KaZaa ja muut vastaavat

  • 36 828
  • 176
Tila
Viestiketju on suljettu.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Kummeli1
Toi Edonkey on ihan hirveen monimutkanen.... Osaan kyllä hakee leffoja mut en osaa siitä sit enempää...

Käypä täältä lukemassa mainio opas emulen ihmeellisen maailmaan.
 

KanaDa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Lohjanpallo, Real Madrid
torrenteista

Voisikos joku selvittää vähän tota miten toi BitTorrent oikeen niinku käytännössä toimii. Itse olen käyttäny lähinnä dc++, emulea ja IRC:tä latailuun. Nopeimmin on tullut IRC:stä tai dc:stä. Olen vain kuullut niin paljon hyvää BitTorrentista ja tosta torrentti jutusta että sitäkin vois kokeilla. (320 gigaa kovoa ei riitä mihinkään!)
 

Ipa9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Montreal Canadiens
Liverpool FC
En lukenut näitä kaikkia sivuja läpi (shame on me), joten jos asiasta on jo tietoa, pahoittelen...

Mutta osaako joku kertoa eMulesta, lähinä ongelma on se, ettei tunnu saavan yhteyttä yhteenkään serveriin.
Eli aika hiljaista on silloin tuon lataamisen kanssa...
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Bittorrent
Emule

Tuossa molempiin ohjelmiin aika kattavat oppaat. Samaisilta sivuilta löytyy muutakin hyödyllistä tietoa p2p-softista.

Bittorrent toimii periaatteessa samalla tavalla kuin emule, mutta on serveritön. Eli asennat koneellesi jonkin torrent-ohjelman (esim. abc) ja etsit torrent-linkkejä samankaltaisilta sivuilta, kuin emulessa.
 

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
EMule

Oli alussa ohjelman kanssa hirveät ongelmat ettei älynny yhtään miten tätäkin piti käyttää, sit onnistuin asetuksista laitettua Suomen kielen.
Se on niinkuin sillain et palvelimeen kun yhdistää niin kaikki pelaa sitten, olen kuullut että jos lataa jonkun kappaleen ja sitten poistaa sen heti, niin siittä tulee jotain probleema koneelle ja sitten se ei kuulemma suostu lataamaan joitakin biisejä vähään aikaan. Ainakin eräs oli sanonu että teki näin, niin 4 päivään ei kone ladannu eli jos lataat turhan kappaleen niin sitä ei sais n. 4-5 päivään poistaa.
Olisko jollakin parempi tietäväisellä antaa varmistus asiasta?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: EMule

Viestin lähetti Vauhtipukki
olen kuullut että jos lataa jonkun kappaleen ja sitten poistaa sen heti, niin siittä tulee jotain probleema koneelle
En ole kohdannut vastaavaa ongelmaa vaikka huonoiksi osoittautuneet lataukset olenkin poistanut aina saman tien.

Ja itseasiassa kaikkien käyttäjien kannaltahan on parempi että paskaksi osoittautunutta fileä ei pidetä jaossa muille.
 

Cucamonga

Jäsen
Kyllä siinä WinMX tulee Spywarea, eli jos on WinMX silti kannattaa tehdä spyware scanneja säännollisesti. Ja kyllä niistä spywaresta voi olla haittaa, koska jotkut spywaret saattavat katsoa mitä koneella on ja voi alkaa saada "miellyttävässä" määrin pop-uppeja. Vaikkakin saahan koneelle pop-up killereitä, mutta jos on pop-up killerri jotkut ikkunat eivät aukea.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
DC++

Olen käyttänyt Kazaa Litea tähän saakka, mutta kun tuntuu että sieltä löytyy toisinaan aika heikosti, niin ajattelinpa kokeilla DC++:a. Nyt tuli kuitenkin tenkkapoo, nimittäin en oikein ymmärrä noista hakumetodeista. Olen päässyt nyt jollekin hubille sisään, mutta miten sieltä voi hakea tiedostoja? Jos haluaisin vaikka Janos Valmusen Bussipysäkillä-biisin, niin pitääkö minun lähteä tonkimaan sitä satunnaisesti kaikkien ihmisten kansioista vai voinko etsiä hakusanalla, kuten Kazaassa. Jos voin, niin miten?
 

Spede#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: DC++

Viestin lähetti Romppanen
Olen käyttänyt Kazaa Litea tähän saakka, mutta kun tuntuu että sieltä löytyy toisinaan aika heikosti, niin ajattelinpa kokeilla DC++:a. Nyt tuli kuitenkin tenkkapoo, nimittäin en oikein ymmärrä noista hakumetodeista. Olen päässyt nyt jollekin hubille sisään, mutta miten sieltä voi hakea tiedostoja? Jos haluaisin vaikka Janos Valmusen Bussipysäkillä-biisin, niin pitääkö minun lähteä tonkimaan sitä satunnaisesti kaikkien ihmisten kansioista vai voinko etsiä hakusanalla, kuten Kazaassa. Jos voin, niin miten?
Siellä yläpalkissa on semmonen suurennuslasin kuva(search) sillähän niitä löytää. Paremmin löytää tavaraa jos oot active käyttäjänä eli oot sinne asetuksiin lyöny active ja sen oman ip osoittees. Passivenakin toki löytyy jotakin. Hyvien hubien löytämiseen saattaa mennä jonkun verran aikaa tai no riippuu tietenkin omasta yhteydestäsi. Nuo jossa kaikilla on 10/10 yhteys on ihan kivoja paikkoja kun tulee semmonen 900kB/s tavaraa.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Re: Re: DC++

Viestin lähetti Spede#17
Siellä yläpalkissa on semmonen suurennuslasin kuva(search) sillähän niitä löytää.

Etsiikö se koko hubista vai pitääkö ensin mennä jonkun tyypin kansioihin ja etsintä tapahtuu vain hänen kansioistaan?

Viestin lähetti Spede#17
Paremmin löytää tavaraa jos oot active käyttäjänä eli oot sinne asetuksiin lyöny active ja sen oman ip osoittees.

Ööööh, siis mitähän eroa noilla on? Mitähän muuta haittaa/hyötyä tuosta activena olemisesta on?

Monilla näyttää olevan paljon pelejä tarjolla .bin-tiedostoina. Onko niiden lataaminen ajan hukkaa vai voiko niitä saada jopa toimimaan? Jos voi, niin kuinka?

Kysymykset lienevät aika tyhmiä, mutta mukavaa että joku viitsii vastata!
 

merzyk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja Edmonton Oilers
Monilla näyttää olevan paljon pelejä tarjolla .bin-tiedostoina. Onko niiden lataaminen ajan hukkaa vai voiko niitä saada jopa toimimaan? Jos voi, niin kuinka?

.bin-tiedostot ovat ns. cd-image-tiedostoja, se yksi tiedosto siis sisältää koko cd-levyn sisällön. Niitä voi siis ihan huoletta sieltä imuroida. Toimimaan saat ne joko polttamalla esim Nerolla "polta imagesta cd:ksi" tai sitten kokeilet .bin-tiedostojen toimivuutta Daemon Tools-ohjelmalla, joka tekee ns. virtuaalisen romppuaseman jolla kokeilla toimiiko se image. Itsellä näitä imagetiedostoja rupeaa olemaan vähän liiankin kanssa, en jaksa niitä laiskuuttani poltella cd-levyille, koska kovalevyltä lukeminen menee huomattavasti jouhevammin kuin rompulta.

Toivottavasti tästä sekamelskasta oli apua. Kiitos.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Re: Re: Re: DC++

Viestin lähetti Romppanen


Monilla näyttää olevan paljon pelejä tarjolla .bin-tiedostoina. Onko niiden lataaminen ajan hukkaa vai voiko niitä saada jopa toimimaan? Jos voi, niin kuinka?


Toinen vaihtoehto bin. ja cue. tiedostojen polttamiseen on alchol 120 ohjelma. Se tekee koneelle automaattisesti virtuaaliaseman. Muutoinkin ohjelma on hyvä jos harrastaa imurointia. Alcholilla saa poltettua kaikki (?) kopiosuojatut ohjelmat. Jos imuroit pelin joka on pakattu imageksi niin tarvitset aina pelistä bin. ja cue. tiedoston.
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Viestin lähetti Romppanen
Etsiikö se koko hubista vai pitääkö ensin mennä jonkun tyypin kansioihin ja etsintä tapahtuu vain hänen kansioistaan?
Tottahan Inter fanien pitää toisiaan yrittää auttaa. :)

Kyllä se etsii koko hubista tuolla toiminnolla. Valitse File -> Settings -> Sharing -> valitse upload slots 6. Näin voit olla vaikka kolmessa hubissa samaan aikaan ja löydät enemmän vaihtoehtoja.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Kiitoksia itse kullekin avusta! Sen verran vielä häiriköin, että voiko latausta jollain konstilla nopeuttaa vai onko "tyydyttävä" siihen vauhtiin millä sattuu tulemaan vrt. Kazaassa pystyi laittamaan "Search more sources to download". Onko tässä mitään semmosta?
 

raipe#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Suomi
Viestin lähetti Romppanen
Kiitoksia itse kullekin avusta! Sen verran vielä häiriköin, että voiko latausta jollain konstilla nopeuttaa vai onko "tyydyttävä" siihen vauhtiin millä sattuu tulemaan vrt. Kazaassa pystyi laittamaan "Search more sources to download". Onko tässä mitään semmosta?

No kyllä sinun on minun käsitykseni mukaan tyydyttävä siihen vauhtiin, toki voit itse vaikuttaa nopeuteen sillä käytätkö samanaikaisesti muita ohjelmia tai surffaatko netissä tms. Itse ohjelmasta , dc++:ssa voit laittaa settings/advanced niin sieltä use small send buffer, se tarkoittaa lähinnä sitä että jos joku lataa sinulta niin se ei hidasta sinun latailuitasi...
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Romppanen
Kiitoksia itse kullekin avusta! Sen verran vielä häiriköin, että voiko latausta jollain konstilla nopeuttaa vai onko "tyydyttävä" siihen vauhtiin millä sattuu tulemaan vrt. Kazaassa pystyi laittamaan "Search more sources to download". Onko tässä mitään semmosta?

Latausjono -> Valitset tiedoston -> oikea nappi -> etsi vaihtoehtoja.
Huomaa, että tiedoston nimi ja koko pitää olla identtinen sen kanssa, jonka olet jo valinnut. Sitten vain katkot yhteyden vanhaan lähteeseen ja testailet tuleeko uusilta nopeammin.
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Viestin lähetti Mike
Huomaa, että tiedoston nimi ja koko pitää olla identtinen sen kanssa, jonka olet jo valinnut.
Tavallinen DC toimii näin kuten kerroit, mutta DC++ versiossa voi valita minkä nimisen filukan vaan tahtoo, kunhan se tiedosto ja sen koko on vaan sama.
 

raipe#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Suomi
Viestin lähetti vieri
DC++ versiossa voi valita minkä nimisen filukan vaan tahtoo, kunhan se tiedosto ja sen koko on vaan sama.
Mulla on tuo kyseinen dc++ ja sattumoisin olen huomannut, että tiedoston pitää olla täsmälleen samanniminen ja kokoinen, muuten latausta ei pysty jatkamaan vaan se aloittaa aina alusta jos on esim. vaikka yhden kirjaimen ero nimissä. Osaisko joku sanoo tähän apuja...
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Viestin lähetti raipe#41
Mulla on tuo kyseinen dc++ ja sattumoisin olen huomannut, että tiedoston pitää olla täsmälleen samanniminen ja kokoinen, muuten latausta ei pysty jatkamaan vaan se aloittaa aina alusta jos on esim. vaikka yhden kirjaimen ero nimissä. Osaisko joku sanoo tähän apuja...
En tiedä osaanko auttaa, mutta kokeillaan.

Sulla on siis varmasti dc++ versio? Kun löydät tiedoston joka on sama, mutta eriniminen kun jo aloittamasi tiedosto niin olet toiminut näin: Klikkaat hiiren oikeanpuoleisella napilla ollessasi tiedoston päällä -> valitset download to -> tähän valitset sen alemman vaihtoehdon (heti browsen alla) johon olet jo kopiointisi aloittanut.

Noinko olet aina tehnytkin? Jos näin on, niin sitten en taida osata auttaa. Käyppäs vaikka katselemassa/kyselemässä Dc++ foorumilta lisää.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Re: Re: Re: Re: DC++

Viestin lähetti HABS #11
Jos imuroit pelin joka on pakattu imageksi niin tarvitset aina pelistä bin. ja cue. tiedoston.

Tarkennetaan vielä sen verran, että .cue-file tarvitaan vain jos aiot polttaa ao. imagen CD-levyksi esim. Nerolla. Esim. Daemon toolille riittää pelkkä .bin-file virtuaali-CDn luomiseksi.

muaddib
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Re: DC++

Viestin lähetti muaddib
Tarkennetaan vielä sen verran, että .cue-file tarvitaan vain jos aiot polttaa ao. imagen CD-levyksi
esim. Nerolla. Esim. Daemon toolille riittää pelkkä .bin-file virtuaali-CDn luomiseksi.
Tarkentakaapas vielä sen verran että
poltetaanko nämä eri levyille ja onko toinen ns. install-levy ja toinen peli-levy?
Pitäisikö pelin toimia Nerolla polttamisen jälkeen heti?

Tuota en tiennytkään että DC++:lla voi jatkaa latausta vaikka
olisi eriniminen, mutta sama tiedosto. Kyllä täältä kaikkea oppii.
 

Lättfil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Yks pikkujuttu tähän väliin, miten mä saan AVI-videoclipit toimimaan ku Kazaaliten oma AVI-homma ei pyöritä eikä winamp 5.0 pyöritä. Äänet tulee mutta kuvaa ei. Olisin riemuissani jos joku voisi auttaa!
 

tiikeri

Jäsen
Viestin lähetti Lättfil
Yks pikkujuttu tähän väliin, miten mä saan AVI-videoclipit toimimaan ku Kazaaliten oma AVI-homma ei pyöritä eikä winamp 5.0 pyöritä. Äänet tulee mutta kuvaa ei. Olisin riemuissani jos joku voisi auttaa!

Gspot-niminen ohjelma näyttää, että mitkä kodekit koneelta puuttuu. Ainakin ffdshown avulla pitäisi suurimman osan videoista alkaa näkyä, mutta kannattaa siitä huolimatta kuitenkin hakea tuo Gspot. Helpottaa kummasti urakkaa, kun ei tarvitse alkaa noita puuttuvia kodekkeja arvailemaan.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti Lättfil
Yks pikkujuttu tähän väliin, miten mä saan AVI-videoclipit toimimaan ku Kazaaliten oma AVI-homma ei pyöritä eikä winamp 5.0 pyöritä. Äänet tulee mutta kuvaa ei. Olisin riemuissani jos joku voisi auttaa!

Uusin DivX-codec kannatta olla koneella. Joitakin video pätkiä pystyy katsomaan ainoastaan sen kautta, eli käynnistät DivX Playerin ja sieltä Open file ja etsit KazaaLiten My Shared Folderista oikean filen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös