Tyrni! Ja minä kun etsin todella pitkää ratkaisua. Kiitos kaasun torjuttu = Tattis-pierun-laukaus oli sanayhdistelmä jolla yritin ratkaista piilosanaa. Jostain syystä ei onnistunut.Tyrni?
Kiitos=ty, kaasu Radon rn, torjuttu ignore i
Vastausta en tiedä, mutta koska Patarouva (ja minäkin) on kiinnostunut eri ihmisten ajatusten juoksusta niin kerrottakoon omia ajatuskulkuja.Laitan vielä uuden piilosanan.
Tämän eläimen löytää Suomestakin.
Kahdestoista kerää ilman kuudetta eli yhtä kuin yhdeksäs.
Oikea vastaus tosiaan on mufloni. Alunkin voit vielä selittää.Vastausta en tiedä, mutta koska Patarouva (ja minäkin) on kiinnostunut eri ihmisten ajatusten juoksusta niin kerrottakoon omia ajatuskulkuja.
Kerää ilman kuudetta - olen melko varma, että kyseessä on haa(vi).
eli yhtä kuin yhdeksäs - olen melko varma, että kyseessä on l on i
Toisaalta olen melko varma, että mikään eläin ei lopu -haaloni.
Tällaista pohdiskelua tällä erää.
Vastaan mufloni. Lisää tästä elikosta, jota esiintyy Suomessa, tämän linkin kautta
Voisin selittää jos osaisin.Alunkin voit vielä selittää.
M on ämmä mikä viittaa korttipakan kuningattareen. Keräävä on UFF, josta pudotetaan kuudes eli f pois. Sinänsä vähän kömpelö kun toinen f jää, mutta mitään Samuelssonia tai muutakaan Ulfia en viitsinyt alkaa vihjeeksi vääntämään.Voisin selittää jos osaisin.
"kahdestoista kerää ilman kuudetta" = muf? olettaen, että "eli yhtä kuin yhdeksäs" = loni.
Jään pohtimnaan.
Kiitos tästä. Olin jossain välissä niin varma tuosta haa(vi)sta, mutta eipä ollut lähelläkään.M on ämmä mikä viittaa korttipakan kuningattareen. Keräävä on UFF, josta pudotetaan kuudes eli f pois. Sinänsä vähän kömpelö kun toinen f jää, mutta mitään Samuelssonia tai muutakaan Ulfia en viitsinyt alkaa vihjeeksi vääntämään.
Kevään viimeinen piilosanavisa alkakoon, teemana POTKUPALLOKUKKA
Ennen vanhaan koululaiset keräsivät kasveja. Niitä pantiin painumaan painojen alle ja liimattiin A4-arkeille ja latinankieliset nimet viereen. Minun kouluaikana 70-luvulla ei enää kerätty.
Minä olen ottanut tämän täysin "yleissivistyksen" kannalta - niin piilosanojen laatijana kuin ratkojana: minua ainakin pitää jollain tavalla motivoida tekemään jotain "hyödyllistä". En esimerkiksi osaa lähteä kävelemään/juoksemaan pelkästään kävelemisen/juoksemisen ilosta vaan täytyy olla jokin päämäärä.yleissivistyksenkin kannalta. Aika paljon suomalaisia on pelannut ulkomailla, ja kasvien listaa tuli plarattua.
Ennen vanhaan koululaiset keräsivät kasveja.
Vanhemmat sisarukset keräsivät, mutta jostain syystä minä en tuota kokenut (väliinputoaja) ja olen ihmetellytkin, että miksi se päättyi jossain välissä ja myöhemmin jatkui.Tämä tapa tuli takaisin ainakin meille 90-luvulla yläastetta käyneille
Stressaamatonta kesää kaikille - heitelkää piilosanoja tai muita "yleissivistäviä" juttuja kehiin.
Muusikko Forssasta tai kenties taidemaalari Saksasta
Mali.
Forssasta ovat Mika ja Turkka Mali ja Saksassa oli Christian Mali.
Ei välttämättä liian hankala, mutta minä ainakin olisin paljon joutunut kahlaamaan kasveja läpi. Koiruohon olen kuullut, mutta mali ei olisi soittanut kelloja.Oikeinhan se meni. Arvelinkin, että tämä oli helpoin. Mietin, olisiko "muusikko Suomesta" ollut liian hankala?
Asuntolamme edeltäjä on jodi
Isolumme.
Solumme on asuntolamme ja sitä edeltää I eli jodi.
Harvinainen maametalli yhdistyy karvoitukseen
Lutukka.
Lutetium on Lu ja se yhdistyy tukkaan.
Maine jumalattaressa.
Oikea vastaus oikein perusteluin.Kameli
Kali on hindulaisten jumalatar, osavaltio Mainen lyhenne on Me. Kali syö Me:n sisäänsä.
Tähän tuli heti mieleen napakettu, eli naali. Toinen napaketun sanoista, eli napa, löytyy akustakin. Ei kovin vakuuttavalta luettuna vaikuta, mutta menköön nyt kun viestin jo kirjoitin....
Toinen akussakin.
...