Kauppilan kokeilu ykkösen laidalla on ihan mielenkiintoinen. Nyt tosin Sopasen Vili jää vähän paitsioon ja senkin vuoksi kaipaisin sitä yhtä hyvää laituria, jotta saataisiin kolme offensiivista hyökkäysvitjaa aikaiseksi. Heinon ja Bobin ketjut on olleet tosiaan aika koskemattomat ja eipä niitä kannata hirveästi lähteä räpläämäänkään. Ei siihen liigan alkuun kuitenkaan kovin paljoa ole enää aikaa, joten hyvissä ajoin olisi mielestäni hyvä saada ketjut "lukkoon". Viime vuonna ne eivät oikein loksahtaneet paikoilleen missään vaiheessa.
Kauppila ykkösen laiturina toki lämmittää vanhan Kake-Rockin kannattajan sydäntä, mutta toisaalta Kake 2-3 kentän johtajana saattaisi sittenkin palvella seuran etua enemmän. Kumpikin käy, kunhan Kake Rockaa!
Toisaalta Vilille olisi syytä tarjota vastuuta ja vastuulliseen rooliin Sopanen varmasti haluaakin. Maajoukkueet ja NHL:t saa unohtaa niin kauan, kunnes on saavuttanut SM-liigassa vastuullisen roolin ja onnsitunut siinä tuloksekkaasti. Katsomon puolelta Viliin kyllä löytyy luottoa ja aikaakin annetaan.
Mitä tulee Heinon ja Bobin ketjuihin, niin itse alkukesästä olin jo hajottamassa noita ja edelleen samaa mieltä. Bobin ketju kyllä pelaa nyky muodossaan nättiä peliä ja kelpo tehoillakin, mutta leipääntymisen välttämiseksi ja toisaalta tehojen säilyttämiseksi myös play-offeissa olisin halukas kokeilemaan muitakin ketjukavereita ko. pelimiehille. Runkosarjasta olisi varmaankin mahdollista hakea jotain uuttaa tuollaisen 10-15 pelin ajan ja jos sitten ei parempaa löydykään, niin eiköhän se vanha vire olisi kaivettavissa sillä vanhalla kaavalla kuitenkin. Myös Sihvosta tekisi mieli kokeilla "ylempänä" ja runsaammalla hyökkäysvastuulla, mielessä vaikkapa ketju Sihvonen-Kauppila-Santavuori. Pöyhösessäkin on jotain köyhänmiehen J.Lehtistä havaittavissa viime kauden perusteella, mutta katsotaan nyt rauhassa.
Silti mulla on vähän epäilevä olo tulevaa kautta kohtaan ja se johtuu pelkästään tuosta valmentajasta.
Tätä minun on ollut vähän vaikea hahmottaa aiemminkin.
Vielä kolmisen vuotta sitten Toivolaa pidettiin yleisesti yhtenä lahjakkaimmista nuorista valmentajista Suomessa ja nyt tuo kaikki olisi sitten kadonnut yhden välivuoden ja Rauman keikan jälkeen..? Raumalla on onnistunut kuka? Välivuoden aikana ei voi oppia?
Lisäksi Ara oli nähty mies Lahdessa jo 1½ vuotta sitten. Uudet tuulet eivät minun silmin voi tehdä hallaa, ellei sieltä jotain Jamia oteta ja kyllä prkl sentään Toivola nyt hieman toista kaliiberia on!