Kauden eteneminen

  • 274 057
  • 1 046

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SaiPa on seura joka varmasti saa sympatiat monelta muiden seurojen kannattajilta. Harvalla varmasti olisi jotain sitä vastaa, että SaiPa menestyisi.
Minun silmiini taas on usein näyttänyt, että monelle SaiPa on mitä hmv:in joukkue ja osa passittaisi heti ekana Mestikseen tai ties minne pois, vaikka samantien. Ottelut missä SaiPa on vastassa ei sytytä ja SaiPa on aina tylsä vastustaja.

Ei toki kaikki niin ajattele, kuten on mukava huomata, mutta ehkä juuri tästä piskuisuudesta ja menestyksen vähäisyydestä johtuen monelle täysin yhdentekevä joukkue jostain Ryssälandian rajalta.

No, mikäs siinä, jokaisellahan saa olla omat mielipiteensä ja on oikeus niihin.

Omaan kannattamiseen se ei vaikuta millään lailla, ehkä jopa voimistaa sitä ja myös nautintoa, kun selätetään joku hieno, iso ja perinteinen seura, joita tuntuu olevan vähän joka joukkue kotoisessa liigassa milloin milläkin perusteilla.
 
Viimeksi muokattu:

Playman

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa (sympatiat myös Kalpalle,JyPille,Lukolle)
No??? Missä ne Selinin "potkijat" nyt on???
Minua on jo kauan ärsyttänyt suomalaisten kiekkofanien "kansanhuvi", kuka saa huudettua eniten ns. oman joukkueen valmentajan, GM:n tai vaikka Zambonin kuljettajan eroa!
No odotellaan jos SaiPa häviää pari seuraavaa matsia.... Kukaanhan ei tiedä joukkueesta ja valmentamisesta vähemmän kuin valmentaja.
SaiPan tapauksessa Selin, Santanen ja Myllys. PEUKUT sinne ;D
 

Aatu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kisakenttä Oy
No??? Missä ne Selinin "potkijat" nyt on???
Minua on jo kauan ärsyttänyt suomalaisten kiekkofanien "kansanhuvi", kuka saa huudettua eniten ns. oman joukkueen valmentajan, GM:n tai vaikka Zambonin kuljettajan eroa!

Oli oikein pakko ottaa screenshotti tuosta nimimerkki Salt:n kirjoituksesta. Taitaa olla ensimmäinen kirjoitus koko hänen jatkoaikahistoriansa aikana missä oli edes jotain positiivista SaiPasta. Noh, pessimistihän ei tunnetusti pety ja kivga vaan, jos nyt ollaan kaivettu kaapista SaiPaverkkarit ylle ja fanilippu liehuu kotipihan lipputangossa. Kaikkien kannatusta tarvitaan, jos mielitään tällä kaudella menestyä.

Mutta joo, kyllähän tässä nyt melkoisessa hurmoksessa joukkue liitää ja mikäs siinä, tuskimpa ketään haittaa. Ja mikä sen mukavampaa, että ihmiset ovat taas löytäneet tiensä Kisapuiston lehtereille. Tekee hyvää taloudelle ja ilmeisesti eilen oli jo kolmannessa erässä tunnelmaakin pirtissä. Ensi viikolla saattaa hyvinkin molemmissa kotimatseissa olla yli 4000 katsojaa.

Tuossa silmäilin tuota ensi viikon ohjelmaa ja aika perkeleen kova viikko on tiedossa. Kerholla peli ailahdellut, mutta kotonaan esim. kaatoi tällä viikolla KalPan suvereenisti, lähtökohtaisesti viikon helpoin matsi. Sitten kotona olisi torstaina vastassa aina vaikea Kärpät. Ihan kaadettavissa oleva sakki, mutta silti pientä pelkoa on, kun kuitenkaan meidän peli-ilme ei ole ollut aivan parasta kahteen viime peliin. Launantaina kuitenkin SaiPan kunto punnitaan viimiestään todenteolla, kun Kivesrinnat Mansesta saapuu kylään. Kovassa vireessä on myös porkkanapöksyt olleet ja viimeeksi saatiin oikein isän kädestä Hakametsässä. Revanssin paikka!

Saas nähdä miten käy, 5-7 pongoa olisi hyvinkin realistinen tavoite, joskaan en pane pahakseni vaikka täyttä pistepottia.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen reippaat pojat
No??? Missä ne Selinin "potkijat" nyt on???

_o/ Täällä yksi.

Olin sitä mieltä, että 8 peräkkäisen tappion jälkeen SaiPan peli oli niin lukossa ja tavoitteet näyttivät karkaavan horisointtiin, että mielestäni ainut oikea ratkaisu olisi ollut vastuuvalmentajan vaihtaminen. Selin päävalmentajana kantaa vastuun joukkueen menestymisestä ja syksyn pimeinä aikoina sitä ei tullut.

Olin väärässä ja myönnän sen. Onneksi päättävät tahot olivat tilanteesta paremmin selvillä kun ~10 peliä kaudessa näkevä ja 300km päässä Kisapuistosta asustava etäkannattaja.
 

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarı ve siyah, HIFK, Ketterä
Tuossa silmäilin tuota ensi viikon ohjelmaa ja aika perkeleen kova viikko on tiedossa. Kerholla peli ailahdellut, mutta kotonaan esim. kaatoi tällä viikolla KalPan suvereenisti, lähtökohtaisesti viikon helpoin matsi. Sitten kotona olisi torstaina vastassa aina vaikea Kärpät. Ihan kaadettavissa oleva sakki, mutta silti pientä pelkoa on, kun kuitenkaan meidän peli-ilme ei ole ollut aivan parasta kahteen viime peliin. Launantaina kuitenkin SaiPan kunto punnitaan viimiestään todenteolla, kun Kivesrinnat Mansesta saapuu kylään. Kovassa vireessä on myös porkkanapöksyt olleet ja viimeeksi saatiin oikein isän kädestä Hakametsässä. Revanssin paikka!

Saas nähdä miten käy, 5-7 pongoa olisi hyvinkin realistinen tavoite, joskaan en pane pahakseni vaikka täyttä pistepottia.
Aatu tiivistikin tulevan viikon ohjelman ja tavoitteet varsin kivasti tuohon. On kyllä jälleen eritärkeä viikko tulossa (mikä viikko tai mikä peli ei ole enää tärkeä??). HPK:n ailahtelevaisuus pitäisi käyttää hyväksi välittömästi. HPK on kuitenkin ollut kotonaan todella vahva, joten pientä ihmettä kaivattaisiin mikäli piste/-itä sieltä saataisiin kotiin.

Kotonaan SaiPa pystyy haastamaan kenet tahansa. Liigan toiseksi kovin vierasjoukkue Kärpät voi hyvin tulla kaatamaan SaiPan aivan mennen tullen, mutta mielessä on isännilläkin varmasti kauden avaus. Paljon on matkaa takana sen 4-0-koitoksen jälkeen, mutta mitäpä jos Kisapuisto ei vain kertakaikkiaan sovi oululaisille tänä vuonna? Silti esim. Jushkevitsh ja Kaspar ovat olleet todellisia unelmahankintoja alkusyksystä ailahdeelle ryhmälle. Kova matsi siitä tulee - se on selvä.

Tappara sitten lauantaina kotona. Erittäin voitettavissa, jos oma peli on kunnossa ja viikon aikaiset ottelut eivät paina jaloissa. Saas nähdä kui äijien käy. Männäviikolla alustamani kuusi pistettä kävi kuin kävikin toteen, vaikkei se helppoa ollutkaan. Jos se 5-7 pinnaa tulisi ensi viikolta, niin olisin tyyt.
 

vallu#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No??? Missä ne Selinin "potkijat" nyt on???
Täällä on yksi. Ja myönnän että olin väärässä, kun nyt katsoo viimeisen 15 pelin tilastoa. Silloin 8 pelin tappioputkessa tilanne oli kuitenkin hieman erilainen kuin nyt. Ja itselläni oli tuskastunut olo siitä, että tappioita tuli jatkuvasti ja mieleen tuli se ajatus, että jotain olisi tehtävä ja kun koko joukkuetta ei voi vaihtaa niin valmentajan vaihdon kannalla olin silloin. Näin ei kuitenkaan tehty ja nyt jälkikäteen voi sanoa, että seurajohto toimi oikein.

Kuitenkin faneillakin on oikeus vaatia seuralta toimia, jos joukkueelta ei tulosta tule. Seura toimi luottamalla vastuuvalmentajaan ja tässä tapauksessa se näyttää olleen oikea ratkaisu. Itsellä oli pientä epäluottamusta Selinin valmentajantaitoja kohtaan, mutta kieltämättä viime aikoina tulleet pelaajien kommentit kertovat omaa kieltää pelaajien suhtautumisesta Seliniin. Ilmeisesti herra nauttii arvostusta pelaajien keskuudessa ja se on pirun hyvä asia. Onneksi ei itse tarvitse olla päättämässä asioista seuran johtoportaassa vaan saa fanina keskittyä vaikkapa spekulointiin...:)
 

ahal

Jäsen
Ja itselläni oli tuskastunut olo siitä, että tappioita tuli jatkuvasti ja mieleen tuli se ajatus, että jotain olisi tehtävä ja kun koko joukkuetta ei voi vaihtaa niin valmentajan vaihdon kannalla olin silloin. Näin ei kuitenkaan tehty ja nyt jälkikäteen voi sanoa, että seurajohto toimi oikein.

Kuitenkin faneillakin on oikeus vaatia seuralta toimia, jos joukkueelta ei tulosta tule. Seura toimi luottamalla vastuuvalmentajaan ja tässä tapauksessa se näyttää olleen oikea ratkaisu. Itsellä oli pientä epäluottamusta Selinin valmentajantaitoja kohtaan, mutta kieltämättä viime aikoina tulleet pelaajien kommentit kertovat omaa kieltää pelaajien suhtautumisesta Seliniin.
Kyllä tässä minäkin voin tunnustaa kärsimättömyyteni Seliniin. Mutta se kumpusi havainnosta, että joukkueen ollessa ihan pohjalla myös Atu näytti useaankin otteeseen kuin maansa myyneeltä. Huokaili ja tuskaili. Ihan kuin eväät olisi syöty. En tiedä mistä kaivoi lääkkeet nousuun, mutta hyvin ovat purreet.

Minun mielestäni lätkäjoukkueen päävalmentaja on kuin laivan kipparin roolissa: uppoaa viimeisenä paatin mukana. Ja uskoo purteensa/joukkueeseensa viimeiseen asti. Jos itse pelaisin joukkueessa, jonka valmentajasta ennen peliä aistii, että "jätkät, me on hävitty tää matsi..." niin eihän siitä mitään tulisi. Se mitä vaikeilla hetkillä jäin Atulta kaipaamaan, on tsemppi ja luottamus: hei, me tullaan vielä ja näytetään! Koska niin on tehty aiemminkin, miksei se voisi onnistua uudelleen. Voi olla kiinni nyansseista ja mennä saivartelun puolelle, mutta hyvä että taas opittiin jotain uutta. Ehkä.

Tärkeintä on kuitenkin, että kopissa ja kentällä homma toimii ja äijät pelaavat sen minkä osaavat. Enempää ei voi vaatia, kun useimmat haluavat vielä kehittyäkin.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Oli oikein pakko ottaa screenshotti tuosta nimimerkki Salt:n kirjoituksesta. Taitaa olla ensimmäinen kirjoitus koko hänen jatkoaikahistoriansa aikana missä oli edes jotain positiivista SaiPasta. Noh, pessimistihän ei tunnetusti pety ja kivga vaan, jos nyt ollaan kaivettu kaapista SaiPaverkkarit ylle ja fanilippu liehuu kotipihan lipputangossa. Kaikkien kannatusta tarvitaan, jos mielitään tällä kaudella menestyä.

Noh ehkä se johtuu siitä, että ensimmäistä kertaa 3 vuoteen tapahtuu jotain positiivista SaiPankin kohdalla. Toisekseen en omista mitään rekvisiittaa SaiPa-tuotteesta sekä en pidä itseäni pessimistinä sen enempää kuin optimistinakaan.

Mitä "Aatuun" tulee, olisin myös potkinu hänet ulos samantien tappioputkessa tai alentanu 2-valmentajaksi. Itse pidän tämän hetkistä tilannetta Aatun aikaan saannoksena sen verran, että itsepäinen oman pelitavan säilyttäminen altavastaajanakin (vieraissa että kotona) ilman puolustustaktiikoita. Kun loukkaantumisia ei tule ja pelaajat sisäistävät tämän niin tulosta syntyy. Loppuhan on pelaajista kiinni. Tuskin Selinistä auktoriteetiksi edelleenkään on vaikka eilen 'keltaisia mönkijöitä' olikin kentällä 1. erässä hänen mukaansa.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olin sitä mieltä, että 8 peräkkäisen tappion jälkeen SaiPan peli oli niin lukossa ja tavoitteet näyttivät karkaavan horisointtiin, että mielestäni ainut oikea ratkaisu olisi ollut vastuuvalmentajan vaihtaminen. Selin päävalmentajana kantaa vastuun joukkueen menestymisestä ja syksyn pimeinä aikoina sitä ei tullut.

Noista kahdeksasta ottelusta SaiPa hävisi maalilla kuusi, joten mitään romahdusta ei joukkueen työmoraalissa päässyt tapahtumaan. Paremmalla maalivahtipelillä noistakin otteluista olisi otettu pisteitä. Näyttäisi siltä että Höstin ura SaiPassa alkaa olla ohi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No??? Missä ne Selinin "potkijat" nyt on???
Minut kai voisi lukea niihin "potkijoihin", jos nyt pakko vähän tässä puolustella, niin en ollut sitä mieltä ehdottomasti, mutta pidin asiaa harkitsemisen arvoisena jos asiat ei paranisi. No, asiat parani sittemmin. Tällä hetkellä näyttää varsin hyvältä. Sitä en osaa sanoa, kenen tai minkä ansiota se kokonaiskuvassa on. Kenties valmentajiston? Tai joukkue pelaa sillä potentiaalilla, joka alunperin piti olla olemassa ja johon uskoin? Näiltä osin kai voitaisiin todeta, että tuli hätiköityä vaatimuksissa.

No, aika näyttää. Jos ei nyt aivan tässä täyttä romahdusta tule ja SaiPa pysyy viimeisillä kierroksilla täysillä mukana pudotuspeleihin pääsyssä, niin kai kautta voisi jotenkin onnistuneena pitää silloin. Siis vaikka jäisikin rannalle jatkopeleistä. Jos taas viimeinen paikka on totuus jälleen kerran, niin hyvin ei mene ja kausi on ilman muuta pettymys ja varsinkin siinä valossa, että tässä on pelattu todella tuloksellista vaihetta ja noustu tosissaan mukaan pudotuspelipaikoista kisaamiseen.

Ja joka tapauksessa Selinillä on sopimus pariksi tulevaksi kaudeksikin, joten näillä mennään. Sikäli kai turha on nyt spekuloida valmentajakysymyksillä, koska selkeästi johtokunnassa luottamusta on. Sitä pitää myös olla kannattajillakin näin ollen.
 

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
No??? Missä ne Selinin "potkijat" nyt on???
Missä oli vastaavasti Playman silloin, kun olisi voinut olla täällä puolustamassa Selinin kunniaa ja osaamista? Vai kävikö nyt mahdollisesti niin, että oli kiva tulla jälkiviisaana tänne huutelemaan, kun ei ole asiaan ottanut kantaa ollenkaan?
 

atsku

Jäsen
No??? Missä ne Selinin "potkijat" nyt on???
Minua on jo kauan ärsyttänyt suomalaisten kiekkofanien "kansanhuvi", kuka saa huudettua eniten ns. oman joukkueen valmentajan, GM:n tai vaikka Zambonin kuljettajan eroa!
Minä olen vieläkin sitä mieltä, ettei Selin ole oikea valmentaja SaiPaan. Taitavaa kiekkoa miehellä on ajatuksena pelata, muttei tuolla porukalla yksinkertaisesti riitä taitotaso sellaiseen. Lisäksi Selinillä ei ole tarvittavaa egoa johtaa lätkäporukkaa. Pelihän ei vieläkään ole kovin kummoista ollut, vaikka voittoja onkin tullut. Viisikkopeli on välillä luokatonta (Lauantai-pelin ekan erän kammottavat unohdukset puolustuspäässä, jossa tepsiläinen oli 4-5 kertaa yksin molaria vastaan yhdellä kiekon poikittaissyötöllä.) Kentän tasapainoituksessa on kauheita ongelmia. Läpiajoja tulee ihan helvetisti vastustajalle alimpien pakkien harhasyötöistä. Lähinnä lauantainkin voitto oli TPS:n perjantai-illan pelin ansiota. TPS pelasi turussa 18.30-> ja sieltä lauantaiksi tänne. Selkeästi näkyi ekan erän jälkeen se peli mustavalkoisten jaloissa ja päässä.

Valmennuksellisesti en kehu vieläkään SaiPaa. Minusta nämä voitot ovat tulleet muiden joukkueiden asennevammasta SaiPaan kohtaan. SaiPan kokonaispeli ei kovin hyvää ole. Toki olen tyytyväinen että nyt on voitettu joitakin pelejä kovin keskinkertaisilla suorituksilla, mikä on voittavan joukkueen merkki.
 

stuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues
Minä olen vieläkin sitä mieltä, ettei Selin ole oikea valmentaja SaiPaan. Taitavaa kiekkoa miehellä on ajatuksena pelata, muttei tuolla porukalla yksinkertaisesti riitä taitotaso sellaiseen. Lisäksi Selinillä ei ole tarvittavaa egoa johtaa lätkäporukkaa. Pelihän ei vieläkään ole kovin kummoista ollut, vaikka voittoja onkin tullut. Viisikkopeli on välillä luokatonta (Lauantai-pelin ekan erän kammottavat unohdukset puolustuspäässä, jossa tepsiläinen oli 4-5 kertaa yksin molaria vastaan yhdellä kiekon poikittaissyötöllä.) Kentän tasapainoituksessa on kauheita ongelmia. Läpiajoja tulee ihan helvetisti vastustajalle alimpien pakkien harhasyötöistä. Lähinnä lauantainkin voitto oli TPS:n perjantai-illan pelin ansiota. TPS pelasi turussa 18.30-> ja sieltä lauantaiksi tänne. Selkeästi näkyi ekan erän jälkeen se peli mustavalkoisten jaloissa ja päässä.

Valmennuksellisesti en kehu vieläkään SaiPaa. Minusta nämä voitot ovat tulleet muiden joukkueiden asennevammasta SaiPaan kohtaan. SaiPan kokonaispeli ei kovin hyvää ole. Toki olen tyytyväinen että nyt on voitettu joitakin pelejä kovin keskinkertaisilla suorituksilla, mikä on voittavan joukkueen merkki.

Luin viestisi ja olen kyllä ihmeissäni. Näet siis, että SaiPan valmennus ei ole onnistunut ja se seikka, että SaiPa on viimeisen viidentoista pelin kuntopuntairn kärjessä on puhtaasti muiden joukkueiden aliarvioinnin syytä?

Aikamoista sontaa sanon minä. Jonkun verran pitää olla tyhmiä muiden joukkueiden, jos illasta toiseen pelejä voittavaa joukkuetta aliarvioidaan. Noin pitkällä ajanjaksolla on täytynyt jotain tehdä oikein SaiPassakin, ei tuolla paria kuukautta kerätä pisteitä pelkästään sillä, että aina vastustaja pelaa huonosti.

Olet oikeassa siinä, että SaiPan peli ei aina ole kovin kummoista ollut. Mutta vain välillä ja mukaan mahtuu todellisia huippupelejäkin, kuten esimerkiksi Lukkoa vastaan, silloin vain tökki viimeistely. Ja hyvät joukkueethan tunnetaan yleensä siitä, että pelejä voitetaan huononakin päivänä.

Ilmeisesti tiedät myös SaiPan pukukopin sisäiset tapahtumat hyvin, koska pystyt sanomaan että Atulla ei ole tarvittavaa egoa? Eiköhän sen pelaajien kunnioituksen ja arvostuksen voi saavuttaa muutenkin, kuin Jortsumaisella äijäilyllä.

Viestistäsi jäi sellainen kuva, että Atun kanssa voitot ovat tulleet vahingossa, mutta joku toinen olisi saanut SaiPan pelaamaan vieläkin paremmin? No kiva homma, silloinhan sitä taidettaisiin ollakin tuolla Lukon kintereillä ja millä pelaajamateriaalilla. Huh huh, ihan puistattaa...
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen reippaat pojat
Noista kahdeksasta ottelusta SaiPa hävisi maalilla kuusi, joten mitään romahdusta ei joukkueen työmoraalissa päässyt tapahtumaan. Paremmalla maalivahtipelillä noistakin otteluista olisi otettu pisteitä. Näyttäisi siltä että Höstin ura SaiPassa alkaa olla ohi.

Totta, mutta jääkiekko on tulosurheilua, jossa ei jaeta tyylipisteitä työmoraalista tai hyvästä yrityksestä. Vain pisteet ratkaisevat. Minä katselen mielummin heikkotasoisen SaiPan esityksen, josta tulee voitto, kuin hyvällä työmoraalilla maalin verran turpaanottamista. Vastuuvalmentaja kantaa vastuun siitä, että pisteitä tulee.
Hostikasta samaa mieltä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Minä olen vieläkin sitä mieltä, ettei Selin ole oikea valmentaja SaiPaan. Taitavaa kiekkoa miehellä on ajatuksena pelata, muttei tuolla porukalla yksinkertaisesti riitä taitotaso sellaiseen. Lisäksi Selinillä ei ole tarvittavaa egoa johtaa lätkäporukkaa. Pelihän ei vieläkään ole kovin kummoista ollut, vaikka voittoja onkin tullut. Viisikkopeli on välillä luokatonta (Lauantai-pelin ekan erän kammottavat unohdukset puolustuspäässä, jossa tepsiläinen oli 4-5 kertaa yksin molaria vastaan yhdellä kiekon poikittaissyötöllä.) Kentän tasapainoituksessa on kauheita ongelmia. Läpiajoja tulee ihan helvetisti vastustajalle alimpien pakkien harhasyötöistä. Lähinnä lauantainkin voitto oli TPS:n perjantai-illan pelin ansiota. TPS pelasi turussa 18.30-> ja sieltä lauantaiksi tänne. Selkeästi näkyi ekan erän jälkeen se peli mustavalkoisten jaloissa ja päässä.

Valmennuksellisesti en kehu vieläkään SaiPaa. Minusta nämä voitot ovat tulleet muiden joukkueiden asennevammasta SaiPaan kohtaan. SaiPan kokonaispeli ei kovin hyvää ole. Toki olen tyytyväinen että nyt on voitettu joitakin pelejä kovin keskinkertaisilla suorituksilla, mikä on voittavan joukkueen merkki.
Mun on ihan pakko ottaa tää viesti talteen.

Väität siis, että SaiPa on viidestä toista viimeisestä ottelusta voittanut yksitoista siksi, että vastustajat pelaa löysästi SaiPaa vastaan?

Nyt pitää valitettavasti kysyä tämä perinteinen: Kuinka monta ottelua olet tällä kaudella SaiPalta nähnyt? Mikäli olet nähnyt useamman kuin 15 tai edes 10, kyseenalaistan vahvasti kykysi analysoida jääkiekkoa pelinä.

SaiPan peli oli tuon surullisenkuuluisan kahdeksan ottelun tappioputken aikana kaikkea muuta kuin paskaa. Noista otteluista olisi paremmalla tuurilla / itseluottamuksella / henkilökohtaisella taidolla voitettu 2-4, jolloin sarjatilanne olisi koko ajan näyttänyt aivan erilaiselta.

SaiPa tekee edelleen kentällä virheitä, joka johtuu varmasti osittain Selinin ajamasta rohkeammasta kiekollisesta pelitavasta. Haukut tämän pelitavan peluuttamisen vedoten SaiPan materiaaliin mutta unohdat, että juuri tämä pelitapa on osoittanut toimivan tuloksellisestikin hyvin yli neljänneksen kaudesta kestävän ajan.

Kyseenalaistat Selinin "egon" (mitä ikinä sillä tarkoitatkaan) ja moni muukin täällä epäilee Selinin auktoriteettia. Ilmeisesti sinulla ja muilla on sisäpiirin tietoa tai olet ehkä itse todistanut joukkueen keskinäisiä keskusteluja, koska minä en ainakaan pysty sanomaan, kuinka Selin joukkuetta käsittelee median ja yleisön katseilta piilossa.

SaiPa on viime aikoina julkaissut usean runkopelaajan pitkän jatkosopimuksen. Moni on sanonut yhdeksi jatkamisen syyksi Selin jatkamisen päävalmentajana. Onko meillä kaiken lisäksi helvetin tyhmiä pelaajia, kun paskan valmentajan valmennuksessa haluavat jatkaa seuraavat pari kautta?
 

atsku

Jäsen
Mun on ihan pakko ottaa tää viesti talteen.

Väität siis, että SaiPa on viidestä toista viimeisestä ottelusta voittanut yksitoista siksi, että vastustajat pelaa löysästi SaiPaa vastaan?

Nyt pitää valitettavasti kysyä tämä perinteinen: Kuinka monta ottelua olet tällä kaudella SaiPalta nähnyt? Mikäli olet nähnyt useamman kuin 15 tai edes 10, kyseenalaistan vahvasti kykysi analysoida jääkiekkoa pelinä.

SaiPan peli oli tuon surullisenkuuluisan kahdeksan ottelun tappioputken aikana kaikkea muuta kuin paskaa. Noista otteluista olisi paremmalla tuurilla / itseluottamuksella / henkilökohtaisella taidolla voitettu 2-4, jolloin sarjatilanne olisi koko ajan näyttänyt aivan erilaiselta.

SaiPa tekee edelleen kentällä virheitä, joka johtuu varmasti osittain Selinin ajamasta rohkeammasta kiekollisesta pelitavasta. Haukut tämän pelitavan peluuttamisen vedoten SaiPan materiaaliin mutta unohdat, että juuri tämä pelitapa on osoittanut toimivan tuloksellisestikin hyvin yli neljänneksen kaudesta kestävän ajan.

Kyseenalaistat Selinin "egon" (mitä ikinä sillä tarkoitatkaan) ja moni muukin täällä epäilee Selinin auktoriteettia. Ilmeisesti sinulla ja muilla on sisäpiirin tietoa tai olet ehkä itse todistanut joukkueen keskinäisiä keskusteluja, koska minä en ainakaan pysty sanomaan, kuinka Selin joukkuetta käsittelee median ja yleisön katseilta piilossa.

SaiPa on viime aikoina julkaissut usean runkopelaajan pitkän jatkosopimuksen. Moni on sanonut yhdeksi jatkamisen syyksi Selin jatkamisen päävalmentajana. Onko meillä kaiken lisäksi helvetin tyhmiä pelaajia, kun paskan valmentajan valmennuksessa haluavat jatkaa seuraavat pari kautta?

Aika hyvin, sain Murmelin provosoitumaan. Olen ylpeä itsestäni.
Ja Murrrrrrmeli, kyllä, käyn katsomassa pelit paikan päällä, älä kanna siitä huolta. En viitsisi näistä kirjoittaa vailla silmin todettua omaa näkemystäni. Ja niin, käsittääkseni toisella meistä on joukkuepelillistä taustaa takana, toisella ei. Uskon ymmärtäväni auttavasti peliä nimeltä jääkiekko.

Asiaan..
Tilastot sanovat mitä sanovat, kuntopuntarit pomppi ja paukkuu, mutta kentällä peli ei kulje niikuin sen pitäisi, syyn kantaa päävalmentaja. Jos SaiPan peli on liigan huipputasoa vastaavaa, liiga on vajonnut syvälle. Lukkomatsissa peli oli lähinnä lukon huonoutta ja saamattomuutta. Tosiasia nyt vain on niin, että SaiPalla on liian vähän taitoa pelata taitokiekkoa. Yritystä on kuitenkin, se on hyvä juttu se. Peli ei kuitenkaan ole kovin kummoista. Ja se että pelureista moni on tehnyt jatkopahvin Atun takia... kuinka moneen muuhun liigajoukkueeseen Backman, Yli-Torkko, Koskinen tai J.Jokila mahtuisi? Kaikki kunnia pelimiehille, mutta tod. näk. tämä paikka on ainoa mahdollisuus heille pelata liigaa. T. Koskirannan kommentille laitan arvoa, ihmettelyjen kera.
Pitää kuitenkin muistaa, että SaiPan on liigassa pleijariviivan alapuolella, kun otetaan koko kausi huomioon, minusta se ei ole loistavaa. Oli tappio ja voittoputkia, kokonaisuus on tärkein. Sen voi katsoa sarjataulukosta. Sitten kun SaiPa on pysyvästi pleijariviivan yläpuolella, harkitsen sanojani uudestaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja se että pelureista moni on tehnyt jatkopahvin Atun takia... kuinka moneen muuhun liigajoukkueeseen Backman, Yli-Torkko, Koskinen tai J.Jokila mahtuisi? Kaikki kunnia pelimiehille, mutta tod. näk. tämä paikka on ainoa mahdollisuus heille pelata liigaa.
Ei ehkä mahtuisi, mutta duunareitakin tarvitaan, ei koko joukkue, ainakaan SaiPan mittakaavassa voi olla täynnä toinen toistaan parempia taitokiekkoilijoita. Silkka totuus ja noista listaamistasi miehistä suurin osa, ellei kaikki tuntuu tekevän työnsä hyvin ja pisteitäkin syntyy aika ajoin. Mm. Koskinen on käsittääkseni ratkaissut pelejä. Ei iske usein, mutta silloin kun iskee, niin iskee hyvään paikkaan. Ovela pelaaja ja diggaan ihan hitosti, sen verran mitä olen nähnyt pelaavan.

Backmanilla, jota kai pidettiin täytenä lapasena liigaan on kuitenkin tällä kaudella 11 tehopistettä liigassa (joista viisi on maaleja), joka on ennakkoon täysin onnettomaksi luokitellulta puolustajalta ihan hyvä saldo. Toki ne on taas vaan pisteitä, eikä kerro kaikkea. Plusminus saldo on kyllä minuksen puolella, mutta niin se on puolella joukkueesta. Omissa ei saisi soida ihan niin paljoa mitä nyt tekee. Onneksi ollaan pystytty voittamaan sen maalin erolla pelejä, voitot ne kuitenkin on ne mitkä viimekädessä (yllättäen!) ratkaisee.
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Aivan naurettava väite atskulta, että SaiPa olisi tällä hetkellä jossain pelillisessä kriisissä. Tai että SaiPan hyvä pistetahti viimeisen parin kuukauden aikana johtuisi siitä, että vastustajat aliarvioivat keltamustia. Totuus kun sattuu olemaan, että peli kulkee käytettävänä olevaan materiaaliin nähden todella hyvin ja kaiken lisäksi voittojen napsiminen on ollut ihan joukkueen omaa ansiota. Ei se aina ole kaunista katseltavaa ja välillä tulee myös heikompia hetkiä, mutta ainakaan itse en näe, että pelaamisessa olisi tällä hetkellä mitään suuria puutteita. No, ehkä maalinteko saattaa vähän tökkiä...
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
kentällä peli ei kulje niikuin sen pitäisi, syyn kantaa päävalmentaja.

Mutta kun peli kulkee ja on kulkenut syksystä asti. Tappioputken aikanakin peli näytti hyvältä. Pelaajat ovat vahvistaneet, että henki säilyi joukkueessa hyvänä - tuo lienee osittain valmentajan ansiota. Myös seurajohto näki, että tappioputkesta huolimatta Selin teki hyvää työtä ja palkitsi kaverin jatkosopparilla.

Tosiasia nyt vain on niin, että SaiPalla on liian vähän taitoa pelata taitokiekkoa. Yritystä on kuitenkin, se on hyvä juttu se. Peli ei kuitenkaan ole kovin kummoista.

Taidon puute lienee pikkuseuroille ikuinen ongelma. Parhaat taitopelaajat kun ovat juuri niitä kalleimpia, joihin pikkubudjetilla ei ole varaa. Se, että SaiPalla on taitopelaajia vähemmän kuin vaikka Kärpillä, ei varmaankaan ole Selinin vika? Se, että vähemmällä taidolla on saavutettu parempia tuloksia kuin Ilveksen, Pelicansin ja Bluesin rostereilla lienee taas paljolti Selinin ansiota.

kuinka moneen muuhun liigajoukkueeseen Backman, Yli-Torkko, Koskinen tai J.Jokila mahtuisi? Kaikki kunnia pelimiehille, mutta tod. näk. tämä paikka on ainoa mahdollisuus heille pelata liigaa.

Nykyisillä näytöillään Backman, Koskinen ja J.Jokila löytäisivät pelipaikan liigasta, jos SaiPa ei olisi heille antanut jatkoa. Yli-Torkon kohdalla voisi olla vaikeampaa, koska harva jengi ottaisi tuon ikäistä pelaajaa rymistelemään nelosketjuihin vaan antaa sen paikan mielummin jollekin junnulle, joka voi kehittyä siellä paremmaksi. SaiPalle Yli-Torkon signaamista puoltaa se, että kaveri on oma kasvatti ja kotiyleisön suosikkipelaajia. Vastaavan kaltaisia pelaajia löytyy liigasta muualtakin. Ässien Forsbacka voisi olla vastaava esimerkki, jonka voisi olla vaikea saada liigasopparia muualta kuin Porista.

Tuo luettelemasi nelikko on ollut parempi kuin Pyymäki viime kaudella, mutta siltikin Pyymäki sai sopimuksen Tapparaan täksi kaudeksi. Hyvin nuo SaiPan ylijäämät ovat kelvanneet muulloinkin. SaiPasta pihalle pantu Mikko Hakkarainen päätyi JYPiin, Mikko Palomäki meni HPK:n kautta Ässiin, ym.

Pitää kuitenkin muistaa, että SaiPan on liigassa pleijariviivan alapuolella, kun otetaan koko kausi huomioon, minusta se ei ole loistavaa.

Ja kuitenkin jo nykyinen 11:s sija on budjettiin ja asiantuntijoiden ennakkokaavailuihin nähden selvästi yläkanttiin. En tiedä seuraatko jalkapalloa, mutta jos seuraat, olet varmaan niitä faneja, joka Suomen MM-lopputurnaukseen selviytyessä ja siellä alkulohkon kolmanneksi maalierolla jäädessä vaadit valmennukselle potkuja? Itse pitäisin jo tuota upeana suorituksena Suomen resursseihin ja materiaaliin nähden ja ehdottaisin jo Haloselle, että kutsuu joukkueen Linnan juhliin.

Aiemmin haukuit myös Seliniä egon puutteesta. Eivät kaikki valmentajat ole Jortikan tai Summasen kaltaisia temperamenttisia ja pelottavia auktoriteetteja. Ei jollain Erkka Westerlundillakaan ole isoa jyrisevää egoa, mutta onhan hänkin saanut valmentajana jotain aikaan. Ja onhan Selinilläkin apunaan Santanen ja Myllys - voihan se olla, että ellei Selin itse ole suljettujen ovien takana temperamenttinen, niin niitä desibelejä lähtee tarvittaessa apuvalmentajista. Näistä asioista on paha sanoa faktaa, kun sinä tai minä emme kuulu SaiPan pelaajalistaan ja ole todistamassa valmennuksen työskentelyä kulissien takana. Siksi parhaiten asiasta kertoo juuri tuo T. Koskirannan kommentti, jonka mukaan Selinin jatko vahvisti hänenkin jatkohalujaan.

Apuvalmentajia lisäksi Selin on halunnut myös joukkueeseen runsaasti johtajuutta, että pelaajiston sisältäkin tulee aktiivisesti aina vaan parempaan suoritukseen kannustavaa auktoriteettia. Toporowski oli aikaisemmin tuo henkinen johtaja, joka piiskasi muita parempiin suorituksiin. Joukkueeseen sisään päästyään Barney on ottanut tuon roolin Topoakin näkyvämmin. Siksi uskonkin Barneyn jatkoon, koska hän on maaliensa lisäksi todella arvokas pukukopissa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viime kaudella luultavasti mikään muu joukkue kuin SaiPa ei olisi antanut Backmanille pelipaikkaa liigassa. En tiedä kuka on Backmanin agentti, mutta siinä kohdassa SaiPa taisi tehdä agentille ja Backmanille palveluksen vähän hyvää hyvyyttäänkin antamalla kaverille tryoutin. SaiPan oli helppo tehdä tuo palvelus, koska Simon tiedettiin hyväksi tyypiksi ja sopeutuu pukukoppiin. Simon kuitenkin yllätti sopimalla kopin lisäksi myös kaukaloon. Itse olin odottanut, että tryoutia käytetään siihen, että kaverille saadaan sen verran näyttöjä, että hänet saadaan kaupattua johonkin Keski-Euroopan sarjaan. Kiva olla väärässä. Nyt tilanne on kehittynyt niin, että uutinen Backmanin jatkosopparista on iloinen asia.

SaiPan rakennustouhu näyttää erinomaiselta myös siksi, että joukkueeseen on saatu ja myös ensi kaudelle kiinnitetty pelaajia, jotka ovat tärkeitä palasia myös hyvän joukkuehengen kannalta. Nyt on fiilis, että nykyjoukkueen pelaajat todella viihtyvät yhdessä. Tuo lienee fiksun pelaajapolitiikan ansiota.

Viime kesänäkin joukkueeseen olisi ollut tarjolla jotain Radek Dudaa, joka kyllä on urallaan osoittanut pystyvänsä koviin tehoihin, mutta toisaalta kaverilla on oikuttelijan maine. 1-2 tuollaista tyyppiä pukuhuoneessa voi vaikuttaa rajusti joukkueen ilmapiiriin.
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Uskoisin (ilman mitään faktaa), että Selinin anti joukkueen hengelle on, että on saanut pelaajille sen "tekemisen hengen" päälle joka sitten pelaajien sisältä tultua ruokkii koko joukkuetta. Siinäkin mielessä nuo "pukukoppipelaajat" ovat arvossa arvaamattomassa varsinkin silloin kun tuloksellisesti ei mene niin hyvin. Jos ajattelet itseäsi duunariksi, kummalla syntyy parempaa tulosta...sillä porukan hengellä vai, että pomo kuuppa punaisena karjuu selän takana jatkuvasti. Joillekkin se sopii, mutta näemmä nykyjoukkueelle ensimmäinen on parempi vaihtoehto. Sekavasti kirjoitettu, mutta toivottavasti idea tuli esille.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Paremmalla maalivahtipelillä noistakin otteluista olisi otettu pisteitä. Näyttäisi siltä että Höstin ura SaiPassa alkaa olla ohi.
Aika raakaa pistää maalivahtipelin piikkiin tuo tappioputki, Hostikka on poiminut kuitenkin kiekkoja selvästi paremmalla prosentilla kuin Myllyniemi. Jeren aikana kurssi kääntyi ja koska tappiopelejä ei juurikaan ole tullut, ei Hostikkaa tietenkään maalille ole vaihdettu. Pelkästään maalivahtipelistä tuo kurssin kääntyminen ei minusta kuitenkaan johtunut. Minusta SaiPalla on kaksi pätevää maalivahtia ja en vielä kävisi Hostikan SaiPa uraa hautaamaan.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Aika raakaa pistää maalivahtipelin piikkiin tuo tappioputki, Hostikka on poiminut kuitenkin kiekkoja selvästi paremmalla prosentilla kuin Myllyniemi. Jeren aikana kurssi kääntyi ja koska tappiopelejä ei juurikaan ole tullut, ei Hostikkaa tietenkään maalille ole vaihdettu. Pelkästään maalivahtipelistä tuo kurssin kääntyminen ei minusta kuitenkaan johtunut. Minusta SaiPalla on kaksi pätevää maalivahtia ja en vielä kävisi Hostikan SaiPa uraa hautaamaan.

Eihän siinä laitettukaan. Todettiin vain, että muutama voitto olisi irronnut paremmalla maalivahtipelillä, mikä on myös totta. Hostikka menetti paikkansa ihan omaa huonouttaan ja Myllyniemi on ollut se kuuluisa voittava maalivahti. Ja vaikka Myllyniemen jatkuva peluuttaminen olisikin osittain sitä perinteistä "voittavaa maalivahtia ei vaihdeta", niin luulenpa Hostikan junan menneen jo. Tämä oli kuitenkin se kausi, kun hänelle pedattiin sitä ykkösveskarin paikkaa, mutta hyvän alun jälkeen peli mureni suhteellisen nopeasti.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Atskulle pitää kyllä nostaa hattua tästä ajankohdan valinnasta.

En muista koska SaiPa olisi viimeksi vetänyt tällaista 15 pelin putkea, kahteen kuukauteen kaksi tappiota varsinaisella peliajalla... Pisteiden valossa liigan tehokkain joukkue tuolla ajanjaksolla ja nousu selvältä jumbosijalta pudotuspeliviivan tuntumaan.

Joukkue pystyy luomaan huonompanakin päivänä hurjan määrän maalipaikkoja.

Ja tämä on se hetki jolloin atsku kyykyttää Seliniä. Se on tinkimättömyyttä se.

Itse suoritin tuuliviirimäisen käännöksen Selinin suhteen. Olin sitä mieltä, että Selin on nähty sen kahdeksan ottelun tappioputken kohdalla. Nyt olen sitä mieltä, että olen aina tiennyt Selinin olevan loistava valmentaja... Tämä ei tietty ole mitään uutta, tiesinhän aikanaan myös Levokarin hyödyttömäksi roiskijaksi. Nyt tiedän, että Pauke on puolustuksen isäntä, liideripakki, prongeri.

Yleisesti ottaen minusta homma menee niin, että olet niin hyvä kuin viimeisimmät pelisi. Se, mitä tapahtui marraskuussa tuntuu kyllä sarjataulukossa, mutta tämä ei ole ollut vähään aikaan enää sama joukkue. Silloin tappiolle joutuminen tuntui ylitsepääsemättömältä esteeltä, nyt SaiPa taistelee ja pystyy voittamaankin, vaikka vastustaja saisikin maaleja eteen. Tässä on nyt loppukautta ajatellen kaikki ovet avoinna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös