Ja täällä vaan jauhetaan jostakin Pekurisen jonninjoutavasta kuulutuksesta, eläkkeelle vaan Pekurinen kaikkine tekohilpeyksineen!
Sitä vaan, että yllättävän varauksettomasti porukka on ottanut eilisen Ässät pelin, vaikka koko korttitalo oli kaatua ja kauden pohjakosketus oli aivan varttia vaille. Lähes koko joukkue puristi mailaa nuppi punaisena koko ensimmäisen erän, vasta se Jaskon ensimmäinen maali vapautti hiukan äijien pelaamista. Lisäksi joitakin pelaajia kehutaan aivan kritiikittömästi, esimerkiksi Backman saanut Jatkoajan toimittajalta kaksi tähteä, kysympä vaan millä putkilla noin, poikahan suorastaan lahjoitti kiekon vastustajalle Ässien ensimmäisessä maalissa. Jos ei jatkossa kiekkovarmuus miehellä parane, niin kauden jälkeen taipaleelle vaan.
Redenbach tänne tullessaan oli jo alunalkaen mielestäni pehmo ja eilinen oli todellinen pohjanoteeraus, kyllä perkele seuraavankin kauden kattava sopimus edellyttää minun mielestäni kunnon yritystä myös sopimuksen teon jälkeen. Tuo alkukauden tehoilu ei mielestäni anna millääntavalla oikeutta tuollaiseen löysäilyyn niinkuin oli eilinen peli Redenbachin osalta, vain se, että äijä harjoittelisi todella kovaa jatkoa ajatellen voisi selittää eilisen kaltaiset otteet, muuten on kyseenalaistettava tuo jatkosopimus.
Barney on sitten oma lukunsa, jos ei ketjukavereilta saa apuja, on turha odotella enemmälti maaleja, tai syöttöjä häneltäkään, eilinen peli hyvänä esimerkkinä, kun kaverit oli pelin ulkopuolella, niin sinne hävisi myös tämä mies. Eilen Barneyn luistelu oli erityisen jäykkää ja hidasta, siksi minä hiukan jäin epäilemään, että olisikohan hänellä sekä Redenbachilla sittenkin kunnon kuntokuuri menossa, tässä ennen joulua se olisi kuitenkin mahdollista, tappioidenkin uhalla, kuitenkin kovaa harjoitusta näin tulisi lähes kolme viikkoa, toivotaan, että näin on ja joulun jälkeen näemme todellisessa iskussa olevan parivaljakon.
Toporowski sitten: Yritystä on, onko sitten näennäistä vai todellista, mutta nyt viimeisissä peleissä hirvittävä määrä hutikuteja maalipaikoissa, ei näin, osumatarkkuus on saatava kohdalleen, tai sitten myyntiin jo kesken kauden ja uusi mies tilalle.
Saapa nähdä minkälaiset pakkiparit Tappara-ja Pelicanspeleihin kasaan saadaan? Pahimmassa tapauksessa joudutaan Lippojoki vetämään Jukureista niihin kahteen peliin, jos ei esimerkiksi Levokarin selkä parane, nimittäin itse ns. noidannuolen ja selkäkrampin kokeneena voin sanoa, että erittäin epävarmaa on Paulin toipuminen ainakin huomiseen Tapparaa vastaan käytävään peliin.
Eiliseen peliin verrattuna kuitenkin koko joukkueen pelin on huomenna parannuttava reilusti, jos pisteitä kotiintuomisiksi halutaan.
Kriittisyyttä pojat kehiin ja tuodaan se myös esiin, sanokoot myötälijät mitä tahansa.
Minä olen vuodesta 1963 katsellut näitä pelejä ja mitä ilmeisimmin usein myös eri asioita kuin muut, mutta minä näen myös virheitä joita pyrin tuomaan esiin, jospa se Koikkalainen ja nyttemmin myös Tersa näkisivät asioita uudella tavalla ja joskus se "päivä paistaisi" myös SaiPan kannattajille, sitä ei nimittäin minun aikanani ole tapahtunut kovinkaan tiuhaan tahtiin.
PERKELE!!