Itse olen kyllä pettynyt eiliseen yleisömäärään. Näköjään sen määrän arviointi hallilla on vaikeaa, sillä kokoajan oletin hallissa olevan jengiä suunnilleen saman verran kuin KalPa tai Kärpät peleissä. Oletin jotain 4200+ määrää. Suomalaiset ovat sen verran menestyksen perässä juoksevaa kansaa, että itseäni huolettaa se skenaario, jos alkukausi olisikin mennyt ihan päin persettä pelillisesti? Kävisikö tuolla silloin kukaan. Mielestäni se 4100 pitäisi ylittyä joka pelissä nyt kun kiekko kulkee ja jengi keikkuu nätillä pelillä liigan kärjessä, vaikkei se eilen kulkenutkaan kuin 20 ekaa minuuttia.
Kuitenkin se hyvä puoli tuossa on se, että meininki siellä hallilla on aivan erilaista kuin ennen. Siitä yksi suuri kiitos menee mainiolle fanikatsomolle, joka pitää tunnelmaa pelin aikana ylhäällä.
Toinen missä se hyvä meininki näkyy on tuolla käytävillä. Jengi hymyilee ja liikkuu erätauoilla. Fanikamakaupassa oli eilen aivan jäätävä kuhina ja kaulahuivia ainakin näytti menneen kaupaksi enemmän kuin hyvin. Itsekin piti ostaa yksi, vaikken moista vaatekappaletta juurikaan osaa käyttää.
Kaulahuiveja oli 4 erilaista kaikki maksoivat 19 € ja olivat aivan helvetin hienoja jokainen. Tyylikkäin malli loppuikin jo tokalla erätauolla.
Hyvään suuntaan mennään, vaikkakin vauvan askelin. Taustat on hyvä kuitenkin muistaa. Kiekkokulttuuri Espoossa oli kuitenkin vielä potkuhousuissa, kun Salonojan porukat menivät ja potkivat ne jalat alta siltä taaperolta, joka oli nousemassa vasta seisomaan. Siitä maksetaan vielä kauan ja vitun paskasta otteluohjelmasta kärsitään tämä kausi.
Kuitenkin. Mua hymyilyttää joka päivä olla Blues kannattaja. Mua hymyilyttää kun tiedän pääseväni taas huomenna hallille. Mua hymyilyttää, kun katson työhuoneeni seiniä ja vaivihkaa tännekin levinnyttä Blues krääsää. Mun työkavereita hymyilyttää, kun ne tsiigaa mua ja miettii, miksi ihmeessä mä vuoraan tätä huonetta Bleg huoneeksi, ihme torspo, aikuinen mies kuitenkin. :) Sinisten lasien takaa maailma on vaan kauniimpi.