Kauko Viisas
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP
Eipä ollut - mutta olisi voinut olla. Täysin unohtanut tämän veikeän kalalajin :DSuomessakin tavattu suklaamonni?
Eipä ollut - mutta olisi voinut olla. Täysin unohtanut tämän veikeän kalalajin :DSuomessakin tavattu suklaamonni?
Suklaamonni: Seitsemäs luokka, ensimmäisen vuoden ranskalainen metalliniEipä ollut - mutta olisi voinut olla. Täysin unohtanut tämän veikeän kalalajin :D
Tuo lainattu jäi mietityttämään. On kompa, muttei kuitenkaan? Mitähän jäynää visailuisäntä on meille tällä kertaa keksinyt...Eläimiin sisältyy kompa(?)
Minulla yksi KHL-ukko puuttuu. Mutta juuri äsken, kuin salaman iskemänä oivalsin kalan nro 10. Mikä valaistuksen kokemus!KHL-ukot selätetty, seuraavaksi on aika sekaantua eläimiin.
Tuo lainattu jäi mietityttämään. On kompa, muttei kuitenkaan? Mitähän jäynää visailuisäntä on meille tällä kertaa keksinyt...
Tilli. Kojakissa näytteli pääosassa eli ”piikissä” Telly Salavas Telly -) e on viides kirjain se muuttuu i:ksi, viides kirjain sanassa on y ja sekin muuttuu i:ksiEnpä päästä tätä vielä ainakaan kuolemaan eli seuraava vihje liittyy kasveihin:
Kojakissa ampiaisen viides onkin I
Viikon jatkoa!
Eipä ollut hakemani ja piti oikein miettiä ajatuskulkuasi ja perustelujasi miksi ei sovi, koska oli erinomainen yritys.Tilli. Kojakissa näytteli Telly Salavas Telly -) e on viides kirjain se muuttuu i:ksi, viides kirjain sanassa on y ja sekin muuttuu i:ksi
Enpä päästä tätä vielä ainakaan kuolemaan eli seuraava vihje liittyy kasveihin:
Kojakissa ampiaisen viides onkin I
Viikon jatkoa!
Kukapa muukaan kuin @Patarouva tämänkin selvitti. Onpa taas laji, josta en kuunaan ole kuullutkaan.Kalvaspaju
Kodakin esittäjä oli kalju. Kaljun sisällä ampiainen, joka on vespa ja vespan viides eli e onkin 1. eli a
En minäkään, mutta tässä ratkomisessa oppii aina uutta.Kukapa muukaan kuin @Patarouva tämänkin selvitti. Onpa taas laji, josta en kuunaan ole kuullutkaan.
Omien laskujen mukaan pääsin 8 pisteeseen. Einari Keski-Pörhölää lainatakseni, "en minä valita, mutta kyrsiihän se".
Olet aivan oikeassa - ihmettelinkin kuinka noin vähän, mutta en havainnut kiireessä omaa mokaani. Pahoittelen.Omien laskujen mukaan pääsin 8 pisteeseen. Einari Keski-Pörhölää lainatakseni, "en minä valita, mutta kyrsiihän se".
@E minua informoi, ettei rohmutokkoa toistaiseksi ole tavattu Suomessa - paino sanalla toistaiseksi.Jäi tuo rohmutokko löytymättä kokonaan. @Kauko Viisas tosiaan kertoikin, ettei ole Suomessa elävä kalalaji. Wikipedian "kaikkien maailman kalalajien" listaus ei moista edes tuntenut. Mistä ihmeestä porukka on tämän löytänyt?
@E minua informoi, ettei rohmutokkoa toistaiseksi ole tavattu Suomessa - paino sanalla toistaiseksi.
Rohmutokko kuten muitakin kaloja löytyy linkatulta sivulta eli Kalat - LuontoPortti
Suosittelen sivustoa, jos olet kiinnostunut luonnosta ja siellä elävistä kasveista, eläimistä, sienistä, kaloista tai muista luonnon ihmeistä.
Tämä oli se minun mokani, jonka @E korjasi. Minäkin kuvittelin, että kaikki sivustolla mainitut ötökät sun muut ovat Suomessa esiintyviä, mutta olinpa taas väärässä.Jotenkin ajattelin päässäni ettei vastaus löytyisi tuolta linkkaamaltasi sivustolta, jossa siis piti olla Suomessa tavattuja eläimiä.
Olisi näköjään pitänyt.