia enemmän kuin kaksi askelta tai potkua ja käyttää liiallista voimaa vastustajaa taklatessaan."
Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt sitä, että mistä lähtien taklaaminen on muuttunut käsitteenä sellaiseksi, että otetaan järjetön vauhti ja yritetään sitten osua vastustajaan. Itse muistelisin, että taklaamisessa olisi joskus ennen tätä maksimoinnin aikakautta ollut myös sellaisia piirteitä, jotka oikeasti ovat edellyttäneet osaamista.
Suikkasen vähättelevät kommentit taisivat liittyä siihen, että vähäisellä peliajalla pelaava pelaaja onnistuu vahingoittamaan tähtipelaajan statuksella pelaavaa pelaajaa. Oliko sekin niin vaikeaa ymmärtää?
Nyt olisi suuri houkutus alkaa tekemään itsemoderointia liittyen tähän keskusteluun, mutta en taida siihen sortua.
Ai niín, edelleenkään en ole vaatimassa rangaistuksia kenellekään kuten ei ole ilmeisesti kukaan muukaan.
L