Ke 28.03.2012 Ässät - JYP, Puolivälierä, 4. ottelu

  • 41 101
  • 166

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Soli sitten siinä. Paras seitsemästä-systeemillä yleensä se parempi menee jatkoon ja niin kävi tälläkin kertaa. Silti täytyy sanoa että Jypillä kävi tuuri, Padalla ei.

Hallissa paikalla 4530, voi vitun porilaiset.

Tuomarit pitää muistaa aina haukkua, ja jälleen kerran siihen on todellakin aihetta. Sääälittävää toimintaa molemmilta. Padalta jäi puhaltamatta ainakin 4-5 selvää jäähyä, Perriniltä pelkästään kaksi ja muulta joukkueeltakin useita.

Yyterin sannat kutsuu, onneksi Vatanen sentään loukkaantui.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tilanne näytti ainakin omalle kotisohvalle siltä, että Vatanenhan loukkasi polvensa siellä kulmatilanteessa (löi jo mailaa jäähän vihaisena, kun huomasi että nyt taisi pamahtaa polvi) ja en nimenomaan usko, että tämä Leen kanssa törmäys olisi siihen vammaan mitään lisää tuonut (saatika sitä aiheuttanut), kun siitä törmäyksestä niin paljon täällä meuhkataan..
Toivotaan JYPin ja etenkin Samin kannalta pikaista paranemista..

Tästä näkemyksestä tietenkin tulee mieleen että onko sama polvi mikä viime vuonna ja onko vain niin yksinkertaista että Samilla on polvissa se "heikko" kohta ja on altis loukkaantumisille pelityylinsä vuoksi tai sitten muuten vaan. Tätähän on turha surra kun sille ei mitään voi,kuuluu lajiin. Todelliseksi tähdeksi nouseminen vaatii myös ehjänä säilymistä.

Niin vituttaahan se toki silti saa!
 
Suosikkijoukkue
Ässät
En kerennyt enää otteluketjuforumiin heittää, joten heitetään sitten tänne. Multa pääs huutonaurut/-itkut kun tämä sankari Kekkonen pääs kommentoimaa Vatasen sikailua Armiaa kohtaan.

Ässien puolella on jo varmasti käynyt valtaosalle selväksi, että ko. nimimerkki on pesun kestävä trolli. Kerrotaan se nyt teillekkin, eikä noihin tyypin juttuihin kannata kiinnittää huomiota.

Onnittelut vaan täältäkin Jyväskylään, oli lopputuloksesta huolimatta hieno sarja, ja epäilen että Jyp menee kyllä vielä pitkälle keväänä. Tuolla rutiinilla kaatuivat Ässät vastustamattomasti.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minun mielestä Vatanen loukkaantui jo ennen tätä. Eihän mies olisi muuten ollut liukumassa jo vaihtoon kun erää oli pelattu n. 15 sekuntia ja JYPillä YV. Heti erän aloituksen jälkeen Vatanen ja oisko Savinainen lähtivät taistelemaan irtokiekosta JYPin puolustuskulmaan ja siinä väännössä Vatanen kaatui ja jalka taisi jäädä huonoon asentoon. Ainakin luulen että loukkaantuminen tapahtui tässä, sillä heti sen jälkeen mies lähti kohti vaihtoa ja matkalla sitten sattui vielä tuo yhteentörmäys.

No vähän ihmettelinkin, kun ei törmäys mikään kummonen Leen kanssa ollut.

No katsoin sen vielä kerran ja juuri tuolla kulmassahan se tuli. Nyt kun katsoo, pahasti jäi jalka laidan ja kropan väliin. Väänty ainakin melkosesti. Oli siis Samin vasen polvi, jollei nyt lyhyt muisti petä...
 

tallaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP oli parempi, peli päättyi 1-4, ratkaisuksi muodostui sama tekijä kuin koko sarjassa: Padalla ei ollut kirivaihdetta siinä missä JYP pystyi tarvittaessa nostamaan kierroksia pelin sisällä. JYP oli kurinalaisempi ja parempi käytännössä jokaisella pelin osa-alueella. Siinä mielessä sarja meni aikalailla ennakoidusti. Ässien maalivahtipeli oli mielestäni yllättävän hyvää, sen varmaan itse tosin tiesittekin.

Ässille kuitenkin kiitokset hyvästä peli-ilmeestä ja ennakkoluulottomasta playoff- kiekosta! Tässäkin pelissä tapahtui virheitä puolin ja toisin, mutta tuntui siltä, ettei kumpikaan joukkue jäänyt niitä murehtimaan, vaan painoi kovaa eteen päin. Viihdyttävää kiekkoa.

Onnea vaan Jypille, muutamien fanien turhista itkuista huolimatta.

Kiitos onnitteluista! Ja haista myös itse! Lienee selvää, että tunteet kuohahtavat tälläisen dejavun sattuessa kohdalle. Jos et sitä ymmärrä, et ymmärrä. Eiköhän siellä hallissa ollut tänään ihan riittävän paljon porilaisiakin idiootteja?
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kylläpäs osaakin vituttaa vaikka voitto tuli. Näkikö kukaan hajottiko Vatasen polven joku ässä -pelaaja vai missä se meni?

Onko siellä oikeesti porilaiset taputtanut kun Vatanen loukkaantu? Ei saatana mitä torspoja!
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Poikani, 5 vuotta, käski kysymään ässäfaneilta, että "miksi ne taputtaa jos toiseen sattuu?" No, voisko joku vastata.

Eikös tämä ole yleensä tulkittu niin kuin kannustavaksi taputukseksi, eli taputetaan positiivisessa mielessä loukkaantuneelle pelaajalle? Näin minä sen ainakin olen aina ymmärtänyt, eli siinä mielessä ei mitään kummallista touhua porilaisyleisöltä. Naurut ja typerät huutelut sen sijaan ovat eri asia, jos sellaisia tuli (itse katselin nettiurpoa niin en tuollaista kuullut tosin).
 

Co.

Jäsen
Poikani, 5 vuotta, käski kysymään ässäfaneilta, että "miksi ne taputtaa jos toiseen sattuu?" No, voisko joku vastata.

Miksi jyskyläiset rummuttaa niin että kaikkiin sattuu?

Kyllähän sitä alitajuisesti lähti tänään jo kotoa asti liikkeelle sellaisella "mennään nyt viimeiseenkin peliin" -asenteella, niin ikävää kuin se onkin. Ei Ässät mitenkään jyrän alla ollut, homma vain repesi kolmannessa erässä lopullisesti. Hölmöjä henkilökohtaisia virheitä tänään. Se nyt vain on niin, että on ihan sama kuinka hyvin tai huonosti pelaa runkosarjan, jos ei ole valmis voittamaan edes yhtä pudotuspeliä.

Vatasen loukkaantumisessa oli paljon huonoa tuuria, mutta näitä sattuu. Jos joku tuosta saa tahallisen vahingoittamisyrityksen, niin aika helvetin jurrissa saa olla. Olipahan vihdoinkin kunnon vääntämistä Ässiltä, siinäkin tilanteesa.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Poikani, 5 vuotta, käski kysymään ässäfaneilta, että "miksi ne taputtaa jos toiseen sattuu?" No, voisko joku vastata.

Älä nyt viitsi sinä tai muutkaan jeesustella kuitenkaan. Jos osat olisi käännetty toisinpäin, voitte olla ihan satavarmoja että Hippoksen seisomakatsomossakin olisi buuattu pois kaukalosta kannettavalle Joel Armialle.

Tuomas Heikkilä on oksentanut ihan käsittämätöntä paskaa jo näkemättä koko tilannetta. Mokoma journalistin irvikuva vituttaa mua ihan käsittämättömästi. "Vatanen telottiin", "Porilaiset jahtasivat". Vetäkää nyt hetki henkeä ja toivokaa, ettei vamma ole paha. Muu ei kyllä kiinnosta.

Sitten itse pelistä: tuo Dixonin jäähyhän oli käännekohta. 3 YV-maalia ja Ässien selkäranka katkesi siihen. Alussa oli Ässillä ihan hyvää painetta ja paikkoja, mutta toiseen erään JYP pystyi paremmin vastaamaan siihen Ässien liikkeeseen ja tulemaan pois paineen alta.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Poikani, 5 vuotta, käski kysymään ässäfaneilta, että "miksi ne taputtaa jos toiseen sattuu?" No, voisko joku vastata.

Ainahan pelaajalle taputetaan, kun viedään pois kentältä loukkaantumisen jäljiltä. Esim. tänään salibandyliigan välierässä SPV-Happee oli tilanne, jossa Happeen pakki taittoi nilkkansa juuri ennen SPV:n maalia ja kun häntä parin minuutin päästä kannettiin kentältä sivuun, niin yleisö taputti.

Eikö tämä ole nimenomaan hyvää käytöstä urheilupiireissä ympäri maailman?
 

Talentti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spurs, SaPKo, Ässät
Poikani, 5 vuotta, käski kysymään ässäfaneilta, että "miksi ne taputtaa jos toiseen sattuu?" No, voisko joku vastata.

No ainakin minä taputan loukkaantuneelle pelaajalle kun hän nousee ylös jäästä. Samalla tavalla tätä tehdään fudiksessa (tapaus Muamba jne.) ei tämä nyt niin harvinaista ole. Vai etkö ole tuota ikinä nähnyt?
 

Nynoamous

Jäsen
Ei hitto, siis mikä tää sambaryhmä oli (ja kumman, kun ei selvää saanut?), joka aina välillä mylvi, kun kanavaa kääntelin :F
Siis luuleeko ne oikeasti olevansa jotain cooleja, vai onko tää joku pidemmän luokan prosessiksi kaavailtu ironiavitsi koko valtakunnan hauskuuttamiseksi? Itse ainakin nauroin, joten mission completed.
 

Cichorium

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onnea Jyväskylään! Ansaittu voitto sarjasta. Kyllä näki, ettei Ässistä ollut vielä vastaamaan kokeneelle JYPille. Ottelut olivat tasaisia ja hyvää taistelua nähtiin, mutta JYPin hermo piti paremmin, eivätkä tehneet virheitä.

Ikävä tämä Vatasen loukkaantuminen. Porilainen yleisö myös osoitti jälleen tasonsa. Ensin buuaukset korkeasta mailasta tulleesta silmän pitelemisestä. Sitten kolmannen erän jäälle tulolle buuaukset. Lopuksi vielä meni jalka ja Vatanen linkutti vaihtoon, yleisö buuasi. Sitten Vatanen saatettiin pois jäältä, yleisö hurrasi, eikä se ollut mitään "suurelle soturille hurraamista". Kyllä vitutti kuunnella sitä ja varmasti jyväskyläläisiä vitutti vielä kahta kauheammin.

Mutta tosiaan JYP ansaitusti jatkoon ja Padan kanssa kattellaan taas syksymmällä. Josko sitä ois mitään opittu, huoh.
 

Nypsi

Jäsen
Ihan turha näistä on vääntää, miksi jossain taputetaan tai huudellaan loukkaantumisen jälkeen, koska samaa tapahtuu jokaisella paikkakunnalla. Ei ne kulttuurit nyt liigakaupungeissa niin erilaisia ole, että minkään joukkueen faneilla olisi varaa arvostella toisen joukkueen faneja tälläisissä tapauksissa. Ja yleensä nämä huutelijat ovat yksittäistapauksia paikasta riippumatta, ja joka kaupungissa taputetaan juurikin sille pelaajalle sen takia että pääsee omin avuin kaukalosta ulos, ei sen takia että hän loukkaantui.
 

tallaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuten myös tämä.

Onko tuo tarpeen? Eiköhän ne typerimmät kommentit ole sieltä teidän puolelta tulleet? Kuten myös tämä:

Yyterin sannat kutsuu, onneksi Vatanen sentään loukkaantui.

edit: Hieno sarja on pelattu, sarja, josta voi olla tyytyväinen. Ei ole ihme, ettei kovin montaa jyväskyläläistä kiinnosta itse pelistä puhua, koska se on nyt täysin toissijaista. Me ollaan jatkossa, se ratkesi peliajan päättyessä, nyt odotellaan tietoa Vatasen loukkaantumisen laadusta.

Ihan turhaa ruveta millään kommenteilla revittelemään! Kuten yllä osoitettu, näitä löytyy ihan riittävästi lainattavaksi. Porilaiset ovat edelleen hitsareita, ja jyväskyläläiset omistavat jokainen traktorin. Näin se on tämänkin sarjan jälkeen, jäitä hattuun.
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Ei hitto, siis mikä tää sambaryhmä oli (ja kumman, kun ei selvää saanut?), joka aina välillä mylvi, kun kanavaa kääntelin :F
Siis luuleeko ne oikeasti olevansa jotain cooleja, vai onko tää joku pidemmän luokan prosessiksi kaavailtu ironiavitsi koko valtakunnan hauskuuttamiseksi? Itse ainakin nauroin, joten mission completed.

Luulee olevansa ja tosissaan ovat. Mulle kyllä riittäs koko läpyttely.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo-o. Vittu mikä kiekkoilta. Itse putoaminen poffeista ei niin paljoa vituta kuin tämä Rantala-Salonen kaksikko. Eikö ne nyt saatana osaa viheltää kiekottoman miehen estämisiä pois?! VITTU.

Ässät sai pelata 3min ylivoimaa. Käsittämätöntä. Osa ässien jäähyistä oli toki ansaittuja, mutta paljon tuli sellaisia joista Jyppi ei saanut yhtään mitään. Leen jäähy oli yksi naurettavimmista. Miksi Hubacek sai taklata pelin ulkona mutta Lee ei saanut antaa takaisin?

Case Vatanen. Mua ei harmita yhtään että äijä hajosi. Olen sika. Tästäkin tapauksesta voi antaa osan paskasta tuomareille. Jos Dixonia ei oltaisi heitetty pihalle vaan annettu niinkuin tavallisesti annetaan 2+2, ei oltaisi Vatasta kohtaan oltu tuolla asenteella. Jo ennen erän alkua Savinainen huuteli Vataselle joka antoi takaisin. Noh...Päätykiekko, Savinainen ei mene kiekkoon vaan ajaa Vatasen puhtaasti. Vatanen loukkaantuu, linkuttaa kohti vaihtoa ja Lee lanaa yli takaperin.
Tämäkin yleisön reaktio oli ainakin omasta mielestäni ymmärrettävä. Jos ensin lähdet loukkaantuneena pois niin että kotijoukkueen ykköspelaaja joutuu suihkuun, ja sitten tulet takaisin pelaamaan sitä ylivoimaa. Ei ole suomessa sellaista jäähallia jossa yleisö ei olisi noin reagoinut. (tosin jyväskylässä yleisön reaktiota ei olisi kuullut Safri Duon pitämän metelin takia)

Sarja oli pelillisesti helvetin tasainen. Jyp voitti rutiininsa avulla ja Ässät kompuroi siinä missä on koko kauden kompuroitu. Loukkaantumisten taakse ei saisi mennä, mutta on se nyt vittu kun vikaan peliin lähdettäessä meiltä puuttuu joukkueen paras ja toiseksi paras maalintekijä :D Siihen vielä bonuksena varakapteeni ja paras alivoimapelaaja.

Ei voi mitään. Jyp oli sarjassa parempi joukkue ja meni ansaitusti jatkoon. Hyvää jatkoa ja tulette menemään pitkälle mikäli peli jatkuu samanlaisena.
 

Nypsi

Jäsen
Tämäkin yleisön reaktio oli ainakin omasta mielestäni ymmärrettävä. Jos ensin lähdet loukkaantuneena pois niin että kotijoukkueen ykköspelaaja joutuu suihkuun, ja sitten tulet takaisin pelaamaan sitä ylivoimaa. Ei ole suomessa sellaista jäähallia jossa yleisö ei olisi noin reagoinut.
Pakkohan sen Vatasen oli pois lähteä kun naama aukesi. Sen varmaan sinäkin ymmärrät kaikelta vitutukselta?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tyylitaju on sellainen asia mitä ei voi ostaa, mutta mitä saadaan hyvällä kotikasvatuksella ja tietyllä elämänkokemuksella.

Nimimerkki Cichorium:lle virtuaalituoppi ja vilpitöntä peukkua täältä suunnalta.

Toivottavasti Sami pääsee vielä välieriin, finaaleihin ja maajoukkuepeleihin!
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Jos vanhat merkit yhtään pitävät paikkansa, niin eiköhän se suomalaisella tuurilla Vatasen loppukausi ollut siinä. Mitä tärkeämpi pelaaja(niin JYPin kuin leijonienkin kannalta), niin sitä pidempi loukkaantuminen aina tiedossa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Luulee olevansa ja tosissaan ovat. Mulle kyllä riittäs koko läpyttely.

Samaa mieltä. Tiedän kyllä, että rummut ovat Hippoksella soineet jo 70-luvulta asti, mutta karmealta tuo nykymeno silti kuulostaa. Joko hommaa pitää kehittää ja rytmittää yhteiskannustuksen suuntaan huutosakin kanssa tai lopettaa kokonaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös