No heitetäänpä taas vaihteeksi omaa paskanjauhantaa tälle palstalle. Kuten joku aikasemmin täällä kysyi olisiko joku uskonut 8 ottelun tappioputken jälkeen tällaiseen nousuun, niin täytyy myöntää etten olisi itsekään. Noh huomioita tähän kovaan vireeseen on varmasti monia, mutta yksi selkeä on loukkaantumisten vähyys. Eli jotain on opittu edellisistä kausista ja harjoittelua on selvästi muuteltu. Toki nämä loukkaantumisherkät pelaajat kiertelevät vielä sairastuvan kautta, mutta hyvä asia on ettei niitä näytä joukkueessa enää kovin paljoa olevan. Toki menestys tuo itsevarmuutta ja sellaista rentoutta sen verran, että voitetaan vaikeastakin paikasta (kuten eilen) joukkueita, jotka mielestäni ovat heikoimpia tällä hetkellä kuntopuntariin katsomatta. Olin itse asiassa varma, että viimeiseen erään lähdettäessä SaiPa voittaa tuon pelin.
Noh joku syytti taannoin minua takinkääntäjäksi ja huonoksi faniksi, mutta en ole silti kääntänyt takkia enkä elättele mitään playoffs unelmaa tässä vaiheessa. Sen sijaan, että SaiPa olisi edelliskausien tapaan tippunut vähitellen sinne jumbosijalle, on se noussut tasaisesti ylöspäin. Sarja on niin tasainen, että saa nähdä mihin asti rahkeet riittää. Se, että johtoporras on tehnyt jatkosopimuksia sellaisten pelaajien kanssa, jotka saattaisivat kelvata myös muualle on hyvä asia, että jatkuvuutta tulee, jolloin joukkueesen ei tarvitse ensi kaudeksi haalia 'liian' monta uutta pelaajaa. Scott Barney alkaa nousta vähitellen yhdeksi suosikkipelaajakseni. Hän on sellainen hiljainen duunari, joka varmasti pelaa selvästi paremman kauden ensi vuonna jos ja kun sopimuksen saa. Tuollaista röyhkeää maalille nousijaa joukkue on kaivannut ja kaipaa lisää. Toki puolustajaa kaivataan. Paikkaajat (Nyrhinen, Lippojoki) tälle tämän hetken kuusikolle ovat menneen talven lumia.
Koska peli alkaa kulkea tällasellakin porukalla sitä voi seurata ilman sen kummemmin soraääniä, vaikka parannettavaa löytyy aina. Niin ja Topon surffailusta sen verran, että onhan tuo jääaika herralla tippunut useammassa pelissä jo reilusti alle 20 minuutin. Vielä kun valmennus uskaltaisi penkittää herraa jossakin pelissä vähän pitempään.