Pula-ajan Tretjak
Jäsen
Joo en kiistä ettekö voisi olla oikeassakin asian suhteen. Itse asiassa näin viime kauden aikana selvästi vähemmän pelejä kuin aiempina kausina muutosta ja harvinaisen kiireisestä vuodesta johtuen. Näkemissäni peleissä Hostikka oli kuitenkin tosi vakuuttava enkä muista huomanneeni muidenkaan maininneen hörpyistä juuri koko kauden aikana. Vastustajan kannattajatkin tuntuivat hehkuttavan Hostikkaa tosi paljon jtoen mielestäni tuo mainintasi hörpyistä tuntuu liioittelulta.
Johtuu varmaan siitä, että ns. merkityksettömien maalien suhteen yleensä ihmiset on paljon anteeksi antavaisempia. Maalivahti voi olla vakuuttava otteluissa, missä olisi vähän helpompi maali tai 2 lipsahtanutkin. Tärkeintä on oikeastaan molarin kannalta se, missä tilanteessa herpaantuminen sattuu. Tuossahan Hostikka on ollut hyvä. Tämän sanon vaikka hänellä olikin niitä yksittäisiä pelejä, joissa ei oikein luistanut. Nekin on kuitenkin vain yksittäistapauksia, aivan kuten on näillä pelimäärillä aivan maagiset onnistumisetkin.
Minulla ei ole sen kummemmat kriteerit hörppyjen suhteen kuin muillakaan. Esim. mainitsemasi maski asia vaikuttaa tietenkin laukauksen kiinniotettavuuteen. Ainoa mikä voi aiheuttaa tämmöisessä tapauksessa miinuksen maalivahdille on oikeastaan se, että antaako itselleen mahdollisuuden torjuntaan peittämällä tai oliko tilanteessa mahdollisuus omalla aktiivisuudella nähdä kuitenkin maskinkin takaa kiekkoa. Aina ei molareilla ole tätä mahdollisuutta.
Yksittäisiä hörppyjä ei yksikään maalivahti ota kokonaan pois itseltään. Niitä nyt vain tulee. Hostikalle tulee vielä niitä hieman useammin kuin vaikkapa Bäckströmmille. Ts. täydellisiä maalivahteja ei ole olemassakaan, mutta tosi loistavia on.
Hostikka on varmasti kehittynyt viime kaudesta. Saapa nähä kuinka paljon, jahka nähdään muutama peli lisää. 3 peliä ja muutama harjoituspeli alle tässä rytmissä ei minulle vielä kerro mitään.
Se oli jo viime vuonna varmaa, että maalivahtitilanne parani Hostikan myötä.