Ke 13.10.2010 JYP - Pelicans

  • 17 469
  • 84

janbo

Jäsen
Mää en ole nyt ihan varma, trollataanko mua tässä aiheessa, mutta kuittaan nyt varulta kuitenkin, että oletko oikeasti sitä mieltä, että tuomarin tulee pystyä väistämään kovaa vauhtia päin kulkevat kiekot sataprosenttisesti, että voi viheltää pelejä liigassa?

No en tietenkään. Jos purku kuitenkin kiertää maalin takaa asti laitaa pitkin, niin olen oikeasti sitä mieltä, että se pitäisi pystyä väistämään. Kuten Pelicans-kannattajatkin manailivat, niin tänään nuo purut eivät olleet niin kovia..

Minäkin ihmettelin ettei Makkonen ollut maalineduspelaajana. Sen sijaan hän hääri ainakin yhdessä ylivoimassa jonkin näköisenä play-makerinä maalin kulmalla. Tuloskin oli juuri mitä olettaa saattoi. Makkonen ja Sopanen syötteli toisilleen puoli minuuttia 1,5 metrin päässä toisistaan. Kaiken lisäksi Pesonen oli maskimiehenä. Toisaalta ei se olisi toiminut Makkosen ja Pesosen paikkoja vaihtamallakaan. Harri olisi varmaan lähtenyt neppailemaan lätkän kanssa omalle alueelle tehden kolme kärkimiinaa matkalla ja kompastuen omaan mahdottomuuteensa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kyllähän tuolla JYPin nimimiehistä ei voi Perriniä lukuunottamatta oikein puhtaita papereita jos hyökkääjistä puhutaan.

Enkä kyllä nyt ole ihan tyytyväinen tuohon RD:n ketjulottoon, joka taas pyörähti käyntiin toisessa erässä. Okei, peli oli vaisua, mutta minkä takia se nyt pitää pistää jokaikinen ketju sekaisin? Ja eipä tuo ketjulotto nyt ainakaan peliä kovinkaan paljon eteenpäin vienyt, loppupelistä siellä taisivat jo JVirtanen ja Jääskeläinen purra tuppea..
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei voi oikein puhtaita papereita tosiaan antaa kuin muutamalle pelaajalle. Riska ja Sipiläinen etunenässä pelasivat suorastaan hyvin. Eikä Erkin otteitakaan nyt oikein moittia voi. Puolustuksessa Jaatiselle tuli kiire, muut mielestäni ihan ok, Koskisen paria myöhässä oloa luk. ott.

Mutta sitten nämä muut hyökkääjät. Peilin eteen ja nopeasti. Toivottavasti ei Eki-sedän tulo vienyt pasmoja! Pelipaikka pitää edelleenkin ansaita. Ei kukaan voi olettaa, että pelkkä nimi riittää paidan selässä. Ei edes Hytönen.

Pelsuille onnea pisteestä. Selkeä ryöstö.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
No joo.... Olihan se peli. Jotenkin ristiriitainen olo muutamastakin eri seikasta.
A) Katsojia yli 4000 joista muutama sata on ilmaislipuilla JAMKista.
B) Perrinille tehty TIFO. Okei kiva että tehtiin ja oli spottia ja kaikkea kivaa, mutta olihan tuo tekstijuttu vähän juosten kustu. Suurin moka siinä oli totaalisen turha rummutuskomppi (joka oli muuten Miikkael jaksonin beat it) siihen päälle. Hyvä idea, mutta parempaa jälkeä olisi saanut suht iisisti. No se siitä.
C) Marttinen/Helminen. Vitutti nähdä miehet "väärässä" joukkueessa. Etenkin Jyssyn hymyillen tehty hidastelu vikassa erässä, omassa päässä pitkän toivossa rasitti. Oikein hymyillen tuli siihen maalin taakse. Oisin heittänyt kakulla jos olisi ollut. Helminen puolestaan pelasi mainiosti.
D) Tuokkola. Onko mussa vika vai miks mulla on epävarma fiilis Pekistä. No toki mies on vielä puolikuntoinen....

Muuten voinkin sanoa, että kivaa oli kun saatiin voitto. Turhaan kustiin se piste Lahteen.

PS. Kaijomaa oli hukassa ja Jaatinen myös. Välivaarakin oli melko lapanen... Perrin on perkele kova jätkä.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
B) Perrinille tehty TIFO. Okei kiva että tehtiin ja oli spottia ja kaikkea kivaa, mutta olihan tuo tekstijuttu vähän juosten kustu. Suurin moka siinä oli totaalisen turha rummutuskomppi (joka oli muuten Miikkael jaksonin beat it) siihen päälle. Hyvä idea, mutta parempaa jälkeä olisi saanut suht iisisti. No se siitä.

En ole itse mitenkään tuohon tifoon osallisena, mutta en silti malta olla toteamatta, että olisit itse mennyt kehittelemään parempaa. Arvostelijoita tuntuu aina riittävän, kun jotkut viitsivät oma-aloitteisesti tehdä jotain tavallisuudesta poikkeavaa yleisen viihtyvyyden, yhteisöllisyyden tai jonkun muun kunnioitettavan seikan vuoksi. Ottaa oikeasti päähän tuollaiset paskanjauhajat. Ei mulla muuta.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
En ole itse mitenkään tuohon tifoon osallisena, mutta en silti malta olla toteamatta, että olisit itse mennyt kehittelemään parempaa. Arvostelijoita tuntuu aina riittävän, kun jotkut viitsivät oma-aloitteisesti tehdä jotain tavallisuudesta poikkeavaa yleisen viihtyvyyden, yhteisöllisyyden tai jonkun muun kunnioitettavan seikan vuoksi. Ottaa oikeasti päähän tuollaiset paskanjauhajat. Ei mulla muuta.
Olin valmis tekemään vaikka ja mitä. Itse toin täällä jatkoajassa myös sitä esille, että jotain voisi tehdä. Samana iltana skädäm, kuulen että jotain on jo päätetty ja tehty. "Aha, okei... No en mä sit vissiin autakaan missään."

PS. Vituttaa tommonen paskanjauhaja, joka ei tiedä faktoja.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olin valmis tekemään vaikka ja mitä. Itse toin täällä jatkoajassa myös sitä esille, että jotain voisi tehdä. Samana iltana skädäm, kuulen että jotain on jo päätetty ja tehty. "Aha, okei... No en mä sit vissiin autakaan missään."

PS. Vituttaa tommonen paskanjauhaja, joka ei tiedä faktoja.

Mistä lähtien Jatkoajan palsta on ollut FC:n tekemisen ja toteuttamisen paikka? Kaiketi ko. yhdistyksen yhteystiedot löytyvät ihan JYPin kotisivuilta, jos on halua osallistua tekemiseen.

Tietääkseni yhdistyksellä on myös vuosikokous, jossa on mahdollisuus ilmoittaa halukkuutensa hallitustyöskentelyyn tai muutoin aktiivisuuteen. Ei se niin vaikeaa ole. Hallitus on se elin, joka toteuttaa asioita. Ei mikään netissä tapahtuva huutoäänestys.

Sen verran on itse tullut oltua yhdistystoiminnassa aktiivisena mukana, että tunnistan kyllä valittajatyypit jo kaukaa.

Pahoittelut aiheen vierestä keskustelemisesta. Lupaan lopettaa tähän riipumatta Anselmin vastakommenteista.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kyllähän tuolla JYPin nimimiehistä ei voi Perriniä lukuunottamatta oikein puhtaita papereita jos hyökkääjistä puhutaan.

Enkä kyllä nyt ole ihan tyytyväinen tuohon RD:n ketjulottoon, joka taas pyörähti käyntiin toisessa erässä. Okei, peli oli vaisua, mutta minkä takia se nyt pitää pistää jokaikinen ketju sekaisin? Ja eipä tuo ketjulotto nyt ainakaan peliä kovinkaan paljon eteenpäin vienyt, loppupelistä siellä taisivat jo JVirtanen ja Jääskeläinen purra tuppea..

Joo ei urhonkaan esityksen myötä kyllä JYP tänään ollu iskussa. Perrin oli hyvä ja pelasi jopa enemmän kuin jet lagin vuoksi odotin, liekö pakosta...

Ja se ketjulotto, toisaalta mä en nää sitä ihan mörkönä, kun toimivia osasia löytyy niin moneen varioon, mutta olishan se nyt asiaa löytää muutakin pysyvää, kuin Louhivaara ja Hytönen.

Lopussa taidettiin tosiaan tiivistää peluutusta, mutta ymmärsin selostuksesta Jääskeläisen saaneen jonkinmoisen tällin kolmoserässä, mikäli tästä jollain tietoa niin sana on vapaa. Yleisesti "Jässi" pelasi mun mielestä ihan ok pelin, Latvalan taklauksesta en esittele tuomioita, kun urhon kamerat ei ihan kaikkeen veny kumminkaan. Oletan, että jäähy oli ansaittu. Virtanen sen sijaan oli viltissä ihan syystä, eikä tuolla liikkeellä ja pelikäsityksellä kertakaikkiaan ole asiaa hyökkäävään rooliin, taisipa olla hänen mies irti siinä pelsujen toisessa maalissa, näin olin näkevinäni. Toisaalta, jos häntä oli selkeästi rikottu keskialueella ennen oman pään tilannetta, niinkuin selostus kertoi (yllätys, yllätys, eipä näkynyt tilannetta urhon kuvissa), niin saakoon tämän anteeksi. Tuomio kuitenkin kokonaispanoksesta. Nostin tämän esiin siksi, että kun Pesonen ottaa täällä urakalla shittiä niskaansa (ihan syystä), niin tämä J.Virtanen on mielestäni vieläkin surkeampi esitys, tai sitten hänen pelityylinsä hienous ei ole vain auennut allekirjoittaneelle.

Tuosta lopun jäähystä, kun moni loksunokka on sitä itkenyt, niin ainakin urhon kuva näytti kyllä selkeästi jäähyn arvoista kiinnipitämistä, silti en usko pelkästään tämän siihen pillin puhaltamiseen riittäneen, vaan hieman tuota aiemmin laidassa oli vieläkin selkeämpää estämistä, joten siima tuomareilta vain loppui ja tuomio oli ihan oikea.
 

nixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistä lähtien Jatkoajan palsta on ollut FC:n tekemisen ja toteuttamisen paikka? Kaiketi ko. yhdistyksen yhteystiedot löytyvät ihan JYPin kotisivuilta, jos on halua osallistua tekemiseen.

Tää on just tätä.
Eihän Suomessa muut saa osallistua mihinkään etukäteen jos ei kuulu FC:hen? Ehkä joku muukin maksanut katsoja olisi saattanut yhtyä mukaan. No sama se. Jäsenmaksunmaksaneet hoiti tilanteen parhaansa mukaan ja siitä pointsit!
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Eric Perrin vol 2. Erkki twistaa jälleen

On se meidän Erkki kone! Tänään ihan suvereeni paluu liigaan. Vaikka varmasti jet lag painoi jaloissa jonkin verran. Heti ensimmäisessä vaihdossa Sindel avojään pommilla nurin jonka seurauksena koko muu joukkue innostui taklailemaan valkopaitoja parisen minuuttia. Ensimmäisessä erässä muutenkin järjesteli pari erittäin hyvää paikkaa mutta ei ketjukavereille tällä kertaa maistunut.

Sipiläinen kävi kuitenkin riipaisemassa kauden ensimmäisen maalinsa viisi viisi vastaan pelissä. Kiekko pomppi onnekkaasti Sipille joka latasi kiekon lähes tyhjään maaliin.

Toisessa erässä Jyssy Marttinen latasi sydämensä kyllyydestä tarkan vedon etuyläkulmaan. Jyssy pääsi vapaasti maalintekosektorilta laukomaan. Tilannetta edelsi korkea maila joka osui Jonne Virtasta kupoliin. Osuma ei ollut kova mutta kypärään se taisi napsahtaa. Korkea maila kuitenkin, mutta näitä sattuu (vaikka ei saisi sattua) tuomareille useasti. Kaikkia ei vihelletä. Tuokkola ei kuitenkaan mitään tuolle tarkalle vedolle voinut.

Lonksunokkien toinen maali oli hieno ohjaus Paakkolanvaaralta maalin edustalta. En tiedä kenen mies Paakkolanvaara oli, mutta tuokin maali olisi voinut estää pitämällä mies kurissa. Tällekään maalille ei Tuokkola mitään voinut. Sen verran hyvä ohjaus se oli ja kuitenkin ihan maalin edestä.

Sitten astui esiin meidän Erkki. Ensimmäinen maali ylivoimalla oli Vatasen hienon esityön ansiosta. Perrin vain luisteli oikeaan kohtaa, lapa jäähän ja nimi lehteen. Vatanen pelasi vaihteeksi hyvän pelin. Pari edellistä oli mielestäni mennyt penkin alle nuorelta lupaukselta. Tällä tuloksella päästiin tasoihin ja niissä numeroissa pysyttiin kun normaali peliaika umpeutui. Erkki kuitenkin twistasti taas meidän JYPin kannattajien sydämiin taistelemalla ratkaisumaalin. Siinä tilanteessa Perrin taisteli ensin maalin takana Jyssy Marttisen kanssa, riistäytyi irti ja syötti maalille. Hovinen torjui hyvin, mutta Perrin vikkelänä kaverina oli jo kerennyt riparille ja kääntölaukauksella onnistui ohittamaan Hovisen. Taistelumaali jos mikä. Sellainen se Erkki oli jo ennen kuin lähti pois ja samanlaisena näköjään on pysynytkin. Hieno mies tuo meidän Erkki.
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Keskustelun perusteella vaikuttaa siltä, että jyväskyläläisillä on melko pienet murheet. Ihan viihdyttävä matsihan tuo oli. Odotukset eivät olleet korkealla näin sivullisena, mutta varsin mukavaa meininkiä näkyi: Vauhtia, taklauksia ja hienoja yksilösuorituksiakin.

Molemmat illan joukkueista taitavat olla hyvässä vireessä kaikesta tasanpelaamisesta huolimatta.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sipiläisen maalin myötä Pesonen onkin sitten näistä enemmän tai vähemmän vakiokokoonpanoon kuuluvista hyökkääjistä ainoa ilman tehomerkintöjä. Siinä meillä on yksi snaipperi, perkele. Ylistäkää vielä sitä toissakevään tepsimatsia, missä Pesonen päätti tyhjän maalin sijaan yrittää veivata kiekkoa haarojen välistä kattoon. Ei tullut maalia silloin, eikä tullut tänäänkään. Tilastoista lisää: Riskalla on kovemmat tehot kuin Hytösellä, mutta ei siitä sen enempää.

Hieno juttu, että Perrinin peli lähti heti kulkemaan. Tulee väkisinkin mieleen viime tammi-helmikuun vaihe ja Jussi Makkosen JYP-debyytti. Ekassa ottelussa heti kaksi maalia. Toivottavasti Perrinin kausi jatkuu eri tyyliin kuin Makkosella viime keväänä (vaikka pisteitä tulikin).

Toivottavasti Jäsä ei loukkaantunut pahemmin, sillä tällä hetkellä näyttää, ettei D Teamistä oikein löydy kunnon korvaajia.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Pelicans teki parhaan suorituksen Synergialla tällä kaudella vierailleista ja ansaitsi pisteen. Todella hyvää asennetta ja taistelua kaikilta muilta paitsi pappa-Latvalalta, jonka "pipi" lopulta aiheutti Jääskeläisen jäähyn, mutta ei kuitenkaan estänyt ylivoimalla pelaamista.
Nelosen koosteen perusteella ottaa vain hetken happea eikä edes putoa jäihin makoilemaan?

Olipas muuten läppä tuo Marttisen maali. Missä lie super-Tuokkola leijaillut tuona hetkenä.

Lonksunokkien toinen maali oli hieno ohjaus Paakkolanvaaralta maalin edustalta. En tiedä kenen mies Paakkolanvaara oli
Jonne Virtasen. Oivasti aitiopaikalla molemmissa Pelsun maaleissa.
 
Viimeksi muokattu:

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Yleisesti "Jässi" pelasi mun mielestä ihan ok pelin, Latvalan taklauksesta en esittele tuomioita, kun urhon kamerat ei ihan kaikkeen veny kumminkaan. Oletan, että jäähy oli ansaittu.

Ansaittu? -Eihän nyt toki!

Tosin Pelicans pelaajista #14 ja #28 olisivat saaneet tuosta automaattisesti 5+20min ja voi sitä haloon määrää... Nolosen koosteesta näet, jos oikeasti kiinnostaa.

Tuosta lopun jäähystä, kun moni loksunokka on sitä itkenyt, niin ainakin urhon kuva näytti kyllä selkeästi jäähyn arvoista kiinnipitämistä, silti en usko pelkästään tämän siihen pillin puhaltamiseen riittäneen, vaan hieman tuota aiemmin laidassa oli vieläkin selkeämpää estämistä, joten siima tuomareilta vain loppui ja tuomio oli ihan oikea.

Tämä taas ei ko. koosteessa näy, mutta voit katsoa uusinnan Urholta. Rahojasi säästääkseni voin sanoa, että kiinnipitämisestä tms. siinä ei ollut tietoakaan. Ei lähimainkaan! Kunhan nyt piti päästä ratkaisun makuun tuomareidenkin jostain syystä.

Lisäksi se, että Jypin puolustuspelaaminen perustuu koko ajan räikeästi tätä tilannetta pahempaan estämiseen ja huitomiseen (joista tässä ei siis myöskään ollut kyse), on omiaan luomaan harmistuksen tunnetta.

***

En aio jatkaa aiheesta enempää.

Leukaa rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Kiitos, hei.
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lampaat:
* Jaatinen-Kaijomaa. Avauspeli aivan järkyttävän huonoa.
* Välivaara. Vaikka avaukset ja pelintekeminen ovatkin liigan parasta A-ryhmää.
Totta, Jaatinen on kiekollisena aivan pihalla vähän liian usein.
Mutta tuo sun toinen kommentti?! Välivaara on loukkaantumisen jälkeen, ja osittain jo ennen sitä, ollut parasta C-ryhmää mitä tulee pelintekemiseen. Jos pelintekeminen sun mielestä on sitä, että Jyrki tekee saman harhautuksen joka kerta ja pistää kiekon ränniin, niin okei. Mun mielestä Välivaaralla on nykyään valitettavan vähän tekemistä pelintekemisen kanssa.

Niin ja se ketjulotto. Ensimmäisessä erässä nähtiin muutama sellainen vaihto kolmikolta Tuppurainen - Perrin - Pihlström, ettei paremmasta väliä, niin heti kun tulee 2-4 huonompaa vaihto toisessa erässä (kuten koko joukkueelta), niin kaikki kentät sekaisin. Eikö sitä vois joskus jättää edes yhden kentän entiselleen ja sekoittaa niitä muita?

Tosiaan., Makkonenhan paino ekaan peliin hirmutehot viime kaudella. Uskoisin että Perrinin kohdalla ei samanlaista varjojen maille hiipumista tapahtu
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Jukurit, LahenRami
En ole itse mitenkään tuohon tifoon osallisena, mutta en silti malta olla toteamatta, että olisit itse mennyt kehittelemään parempaa. Arvostelijoita tuntuu aina riittävän, kun jotkut viitsivät oma-aloitteisesti tehdä jotain tavallisuudesta poikkeavaa yleisen viihtyvyyden, yhteisöllisyyden tai jonkun muun kunnioitettavan seikan vuoksi. Ottaa oikeasti päähän tuollaiset paskanjauhajat. Ei mulla muuta.

"Tee ite parempi" on tunnetusti paras vastine kritiikkiin. Jos FC tekee jotain ja tekee sen päin hel**ttiä niin kyllä kritiikkiä pitää saada antaa. Se on kuitenkin se instanssi jonka nämä asiat pitäisi hoitaa kunnolla. Kyllähän se rumpubiitti oli aika hirveä (ja turha) ja "tifossa" olisi voinut olla vähän enemmän yritystä. Mentiin sieltä missä aita on matalin jne.

Itse pelistä muutama hajanainen huomio. Tuomareilta melko käsittämätön ilta kun jäähyt annetaan mistä sattuu ja oikeat rikkeet jätetään viheltämättä. Eiköhän tuo kuitenkin melko tasan mennyt loppupeleissä. Perriniltä kelpo avaus. Kaksi maalia olisi kyllä jäänyt tekemättä ellei valmennusjohto olisi rohkeasti peluuttanut miestä comeback-pelissä isommassa roolissa kuin jetlagin jälkeisessä kunnossa kuuluisi. Hyvä näin kuitenkin. RD:n ketjuonnenpyörä osui rosvosektoriin kun samaan ketjuun laitettiin Makkonen, J. Virtanen ja Pesonen. Kaksi ensimmäistä olivat varmaan kentän hitaimmat kaverit (tosin ei Perrinkään mikään raketti vielä ollut) ja Pesonen nyt on muuten vaan aika synkkä näky kentällä tällä hetkellä. Tuon ketjun ekassa vaihdossa soi omissa ja kahdessa seuraavassakin oli aika lähellä.

Syvemmät analyysit jääköön muille.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hieno juttu, että Perrinin peli lähti heti kulkemaan. Tulee väkisinkin mieleen viime tammi-helmikuun vaihe ja Jussi Makkosen JYP-debyytti. Ekassa ottelussa heti kaksi maalia. Toivottavasti Perrinin kausi jatkuu eri tyyliin kuin Makkosella viime keväänä (vaikka pisteitä tulikin).

Maitujunnalla takaisin perriin vaan kun ei yllä makkosta parempiin otteisiin ekassa pelissä :D

Mutta jooh. Ihan lupaavalta tuo alku vaikutti. Tuppuraisen löysi ihmeen hyvin vaikka tuppurainen itse kyllä tuhlaili noita paikkoja sitten. Jos A.Virtanen tässä lähiaikoina tekee paluun niin voisi kyllä kokeilla tupprainen - Perrin - Virtanen yhdistelmää. Muutenkin perriinin tyyli näyttää olevan juuri semmoin joka voisi virtaselle sopia. Nykyjoukkueessa harva yltää edes sille älylliselle tasolle mitä virtasen ketjukaverin pitäisi olla ja perrin voisi sitä olla.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Tuosta lopun jäähystä, kun moni loksunokka on sitä itkenyt, niin ainakin urhon kuva näytti kyllä selkeästi jäähyn arvoista kiinnipitämistä, silti en usko pelkästään tämän siihen pillin puhaltamiseen riittäneen, vaan hieman tuota aiemmin laidassa oli vieläkin selkeämpää estämistä, joten siima tuomareilta vain loppui ja tuomio oli ihan oikea.
Kyllä kolmannessa erässä olisi ollut vastaavia tilanteita muitakin, ihan siiman kanssa tai ilman. Tämä loppuhetken jäähy oli täysin linjaton vihellys. Syy oli vain ja ainoastaan se, että liigassa tunnetusti suositaan kotijoukkueita. Ja mikä olisi makeampi paikka antaa se yv, kuin pelin lopussa tasatilanteessa. Jopa jyp-mies Urhon selostuskopissa ihmetteli jäähyä.

Sinänsä varmasti sääntökirjan mukaan meni, mutta ei liigan tai tämän pelin linjan mukaan. Mutta mitäpä tästä. Pelsut varmaan erittäin tyytyväisiä vieraspisteeseen ja parempi joukkue kuitenkin voitti.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tämä loppuhetken jäähy oli täysin linjaton vihellys. Syy oli vain ja ainoastaan se, että liigassa tunnetusti suositaan kotijoukkueita.

Suosimista en kyllä havainnut ainakaan kotijoukkueelle, yksi maali pelsuille tuli keskialueen viheltämättömän rikkeen takia, joten marisemista on puolin ja toisin, niinkuin aina.

Rikkeet kuuluu minusta viheltää ja ymmärtääkseni syleilyyn ottamisesta on liigassa jo pitkään annettu penalttia. Tämä oli ihan tv-kuvassakin päivänselvä tapaus, toki saa siitä marista jos siltä tuntuu. En kuitenkaan ymmärrä näkemystä, että pannaan pilli taskuun ja otetaan pois pelkästään kuolleet, jos peli loppuhetkillä on sattumoisin tiukka, on niitä ukkoja viety boksiin jatkoajoillakin ja niin kuuluukin, jos sääntöjä rikkoo.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Olipa kyllä perkeleen hieno tuo katsomotifo, kiitos siitä fan clubille (?). Jyväskylässäkö ei lätkäkulttuuria?
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Rikkeet kuuluu minusta viheltää ja ymmärtääkseni syleilyyn ottamisesta on liigassa jo pitkään annettu penalttia. Tämä oli ihan tv-kuvassakin päivänselvä tapaus, toki saa siitä marista jos siltä tuntuu. .

Ei siinä ollut yhtään mitään. Blomqvist ei pitänyt kiinni Jypin pelaajasta. Tuli siinä tuntumalla, mutta kiinnipitämistä tilanteessa ei ollut. Ihan tyhjästä tuli tuo puhallus.
 

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Kyllä sen verran on vielä palattava, kun näemmä tuuban laittaminen eetteriin jatkuu eri tilanteesta.

Suosimista en kyllä havainnut ainakaan kotijoukkueelle, yksi maali pelsuille tuli keskialueen viheltämättömän rikkeen takia, joten marisemista on puolin ja toisin, niinkuin aina.

En kuitenkaan ymmärrä näkemystä, että pannaan pilli taskuun ja otetaan pois pelkästään kuolleet,

Et voi olla tosissasi tuosta ensimmäisestä! Et vaan voi! Siis Sihvonen on nyt ilmeisesti pistänyt poikkaria (Jonnelle?) ja ryöstänyt kiekon väkivaltaisesin keinoin?

Haloo!?! Objektivismi, missä pelaa?

Toiseen tekee mieli todeta, että ilmeisesti Latvalankin olisi pitänyt jäädä köllöttelemään sinne jään pintaan?
 

surfa

Jäsen
Ei siinä ollut yhtään mitään. Blomqvist ei pitänyt kiinni Jypin pelaajasta. Tuli siinä tuntumalla, mutta kiinnipitämistä tilanteessa ei ollut. Ihan tyhjästä tuli tuo puhallus.

Agreed, samaten siinä Latvalaan kohdistuneessa taklauksessa ei ollu mitään rangaistuksen arvosta, mutta näin mentiin tällä kertaa ja tulos on nähty ja pisteet jaettu. Meni siis huonohkot jäähyt tasan ja kumpikin sai pisteitä. Siinä määrin siis varsin tasajako ja asiamukainen tulos.
Noista jäähyistä valittaminen on kyllä joka tapauksessa niin väsynyttä. Katsomosta asiat voi katsoa hidastuksesta ja lintuperspektiivistä, mutta tuomari seisoo siellä 12 täyttä huseeraavan ukon keskellä samassa tasossa ja kappas vain, tilanne saattaa näyttää eri suuntaan ihan erilaiselta?

Ihmetyttää mistä TV-lähetyksestä Jyskyläiset on nähny sen kiinnipitämisen, ainakaan Tampereella näkyvästä UrhoTV:stä semmosta ei tullu.

Joskin kaikkein eniten ihmetyttää Sihvosen/Tyrväisen vetäminen tohon Latvalaan kohdistuneeseen taklaukseen. Höpönlöpön. Sillä numerolla selässä ei niitä rangaistuksia saada vaan niillä teoilla. Jos kohellat jatkuvasti niin sehän tarkottaa vaan sitä, että sä todennäkösesti sähläät myös jatkossa. Totta kai ne pitää kattoa pois tuomareiden toimesta. Jos tiedät jo etukäteen, että toi kaveri vetää joka tapauksessa joka toisen taklauksen överiks ja rikkoen, niin minkä logiikan mukaan sitä ei pidä seurata asiaankuuluvalla tarkkuudella?

Ja hei, Liiga ja ja paikalliset tuomarikerhot kaipaa kyllä lisäväkeä. Puhelin käteen tai e-mailia paikalliselle kouluttajalle niin kyllä sinne tuoreita nimiä pääsee mukaan. Ja jos on aivan helkkarin hyvä, niin latu on auki liigaan asti. Voin muuten kertoa, että se kiekon edestä pois ehtiminen ei oo ollenkaan niin yksinkertanen operaatio kun tavis katsomossa vois kuvitella. Ne liigaäijät kun liikkuu aivan perkeleen lujaa ja oletusarvosesti sun pitäis sitten mennä joko a) lujempaa (kokeilkaapas luistella takaperin karkuun yhtäkään liigapelaajaa) tai sitten b) lukea pelaajien ajatuksia (sillä muuten et 100% varmuudella niitä linjoja pysty puhtaana pitämään). Paljon pelistä pystyy lukemaan, mutta kaikkea sieltä ei pysty pelkällä pelisilmällä välttämään. Ei kukaan.

Mutta summa summarum. Tässä pelissä tuomarit oli ihan OK, Pelicans oli ehkä hivenen heikompi, mutta piste lähti lahteen kuitenkin. Jyp:n pelistä tulee mieleen Suomen maajoukkue. Myllyä piisaa, mutta mitään järkevää ei oikeen tahdota saada aikaan ja nekin vähät paikat mitä on niin sählätään hyvin tehokkaasti.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Siis Sihvonen on nyt ilmeisesti pistänyt poikkaria (Jonnelle?) ja ryöstänyt kiekon väkivaltaisesin keinoin?

Haloo!?! Objektivismi, missä pelaa?

Ottamatta sen kummemmin kantaa yleiseen vaahtoamiseen, tuon oman objektivismini sen verran mukaan, että taisi sitä Pelicansin ensimmäistä maalia edeltää korkea maila. Jäi viheltämättä ja se siitä.

En ole katsellut koosteita enkä kuunnellut radiota, olin paikan päällä ja syvempi kiinnostus loppui tuossa vähän ennen ennen yhdeksää eilisiltana, joten en jaksa tarkastellakaan. Ei tuo tilanne pelin lopputulemaa joka tapauksessa mitenkään ratkaissut. JYP oli ekan kympin ylivoimainen, sitten taso vähän laski ja Pelicansilla vastaavasti nousi. Sitten miekkailtiin sekavasti ja toinen voitti, koska pisteitä ei voi millään jakaa tasan.

Olenkohan ainoa, jonka mielestä JYPin eka menee ihan täysin Hovisen piikkiin? Ei voi torjua noin suoraan sektoriin, varsinkaan kun maalia edeltävä Riskan laukaus ei varsinaisesti ollut mikään jumalan ruoska sekään. Toki oikeaoppisesti ampui alas, mutta silti.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Olenkohan ainoa, jonka mielestä JYPin eka menee ihan täysin Hovisen piikkiin? ...

Et ole ainoa, aivan täysin kassarin piikkiin.

Olin sitten ensimmäistä kertaa Hippoksella katsomassa peliä, nyt halleista katsastamatta enää se Raksila.
Täytyy tunnustaa, että olin kyllä hieman pettynyt tunnelmaan, varsinkin kun olisi luullut, että Perrinin paluun vuoksi se olisi ollut parhaimmillaan. Tunnelmaa tosin saattoi laskea pelin tietynlainen "puuduttavuus", Jypin hyvän alun jälkeen peli muuttui sekavaksi miekkailuksi, jota Pelicans kaiken rehellisyyden nimissä välillä jopa vei. Pisteiden jako oli mielestäni pelitilanteisiin nähden ihan oikeutettua.
Pari huomiota: Tuokkola vaikuttaa veskarilta, joka sulkee kiekon AINA alleen, tuli sitten paha veto läheltä tai roikku keskialueelta.

Ja en voi ymmärtää minkä helvetin takia hallissa oli joku rumpuryhmä, jotka hakkasivat jotain samba/rumba-rytmejä (!?!?!). Musta tuollaisen voisi kyllä lopettaa suomalaisessa kiekko-ottelussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös