Minua hieman ihmetyttää tämä Pohlin jatkuva kehuminen ja peliajan vaatiminen täällä. Jos hän on niin hyvä niin kyllä sitä pienelläkin peliajalla pitäisi saada enemmän aikaan kuin muutama läpiajo ja jäähy vastustajalle. Jos verrataan tehoja muihin pienemmän peliajan miehiin niin Nöyränen on tehnyt tuplasti pisteitä pienemmällä peliajalla, Jasko kolme kertaa enemmän pisteitä hieman suuremmalla peliajalla (ylivoima-aikaa tosin varmasti reilusti Pohlia enemmän), Löfman tuplasti pisteitä ja minuutti peliaikaa enemmän, J.Koskiranta 3,5*pisteitä 1,5min peliaikaa enemmän ja Koskinen 2,5*pisteitä 2,5min peliaikaa enemmän. Minun silmiin Pohl ei ole tällä kaudella esittänyt mitään sellaista mikä oikeuttaisi isoon peliaikaa Tällä hetkellä tosin on sellainen tilanne että kaikkea uutta kokeiltava joten en pistäisi pahakseni vaikka Pohl pari peliä kokeeksi isolla vastuulla vetäisikin.
Sometimes it takes something to get the puck rolling. Vai miten se meni? Tyypillisesti kun pelaaja onnistuu/tekee huomattavan paljon pinnoja kaudella, alkaa media kysellä mitä taustatekijöitä onnistumiselle on. Perinteisesti kuulee seuraavaa:
Vastuun kautta sain onnistumisia ja pikkuhiljaa itseluottamuskin kasvoi.
Siis tämähän on juuri se kaava, jota SaiPa toteuttaa. Mutta Pohlin tilanne on toinen. Joku voi sanoa, että äijälle on annettu näytönpaikkoja jo ihan tarpeeksi. OK, pitää paikkansa, mutta yhdenkään ottelun ajan paikka ei ole pysynyt samana. (Turun ottelusta en kyllä tiedä, koska jääaika on noin hälyttävän!!! suuri.)
Kuitenkin lähes poikkeuksetta Pohlin paikka on vaihdettu alempaan ketjuun kesken ottelun ja jääaika on supistunut. Jos se, ettei saa "mitään" aikaan, on syy pudottaa miestä kokoonpanossa ottelun aikana, olisi SaiPassa varmaan varteenotettavimpiakin ehdokkaita kyseiseen rooliin.
Mielestäni Pohl kuuluu tuohon jengiin ja omalla liikkeellään hän saa todella usein hämminkiä vastustajan päätyyn, varsinkin kiekollisena. Se ei tarkoita sitä, että Petrin pitäisi itse pystyä ratkomaan, mutta kaikista niistä terävistä, siis todella terävistä laukauksista tulee väistämättä paluukiekkoja, jos joku iskisi ne vielä maaliin.
Toinen juttu kokonaan olisi rohkeasti kokeilla Pohlia ylivoimassa vetäjän paikalla - laukaus hyvä kun on. Tyyliin Banhamin aikoina. Ei siinä mitään voi menettää - paskaa tuo ylivoima on ollut muutenkin.