Kausi 2011-2012, jatkuuko alamäki?

  • 659 745
  • 1 744
Mielenkiinnolla myös odotan, että milloin Karhunen pistetään maaliin...
Olisiko aika tulevan perjantain/lauantain matsissa?

Vähän veikkaan ettei kummassakaan. Jos/kun Huml on vlopun peleistä poissa, niin joukkue ei tarvitse yhtään lisäsotkentaa kohdalleen. Tämän vuoksi Hostikka painaa. Noista peleissä saatetaan muutenkin tarvita ihan täydellistä maalivahtionnistumista ja sitä ei ole Karhuselta luvassa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mielenkiinnolla myös odotan, että milloin Karhunen pistetään maaliin...
Olisiko aika tulevan perjantain/lauantain matsissa?

Pakkohan sitä peliaikaa on hänellekin suoda, ihan Hostikan lepuutukset että Karhusen tason tsekkaamisen takia.

Kyllä näin on, Karhunen on pantava testiin ja katsottava joko se kantti kestää SM-liigassa. Jos miehestä ei siihen ole niin jotain on tehtävä.
Onko muuta vaihtoehtoa kuin lähteä kartoittamaan uutta maalivahtia?
Välttämättä sellaista huippuveskaria ei tarvitsisi hankkia, se olisi jopa väärin Hostikkaa kohtaan miehen nykyotteiden jälkeen. Sellainen jo jonkinlaisen kokemuksen omaava kaveri kelpaisi minulle, mies jota hallin valot ei ensimmäisenä häikäisisi.

Se on varmaa, että pelkästään Hostikan varaan Kärpät ei voi laskea. Siinä otettaisiin sellainen riski joka voisi pahimmillaan tuhota tuon alkavan nousun kerralla.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Kyllä näin on, Karhunen on pantava testiin ja katsottava joko se kantti kestää SM-liigassa.

Karhunen on pantava mestikseen ja katsottava pystyykö pelaamaan edes sillä tasolla. Ei missään nimessä Karhusta nyt maaliin sekoittamaan pakkaa, kun a) joukkueen peli kulkee suht hyvin b) kun Hostikkaa pitää nimenomaan vielä testata sen suhteen, säilyykö vire ottelusta toiseen kovan kuorman alla.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Karhunen on pantava mestikseen ja katsottava pystyykö pelaamaan edes sillä tasolla.
Sinäkö ihan vakavissasi olet sitä mieltä, ettei Karhusen taso riitä kenties edes Mestis-tasolle?!

Nyt on parempi mennä Hostikalla useampi peli, sinne jopa kymmenennen pelin tienoille. Karhunen voisi käydä K-Laserissa hakemassa peliaikaa, että on sitten valmiimpi tuuraamaan aivan loistavasti pelannutta Hostikkaa.
 

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Nyt on parempi mennä Hostikalla useampi peli, sinne jopa kymmenennen pelin tienoille. Karhunen voisi käydä K-Laserissa hakemassa peliaikaa, että on sitten valmiimpi tuuraamaan aivan loistavasti pelannutta Hostikkaa.
Itse olisin peluutuksessa sitä koulukuntaa että vähintään joka neljäs peli kakkosveskarille ihan vain sen takia että Hostikkakin saattaa mennä joku päivä rikki. Ainakin näistä peräkkäisten päivien peleistä toinen saisi mennä Karhuselle. Koivisto tapettiin viime vuonna ylipeluutuksella, kasetti ja keskittyminen ei riittänyt kun joutui olemaan tolppien välissä koko ajan. Loppukausi menikin sitten plörinäksi. Harva muisti enää loppukaudesta että Koivisto piti alkukaudesta Kärppiä pystyssä lähes yksinään.

Toisaalta jos Hostikka pystyy pelaamaan yhtä paljon kuin joku Bäckström ja vielä hyvällä tasolla, niin antaa sitten mennä vaan.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Toisaalta jos Hostikka pystyy pelaamaan yhtä paljon kuin joku Bäckström ja vielä hyvällä tasolla, niin antaa sitten mennä vaan.

Mutta sitten kun muistetaan Niken "legendaarinen" loukkaantuminen ja Pietilä astui tolppien väliin... Oltiinkin kusisukassa.
Ja tätä en kyllä nyt toivoisi.

Ehkä Hostikka voisi vielä pelata joo, ja laittaa Karhunen piipahtamaan Mestiksessä parin matsin ajan. Mutta itse myös sanoisin, että peräkkäisinä päivinä voitaisiin ihan hyvin toista veskaa peluuttaa.
Ei se Kärppien peli missään nimessä SAA sekaisin mennä jos Karhunen tolppien väliin laitetaan. Jos sekaisin menee, sitten on jotain muutakin valitettavasti pielessä. Imo.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Itse olisin peluutuksessa sitä koulukuntaa että vähintään joka neljäs peli kakkosveskarille ihan vain sen takia että Hostikkakin saattaa mennä joku päivä rikki.
Minunkin mielestäni kakkosveskarin on hyvä pelata noin joka neljäs peli mutta tässä kohtaa on tärkeää, että Kärpät saa erityisen hyvän lähdön sarjaan, joten pitäisin hyvänä, että parempi maalivahti eli Hostikka pelaa vaikkapa noin ensimmäiset 10 peliä ja Karhunen pelaa sinä aikana muutaman pelin K-Laserissa.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
En tiedä, mitä Karhusen komennus Laserille antaisi. Olen nimittäin täysillä sitä mieltä, että heidän ykkösmolarinsa Petteri Similä on Karhusta parempi maalivahti. Ja kyllä, olisin paljon ennemmin päästämässä Similän liigakaukalossa torjumaan kuin Karhusen.

Joka tapauksessa kaikki häiriötekijät ja mahdollisetkin sellaiset minimiin. Joten mietitään sitä maalivahdin vaihtoa tuossa kuun vaihteessa aikaisintaan.
 
Itse olisin peluutuksessa sitä koulukuntaa että vähintään joka neljäs peli kakkosveskarille ihan vain sen takia että Hostikkakin saattaa mennä joku päivä rikki. Ainakin näistä peräkkäisten päivien peleistä toinen saisi mennä Karhuselle. Koivisto tapettiin viime vuonna ylipeluutuksella, kasetti ja keskittyminen ei riittänyt kun joutui olemaan tolppien välissä koko ajan. Loppukausi menikin sitten plörinäksi. Harva muisti enää loppukaudesta että Koivisto piti alkukaudesta Kärppiä pystyssä lähes yksinään.

Nykymaalivahteja ei pitäisi pystyä tappamaan peluutuksella. Ei ainakaan, jos mies on ykkösveska.

Koivisto piti Kärppiä pystyssä tasan kahdessa pelissä viime kaudella, joten en katsoisi sen olleen mikään ylipeluuttamisen tulos. Mies hörppi kauttaaltaan peleissä maaleja, joita olisi pitänyt ottaa, eikä ottanut niitä torjuntoja, mitä voittamiseen oikeasti tarvitaan.

Sikäli täysin päinvastainen Hostikkaan nähden lyhyellä otannalla. Hostikka tuntuu hörppivän vasta sen jälkeen, kun on antanut jo joukkueelleen mahdollisuuden tehdä tarvittavat maalit. Kaikissa peleissä ei ole edes hörppinyt.
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sikäli täysin päinvastainen Hostikkaan nähden lyhyellä otannalla. Hostikka tuntuu hörppivän vasta sen jälkeen, kun on antanut jo joukkueelleen mahdollisuuden tehdä tarvittavat maalit. Kaikissa peleissä ei ole edes hörppinyt.

Tästä täysin eri mieltä. Mielestäni Hostikka ei todellakaan ole hörppinyt montaa. Yksi tuli inhottavaan paikkaan viime vuoden sääleissä, mutta muuten ne on kyllä olleet tosi vähissä. Huikeita pelejä olen nähnyt tosi monia.

Toki jokainen saa olla mitä mieltä haluaa, mutta mielestäni Hostikkaa on ihan turha vähätellä. Hän on ollut tosi hyvä pelatessaan Kärpissä. Oikeastaan heikompia pelejä on ollut vain yksi, lisäksi sitä seuraavassa pelissä meni heti pelin alkuun pari (muistaakseni kovin vaikeaa) vetoa sisään. Tämäkin tapahtui heti pitkältä tauolta palaamisen jälkeen.

Muistan että olet kritisoinut Hostikkaa aiemminkin muiden hehkuttaessa häntä. Toisaalta olen ollut tulkitsevinani että olet yleensäkin varsin kriittinen maalivahtien suhteen. Useimmiten olen ollut samaa mieltä kanssasi mutta tämä case Hostikka on ollut poikkeus.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nykymaalivahteja ei pitäisi pystyä tappamaan peluutuksella. Ei ainakaan, jos mies on ykkösveska.

Totta varmasti tuokin. Ymmärrän kyllä jos Hostikka pelaa Hämeenkiertueen molemmat pelit. Alun huomioon ottaen en pidä mahdottoma napata kuutta pinnaa kahdesta seuraavasta pelistä.

Viime kaudella Karhusesta jäi kuva, että miestä jännitti aivan hirveästi joka kerta kun pääsi/joutui maaliin. Jotenkin näytti siltä, että kaveri unohti välillä ihan perusasiatkin maalivahtipelistä.

Karhusen tulevaisuuden kannalta on hieman kyseenalaista koko oleminen kakkosena Kärpissä. Pelejä mies kaipaisi kehittyäkseen ja Kärpissä ne voi jäädä tosi vähiin jos Hostikka terveenä pysyy. Ei tainnut tuo European Trophykaan Karhuselta ihan putkeen mennä, ainakaan prosenttien mukaan.

Laserissa tuo Petteri Similä on mielenkiintoinen tyyppi, ainakaan koosta ura ei jää kiinni, pituutta kun on 196cm. Mukava seurata miten kaveri pelaa ja kehittyy tällä kaudella.
 
Tästä täysin eri mieltä. Mielestäni Hostikka ei todellakaan ole hörppinyt montaa. Yksi tuli inhottavaan paikkaan viime vuoden sääleissä, mutta muuten ne on kyllä olleet tosi vähissä. Huikeita pelejä olen nähnyt tosi monia.

Minä olen nähnyt Hostikan melkein joka pelissä hörpyn. Tällä kaudella ei vielä ole pahemmin tullut, mutta viime kaudella tuli muutamia poikkeuksia lukuunottamatta joka pelissä.

Toki jokainen saa olla mitä mieltä haluaa, mutta mielestäni Hostikkaa on ihan turha vähätellä. Hän on ollut tosi hyvä pelatessaan Kärpissä. Oikeastaan heikompia pelejä on ollut vain yksi, lisäksi sitä seuraavassa pelissä meni heti pelin alkuun pari (muistaakseni kovin vaikeaa) vetoa sisään. Tämäkin tapahtui heti pitkältä tauolta palaamisen jälkeen.

En vähättele. Niissäkin peleissä, missä hän on päästänyt helpon maalin, hän on pääsääntöisesti ensin voittanut sen pelin. Helppo maali ja huono peli eivät ole sama asia. Kun Koivisto päästi viime kaudella niitä ensimmäisiä vastustajan paikkoja sisään, kun Kärpät oli ensin myllyttänyt reippaan erän verran peliä, niin se on huonoa pelaamista. Hostikka taas on päästänyt vasta, kun peli on jo Kärppien haskassa ja maalejakin yleensä tehty riittävästi. Se on hyvää peliä.

Muistan että olet kritisoinut Hostikkaa aiemminkin muiden hehkuttaessa häntä. Toisaalta olen ollut tulkitsevinani että olet yleensäkin varsin kriittinen maalivahtien suhteen. Useimmiten olen ollut samaa mieltä kanssasi mutta tämä case Hostikka on ollut poikkeus.

Kyllä olen. Hän ei vieläkään täytä minun silmiin ykkösveskarin paikkaa vakuuttavasti. Minua hirvittää yksittäiset tekniikkavirheet, joita en tosin ole vielä tämän kauden peleissä huomannut. Minua myös hirvittää ajatus, että mies ei ole pelannut yhtään täyttä kautta aiemmin.

Sen sijaan en ole koskaan kieltänyt mahdollisuutta, että Hostikka on saattanut ottaa askeleen urallaan. Ehkä siirto Kärppiin on saanut miehen treenaamaan kovemmin kuin koskaan? Uskon myös kehitykseen ja siihen, että molarit todellakin paranevat vanhetessaan.

Nyt taas harmittaa se, että kun kehun Hostikkaa, se otetaan vähättelynä :)
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä olen. Hän ei vieläkään täytä minun silmiin ykkösveskarin paikkaa vakuuttavasti. Minua hirvittää yksittäiset tekniikkavirheet, joita en tosin ole vielä tämän kauden peleissä huomannut. Minua myös hirvittää ajatus, että mies ei ole pelannut yhtään täyttä kautta aiemmin.

Itsellä samanlaiset ajatukset ja viime kauden jälkeen Aravirrallakin tuntui olevan saman suuntaisia mietteitä.

Ennen kautta pidin suurimpana kysymysmerrkinä maalivahtipeliä. Hostikka 26v ei ollut pystynyt kaappaamaan ykkösvahdin paikkaa mistään SM-liiga joukkueesta, enimmillään pelannut alle 20 ottelua liigassa yhden kauden aikana. Viime kaudella Kärpissä paukkui nivuset.

Nyt alku on yllättänyt ja annan miehelle mahdollisuuden, josko Villestä tulisikin
maalivahti. Toivottavasti Hostikka onnistuu, muuten tulee kiire sinne syysmarkkinoille kiekon koppaajaa etsimään.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Hostikka

En nyt ymmärrä, että millaiset vaatimukset täällä maalivahdeille asetetaan. Viime kaudella Hostikalla oli vaikeuksia 1-2 pelissä silloin, kun palasi loukkaantumisensa jälkeen. Torjuntaprosentti oli Kärpissä kuitenkin 93,5, mikä oli liigan toiseksi paras. Suorastaan erinomainen runkosarjassa vasta 10:ksi sijoittuneelle joukkueelle.

Tällä hetkellä tämän liigakauden peleissä Hostikan torjuntaprosentti on 96,3.

Kyllä nuo tilastot sanovat, että Hostikka on pelannut hyvin. Eikä niitä hörppyjä ole tullut lähes joka pelissä, läheskään. Ilmeisesti Niken ja Rinteen aikana Oulussa totuttiin siihen, että maalivahdin tulee olla Kärpissä NHL:n top3-tasoa.
 

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Ei kannata kuitenkaan vielä keulia. Yleensähän nyrkkisääntö liigassa on, että heikot tulevat alussa kovaa (ja yllättävät parempiaan), kun taas itsevarmat joukkueet lähtevät orjallisesti hiomaan peliään. Sitten pikkuhiljaa ne heikommat kärkijoukkueet alkavat tippua kauden edetessä. Sen verran toki lisään, että kyllähän joka jengi lähtee voittamaan alusta asti, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan tuolla.

Mihin Kärpät sitten tällä kaudella sijoittuu tuossa ajatelmassa? En tiedä. Huippujengiltä se ei näytä vieläkään. Hienoja voittoja ja erinomainen työmoraali näyttäisi olevan. Kyllä sillä pitäisi ainakin liigan keskikastiin päästä kamppailemaan.

Mielelläni olen täysin väärässä ajatelmani suhteen.

Mikahan tuollainen nyrkkisaanto on josta en ole koskaan kuullut?
Kyllahan nykykiekossa ne parhaat erottuvat jo heti sarjan alusta ja ne jotka on karjessa 5-10 pelin jalkeen ovat siella kerjessa myos runkosarjan lopussa. Muutama erittain harva poikkeus tietysti loytyy mutta kylla tilanne vahintaan 10 pelin jalkeen kertoon jo aika paljon loppukaudestakin.

Mulla ei tuu ihan heti mieleen ku TPS pari kautta sitten ja konttasko Jyppikin jonkun kauden alussa mutta nous viela runkosarjan voittoon asti.

IFK:n ketjussa joku, tais olla JHag, tasta kirjoitti pari kautta sitten ja siella tais olla mukana ihan tilastojakin asiasta, ketjua en valitettavasti enaan loyda.

Mulla henkilokohtaisesti henkselit paukkuu jo kovasti.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En nyt ymmärrä, että millaiset vaatimukset täällä maalivahdeille asetetaan.

Ei kai täällä sen erikoisempia vaatimuksia ole esitetty kuin se minkä tuo jääkiekon kaikista tärkeimmän pelipaikan menestyksellinen hoitaminen vaatii.

Hostikka aloittanut hienosti, toivomme varmasti kaikki, että taso säilyy.
Karhunen pelottaa, näytöt eivät ole vakuuttaneet.

Itse odotin, että yksi maalivahti olisi hankittu lisää tuomaan leveyttä tuolle
rintamalle mutta näillä mennään, aika näyttää tuottaako määrätynlainen riskinotto tulosta, toivottavasti.
 
Mikahan tuollainen nyrkkisaanto on josta en ole koskaan kuullut?

No nythän siis on pelattu 3 peliä eikä 5-10 peliä. 5 peliä on tosin minusta aivan liian pieni otanta vetää johtopäätöksia. Esimerkiksi nyt vaikka SaiPa on voittanut isompiaan kauden aluksi monena vuonna ja Tappara oli huikeassa karussa jonkun 15 kierroksen jälkeen pari vuotta sitten.

Jos 3 peliä riittää sinut vakuuttumaan, niin sittenhän tämä kausi on voitettu.

Käyttäjänimetön:

1-Maalivahdille on kovat kriteerit. Sen on pystyttävä pelaamaan lähes kaikki ottelut. Hörppyjä ovat jokaiset otettavissa olleet helpot maalit. Niitä tuli lähes joka pelissä viime kaudella, pois lukien muutama aivan huikea peli (esim. Ässä-pelissä muistaakseni Hostikka yksin voitti ilman joukkuetta).

Minusta on varsin kummallista, että negatiivisia asioita ei saa sanoa. Minusta Hostikalla ei ole vielä mitään sellaista meriittiä, minkä vuoksi minun pitäisi häntä kehua. Kehun yksittäisistä suorituksista, mutta en voi nähdä niitä vielä muina kuin yksittäisinä suorituksina. Vastapainoksi voisin sanoa sinun taitavan luulla Koiviston jälkeen, että jokainen pari peliä voittava molari on loistava.

P.S. Rinne ei ollut lähellekään loistavaa maalivahtia Kärpissä pelatessaan. Aika ja harjoitus on tehnyt hänelle hyvää.

EDIT: Sanon vielä kerran, että Hostikka on hörppinyt oikeastaan yhtä poikkeusta lukuunottamatta vasta sitten, kun peli on jo ratkennut omien hyväksi. Loistava esimerkki on viime kauden yksi ensimmäisistä (vai oliko jopa ensimmäinen) kärppänutussa, jossa loppuhetkillä päästi melko löysän kudin yläkulmaan viivalta. Ei sellaiset minua haittaa, vaan Koiviston toinen-laukaus-maaliin tyyli. Nythän Hostikka on jatkanut siihen mihin viime kaudella jäi. Toivottavasti jaksaa, sillä Karhusta en uskalla maalissa katsoa.
 
Viimeksi muokattu:

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
No nythän siis on pelattu 3 peliä eikä 5-10 peliä. 5 peliä on tosin minusta aivan liian pieni otanta vetää johtopäätöksia. Esimerkiksi nyt vaikka SaiPa on voittanut isompiaan kauden aluksi monena vuonna ja Tappara oli huikeassa karussa jonkun 15 kierroksen jälkeen pari vuotta sitten.

Jos 3 peliä riittää sinut vakuuttumaan, niin sittenhän tämä kausi on voitettu.
Taisin kuitenkin puhua 5-10 pelia. Itse kuitenkin olen varma, kuten joka saatanan kausi, siita etta Karpat voittaa mestaruuden.

Mun pointtini kuitenkin on etta tuollaista "liigan nyrkkisaantoa" jonka toit esille ei taida olla missaan muualla olemassa kuin normifanin "ei se seiso kuitenkaan" mielessa.
Voit ihan vapaasti etsia tilastoja edellisilta kausilta joista nakee miten runkosarjan ensimmaisten 5 pelin jalkeen karjessa olleet ovat tippuneet sielta pahasti. Ja niin, karjessa olemisella tarkoitan ihan sita top5 ekaa.

Koska itse sita en viitsi tutkia tilastoja, vaitan rohkeasti ja esitan faktana etta yli 90% joukkueista jotka ovat ekan 5 pelin jalkeen top5:ssa, ovat siella viela runkosarjan lopussa. Joskohan tuolla vaitteella sais jonkun kiinnostumaan asiasta ja etsimaan tiedot, kiinnostas ihan itseanikin tarkemmat luvut.
 
Tässäpä taas jotain huomionarvoisia asioita, mitä mielessä on pyörinyt.

Hostikka pelaa hyvin. Hän on varma, rauhallinen ja hoitaa peruskiekot kiitettävällä varmuudella. Ajoittain mies sijoittuu väärin, minkä seurauksena helpohkosta vedosta saattaa tulla hankala rebound keskelle kenttää, eikä kulmaan, minne kiekon pitäisi mennä. Lähitilanteissa Ville yrittää pitää silmänsä kiekossa viimeiseen asti, eikä "Tarkkimaisesti" ole polvillaan selkä suorana. Tästä on hyvä jatkaa. Tosin olen myös vahvasti usean palstaveljen kanssa siitä, että Karhusen taso tuskin liigaan riittää. Jos hostikka voi pelata 50 peliä ja siihen pleijarit päälle, niin fine by me, mutta aika näyttää onko kärppäjohto valmis ottamaan tuollaista riskiä.

Donskoissa paistaa kyllä turhautuminen aika selkeästi läpi. Itse näen Donkkarin ongelmat niin, että Aran uusi hitaampi pelisysteemi suosii kiekkovarmoja syöttelijöitä, eikä suoraan kovaan vauhtiin yv-hyökkäyksiin saada läheskään samanlaista määrää kiekkoja, mitä edellisellä kaudella saatiin. Toki pelisysteemi on parempi, mutta se velvoittaa että myös Donskoin sitä pitäisi noudattaa. Lukkoa vastaan Donskoi kyllä kiersi pelisysteemin mukaan useaan otteeseen keskialueella hakemassa kiekkoa, mutta taputti erittäin ärsyttävään tyyliinsä mailaa jäähän, joten pakki syötti lähes joka kerta eri pelaajalle. En tietenkään voi sanoa että johtuiko se juuri tuosta mailan taputuksesta, mutta helposti voisi kuvitella, että se pakkejakin ärsyttää. Siellä on kiekkovarmoja pakkeja luutimassa alapäässä, Donskoi saa luvan oppia luottamaan siihen, että he pelaavat kiekon lapaan ilman ärsyttävää "opastusta". Näkisin että pelisysteemiä noudattamalla niitä maalipaikkoja vielä tulee, joten en ole Donskoista tippaakaan huolestunut.

Nähdäänkö Salomäkeä täällä enää ensi kaudella? Jätkässä on niin paljon ruutia ja asennetta, että harvoin näkee. Pidän myös Salomäen tyylistä mennä maalille senkin jälkeen, kun kiekko on jo vastustajan veskarin hanskan alla. Tuolla pelityylillä tulee pääsemään Nashvillessa pitkälle.

Todellinen tasonmittaus tuleekin sitten IFK:ta vastaan. Nyt pitää vain samalla intensiteetillä lähteä hakemaan ensin helpommat pisteet pois alta. Hakemalla joutuu hakemaan, jos tämän vuoden joukkueesta haluaa jotain huonompaa löytää edelliskauden joukkueeseen verrattuna.

PS. Kemppainen? Pelimies on syntynyt.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nähdäänkö Salomäkeä täällä enää ensi kaudella? Jätkässä on niin paljon ruutia ja asennetta, että harvoin näkee. Pidän myös Salomäen tyylistä mennä maalille senkin jälkeen, kun kiekko on jo vastustajan veskarin hanskan alla. Tuolla pelityylillä tulee pääsemään Nashvillessa pitkälle.
Kyllä, mutta Salomäen kannattaa ehkä käydä ottamassa oppia Heleniukselta ennen kuin nahilaan lähtee sillä tuolla pelityylillä tulee myös turpiin aika helposti änärin puolella.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kaikkihan me tiedämme, ettei yhdellä maalivahdilla "mennä päätyyn" nykyisillä pelimäärillä. Olletikin Kärpät tällä kaudella, jossa Hostikka on vielä aika kirjoittamaton lehti ykkösenä, lähinnä hänen paineensieto- ja toipumiskykynsä pitkässä juoksussa.
Hostikka on parantanut peliään teknisesti viime kaudesta ja viime pelissä oli myös nähtävissä, kuinka hän oli löytänyt rentoutta ja itsevarmuutta tekemiseensä, joka heijastui mm. varmana mailapelinä kiekonpurkutilanteissa.
Kaikki elementit uudelle kärppämäiselle "löydölle" tolppien väliin ovat olemassa, mutta miten pienestä tämäkin on nyt kiinni, jos/kun kunnon taustatukea ei ole olemassa. Ville voidaan peluuttaa "henkisesti tyhjäksi", jos vaihtoehtoja ei ole eikä hänen psyykensä kestäkään "bäkkärimäistä" peluutusta.
Karhunen ei vakuuttanut valmennusjohtoa euro-peleissä ja sen kyllä koko joukkue tietää eli jos/kun Hostikka pakostakin joskus joutuu, syystä tai toisesta, vilttiin, antaa Kärpät maalivahdissa pahasti tasoitusta vastustajalle - Karhunen ei tällä hetkellä vain riitä.
Mitä taas tulee Similään, olen nähnyt häneltä jo monta peliä, sanoisin, että suurinpana puutteena hänellä ovat lähitilanteet, hukkaa kiekon, ja kumma jähmeys ja päättämättömyys kirikiekoissa. Kuitenkin olisin valmis kokeilemaan häntäkin kauden aikana myös Kärppien tolppien välissä ja käyttää Karhusta Laserissa hankkimassa peliaikaa ja rutiinia.
 
Lähitilanteissa Ville yrittää pitää silmänsä kiekossa viimeiseen asti, eikä "Tarkkimaisesti" ole polvillaan selkä suorana.

Tuossa muuten Hostikan ehdottomasti paras puoli. Tuo pätee myös kauempaa tuleviin laukauksiin. Vertailu on maallikollekin varsin helppoa, kun viimeisimpänä paljon pelejä on tullut nähtyä Koivistolta.

Siinä missä Koivisto oli karrikoidusti mailan noustessa jo polvillaan, yrittää Hostikka seurata viimeiseen asti, että "mitä sieltä tulee". Mikäli tulikin syöttö, niin mies ei ole käynyt kertaalleen perhosessa peittämässä, vaan ottaa sitä laukausta seuraavana. Aika monesti näkee myös tilanteen, missä kiekko muuttaa suuntaa blokkaajan mailasta ja kiekko nousee korkeuksiin tai menee kulmaan. Hostikka on edelleen pystyssä seuraamassa kiekkoa. Jotkut maalivahdit ovat lähes poikkeuksetta jo siinä vaiheessa peittämässä, toisin sanoen hötkyilemässä. Tuo tietenkään ei ole asia, joka olisi joka tilanteessa samanlainen ja joskus kiekkoa pitää ollakin jo peittämässä "etukäteen". Näyttää se Hostikkakin silloin olevan siellä asennoissa.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Lukkoa vastaan Donskoi kyllä kiersi pelisysteemin mukaan useaan otteeseen keskialueella hakemassa kiekkoa, mutta taputti erittäin ärsyttävään tyyliinsä mailaa jäähän, joten pakki syötti lähes joka kerta eri pelaajalle. En tietenkään voi sanoa että johtuiko se juuri tuosta mailan taputuksesta, mutta helposti voisi kuvitella, että se pakkejakin ärsyttää. Siellä on kiekkovarmoja pakkeja luutimassa alapäässä, Donskoi saa luvan oppia luottamaan siihen, että he pelaavat kiekon lapaan ilman ärsyttävää "opastusta". Näkisin että pelisysteemiä noudattamalla niitä maalipaikkoja vielä tulee, joten en ole Donskoista tippaakaan huolestunut.
Kyllähän sitä mailaa taputetaan jäähän ihan sen takia, että pakki huomaa syöttää. Junnuista asti opetaan pyytämään kiekkoa joko mailaa taputtamalla tai sitten huutamalla. Tuskin nyt kukaan siitä hermostuu.
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä olen nähnyt Hostikan melkein joka pelissä hörpyn. Tällä kaudella ei vielä ole pahemmin tullut, mutta viime kaudella tuli muutamia poikkeuksia lukuunottamatta joka pelissä.

Joo en kiistä ettekö voisi olla oikeassakin asian suhteen. Itse asiassa näin viime kauden aikana selvästi vähemmän pelejä kuin aiempina kausina muutosta ja harvinaisen kiireisestä vuodesta johtuen. Näkemissäni peleissä Hostikka oli kuitenkin tosi vakuuttava enkä muista huomanneeni muidenkaan maininneen hörpyistä juuri koko kauden aikana. Vastustajan kannattajatkin tuntuivat hehkuttavan Hostikkaa tosi paljon jtoen mielestäni tuo mainintasi hörpyistä tuntuu liioittelulta.

Mutta pitää taas sanoa että mikäli tuo sanomasi pitää paikkansa, on Hostikka todella harvinaisen lupaava maalivahti. On kuitenkin varmasti helpompi oppia poistamaan hörpyt kuin opetella ottamaan yhtään haastavammat vedot kiinni. Eli jos viime vuonna torjuntaprossa oli liigan toiseksi paras ja muistaakseni yli 93, niin poistamalla nuo 15-20 hörppyä torjuntaprosentti nousisi jopa historiallisen kovaksi. No kuten sanoit, tänä vuonna hörppyjä ei ole tainnut juurikaan tulla, joten ilmassa on kaikki merkit huikealle kaudelle.

Epäilen kuitenkin että sinun rimasi (kuten vähän mainitsitkin) hörpyksi laskemiselle on aika alhaalla. Noita maskin takaa tulevia maaleja menee kaikille, toki toisille enemmän ja toisille vähemmän. Nikkehän oli näissä(kin) ihan huikea eli näki kiekon todella hyvin. Pitkänä ja tiukasti kiekkoa seuraavana maalivahtina Hostikalla voisi olla saumat olla tässäkin hyvä.

On kuitenkin totta ettei Hostikkaa ole vielä juuri testattu pitkässä juoksussa tai pleijareissa, eli kyllä Karhunen kakkosena kieltämättä pelottaa. Haluan uskoa että Karhunen pystyy nähtyä parempaan, mutta välttämättä tämä ei ole oikea aika tai paikka ottaa siitä selvää. No toki sitä voi vielä antaa jonkun liigapelin Karhusellekin todistaa nämä arviot vääräksi.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Sinäkö ihan vakavissasi olet sitä mieltä, ettei Karhusen taso riitä kenties edes Mestis-tasolle?!

Yhtään tähän ottamatta kantaa, sanon vaan että ykösveskana mestiksessä on maalivahdille huomattavasti parempi vaihtoehto kuin kakkosveskana SM-liigassa. Voit kysyä tätä vaikka Pekka Rinteeltä (farmi) tai Niklas Bäckströmiltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös