Joku sanoi, että Torpedo-sarja oli yhtä kiimainen, kuin sarja HIFK:ta vastaan. Ymmärsinkö oikein? HIFK:hon verrattuna tuossa sarjassa ei ollut tarjolla minkäänlaista kiimaa, ei yhtään minkäänlaista! Paska ja hattu! Ja että SKA tai TsSKA herättäisi samanlaisen "paikallis"tunteen? Voi hyvä luoja!
Nostan käden pystyyn virheen merkiksi. Anteeksi, siis minkä virheen? En mä koe todellakaan kannattaneeni väärin, huusin suu vaahdossa katsomossa Hifk sarjojen aikaan, mutta nyt viimeisen parin viikon aikana olen tunne tasollani käynyt varmaan kovemmilla kierroksilla mitä koskaan. Rakkaus seuraa kohtaan oli jo syttynyt todellisiin liekkeihin ja ne tunne elämykset (Hardtin voittomaali, Granlundin rankkari esimerkkeinä) olivat omiaan tuomaan sitä positiivista mielihyvää jo silloin. Niin kuin esimerkiksi eilisen pelin 2-2 maali. Mutta kun on ikää ja itsenäisyyttä tullut vähän lisää, niin uskallan todeta, että nykyiset pettymykset tuntuvat pahemmilta kuin aikanaan. Silloin oli elämässä paljon muutakin, nyt vois melkeen sanoo et hengitän tätä jengiä.
Et sä voi mua tuomita sen takia, että sä et koe mitään kiimaa näistä peleistä, mutta mä saan Jokereiden onnistumisista aivan jumalattomia kiksejä edelleen. Samassa viestissäni totesin myös, että mielestäni Liiga olisi Jokereille oikee paikka ja olishan se hienoo taas päästä kattomaan niitä vieraspelejäkin ihan livenä, mut ei se mun tunteen määrää lisäis, tosin ei myöskään vähentäis. Tosin miten tästä nykysestä tunteen palosta enää voi päästä sille kuuluisalle next levelille jos palataankin Liigaan? Jokereita mä tässä hengitän, en mitään muuta.
Joo, voi olla, että ne paikat oli ostettu kausareilla, mutta satuitko huomaamaan, miten vähän se jengi oikeasti kävi peleissä? 103:ssa, paikattomassa ja 104:ssä oli paria peliä lukuunottamatta aivan helvetin paljon tyhjiä paikkoja. Mä olin paikan päällä 25 kertaa 30:stä ja noista ehkä kolmessa EP oli "täynnä".
Niin ei EP ollut läheskään täynnä joka pelissä, mutta kuinka usein se sit oli sitä Liiga aikana? Niin, ne Ifk pelit ja ehkä joskus perjantaina ja lauantaina. Tunnelmaa tosin EP pystyi luomaan aivan eri tavalla, koska se aktiivinen ydinporukka riitti jo sen erinomaisen fiiliksen luomiseen. Nyt se ydinporukka on sen verran pieni vielä, että he tarvitsisivat tulitukea, jota playoffeissa erinomaisesti saikin vaikka EP ammotti tyhjyyttään.
Täytyy nyt samaan syssyyn vielä todeta, et vaikka junnukisojen matsit oli viihdyttäviä ja jännittäviä, niin ihan rehellisesti sanottuna Jokereiden pelit menevät kiimatasoltaan järjestäen tollasten tapahtumien ohi. Onhan se nättii, et Suomi pärjää ja voittaa, mut Jokereiden menestys on ihan jotain muuta, eri planeetalta. Ja kyllä olin Suomen U-20 jengin jokaisessa pudotuspelissä paikanpäällä, tosin vain siksi, että junnuliput olivat tolkuttoman halpoja. En tiedä muuttusko tilanne, jos Jokerit voittas vaikka kaks tai kolme mestaruutta seuraavaan neljään vuoteen, tuskinpa.
Joku oikee Jokerifani voi nyt kutsuu mua rotan huoraksi, mutta minkä ihminen itselleen voi. Ei mulla riitä vielä "muna" siihen et jäisin pois hallilta. Ehkä joskus vielä. Toki mielipiteeni rotasta ja KHL:stä oon tehny myös varsin selväksi, oksettavaa.