Kai Syväsalmi ja Tuomas Muhonen siirtyvät kaksivuotisilla sopimuksilla Kerhoon. Näin kertoo Hämeen Sanomat.
Minun mielestäni lähtökohtaisesti kaksikko Viitaluoma-Hämäläinen on tänne tullessaan kovempaa tasoa kuin Voutilainen-Leino. Olit varmasti "yhtä luottavainen" Leinon tullessa, kun Hämäläisenkin. Viitaluomalla taas on paljon kovemmat näytöt tänne tullessaan kuin Voutilaisella oli, vaikka lahjakkuus tiedossa olikin. Viitaluoma on nyt finaalijoukkueen ykkössentteri. Myönnettäköön, että Bluesilla on esim. Eavesin kaltainen ratkaisija, joka on kyllä yhtä tärkeä kuin VV, ellei tärkeämpi, mutta missäs vaiheessa mies Bluesiin hankittiin? Eli siis mielestäni kannattaisi katsoa alku näillä ja odotella veroetu-rajaa. Jos satsauksia tehdään hyökkäykseen, niin mieluummin laitureihin.Olen itse maininnut tuon Voutilainen & Leino-kaksikon. Onhan se totta että aika kultaa muistot, mutta jos vertaa tuota kaksikkoa Viitaluomaan ja Hämäläiseen, on ero melkoinen. Viitaluomalla ei todellakaan ole yhtä paljon kiekollista lahjakkuutta kuin Voutilaisella. Leinon taidot tai potentiaali olivat myös tiedossa - asenne ei vaan ollut kohdillaan Ilveksessä pelatessaan.
Kai Syväsalmi ja Tuomas Muhonen siirtyvät kaksivuotisilla sopimuksilla Kerhoon. Näin kertoo Hämeen Sanomat.
Loistavaa, että saatiin Syväsalmi. Juuri oikeanlainen puolustaja kolmospariin Korhosen vierelle.
Mitäköhän helvettiä tällaisia muhosia tänne hankitaan. Luulisi jo 6 junnuhyökkääjän sekä Anderssonin ja Eskelisen riittävän 5-6 ketjuihin.
Pitää kuitenkin muistaa, että sen enempää Vodea kuin Leinoakaan ei hankittu ns. ykkössentteriksi. Vode tuli joukkueeseen, jossa oli valmiiksi senttereinä edellisen kauden maali- ja pistepörssin voittaja Kuha ja pari ns. pelintekijälaituria Vujtekissa ja parasta peliään koskaan pelanneessa Laakkosessa. Leino taas tuli joukkueeseen, jossa oli jo tähdeksi noussut Voutilainen ja luotettava Keinänen. Viitaluoma on nyt ennakkoon kovempi pelaaja, kuin noista kumpikaan tullessaan, mutta myös vaatimukset ja odotukset (ja palkka) ovat ihan eri tasoa.Minun mielestäni lähtökohtaisesti kaksikko Viitaluoma-Hämäläinen on tänne tullessaan kovempaa tasoa kuin Voutilainen-Leino. Olit varmasti "yhtä luottavainen" Leinon tullessa, kun Hämäläisenkin. Viitaluomalla taas on paljon kovemmat näytöt tänne tullessaan kuin Voutilaisella oli, vaikka lahjakkuus tiedossa olikin. Viitaluoma on nyt finaalijoukkueen ykkössentteri.
Juuri tämä eavesin esiin ottamisen takia otin sen itse esiin ja halusinkin korostaa, että kesken kautta Benkin hommattiin. Miksei siis mekin odotettaisi tuota veroetua. Ja kun puhut siitä, että VV tarvitsee hyvät ketjukaverit, niin se tukee juuri sitä pointtiani, että laitureita tarvitaan.Ja tuossa oli taas puhettä Viitaluomasta ja kuinka hän on Bluesin ykkössentteri. Joo-o... mutta ei ole kyllä pelillisesti sitä koska Eaves on kiekollisella puolella se ykkönen näin senttereistä, vaikka onkin nyt pelannut laidassakin. Kuten tuossa mainittiinkin, niin Viitaluoma tarvitsee hyvät ketjukaverit ollakseen hyvä eli tulee osittain mieleen Uusikartano Ässissä, vaikka Ville onkin parempi pelaajana.
Myönnetään, että pelintekotaitoa oli Voden tullessa omastakin takaa VV:n ja Kuhan muodossa. Tuosta Voden tähteydestä Leinon tullessa taas voidaan olla montaa mieltä. Ja nimenomaan sillä kaudella sitä menestystä eniten tuli.Pitää kuitenkin muistaa, että sen enempää Vodea kuin Leinoakaan ei hankittu ns. ykkössentteriksi. Leino tuli joukkueeseen, jossa oli valmiiksi senttereinä edellisen kauden maali- ja pistepörssin voittaja Kuha ja pari ns. pelintekijälaituria Vujtekissa ja parasta peliään koskaan pelanneessa Laakkosessa. Leino taas tuli joukkueeseen, jossa oli jo tähdeksi noussut Voutilainen ja luotettava Keinänen. Viitaluoma on nyt ennakkoon kovempi pelaaja, kuin noista kumpikaan tullessaan, mutta myös vaatimukset ja odotukset (ja palkka) ovat ihan eri tasoa.
Minun mielestä ei voi olla kuin yhtä mieltä: edellisellä kaudella joukkueen paras maalintekijä ja pistemies ja tehopörssissä käsittämätön +34. Ja nuo siis tehty sillä työsulkukaudella, jolloin liiga oli erittäin kovatasoinen. Tuo plusmiinus-lukema on siitäkin erikoinen, että seuraavalla, eli mestaruuskaudella, Voden vastaava oli -5, vaikka joukkueella meni silloinkin hyvin.Tuosta Voden tähteydestä Leinon tullessa taas voidaan olla montaa mieltä. Ja nimenomaan sillä kaudella sitä menestystä eniten tuli.
Näin. Katselin erehdyksessä noita edellisen kauden tehoja.Minun mielestä ei voi olla kuin yhtä mieltä: edellisellä kaudella joukkueen paras maalintekijä ja pistemies ja tehopörssissä käsittämätön +34. Ja nuo siis tehty sillä työsulkukaudella, jolloin liiga oli erittäin kovatasoinen. Tuo plusmiinus-lukema on siitäkin erikoinen, että seuraavalla, eli mestaruuskaudella, Voden vastaava oli -5, vaikka joukkueella meni silloinkin hyvin.
Ei kannata kuitenkaan pistää liikaa toivoa noihin kesken kautta tehtyihin hankintoihin. Ne eivät aina onnistu tai lähtevät muualle. Kaikki vapaat pelaajat eivät ole Eavesin tasoisia.Juuri tämä eavesin esiin ottamisen takia otin sen itse esiin ja halusinkin korostaa, että kesken kautta Benkin hommattiin. Miksei siis mekin odotettaisi tuota veroetua. Ja kun puhut siitä, että VV tarvitsee hyvät ketjukaverit, niin se tukee juuri sitä pointtiani, että laitureita tarvitaan.
Juuri tämä eavesin esiin ottamisen takia otin sen itse esiin ja halusinkin korostaa, että kesken kautta Benkin hommattiin. Miksei siis mekin odotettaisi tuota veroetua.
Onko meillä Eavesin, Lehtosen, Osalan ja Kellerin tasoisia laitureita? Ei ole vielä yhtäkään. Salonen ja Laakkonen voi Osalan / Lehtosen tasolle ehkä päästä, jos pysyvät terveinä ja kaikki natsaa kohdilleen. Blues ei olisi finaalissa, jos em. laiturinelikon tilalla olisi Salonen, Laakkonen, Vihko ja Sailio / Virta. Terävää kärkeä huutaa, toivottavasti joku kuulee.
Omia, lupaavia junnuja on tarjolla nelosketjuun ja sitten joukkueeseen tuodaan lisää näitä saman pelipaikan kavereita.
Hieno homma! Saatiin tuleva mikkomäenpää puolustukseen, mutta Muhosta en ymmärrä. Eikö se riitä, että hankittiin jo Kolehmainen ja Kemppainen. Tarvittaisiin niitä 1.-2.kentän miehiä.... Ei näitä enään.
Tosiaan, niin kuin jo äsken joku totesikin, Eaves oli loukkaantuneena pari vuotta ja oli siirtymässä Blegiin jo toissa keväänä (-06) ja on sitä paitsi junnuna jo pelannut HIFKissä. Eli ei ollut varsinaisesti mikään uskomaton scouttaus kesken kauden..Juuri tämä eavesin esiin ottamisen takia otin sen itse esiin ja halusinkin korostaa, että kesken kautta Benkin hommattiin.
Robbie Scremph?
Olisko Tukka-jukka skouttaamassa tätä miestä. Itse en kuitenkaan jaksa uskoa että kanadan jesseniinimäki tänne saapuu.
Virmasmainen? Miten ihmeessä? Ihan puhtaasti lukujen ja "maineen" perusteella ihan katsottava kortti.Kuulostaisi enemmän virmasmaiselta hankinnalta. Kikkavideoita on katseltu.
Hypetetty kaveri, joten kiinnostuneita on varmasti paljon.
Toivottavasti kumminkin jotain tarttuisi verkkoon sieltä. Niin ja vielä ilman hampaita.
2006-07 Wilkes-Barre/Scranton Pen AHL 69 17 36 53 36
2006-07 Edmonton Oilers NHL 1 0 0 0 0
2007-08 Edmonton Oilers* NHL 2 0 0 0 0
2007-08 Springfield Falcons AHL 72 20 50 70 58
Virmasmainen? Miten ihmeessä? Ihan puhtaasti lukujen ja "maineen" perusteella ihan katsottava kortti.
Kaikesta kuitenkin näkee, että parin vuoden Rautakorpi-projektilla tässä nyt mennään. Järjestään solmitut sopimukset ovat parivuotisia. Panin lisäksi merkille, että Sailion sopimuksen loppuminen HS:ssä ja Kerhon sivuilla oli merkitty vuodelle 2009, vaikka kummankin median uutisointi tammikuussa kertoi kahden seuraavan kauden diilistä. Normaalia Kerhoa...