Kaupat, waiverit ja uudet sopimukset 2023–2024

  • 554 110
  • 1 931

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Mielenkiintosta nähdä pitääkö Colorado noi varausvuorot vai pukkaako kohta jotain treidiä jonkun rebuild jengin kanssa joka haluaa varausvuoroja.
Coloradosta tuli saman tien yksi kiinnostavimmista joukkueista seurata tässä draftin ja free agent -rumban ympärillä. Jännä nähdä, miten joukkue käyttää nuo vuorot, etenkin jos päättävät kaupata ne muualle.

Pari detaljia Newhookista ja Canadiensista.


 
No nyt tuli puskista. Mikäs pointti tässä kaupassa on?
Eiköhän siellä vain nähdä Newhookissa paljon enemmän potentiaalia kuin kahdessa kakkoskierroksen varauksessa. Coloradohan teki vastaavan Devon Toewsin kanssa muutama vuosi sitten.

edit. Niin joo, toinen varauksista, 31., on siis teknisesti toki 1. ykköskierroksen varaus.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eiköhän siellä vain nähdä Newhookissa paljon enemmän potentiaalia kuin kahdessa kakkoskierroksen varauksessa. Coloradohan teki vastaavan Devon Toewsin kanssa muutama vuosi sitten.
Mä taas luulen, että Avs vedätti. Mun mielestä Newhook on jo hiukan nähty. Katto ei ole kovin korkealla. Pieniä väläytyksiä, mutta tasaisuus puuttuu.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Avalanche on sen verran surkeasti varannut top-10:n ulkopuolelta, että pakkohan sitä on toivoa noiden(kin) vuorojen kauppaamista yhdessä jo aiemmin omistetun oman ykköskierroksen kanssa. Tai off-season-faniuden kannalta olisi kiva nähdä joku uusi kiva prospect kokeilemassa, mutta luottoa Coloradon scouttausosastoon ei ole.
 
Niin siis numeroltaan se on korkea.
Niinpäin kyllä.

Johansen siis vaihdettiin Galchenuykin oikeuksiin, 50 % palkanpidätyksellä.
Hayes vaihdettiin 6. kierroksen varaukseen, 50 % palkanpidätyksellä.

Molemmat ovat suht vasta olleet aivan kiistatta joukkueen avainpelaajia. Ja nyt piti päästä eroon hinnalla millä hyvänsä.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Johansen kaupattiin vähän aikaa sitten Coloradoon ja vastine oli luokkaa kassillinen kiekkoja.
Joo tiedän kyllä, olen itse kauppaa kommentoinutkin. Tämä oli tällaista mukahassuttelua, kun Johansen vaihdettiin aikoinaan Nashvilleen vaihdossa Seth Jonesiin. Tuostakin saisi hassun jutun siitä, mitä Columbus sai Jonesista vastineeksi versus mitä Nashville sai Johansenilta vastineeksi kun molemmat ovat jo vaihtaneet maisemaa.
 
Joo tiedän kyllä, olen itse kauppaa kommentoinutkin. Tämä oli tällaista mukahassuttelua, kun Johansen vaihdettiin aikoinaan Nashvilleen vaihdossa Seth Jonesiin. Tuostakin saisi hassun jutun siitä, mitä Columbus sai Jonesista vastineeksi versus mitä Nashville sai Johansenilta vastineeksi kun molemmat ovat jo vaihtaneet maisemaa.
Ja Jonesin joukkue, joka siis on Chicago nykyään, on suht kusessa Jonesin diilin kanssa. Ei toki siinä mielessä, että juuri nyt Chicagolla on helvetisti pelimerkkejä, mutta on sitä diiliäkin jäljellä vielä hetki.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Mites tuo Hayes-kauppa vertautuu Johansen-kauppaan? Tuntuu olevan paljon samoja aineksia kasassa, mitkä ovat suurimmat erot?

Aika samoista aineksista tosiaan veistelevät, nykytasolla Hayes on kyllä parempi pelaaja vakuumissa ja kykenee itse luomaan paikkoja siinä missä Johansen luottaa paljon ketjukavereihin ja on ehkä parempi pelaaja ylivoimalla. Rantasen tms. vierellä voi lyödä kovatkin pisteet, kuitenkin parhaimillaan siellä vastustajan alueella ja Avsin pelaajat hoitavat kiekon kyllä alueelle. Eri asia sitten kuinka voittavaa kiekkoa lopulta pelaa ja kuinka hyvin sopii siihen Avalanchen nopeaan kiekkoon

Samalla tuli tuo Duboisin uusi soppari, 8x8,5m. Vähän suolainen hinta just nyt, mutta muutaman vuoden päästä jees?


 

Pakastin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, TPS
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Heipparallaa tosiaan. Vaikka viime vuodet Blackwoodin kanssa olivat lähinnä turhauttavia, niin toivottavasti maiseman vaihto auttaa ja hän saa uransa raiteilleen. Työkalut ovat olemassa vielä ihan hyvään uraan.

Ihan ensiksi Blackien pitäisi kuitenkin pysyä terveenä ja toiseksi oppia pitämään päänsä pelissä koko 60-minuuttisen ajan. Jälkimmäinen on jopa tärkeämpi näistä kahdesta, jos hän meinaa vielä voittaa minkään joukkueen valmennuksen luottamuksen puolelleen.

P.S. Weekesin silmä symboliikalle on pistämätön.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Ihan hyvä vastine Dubois'ta, vaikka onhan tuossa riskinä, että otettiin määrää laadun kustannuksella. Vilardissa on silti potentiaalia, jos vaan selkä kestää.

Edit: Lisätään että tykkään tästä kyllä Kingsin näkökulmastakin, enemmän kuin konsensus esim. HFBoardsilla. Kova sentteriosasto siellä jatkossa, eikä Vilardi + kakkonen (+ Iafallo palkkadumppina + Kupari) ole paha hinta melkein piste per peli sentteristä.


 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös