Jopa jyp-mies Urhon selostuskopissa ihmetteli jäähyä.
Minua taas kävi tuo "JYPin mies" selostuskopissa ärsyttämään lähinnä sen takia, että Ritari koittaa vähän liikaa tehdä pesäeroa jyväskyläläiseen taustaansa, myös muissa tilanteissa kuin tuossa. Mitä hittoa se alkoi lopussa vielä toivomaan että "ehkä Pelicans saa sitten korvauksena jatkoajalla ylivoimaa" ihan kuin jääkiekon säännöissä lukisi, että jäähyt pitää mennä tasan, tai jotain. Itse tuohon jäähytilanteeseen en jaksa enää ottaa kantaa, siitä on kaksi päinvastaista näkökulmaa ja toisen puolen kanta ei minun sanomisista siitä muutu.
Lopussa taidettiin tosiaan tiivistää peluutusta, mutta ymmärsin selostuksesta Jääskeläisen saaneen jonkinmoisen tällin kolmoserässä, mikäli tästä jollain tietoa niin sana on vapaa. Yleisesti "Jässi" pelasi mun mielestä ihan ok pelin.
Uskoisin, että Jäsä vähän satutti itseään kun keskialueella pysäytti taklauksella hienosti pelicans pelaajan, mutta jäi itse tilanteessa jyrän alle (vastustaja kuitenkin pysähtyi, mikä oli pääasia). Minustakin oli Jäsältä ihan hyvä peli. Ja se "ryntäys"...en edes jaksa kommentoida "jyp-selostajan" päivänselvä ryntäys -kommenttia.
Sitten astui esiin meidän Erkki. Ensimmäinen maali ylivoimalla oli Vatasen hienon esityön ansiosta. Perrin vain luisteli oikeaan kohtaa, lapa jäähän ja nimi lehteen.
Erkki kuitenkin twistasti taas meidän JYPin kannattajien sydämiin taistelemalla ratkaisumaalin. Siinä tilanteessa Perrin taisteli ensin maalin takana Jyssy Marttisen kanssa, riistäytyi irti ja syötti maalille. Hovinen torjui hyvin, mutta Perrin vikkelänä kaverina oli jo kerennyt riparille ja kääntölaukauksella onnistui ohittamaan Hovisen. Taistelumaali jos mikä. Sellainen se Erkki oli jo ennen kuin lähti pois ja samanlaisena näköjään on pysynytkin. Hieno mies tuo meidän Erkki.
Minä taas muistan tilanteen niin, että Perrin ei minnekään maalille syöttänyt, vaan viivalle, josta Vatasen laukaus pomppi vastustajan mailan kautta maalin eteen (ei siis edes reboundiksi asti) ja siitä sitten perrinmäinen taistelumaali. Tätä näkemystä tukee myös SM-liigan tilastot, joka antaa Vataselle syöttöpisteen myös jälkimmäiseen maaliin. Mutta sivuseikka, pääasia on, että tuo hieno mies taisteli ne pisteet Jyväskylään.