Itse en kyllä niele mitään sellaisia selityksiä, että kaulasuojaa ei pidetä sen tähden koska se olisi epämukava. Omasta urasta alkaa olla pian 10 vuotta aikaa, mutta jo silloin oli ne kaulasuojat olivat niin hyviä, ettei niitä ihan oikeasti huomannut. Oliko se sitten valkoinen Jofa taikka CCM mikä itselläni oli mutta ei sitä ikinä kyllä edes huomannut. Kuva (jonka tapainen oli) alla liitteenä.
Kuitenkin, olen itse sitä mieltä että jokainen pelaaja tehköön itse sen valinnan käyttääkö sitä kaulasuojaa vai ei. Jos on valmis ottamaan sen minimaalisen riskin, että käy niin traagisesti mitä nyt kävi, niin pelatkoon ilman kaulasuojaa. Sitten ei voi syyttää ketään muuta kuin itseään, jos pahin mahdollinen käy. Tämä lähinnä koskee niitä sarjoja, missä kaulasuoja ei ole pakollinen.
Lisättäköön vielä, että jos itse pitäisi lyödä hokkarit takaisin jalkaan ja lähteä vetämään divarikiekkoa, niin se olisi minulle 100% varmuudella no-brainer käyttää kaulasuojaa. Vaikka varmaan tuhannet kerrat olen hokkarit lyönyt jalkaan ja lähtenyt jäälle, enkä ole ikinä nähnyt kaukalossa mitään vastaavaa mitä viikonloppuna tapahtui, eikä ikinä ole ollut kaula minkäänlaisessa vaarassa, niin silti sitä käyttäisin.
Mutta valintojen maailma.