Kausarit, tiketit ja muu oheishässäkkä 2012-13

  • 36 775
  • 120
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Suoraan sanottuna ei kiinnosta paskaakaan kuinka huono katsomo vierasfaneille annetaan.

Toivottavasti siis ymmärtävät pitää vierasfanikatsomon samalla paikalla yläkatsomossa kuin viimekaudellekkakin.

Se 403 on varsin hyvä katsomo. Varsinaisesti huonoja katsomoita Baronalla ei minusta olekaan muita kuin ehkä se 103 pääty - niiden pylväiden takia.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Se 403 on varsin hyvä katsomo. Varsinaisesti huonoja katsomoita Baronalla ei minusta olekaan muita kuin ehkä se 103 pääty - niiden pylväiden takia.

Kyllä siellä on näköesteitä ilman pylväitäkin. Molemmat baarialueet katsomon sivuilla estävät näkymän molempiin kaukalon kulmiin. Ja tämä este koskee yli puolta koko katsomosta.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Vierasfaneille sinne ei siis ole mitään asiaa. Vierasfanit voisi vaikka puolestani viskata 406 yläkulmaan..
Ei vaan just päinvastaisesti toiselle puolelle hallia 401:n. Miksi näin,

- hallin pääovilta mahdollisimman lyhyt matka fanikatsomoihin sekä nykyisiltä tiloiltaan suurimpaan että tarjonnaltaan parhaimpaan 207-212-erätaukoaulaan säilytettävä

- mahdollisimman lyhyt ja vähäportainen matka pääovilta hallin pääravintolaan sekä clubikatsomoon säilytettävä

- 404-406-katsomoiden vierasfanilohkottomuus säilytettävä

Nämä siis siksi, että miksi varata haliin toimivammalta ja antoisammalta puolelta katsomoa vierasfaneille? Kyllä rahvaan on nakkimukin kanssa pärjättävä siellä molemmilla puolilla hallia, mutta ehdottomasti vieraskannattajapuoli saa ens mennä sinne missä on pidemmät portaat ja vähemmän tarjontaa. Ja samat nakkimukit ne saa sieltä. Liikkumaanhan kai nekin on ainakin himastaan päässeet, jos on tarvetta finediningille Baronalla niin varmasti hoitavat homman kuten tähänkin asti. Ja röökipaikkakin on nykyään puolivälissä.

Onneksi tässä runkosarjakatsomolohkottautumisessa ei ole mitään ongelmia ollutkaan sitten viimeiseen kymmeneen vuoteen, Tästä pitää toki jakaa kiitoksia menneelle organisaatiolle, että edes joku osa-alue on toiminut takuuvarmasti. Toki nyt uuden muutoksien myötä alkaa huolestuttamaan, että joudunko jakamaan esim paljonkäyttämäni 404:n jonkun toisen kanssa? Tai poistuuko 207-212-käytävän miesten wc-kopin toinenkin wc käytöstä vetonupin ja paineen puuttumisen johdosta? Tai onko 403:n miesten wc:n käsipesualtaan vesi jo pikkuhiljaa jäähtynyt kiehumispisteen alle, 14 vuotta odotettu but still going strong (matinkylässä oli sekin aina paremmin, aina kylmää). Tai häviääkö ne 400-katsomoiden ylimpien rivien penkit, kangasrepeytyimisen entisöiminen ottaa varmasti aikansa. Onhan teema tarkoitus ottaa Jääkiekkkomuseon ja Porin Ässien ajalta kun ES oli vielä Jonnejen kieltolaki?
 

rip-off

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers
Itseä skidisti hämmentää miten negatiivisesti täällä suhtaudutaan vierasfaneihin ja halutaan heittää heidän paskimpiin koloihin (muutenkin tyhjässä) hallissa. Ne tuo MEIDÄN JOUKKUEELLE fyrkkaa käymällä niissä peleissä Baronalla. Terve kilpailu kannatuksessa parantaa myös meidän omien fanien äänitasoa. Hyvät jonot nakkimukikiskoilla parantaa niiden tulosta ja siten mahdollisesti palvelua.

Ymmärtäisin kommentit jos meillä olisi joka matsissa 6000 tyyppiä ja lippuja joutuisi oikeasti metsästämään niihin peleihin. Siinä tapauksessa vierasfanit vaikka hallin takapihalle katsomaan peliä, mutta kun näin ei ole eikä tule olemaan vielä ensi kaudellakaan.

Enkä nyt tosiaan tarkoita, että vierasfanit olisi syytä laittaa hallin parhaimmille paikoille, mutta näinä paskan budjetin aikoina suosittelen jokaisen miettimään jokaista kommenttiaan ihan kulupohjalta ensin. Jos sinne jengiin halutaan pelaamaan Kellereitä ja ketä lie, niin ois varmaan hyvä olla niihin myös fyrkkaa, kun nykyään firmaa pyörittää taas ihan peruspenttipenninpyörittäjät, jolla ei ole HK:n makkaravaroja takataskussa.

Lähtökohtaisesti on taloudellisesti paras ratkaisu, jos saataisiin mahd. paljon jengi keskittymään tietylle katsomon puoliskolle, jolloin sinne voisi panostaa myös työntekijöiden/tarjonnan osalta.

Ja tässä kohtaa kun fyrkkaa ei ole ja jengiä käy matseissa vähän niin ja näin, itse pitäisin vieraskannattajia ihan suht tärkeänä asiakasryhmänä, joille kannattaa myös tarjota ihan ok palvelut. Ei nyt mitään ylilöyntejä mitä täällä on jauhettu (legendojen kuvia seinille), mutta niin, että sitä haluaa tulla uudestaankin katsomaan vieraspeliä Baronalla. Itse käyn antamassa IFK:n kassaan vuosittain fyrkkaa (vieraspeleissä) ja kiitän heitä hyvästä palvelusta oli päällä sitten punainen tai sininen paita.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
itse pitäisi vieraskannattajia ihan suht tärkeänä asiakasryhmänä, joille kannattaa myös tarjota ihan ok palvelut. Ei nyt mitään ylilöyntejä mitä täällä ja jauhettu (legendojen kuvia seinille), mutta niin, että sitä haluaa tulla uudestaankin katsomaan vieraspeliä Baronalla.

Samaa mieltä. Itse tykkään käydä vieraspeleissä ja arvostan kyllä sitä jos muualla on vieraskatsojan näkökulmasta asiat hoidettu hyvin. Legendojen kuvat seinällä oli läppä ja myönnän ettei edes itse keksimäni vaan sain "idean" siitä kun IFK-puolella joku ehdotti taannoin sitä että Noordikselle perustettaisiin erillinen "pöndebaari" vierasfaneille.

Mutta Bluesin uudesta fanikatsomosta kaipailisin tänne lisää kommentteja.

Shaynen huomiot olivat toki ansiokkaita. Barona-areenan vessojen kunnossapitoon toivottavasti löytyy joskus varoja (siis Areena oy:ltä)
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Niin kauan kun halli ei ole täynnä panostaisin kyllä siihen että myös vierasfaneilta saadaan mahdollisimman paljon rahaa. Tästä syystä vieraskatsomoksi 103 ja vanha seisomakatsomo (212?). Jos jonain päivänä nähdään se ihme että halli alkaa olla jatkuvasti täynnä niin sitten pohtisin 212:n muuttamista takaisin istumakatsomoksi.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Niin kauan kun halli ei ole täynnä panostaisin kyllä siihen että myös vierasfaneilta saadaan mahdollisimman paljon rahaa.

Paras päivä niin vierasfanimatkoille kuin tunnelmallisille ottelutapahtumile yleensäkin on perinteisesti launtai. Espoossa on ensi kaudella kokonaista kolme lauantaipeliä: 29.1 Lukko, 5.1 Ässät ja 2.3 Saipa. Ei siis mitään yleisömagneetteja nuokaan. Vähänhän noita on viime vuosina muutenkaan ollut ja aina asiasta on avauduttu mutta vaikutusta sillä ei tunnu olevan.

Huomattava on nyt sekin, että hallin omistaa eri taho (=Jussi) kuin joukkueen. Hallin omistajalla siis lienee viimeinen sana siihen, mitä siellä milloinkin järjestetään - eli viikonloppuisin kuvataan Buranalla jotain Talent Suomea ja tiistaisin pelataan lätkää.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Huomattava on nyt sekin, että hallin omistaa eri taho (=Jussi) kuin joukkueen. Hallin omistajalla siis lienee viimeinen sana siihen, mitä siellä milloinkin järjestetään - eli viikonloppuisin kuvataan Buranalla jotain Talent Suomea ja tiistaisin pelataan lätkää.
Yleensä myös suurin asiakas on aika vahvoilla. Voi tietysti olla, että nykyään tosi-TV on mennyt Bluesin ohi, mutta kyllähän se on Blues mistä tuo halli tunnetaan. Siinä mielessä vähän erikoista päähän potkimista ellei tapahtumia oltu buukattu jo ennalta.
 

EB#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
"Uuden Espoolaisen" kausarinlasku tuli postilaatikkoon tänään. Kaksi päivää olisi aikaa maksaa, väärä summa, ei mitään saatetta mukana ja nettisivutkaan ei ole auki. Uuden aloitus on jopa heikompi kun edeltäjän lopetus.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
"Uuden Espoolaisen" kausarinlasku tuli postilaatikkoon tänään. Kaksi päivää olisi aikaa maksaa, väärä summa, ei mitään saatetta mukana ja nettisivutkaan ei ole auki. Uuden aloitus on jopa heikompi kun edeltäjän lopetus.

Mä maksoin kausarin silloin kun sen tilasin, sähköinen tilauslomake ohjasi suoraan verkkopankkiin. Siitä huolimatta tänään tuli vielä lasku, ja tottakai summaltaan isompi kuin kausarini hinta, jonka siis jo olin maksanut.

Sanattomaksi vetää.
 

Turisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naisten lentopallomaajoukkue
Sama.

Onko se miljoona jo kulutettu, että tehdään tuplalaskutusta?

Omistus siis vaihtui 1.5.2012, täsä vähän kiinteiden kulujen osuutta:

Sopimuksen alaisia pelaajia balttia rullaa 25 + valmennus + toimisto + markkinointi, niin ollaan jossain 35 palkollista. Keskiarvoliksa sivukuluineen (tellit ja lellit ym.) n. 10 000 €/kk. Kuukausitasolla siis sellainen 350 000 € palaa jo liksoihin.

Tulopuolella isot tulot kesällä kausarimyynnistä ja yhteistyökumppanuus-sopimuksista, sikäli mikäli niitä on tehty. Sm-liigan tv-diilistäkin tullee fyffee, koska maksavat sen - en tiedä.

Jussin pohjaton kaivo on mennyttä elämää, nyt on pärjättävä ilman sitä !
 

trap

Jäsen
Kuluttajavirastoon voi valittaa, kaksi viikkoahan laskun lähetyksestä pitäisi vähintään olla aikaa maksaa lasku.

Tuli sama mieleen mitä Turistilla kun asiasta kuulin, että hirveällä kiireellä tarvitaan rahaa kun sitä ei ole.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Sanottakoon kuitenkin, että nopeasti on siellä reagoitu kun ovat saaneet palautetta mokasta. Itse tuosta tuplalaskutuksesta laittelin illalla s-postia enkä todellakaan odottanut että saisin vielä samana iltana vastauksen (joka tuli noin klo 21.30).
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Pitäisiköhän alkaa huolestua kun itselle ei ole laskua tullut? Lippupalvelusta kyllä sain tilausvahvistuksen kolmannella yrittämällä. Ei ainakaan varmaan kannata hengitystä pidätellä odotellessa.

Tulikohan muuten kenellekään mitään yhteydenottoa niistä playoffien aikaan täytetyistä kausikorttien ennakkotilauslomakkeista? Jo silloin ilmaisin haluni ostaa muutaman kausikortin...
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Näistä asioista kannattaisi varmaan ottaa vain ahkerasti yhteyttä toimistoon, koska nyt huomaa kuitenkin kaikesta, että yritystä on kehittää toimintaa, mutta virheitä tulee edelleen. Ennen kun ehkä tuntui, ettei palautteeseen reagoida eikä asioista oteta opiksi ja tiedotus ei pelaa, niin nyt tuntuu olevan ainakin siinä suhteessa toisenlainen ote asioihin. Esim. tuosta laskutusmokasta on nyt tietoa Bluesin facebook-sivuilla ja varmaan kannattaisi sitäkin tiedustella, että mitä niille ennakkotilauslomakkeille on tapahtunut, jos joku on sellaisen täyttänyt eikä ole otettu yhteyttä. Ei ne asiat siitä ainakaan parane pelkästään täällä valittamalla :)

Mrbitterille ja muillekin tiedoksi, että Bluesin fb-ilmoituksen mukaan laskutuksessa on ollut viive, jonka takia kaikkiin laskuihin 14 vuorokautta lisää maksuaikaa, ja varmaan sen takia kaikki eivät myöskään ole vielä laskua saaneet ollenkaan.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
varmaan kannattaisi sitäkin tiedustella, että mitä niille ennakkotilauslomakkeille on tapahtunut, jos joku on sellaisen täyttänyt eikä ole otettu yhteyttä. Ei ne asiat siitä ainakaan parane pelkästään täällä valittamalla :)

Eipä sillä ennakkotilauslomakkeella itselleni mitään merkitystä enää ole, kun joka tapauksessa on kausarit tilattuna. Lähinnä mielenkiinnosta kyselin, että kävikö senkin homman kanssa sitten näin. Yritys hyvä, toteutus hiukan heikompi. Joku voisi vaikka ottaa nokkiinsakin tuollaisesta sen verran, ettei sitten ostaisi kausaria ennen kuin otetaan yhteyttä (tiedän kyllä sellaisiakin ihmisiä, jotka noin tekisivät, vaikka itse en).

Eikä minulla nyt muutenkaan mitään hengenhätää ole päästä maksamaan tilattuja kausareita, en aio kysellä perään vielä vähään aikaan, on tuohon kauden alkuunkin sen verran aikaa. Anteeksi, jos toin itseäni hiukan heikosti ilmi, se on perisyntini ;)
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Anteeksi, jos toin itseäni hiukan heikosti ilmi, se on perisyntini ;)

Joo, en minä sinua tässä mitenkään erityisesti tarkoittanutkaan. Enkä ajatellutkaan sillä olevan sinulle niin väliä, kun kerran kausarin tilasit jo muuta kautta. Lähinnä hain vain takaa sitä, että asiasta kannattaisi ehkä huomauttaa toimistolle ihan muutenkin, jotta heidän olisi helpompi kehittää toimintaansa tulevaisuutta varten :)

Ja ainakin minua kiinnostaisi tietää syykin sille, miksi ei ole otettu yhteyttä lupauksesta huolimatta, vaikkei asia enään henkilökohtaisesti koskettaisikaan.
 

Orca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon mikä milloinkin
Kuulemma kaikki seisomapaikkojen kausarit laskutettu väärällä hinnalla ja korjauslaskut laitettu tänään postiin...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Laskuista sellainen hupaisa tidbitti, että LänsiAuto Areenan ekalla kaudella vedin varmaan puoli kautta maksamatta kausarilaskua. Pääsi unohtumaan, maksoin toki sit jossain vaiheessa, mut ei noi nyt niin justiinsa tunnu olevan.
 

Bª™ªN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
kausari

Mistä tilaan Fani-kausarin. Hinta kohdallaan joten vaikka ei ehtis käydä kun muutamassa pelissä ni vois hankkia? Eikös siinä ollut joku deadlinekin ?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös