Kaupat, waiverit ja uudet sopimukset 2023–2024

  • 554 321
  • 1 931

Kruuvamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72
Halvalla meni Tanev, kun otetaan huomioon myös tuo palkanpidätys. Dallas on ehdoton voittaja täasä kaupassa jo ihan sillä ettei mies päätynyt kilpailijoille. Toisaalta Tanevin kaltaisen pelaajan markkina-arvo ei ole rentalina huipussaan, koska mestarisuosikeilla pakiston syvyys on lähtökohtaisesti kunnossa. Jännä nähdä liikkuuvatko Hanifin ja Andersson vielä ja jos liikkuvat onko palautus parempi kuin Tanevin kohdalla.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori

Ralph

Jäsen
Pelkäämisestä en tiedä. Mutta jos sun jengissä pelaa koko NHLn top5 sentteri, laituri ja pakki. Niin kyllä itsekkin hankkisin poffeja varten backuppia. Ja osoittaisin, että meidän tähtien silmille ei tulla hyppimään.
Keitä pelaajia tarkoitat? Jack Hughes on lähellä kärkeä, mutta ei ihan viiden parhaan joukossa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

Dataplo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Elias Petterssonin 8*11,6 miljoonaa on liikaa pelaajalle, jonka motiivia pelata NHLssä on ihan relevanttia kyseenalaistaa. Mutta Vancouverille tämä ole silti tärkeä signaus, koska onhan Pettersson parhaimmillaan huippu sentteri ja täten tärkeä palanen olla menettämättä kesällä, vaikka olisi saanutkin neljä ykköskierroksen varausta vastineeksi, tuo sopimus on siihen nähden halpa, että se käsittää koko Prime iän, on kanadalaisessa verotuksessa ja palkkakatto on kasvusuhdanteessa. Mielstäni tämä on siltä osin molemmille huono sopimus, että Canucks löi itsensä naimisiin tähän muotitähteen ja täten en usko, että Pettersson johdattaa joukkuetta mihinkään suureen ja Pettersson olisi saanut jostain muualta saman paremmalla verotuksella.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Elias Petterssonin 8*11,6 miljoonaa on liikaa pelaajalle, jonka motiivia pelata NHLssä on ihan relevanttia kyseenalaistaa.
Mikäs juttu tämä? Ihan siis neutraali kysymys, en ole itse moiseen kyseenalaistamiseen törmännyt Pettersonin kohdalla, mutta toisaalta eipä tämän uraa ole tullut niin tarkasti seurattua.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Miksihän Petterssonilla on tuossa 26-27 kaudella koko palkka base salaryä?
Eikös NHL:n ja NHLPA:n työehtosoppari (CBA) pääty edelliskauteen? Kai Canucksissa varmistellaan tuolla ettei tarvitse maksaa mitään, jos sopimukselle ei saada tehtyä saman tien jatkoja ja pelaajat menevät lakkoon. Aika usein huippupelaajat ovat nimenomaan vaatineet allekirjoitusbonuksia näihin kausiin. Siinä mielessä aavistuksen yllättävää, ettei Petterssonilla ole niitä tuolla kaudella.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Mikäs juttu tämä? Ihan siis neutraali kysymys, en ole itse moiseen kyseenalaistamiseen törmännyt Pettersonin kohdalla, mutta toisaalta eipä tämän uraa ole tullut niin tarkasti seurattua.
Hahaa, nyt ollaan jännien juttujen äärellä. Näistä viesteistä kiinnostuneena alkoin pohtimaan ylipäänsä että kiinnostaako ihmisiä ylipäänsä vaikkapa NHL-kiekkoilijoiden työnteon motiivit? Itselle ei ole paskankaan merkitystä.

Otetaan esimerkiksi Ovechkin. En nykyään perusta hänestä ihmisenä erityisemmin, mutta kunnioitan häntä silti koska hän on yksi maailman parhaita jääkiekkoilijoita. Ikinä. Minulle on se ja sama millainen ihmisperse tai Gandhi siellä kaukalossa viilettää kun loppujen lopuksi seuraan itse lajia enkä niinkään yhtä persoonaa. Samaan kategoriaan menee kaikkien aikojen lempikiekkoilijani Thiimu Salami. Mielipiteet on paskaa, mutta ne eivät kuitenkaan häiritse itseä niin paljon että aiemmat ilonaiheet katoaisivat mielestäni.

Mutta palataksemme noihin "motiiveihin" niin mitä ne ovat? Joitakin ylevämpi tarkoitusperiä? Meillä "tavan ihmisillä" motiivit työntekoon liittyvät varmasti enemmissä määrin siihen että "tuodaan leipää pöytään" eli elätetään itsemme. Sitten jos oikein hyvin menee asiat, niin siinä sivussa saa tehdä duunia joka on miellyttävää ja jota kohtaan on jokin intohimo. Uskon että 90% jääkiekkoa ammatikseen pelaavista ihmisistä kokee myös tuota intohimoa. Hyvä esimerkki Puljujärvi joka vakavan lonkkaleikkauksen jälkeen lähti vielä unelmansa perässä taalajäille, vaikka olisi taloudellisesti varmasti ollut järkevämpää lähteä suorilta luistimin vaikkapa sinne Sveitsin liigaan tahkoamaan rahea.

Mutta siis, motivaatio on henkilökohtaista. Se on asia joka ajaa kohti tiettyä päämäärää. Ilman sitä jäisi asioita tapahtumatta. Onko missään tilanteessa järkevää kyseenalaistaa toisen henkilön motivaatiota taikka siis motiivia (onko noissa joku ero, pahoittelut kun menee välillä termit sekaisin)? Anyway, minun mielestä ei.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mikäs juttu tämä? Ihan siis neutraali kysymys, en ole itse moiseen kyseenalaistamiseen törmännyt Pettersonin kohdalla, mutta toisaalta eipä tämän uraa ole tullut niin tarkasti seurattua.
Saattaa viitata siihen, kun Pettersson kommentoi haluavansa voittaa ja pelata voittavassa joukkueessa, tai jotain tähän malliin.

Kuulostaa tosin itselleni ihan hyvältä motiivilta. Jos huonoja edes on.
 

Dataplo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Mikäs juttu tämä? Ihan siis neutraali kysymys, en ole itse moiseen kyseenalaistamiseen törmännyt Pettersonin kohdalla, mutta toisaalta eipä tämän uraa ole tullut niin tarkasti seurattua.
Toki en ole insider ja tämä on suurelta osalta kolmannen käden spekulaatioihin pohjautuvaa tietoa ja peliesitysten suurta korrelaatiota muun joukkueen suorittamiseen, verrattuna muut vastaavat supertähdet. Eli tarkoitan sitä, että jos motiivina on vain raha ja feimi, kuten esimerkiksi Kapasella niin ei sitä kauaa pysy muiden saman tasoisten kelkassa, jotka tekevät töitä aivan helkutisti kehittyäkseen ja jos Petterssonin työmäärä vapaa-ajalla ja kesäisin ei vastaa muiden ykköskorin jätkien työmäärään niin en yhtään ihmettelisi, jos hän taantuisi pelaajana sanotaan sellaiseksi jonka odotusarvo on 80 pistettä 100 pisteen sijaan nyt, kun rahat on varmistettu.
Tosiaan en ole insider ja minulla ei ole tietoa, on vain spekulaatioita, jotka perustuvat tuntemuksiin ja pelaajan ulosantiin ja @Rambokala n viestiin viitaten on eri asia haluta voittaa tai pelata voittavassa joukkueessa, kun tehdä päivittäin töitä voittaakseen.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Toki en ole insider ja tämä on suurelta osalta kolmannen käden spekulaatioihin pohjautuvaa tietoa ja peliesitysten suurta korrelaatiota muun joukkueen suorittamiseen, verrattuna muut vastaavat supertähdet. Eli tarkoitan sitä, että jos motiivina on vain raha ja feimi, kuten esimerkiksi Kapasella niin ei sitä kauaa pysy muiden saman tasoisten kelkassa, jotka tekevät töitä aivan helkutisti kehittyäkseen ja jos Petterssonin työmäärä vapaa-ajalla ja kesäisin ei vastaa muiden ykköskorin jätkien työmäärään niin en yhtään ihmettelisi, jos hän taantuisi pelaajana sanotaan sellaiseksi jonka odotusarvo on 80 pistettä 100 pisteen sijaan nyt, kun rahat on varmistettu.
Tosiaan en ole insider ja minulla ei ole tietoa, on vain spekulaatioita, jotka perustuvat tuntemuksiin ja pelaajan ulosantiin ja @Rambokala n viestiin viitaten on eri asia haluta voittaa tai pelata voittavassa joukkueessa, kun tehdä päivittäin töitä voittaakseen.

Minun on vaikea uskoa, että kukaan pääsee Petterssonin kaltaisiin lukemiin ilman sitä kovaa treeniä ja motivaatiota olla hyvä juuri jääkiekossa. Kapanen esimerkiksi on aika kaukana Petterssonista.
 
Viimeksi muokattu:

Alejandro

Jäsen
Toki en ole insider ja tämä on suurelta osalta kolmannen käden spekulaatioihin pohjautuvaa tietoa ja peliesitysten suurta korrelaatiota muun joukkueen suorittamiseen, verrattuna muut vastaavat supertähdet.
Mitä tuo lihavoitu osio oikein tarkoittaa? Pahoitteluni, mutta nyt en saa tästä kiinni. En tosin olisi huolissani, kun Pettersson saa toista kertaa kolmen vuoden sisään yli 100 pisteen kauden kasaan ja ei tuo viime kausikaan pistekeskiarvolla mikään farssi ollut.
Eli tarkoitan sitä, että jos motiivina on vain raha ja feimi, kuten esimerkiksi Kapasella niin ei sitä kauaa pysy muiden saman tasoisten kelkassa--
Olen sen verran kuunnellut Ikan änäriä, että olen aivan varma siitä ettei Petterssonilla ole motiivina vain raha ja kuuluisuus. Absoluuttiselle huipulle pääsemiseen tarvitsee niin paljon töitä, että motivaattorina ovat aivan muut syyt. Tai mistä minä tiedän, kun oikeastaan vain mutuilen.
Tosiaan en ole insider ja minulla ei ole tietoa, on vain spekulaatioita, jotka perustuvat tuntemuksiin ja pelaajan ulosantiin--
Petterssonin ei edes uskoisi olevan ulkoiselta olemukseltaan ammattijääkiekkoilija, sen verran rimpulalta kaverilta näyttää. Kaukalossa homma näyttää kuitenkin toimivan vaarallisen hyvin.
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
5th most improved team in the NHL
Olen sen verran kuunnellut Ikan änäriä, että olen aivan siitä ettei Petterssonilla ole motiivina vain raha ja kuuluisuus. Absoluuttiselle huipulle pääsemiseen tarvitsee niin paljon töitä, että motivaattorina ovat aivan muut syyt. Tai mistä minä tiedän, kun oikeastaan vain mutuilen.

Muuten hyvä viesti mutta yllä olevaan pitää tarttua.

Monia, siis yllättävän monia, urheilijoita lajista riippumatta on joko aktiiviuransa aikana tai sen jälkeen kertonut ettei liiemmin välitä tai välittänyt siitä tavalla mitä me monesti uskomme heidän välittävän, vaan että heille se on enemmäkin vain työtä mistä maksetaan (todella hyvin). Kyllä absoluuttiselle huipulle pääsee silläkin että on vain luontaisesti tarpeeksi hyvä jossain lajissa (tietää sen), ja jaksaa treenata kun tietää että palkinto työstä on kuitenkin hyvä.

Tällä en kuitenkaan viittaa Petterssoniin.
 

Vatanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Carolina, Dallas, JYP ja Leijonat

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onkohan tässä nyt taustalla muutakin kuin heikot otteet? Todella lyhyt visiitti jälleen pelaajien hoito-ohjelmaa, ilmoitus joukkue vahvuuteen palaamisesta ja sitten kuitenkin tämä uutinen. Jotenkin epäilyttää koko tilanne.
Itselle tuli ekana mieleen että ostetaan ulos sopparista ja sen jälkeen suuntaa Venäjälle.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Itselle tuli ekana mieleen että ostetaan ulos sopparista ja sen jälkeen suuntaa Venäjälle.
Jos ostettaisiin ulos niin olisi laitettu unconditional waiversiin. Ulosostoikkuna on auki kesällä, silloin toki on mahdollista jos ei ole saatu kaupatuksi. Mutta Kuznetsovin hankkivalle joukkueelle tulisi ensi kaudesta kahdeksan miljoonan taalan kompensaatiot maksettavaksi. Tähän kuuluu myös kahden miljoonan dollarin allekirjoitusbonus.


 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös