Kaupat, waiverit ja uudet sopimukset 2019–2020

  • 730 064
  • 2 100

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Jälleen yksi paikka Columbuksen rosterissa vapautui kun Zingel lähti vapaana agenttina Carolinaan. Jokohan pian Keklu vapautetaan tehtävistään kun ensi talven sinitakit muistuttaa lähinnä AHL-. tai ECHL-joukkuetta.

Anteeksi, mutta mitä tämä paska on? Kuka on Zingel? Ketkä Columbuksen pelaajat ovat ECHL-tasoa? Onko sinulla hajuakaan heidän pakistonsa tasosta? Entä prospecteista, osaisitko hieman kuvailla ensi kaudeksi rosteriin nousevia nuoria pelaajia?

Ja ennen kaikkea, mitä Keklun olisi mielestäsi pitänyt tehdä toisin?
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Hienoja kauppa/sopimusuutisia hessut.

Tämä ottaa myös itseäni päähän (vaikka olen siihen myös itse syyllistynyt), mutta ihan yhtä OT tää sun viestis on :D vai mihin kauppa- tai sopimusuutiseen tää liitty?

Itse aiheeseen sen verran, että todella hyvällä diilillä sai Canes Dzingelin hankittua. Taisi heikko loppukausi tiputtaa hintaa rajusti.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Et olekaan niin väittänyt missään vaiheessa, mutta nyt on vihdoin selvää, että olet samaa mieltä siitä, että noilla pelaajilla olisi irronnut kaksi 1. kierroksen vuoroa.

Vitaly Abramov
Jonathan Davidsson
2019 1st round pick (19. Lassi Thomson)
Anthony Duclair
2020 2nd round pick
2021 2nd round pick
2022 5th round pick
2019 4th round pick
2019 7th round pick

Tuohon päälle se kaksi 1. kierroksen vuoroa.

Alunperin väitin, että Keklu maksoi uhkapelistään kovan hinnan, mutta jos olet edelleen eri mieltä, niin perustele ihmeessä.

Olet kyllä ihme vänkääjä. En ole samaa mieltä siitä, että Keklu välttämättä maksoi kovan hinnan, ja perustelin jo miksi, mutta jos et sitä suostu ymmärtämään, niin mikäs minä sille voin. Mieti hieman tuota mahtavaa lottokuponkiesimerkkiäsi ja siihen antamaani vastausta, niin ehkä lopulta ymmärrät, miksi olen sitä mieltä mitä olen, eli eri mieltä kuin sinä.
 
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Niin kovasti jo "ennustit" että CBJ:n playoff ralli jäi tähän yhteen all in rykäisyyn ja toi Tampa liittyi tämän kevään peleihin niin joko nyt ymmärsit mitä tarkoitin?
Ja tuosta treidataanko vai ei niin melko turhaa syytellä nyt pelkästään Keklua,nimittäin siellä on myöskin seuran omistajillakin se viimeinen sana sanottavana. Keklun osakkeet on ollu nousussa jo pari kautta ,eikä taantumaa ole näkyvissä.

Ennustin mitä? Totesin siis, että Columbus haki menestystä isolla riskillä ja maksoi siitä kovan hinnan. En missään vaiheessa väittänyt, että joukkueella olisi nyt sen seurauksena uudelleenrakennus edessä. Kyllähän se nyt hiukan vaikeuttaa tulevaisuuden playoff ralleja, kun joukkue menetti ilman mitään korvausta kaksi pelaajaa, jotka kuuluvat koko liigan parhaiden pelaajien joukkoon. Siihen vielä lisäksi kaikki ne menetetyt varausvuorot.

En kyllä ihan oikeasti vieläkään ymmärrä, että miten Tampa liittyy tuohon Columbuksen uhkapeliin.

En ole missään vaiheessa syyttänyt Keklua mistään. Kuten jo totesin, niin teki mielestäni oikean ratkaisun, vaikka se nyt ei sitten mennytkään ihan putkeen.
 
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Olet kyllä ihme vänkääjä. En ole samaa mieltä siitä, että Keklu välttämättä maksoi kovan hinnan, ja perustelin jo miksi, mutta jos et sitä suostu ymmärtämään, niin mikäs minä sille voin. Mieti hieman tuota mahtavaa lottokuponkiesimerkkiäsi ja siihen antamaani vastausta, niin ehkä lopulta ymmärrät, miksi olen sitä mieltä mitä olen, eli eri mieltä kuin sinä.

Olen ihme vänkääjä, koska olen asiasta eri mieltä kanssasi? En nyt kyllä huomannut missään niitä hyviä perusteluja, mutta hyvä kun tartuit sen sijaan tuohon esimerkkiin. Kun väitin, että Bobilla ja Panarinilla olisi irronnut ne pari 1. kierroksen vuoroa, niin et ainakaan tuntunut olevan silloin eri mieltä asiasta. Olet sitä mieltä, että Keklu ei maksanut kovaa hintaa ja itse taas olen siitä eri mieltä. Turha tässä on sitten sen enempää jauhaa.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mä sanoisin Keklun ja Columbuksen maksaneen sen kovan hinnan jo siinä vaiheessa, kun venäläisten kävely selvisi.

Tietynlaisen damage controlin nimissä olisi voinut yrittää saada jotain irtoamaan deadlinella, mutta ei sellaisessa pragmaattisuudessa ole minusta mitään hienoa. Uskottava playoff-taival pitäisi mielestäni nähdä arvokkaana sinänsä, vaikka cupia ei tulisikaan. Eli Kekäläinen ei tässä katsannossa epäonnistunut, eikä riski kostautunut.

Paitsi tietenkin jos asset management nähdään mustavalkoisesti pelkästään cupin tavoitteluna ja silloinkin tämän vuoden yritykselle voidaan laskea jonkinlainen onnistumismahdollisuus. Sen peilaaminen tuleviin vuosiin on miltei mahdotonta, kun pragmaattinen asset management -jengi ei yleensä edes halua määritellä aikaikkunaa, jolla nyt hukatuilla resursseilla se uskottavampi runi olisi ollut toteutettavissa.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuossa @astraljava siirsi omalta osaltaan jo keskustelut sinne minne kuuluukin eli Columbuksen ketjuun. Peukut sinne.

@pahakurki hessutteli ja koitti vähän vinkata samaa.

Reilu 3 sivua nyt kuitenkin painettu Keklusta. Jatketaanko sitten täällä kun Keklu painaa seuraavat kaupat?

Ja jottei ihan off topic mene niin ketäs vielä UFA-markkinoilla vähän kovempia nimiä on jäljellä? RFA-puolella kyllä kaivattaisiin sitä pelin aukaisevaa kauppaa. Offer Sheeteistäkin on huhuttu, mutta ehkei joukkueet vaan ole valmiita lyömään niin isoja summia pelaajiin kiinni + menettämään varausvuoroja. Aivan varmasti esim. Marnerin ja Laineen agenteille on tarjouksia heitelty. Ne vaan eivät ole kevanneet.

edit: taisi toki tulla toi loppuhöpinäkin väärään ketjuun, kun täällä on oma ketju myös spekuloinneille. Joten sori siitäkin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mua ei kyllä vituttaisi tienata enemmän kuin kollegaani, vaikka olisinkin paskempi ope.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Binningtonin seurakaveri Jake Allen tienaa käytännössä saman kuin hän. Se vasta merkillistä on.

Loogista, molemmat ovat Stanley Cup -voittajia.

En pitäisi maailman suurimpana ihmeenä, jos Binningtonin uran huippu (pelillisesti) olisi jo nähty. Jotenkin hänestä ei saa sellaista vakuuttavaa kuvaa kuin ns. todellisista huippumaalivahdeista. Yhden kauden ihmeitä on nähty aiemminkin.
 
En pitäisi maailman suurimpana ihmeenä, jos Binningtonin uran huippu (pelillisesti) olisi jo nähty. Jotenkin hänestä ei saa sellaista vakuuttavaa kuvaa kuin ns. todellisista huippumaalivahdeista. Yhden kauden ihmeitä on nähty aiemminkin.

Ihan samat ajatukset täälläkin. Siinä mielessä tuollainen lyhyt sopimus on ihan helposti hyväksyttävissä Bluesin puolesta.
 
En pitäisi maailman suurimpana ihmeenä, jos Binningtonin uran huippu (pelillisesti) olisi jo nähty. Jotenkin hänestä ei saa sellaista vakuuttavaa kuvaa kuin ns. todellisista huippumaalivahdeista.

Ihan mielenkiinnosta ja uteliaisuudesta kysyn, että pystytkö tarkemmin erittelemään, miten tämä vakuuttavuus siis eroaa todellisista huippumaalivahdeista mielestäsi? Minulle taas tullut Binningtonista sellaiset fiilikset, että pelaa jatkossakin hyvin aivan kuin tänä keväänä, mutta en osaa ihan tarkemmin eritellä syitä. Jokin hänen olemuksessaan ja rauhallisuudessaan viestii tätä. Voin tosin olla väärässäkin ja tulevat vuodet sen näyttävät, miten ura jatkuu tästä.

Ja solmittu sopimus on mielestäni niin pelaajan kuin seurankin puolesta hyvä tähän paikkaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ihan mielenkiinnosta ja uteliaisuudesta kysyn, että pystytkö tarkemmin erittelemään, miten tämä vakuuttavuus siis eroaa todellisista huippumaalivahdeista mielestäsi?
Nimi. Tuo Binnington ei ole mikään lätkäveskanimi, vaan sopii mieluummin jollekin kaakkois-englantilaiselle postinjakajalle tai halvaksi brändiksi brittioluelle. Aidoilla tähtiveskoilla ja legendoilla on särmikäs ja/tai ytimekäs nimi, kuten Hextall, Fuhr, Roy, Brodeur, Hasek, Kipper, Price, Rinne, Rask, Bobrovsky... Skotlantilaiselta yläkoulun opettajalta kuulostava McElhinney on ikuinen kakkosveska, Lehtonen ei lahjakkuudestaan huolimatta koskaan breikannut aivan tähdeksi ja vaikkapa tuo nuottien toinen veskari Allen on yhtälailla keskitasoa, kaikkien nimet tosiaan sellaisia kämmenenlämpöisiä ja samantien unohtuvia. Lindbergh ehkä oli nousemassa legendaksi, mutta hänkään ei kestänyt keskinkertaisen nimensä aiheuttamaa ristiriitaa, vaan ajoi Vezina-huuruissaan itsensä hengiltä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Ihan mielenkiinnosta ja uteliaisuudesta kysyn, että pystytkö tarkemmin erittelemään, miten tämä vakuuttavuus siis eroaa todellisista huippumaalivahdeista mielestäsi?

Ei siis mitään muuta kuin oma henkilökohtainen mututuntuma miehestä. Todennäköisesti, kun epäilen hänen olevan muutaman kauden päästä unohdettu suuruus, Binnington vetää kovalla tasolla vielä kymmenen vuoden päästäkin.

Ei mitään järjellistä syytä epäillä hänen kykyjään, vaan takaraivossa oleva tunne.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei voi kirjoittaa tällaista viestiä ja jättää mainitsematta Darren Puppaa, Arturs Irbeä ja Ron Tugnuttia.
Ai pirkale, Puppa on päässyt unohtumaan kokonaan. Toisaalta eipä hänkään kaksinen ollut ja nimikin menee enemmän huumoriosastolle. Tugnuttin taso samaa ja nimi kuuluisi jenkkirekan ratin taakse tai itärannikon satamatyöläiselle.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ihan hyvä diili sekä Binningtonille että Bluesille. Jos Binnington on yhden kauden hitti niin Blues pääsee äkkiä kaverista eroon. Jos taas Binnington pelaa viime kauden tasolla seuraavat kaksi kautta niin pääsee sitten rahastamaan ihan hyvän ikäisenä.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Itse taas näen Binningtonin juuri päinvastoin eli hänessä on jotain erilaista, mikä erottaa hänet muista tähdenlennoista.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ai pirkale, Puppa on päässyt unohtumaan kokonaan. Toisaalta eipä hänkään kaksinen ollut ja nimikin menee enemmän huumoriosastolle. Tugnuttin taso samaa ja nimi kuuluisi jenkkirekan ratin taakse tai itärannikon satamatyöläiselle.

Riittää, että vähintään toisessa nimessä esiintyy "R" kirjain. Todennäköisempää on tosin, että on huippuveskarin ainekset jos "R" esiintyy sukunimessä.

Tosissaan kun puhutaan, niin lyhyt soppari on mielestäni järkevä, näytöt on vakuuttavat, mutta todella lyhyeltä ajalta.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Riittää, että vähintään toisessa nimessä esiintyy "R" kirjain. Todennäköisempää on tosin, että on huippuveskarin ainekset jos "R" esiintyy sukunimessä.

Ben Bishop, Jonathan Quick, (Antti Niemi).

Tosiaan, on niin paljon nähty niitä yhden kauden/yhden kevään ihmeitä maalivahdeissa, että on ehdottomasti järkevää katsoa näyttöjä pitemmältä ajalta.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Riittää, että vähintään toisessa nimessä esiintyy "R" kirjain. Todennäköisempää on tosin, että on huippuveskarin ainekset jos "R" esiintyy sukunimessä.

Miten tähän yhtälöön soveltuu Andrè "Red Light" Racicot, jolla on ärrät sekä etu- että sukunimessä, mutta myös paljon tuntemattomallekin kertovassa lempinimessä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös