Kaupat, waiverit ja uudet sopimukset 2022–2023

  • 620 534
  • 2 245

Freewind

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Itse ainakin yllätyn valtavasti, mikäli Puljujärvi on Oilersin kokoonpanossa syksyllä. Janmarkin sopimuksen jälkeen Oilersin top-9 on lukittu, kunhan vielä McLeod ja Yamamoto tekevät sopimukset, enkä myöskään usko että Puljujärvi olisi halukas hakemaan vauhtia enään 3-4 ketjuista.

Itse tuohon Evolving hockeyn laskuriin, niin yllättävän hyvin pitää nuo arviot paikkaansa.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Itse ainakin yllätyn valtavasti, mikäli Puljujärvi on Oilersin kokoonpanossa syksyllä. Janmarkin sopimuksen jälkeen Oilersin top-9 on lukittu, kunhan vielä McLeod ja Yamamoto tekevät sopimukset, enkä myöskään usko että Puljujärvi olisi halukas hakemaan vauhtia enään 3-4 ketjuista.

Itse tuohon Evolving hockeyn laskuriin, niin yllättävän hyvin pitää nuo arviot paikkaansa.

RFA-arviot pitäisi vaikka millä kalkulaattorilla paikkaansa. Ne on erittäin "taulukoituja" palkkoja.

UFA-puolella sitten tulee hajontaa, tämä kesä kyllä osoittanut, että kaikki UFAt ovat joutuneet tinkimän pyynnöistään. Mieleen ei juolahda ketään kuka olisi saanut räikeästi yli arvion. Gubransonillakin oli 4.0M 5-vuotinen arvio. 4 vuotta vähän alle.

Tkachuk ja Gaudreau oli molemmat 11.2M 8-vuotisille.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
UFA-puolella sitten tulee hajontaa, tämä kesä kyllä osoittanut, että kaikki UFAt ovat joutuneet tinkimän pyynnöistään. Mieleen ei juolahda ketään kuka olisi saanut räikeästi yli arvion. Gubransonillakin oli 4.0M 5-vuotinen arvio. 4 vuotta vähän alle.

Chiarot varmaan sai ylihintaisen sopimuksen?
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Ollaan nähty helvetin outoja kauppoja joukkueiden välillä ja välillä on itsestänikin tuntunut, että mitä vittua? Vaan palkkakatto hallitsee ja joukkueet vikisee. Plus kun joidenkin pelaajien sopimukset loppuvat ensi vuonna. Itse ajattelin useammasta siirrosta, että mitä vittua joku joukkue oikein ajattelee, kun luopuu huippupelaajasta huonoilla ehdoilla. Mutta kun luin HF-boardsilla joidenkin osaavien tekstejä, sellaisten kirjottajien, jotka tietävät kaikki puolet siirroista ja selittävät syyt alusta loppuun, opin itse paljon. Esim. miksi jostakin huippupelaajasta saatiin vain huono palautus takaisin ja itse olin että mitä vittua? Ymmärsin asian, kun sain kaikki taustatiedot, kiitos osaaville.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tulipa käytyä nuo joukkueiden palkkakattotilanteet samalla läpi, kun kikkailli tuolla WAR roster builderilla.

Kauheasti siellä ei ole kellään hyvällä joukueella enää minkäänlaista tilaa, ilman isompia peliliikkeitä. On huhuttu Kadrista Islandersiin, mutta hänen tieltään joutuu kyllä ulostamaan sitten jonkun ison sopparin. Tämä tilanne on päällä käytännössä kaikissa contendereissa.

Eikä ihme, että John Klingberg joutui lopulta menemään "Taylor Hall -tietä", eli ottamaan 1-vuotisen lapun paskajoukkueeseen ja katsomaan, mihin sieltä etenee kaupalla tai ens kesän vapailla markkinoilla.

Sama kohtalo on tulossa Nazem Kadrille. Vain Detroitilla on +100 pisteen ennuste-jengeissä varaa maksaa Kadrille se vaatimansa palkka. Muuten tie on Buffalo, Anaheim, Arizona, Klingbergin tyyliin.

Jos Kadri ottaa jonkun 3 miltsiä, niin Coloradoon voi aina palata. Mutta markkinahinnan voi unohtaa.

RANKAtlanticWAR Estimate PtsCap Space
1.Tampa Bay116-0,320
2.Florida111-3,375
3.Boston1070
4.Detroit1038,500
5.Toronto102-2,500
6.Ottawa942,500
7.Buffalo8418,800
8.Montreal79-1,000
99,5
RANKMetropolitanWAR Estimate PtsCap Space
1.Washington1100
2.NY Rangers1070
3.NY Islanders1060,500
4.Carolina1050
5.Pittsburgh103-1,480
6.New Jersey971,500
7.Columbus830
8.Philadelphia770
98,5
RANKCentralWAR Estimate PtsCap Space
1.Colorado1073,000
2.Nashville1061,000
3.Minnesota1052,000
4.Winnipeg1014,000
5.Dallas950
6.St. Louis94-0,150
7.Chicago696,000
8.Arizona6717,500
93,0
RANKPacificWAR Estimate PtsCap Space
1.Calgary1062,800
2.Vegas1030
3.Vancouver1030
4.Edmonton101-2,000
5.Los Angeles990
6.Seattle982,000
7.San Jose880
8.Anaheim8318,000
 

Pedretti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars

Freewind

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Nyt saatiin kyllä Yamamoto halvalla. Olin varma että nousee yli neljään miljoonaan. Toisaalta saman kaltainen kausi alla kuin Puljulla, mutta toisin päin, eli loppua kohden kiihtyvä hiljaisen alun jälkeen. Näinköhän Holland saa pidettyä vielä molemmat laiturit joukkueessa ensi kaudella antamassa näyttöjä? Siellä on kuitenkin se yksi top-6 paikka jommalle kummalle tarjolla. Capissa on vielä muutama sata tuhatta tilaa, eikä sopimus puutu enää kuin McLeodilta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Nyt saatiin kyllä Yamamoto halvalla. Olin varma että nousee yli neljään miljoonaan. Toisaalta saman kaltainen kausi alla kuin Puljulla, mutta toisin päin, eli loppua kohden kiihtyvä hiljaisen alun jälkeen. Näinköhän Holland saa pidettyä vielä molemmat laiturit joukkueessa ensi kaudella antamassa näyttöjä? Siellä on kuitenkin se yksi top-6 paikka jommalle kummalle tarjolla. Capissa on vielä muutama sata tuhatta tilaa, eikä sopimus puutu enää kuin McLeodilta.
Uskon edelleen vahvasti siihen, että Puljun taival Oilersissa päättyy joko tulevan kauden aikana tai sen jälkeen. Epätasainen suorittaminen, jota hän on esittänyt tähän mennessä sekä ilmeisesti jonkinlaiset ongelmat joukkueen pelitavan omaksumisessa ovat niitä syitä, jotka tulevat painamaan vaakakupissa. Yamamoto on enemmän Oilersin tyyppinen pelaaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös