Kaukoviisastelua – piilosanoja ja sanapiiloja

  • 60 853
  • 2 011

Kuinka vaikeita/helppoja piilosanoja mieluiten ratkaiset asteikolla 1-9?

  • Erittäin helppo, helppo, käytetty itsestäänselvyyksiä (1-2).

    Ääniä: 0 0,0%
  • Helpohko, jossa jokin twisti, mutta käytetty itsestäänselvyyksiä (3-4).

    Ääniä: 1 12,5%
  • Helppoa vaikeampi, vaikeahko, joka sisältää ei niin itsestäänselviä vihjeitä (5-6).

    Ääniä: 6 75,0%
  • Vaikea, todella vaikea, ei ole käytetty suoraan vastaukseen johdattavia vihjeitä

    Ääniä: 0 0,0%
  • Ihan sama, ei kiinnosta

    Ääniä: 1 12,5%
  • Muu, mikä?

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä
    8
  • Poll closed .

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Taas poistan yhden valtiovaihtoehdon 2. kohdasta: Saint Lucia --> Ehkäisemätön Hanin tekemä on Ani (Anakinin lempinimi) ja St. Lucia joululaulu seuraa h-säveltä.

Ps. Tsempatkaas muutkin vähän tuota 2. kohtaa!
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Hyvä poisto, oikeata odotellessa.

Tulipa mieleen, että kun sitten joskus osuu, niin huomaanko sen vai meneekö rutiinilla roskiin?

Suattaapi mennä ja suattaapi olla menemättä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Taas poistan yhden valtiovaihtoehdon 2. kohdasta: Saint Lucia --> Ehkäisemätön Hanin tekemä on Ani (Anakinin lempinimi) ja St. Lucia joululaulu seuraa h-säveltä.

Ps. Tsempatkaas muutkin vähän tuota 2. kohtaa!
Mulla on jotenkin muistikuva että oisin tämän joku viikko sitten jo poistanut. Tai ehkä tullut vaan pohdittua kun jossain vaiheessa listaili useamman.

Mitähän sitä jaksaisi itse tähän pohtia tänään. On kyllä sen verran piipussa äskeisestä pipolätkäilystä ja aamupäivän ulkoilusessioista ettei oikein jaksa ajatus näihin kulkea.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Säveljutuissa on siellä loppupäässä ti. Argentina sisältää sen. Argen ja na sopivat jotenkin muuten siihen kakkosen vihjeeseen, joten vastaus on Argentina.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska olen kyselyiässä (taas ja aina uudelleen), tiedustelen ystävällisesti kiinnostusta ihan oikeaan piilosanavisaan.
Lyhykäisyydessään:
  • vastausaika yksi viikko, vastaukset yksityisviestillä
  • esim. perjaintaista perjantaihin
  • aihealue vaihtuu viikottain, esim
    • itsenäiset valtiot
    • itsenäisten valtioiden pääkaupungit
    • Suomen kunnat
    • suomalaiset näyttämöartistit
    • suomalaiset musiikkiartistit (henkilö, bändi)
    • suomalaiset kirjailijat eli kirjailija-artistit
    • suomalaiset urheilijat
    • suomalaiset poliitikot
    • joku muu, ehdota
  • oli aihe mikä tahansa, vastaus olisi sellainen, jonka kaikki tuntevat tai ainakin muutoin hyvin tunnettu
  • aihealueita ja samalla kisaviikkoja olisi viisi (5) eli kisan kesto olisi n. yhden kuukauden
  • kunakin viikkona vihjeistä muutama (2-3) olisi helppo, 6-7 olisi perusvihjeitä ja yksi (1) olisi hieman haastavampi. Vastaavasti pisteitä saisi 1+1 (oikea vastaus + selitys), 2+2 ja 3+3
Tällaista pohdiskellut, sikäli kun mielenkiintoa riittää.

Jos olet kiinnostunut, tykkää tästä viestistä ja vielä parempi jos esität kehitysehdotuksia. Kiitos!


@Patarouva @MacRef @Jeesus @Huono pakki @Hera80 @Sue @Uleåborgir @Unkka @Virveliä kainaloon @Tadu @heketsu88 @Ishmael @Wiljami @Jyväsjemmari @Iisoppi @Steril @CuJo#31 @Via Dolorosa @Poulu Jukki @redpecka

Oliko muita?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Säveljutuissa on siellä loppupäässä ti. Argentina sisältää sen. Argen ja na sopivat jotenkin muuten siihen kakkosen vihjeeseen, joten vastaus on Argentina.
Solmisaation seitsämäs on ti. En tiedä mitä tekemistä tällä on vihjeen tai vastauksen kanssa, mutta arvostan pohdintaasi, joka tällä kertaa johti väärään vastaukseen.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
8. Esiintyjä sekoittuu ioofiin

Kolumbia

Esiintyjä eli artisti Kana on lintu samoin moa ja se sekoittuu tuohon Odd Fellow kerhoon eli klubiin.

Ja voi tuohon moan tilalle vaihtaa myös Maon. Tietynlainen esiintyjä oli hänkin.
 
Viimeksi muokattu:

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vastaus kohtaan 2 onkin ilmiselvästi Kreikka. Seuraa H-säveltä -> Re, Ehkäisemätön Hanin tekemä -> Valavuoren verokikkailu -> kikka
Pätevän tuntuista selitystä, jos ymmärtäisi miten Valavuori tähän liittyy. Valavuori on muistaakseni ennenkin esiintynyt selityksissä liittyen haniin (?), voisiko joku selittää tämän maalaiselle (minulle)?

Kaikesta huolimatta, Kreikka on ilmiselvästi väärä vastaus.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Liittyy Teemu Selänteen tviittaamaan vajaan kuuden vuoden takaiseen Valavuoren puolustuspuheeseen.
Suuri kiitos tästä sivistämisestä. Olen ollut täysin tietämätön tällaisista viserryksistä - meidän varpuset sen kun vain sirkuttavat mitä milloinkin, välillä kovemmin välillä hiljempaa - Valavuoresta tai Selänteestä en ole niiden kuullut kertovan mitään.

Kuusi vuotta sitten ja se muistetaan vielä... onko tämä nyt sellainen meemi? Ihan oikeasti tämä hämmentää suuresti...

Hetken kun tuota miettii, niin onhan se hauska.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Suuri kiitos tästä sivistämisestä. Olen ollut täysin tietämätön tällaisista viserryksistä - meidän varpuset sen kun vain sirkuttavat mitä milloinkin, välillä kovemmin välillä hiljempaa - Valavuoresta tai Selänteestä en ole niiden kuullut kertovan mitään.

Kuusi vuotta sitten ja se muistetaan vielä... onko tämä nyt sellainen meemi? Ihan oikeasti tämä hämmentää suuresti...

Hetken kun tuota miettii, niin onhan se hauska.

Tämähän on suorastaan legendaarinen. Eli meemi jo itsessään.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Sitä vanhempana valtiomiehenä luulee tietävänsä kaiken - tai ainakin jotain - kaikesta, ja sitten paljastuu olevansa täysin tietämätön KUUSI vuotta vanhasta meemistä. Vetää nöyräksi... taidan vetäytyä pohdiskelemaan elämän tarkoitusta.

Se liittynee jotenkin Haniin?
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Mietin tässä, että voisiko 2. kohdan vihje "Ehkäisemätön Hanin tekemä" liittyä jotenkin siihen, kun hän ampuu Star Wars - Uudessa Toivossa Greedon?
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tästä en tiedä mitään - yleensäkään Han Solosta, paitsi on kovin suosittu hahmo. Eli saattaa liittyäkin, mutta todennäköisesti ei.

Toisaalta voihan tuo Han viitata myöskin Han-dynastiaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Koska olen kyselyiässä (taas ja aina uudelleen), tiedustelen ystävällisesti kiinnostusta ihan oikeaan piilosanavisaan.
Minun aivotoimintani (jos sitä nyt on) on niin suoraviivaista ja vajavaista ettei nämä sinun piilosanat aukea helposti ja "vaikeasti" en jaksa keskittyä pohtimaan joten hyvin vähäiseksi varmaan jäisi minun vastaukset...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös