palle fontän
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- RDS
Kusipääjenkille varaukseton kyllä. Iso, tyhmä, ilkeä, huonosti luisteleva, taisteleva, hirveä lämäri, 20 maalia. Pitkätukkainen hullu intiaani olisi myös rock, tulisin peliin peruukki päässä.
Tulihan tuo nähtyä. Tervonen ei oikein vakuuttanut kun piti antaa ensi kaudesta "myyntipuhe" Kerhofaineille.Oli Tervonen ihan ite telkkarissa aamulla. Osa haastattelusta meni ohi. Sattuko kukaan muu huomaamaan? Neuvotteluja käydään vielä kovin ens kauden "vahvistuksista". Kovaa tilitystä oli myös menneestä kaudesta.
Virta, Tuulola, Viitaluoma sekä Laamanen. Siinä siis nimet, joita olen tulevan kauden HPK:oon nähnyt liitettävän. Haluaisin kuitenkin tietää, mikä on Kerho-kannattajien tuntemus tulevan kauden kujeista? Kausi alkaa pitkällä vierasotteluputkella ja jo tuossa vaiheessa voi sarjatilanne osoittautua heikoksi eikä korjausliike ole helppoa. Vanhat sotaratsut eivät välttämättä toimi, jos sarjatilanne näyttää sijaa kymmenen tuolla puolen. HPK-henkisistä ystävistäni en ole saanut selvää kysyssäeni tulevan kauden tilanteesta. Onko välitön paluu runkosarjan neljän joukkoon todennäköinen vai onko luvassa tempoilu keskiraskaassa sarjassa? Menneen kauden "kaikkien aikojen kallein" -HPK osoittaitui mustaksi pekaksi. Mikä on suuntaus mentäessä kautta 2008-09 ja 2009-2010 kohti? Arvioita toivoisin...
- Welton
Virta, Tuulola, Viitaluoma sekä Laamanen. Siinä siis nimet, joita olen tulevan kauden HPK:oon nähnyt liitettävän. Haluaisin kuitenkin tietää, mikä on Kerho-kannattajien tuntemus tulevan kauden kujeista? Kausi alkaa pitkällä vierasotteluputkella ja jo tuossa vaiheessa voi sarjatilanne osoittautua heikoksi eikä korjausliike ole helppoa. Vanhat sotaratsut eivät välttämättä toimi, jos sarjatilanne näyttää sijaa kymmenen tuolla puolen. HPK-henkisistä ystävistäni en ole saanut selvää kysyssäeni tulevan kauden tilanteesta. Onko välitön paluu runkosarjan neljän joukkoon todennäköinen vai onko luvassa tempoilu keskiraskaassa sarjassa? Menneen kauden "kaikkien aikojen kallein" -HPK osoittaitui mustaksi pekaksi. Mikä on suuntaus mentäessä kautta 2008-09 ja 2009-2010 kohti? Arvioita toivoisin...
- Welton
Rautakorpi sen sijaan on suorasanainen ja -selkäinen suomalainen mies, joka tietää, mitä tahtoo ja miten sinne pääsee.
Paljon kokeneita pelimiehiä on palaamassa Hämeenlinnaan, ja sellaisten kanssa Rautakorpi on ennenkin onnistunut. Vaikka joukkue vaihtuukin taas paljon, uskon että osittain tästäkin syystä halutaan tilalle kokeneita pelimiehiä, joille seuran kuviot ovat tuttuja. Sille, että kukaan ei ole kolmevitosena yhtä vetreä kuin kaksvitosena, ei voi mitään. Pari kovan luokan tekijää vielä ulkomailta noiden huhuttujen lisäksi, niin torilla nähdään.
Matin aikana kuulemma kuntoharjoittelu laiminlyötiin pahasti, ja siitähän kaikki lopulta lähtee.
Jos jollain on oikeasti faktaa heittää viime kauden kuvioista, niin kiinnostaa kyllä.
11. SaiPa 56 62
12. HPK 56 56
13. KalPa 56 52
14. Ässät 56 40
Minusta tässä on ihan tarpeeksi faktaa:
Kyllähän asia on niin, että jos seura on viimeisen 20 vuoden ajan taistellut mitalisijoista muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ja yhtäkkiä tulee pahin floppi sitten vuoden 1985, niin minä laitan sen kiistatta joukkueen johtamisen piikkiin.
Ensi kaudellahan tuo nähdään. Jos joukkue floppaa uuden käskijänkin käsissä samalla tavalla, niin voin antaa Matille synninpäästön ja alkaa muiden tapaan syyttämään vaikka Lehkosta ja Lintumäkeä.
Ihan fiilispohjalta ja katsojan asemassa sanoisin, että ei Matti oikein vaatinut joukkueelta mitään. Tai jos vaatikin, ainakaan pelaajat eivät tuntuneet tietävän, mitä.
Rautakorpi tuo varmasti vaatimustasoon muutoksen, mutta samalla päävalmentajaksi tulee mies, joka saa myös muut valmennusportaan jäsenet tanssimaan oman tahtonsa mukaan. Siinä lyhykäisyydessä ero viime vuoteen.
Pääsyyllinen hän kuitenkin näyttäisi minun tietojeni valossa olevan.
Kyllä kuitenkin kiinnostaa, että puhutaanko erimielisyyksissä fysiikkavalmennuksesta, pelitavasta, sen nyansseista vai jostakin turhemmasta? Aika erikoisella tavalla valmennusjohto sitten kauteen lähti, jos yhteistä säveltä ei edes yritetty löytää.Ja sen verran lisään vielä sopulin pyytämää faktaa: jos kolme eri pelaajaa naureskelee jo huhti- toukokuussa valmennuksen erimielisyyksille, niin kyllä siinä on pettänyt tasan jokainen valmennuskolmikosta. Sen enempiä en lähde erittelemään millaisia erimielisyydet olivat. Alatalon syyttely on ollut kohtuutonta, vaikka mies epäonnistuikin.
Sinulla on sitten aika huonot tiedot. Pääsyyllisiä on nimittäin kolme, joista vain yksi sattui ottamaan syyt niskoilleen tittelinsä takia.
Ja mitä tulee Alatalon menestykseen tai sen puutteeseen Kärpissä, niin se riippuu varmasti hyvin pitkältä siitä, millä tavalla valmennusporras kootaan. Itse en silti olisi yllättynyt, vaikka Kärpät olisi joulutauolla liigan kärjessä.
Kyllä kuitenkin kiinnostaa, että puhutaanko erimielisyyksissä fysiikkavalmennuksesta, pelitavasta, sen nyansseista vai jostakin turhemmasta? Aika erikoisella tavalla valmennusjohto sitten kauteen lähti, jos yhteistä säveltä ei edes yritetty löytää.
Pääsyyllisiä on nimittäin kolme, tarkoittanee että myös maalivahtivalmentajalla on noin suuri rooli kenttäpelaamisen epäonnistumiseen?
Kiitti vastauksesta. Aika vaikea muodostaa tästä silti mielipidettä, kun vaikuttaa niin uskomattomalta. Toisaalta kaikki meni perseelleen, toisaalta näissä esille nostamissasi tarinoissa joista annoit osia on aika vahva Lehkosen ja Kaarelan mustamaalamisen makukin. Yhtäkaikki on mielenkiintoista, ettei asioita yritetty muuttaa, kun varmasti seuran johdossa tajuttiin asioden olevan pielessä. Ja nyt sitten nämä asiat huonolle tolalle saaneet jatkavat valmennusjohdossa edelleen.Tämän saman tarinan ovat kuulleet muutkin, en ole toki ainoa. Itse en ole halukas sitä sen tarkemmin avaamaan kenellekään. Jos joku muu asiasta tietoinen haluaa avoimemmin kommentoida, niin siitä vaan. Minä en sitä tee.
Fakta on kuitenkin se, että Alatalo poljettiin jo keväällä aika aseettomaksi ja olin jo silloin huolissani tulevasta kaudesta.
Eikä kyse ole, Pörö, siitä mitä Alatalo haluaisi. Kyse on siitä millaisia persoonia hänen valmennuksessa pyörii. Ennakkokäsityksenä minulla on se, että Kärpissä Matilla on jo lähtökohtaisesti parempi mahdollisuus menestykseen. Siis ihan vain katsomalla hänen työtovereitaan.
Eikä kyse ole, Pörö, siitä mitä Alatalo haluaisi. Kyse on siitä millaisia persoonia hänen valmennuksessa pyörii. Ennakkokäsityksenä minulla on se, että Kärpissä Matilla on jo lähtökohtaisesti parempi mahdollisuus menestykseen. Siis ihan vain katsomalla hänen työtovereitaan.
Jos Alatalo on sellainen valmentaja, joka tarvitsee rinnalleen 100% samaan hiileen puhaltavat lojaalit kaverit, niin sitten valmennusporukan kasaaminen on ollut todellinen emämunaus joukkueen johdolta, eikä kaikkea voi vyöryttää Alatalon niskaan.
No ovat nuo sinunkin juttusi tietyltä osin täyttä paskaa. Jos Alatalo on sellainen valmentaja, joka tarvitsee rinnalleen 100% samaan hiileen puhaltavat lojaalit kaverit, niin sitten valmennusporukan kasaaminen on ollut todellinen emämunaus joukkueen johdolta, eikä kaikkea voi vyöryttää Alatalon niskaan.
Valmentapersoonia on erilaisia, toiset ovat kovia auktoriteetteja omassa tiimissään, toiset tiimipelureita. Toki Alatalon selitykset pelien jälkeen olivat melkoisia sammakoita, ja muikistelija epäonnistui totaalisesti. Monet huhut puoltavat myös sitä, että kerhojohto oli se, joka teki sen ratkaisevan mokan.