Kauden eteneminen

• 275 700
  • 1 046

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Paljon parjaamani Tero Koskirannan veli on osoittautumassa hyväksi hankinnaksi. Kanukit toimii hyvin, ja divari-jyrät Jasko ja Jokila ovat viime peleissä olleet hyviä. Helvetti sentään, SaiPalla on hyviä hyökkääjiä melkein kolmeen ketjuun kun vielä Koskiranta brothersin lukee tuohon mukaan. Mitä tää nyt on?
Kun toimivia ketjuja ovat jo kanadalaisketju, Mestis-ketju ja duunariketju ja yhteen ketjuun jää YT, Löfman sekä vanhempi Koskiranta, niin sanoisin, että meillä on hyviä hyökkääjiä kaikkiin neljään ketjuun. Parin pitkän poissaolon myötä, ehkä yhden hyökkääjän pestaaminen ei olisi liioittelua, etteivät reservit olisi pelkästään Kaksosen ja Mankisen varassa. Ilman lisäloukkaantumisia hyökkäyspään tilanne on kyllä SaiPaksi loistava. Tasapainoinen kokonaisuus, emmekä lepää pelkästään kanukkiketjun varassa.

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Voisiko tosiaan olla mahdollista että SaiPa tänä vuonna nähtäisiin pleijareissa? Jos näin pääsisi käymään niin saisivat vaihteeksi asiantuntijat ja pessimisti-fanit - minä mukaanlukien - kunnolla turpaansa.
Jos pelaamisen taso säilyy vastaavalla tasolla kuin nyt, niin aivan varmasti nähdään. Alkukauteen verrattuna yksittäisten pelaajien virheet (mukaan lukien maalivahtien hörpyt) ovat vähentyneet merkittävästi. Sitä en tiedä mistä tämä johtuu, ehkä jätkien lisääntyneellä itseluottamuksella on tekemistä asian kanssa, ehkä ei. Joukkueen yleisilmeessä ei kuitenkaan ole kauden aikana mitään radikaalia muutosta, jonka peruja viime aikainen hyvä vire olisi. Tämä jos mikä lupaa hyvää loppukautta ajatellen.

Kunhan vanhempi Koskiranta saa pelituntumaa alle ja alkaa löytämään viime kauden tasoaan, niin SaiPan paletti rupeaa näyttämään todella hyvältä (kop, kop, kop).

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Vaikka nimimerkki Salt yrittää selittää, että SaiPalla on juuri nyt menossa "paska aika", on SM-liigan kuntopuntari toista mieltä. Tuoreimpaan puntariin voi tutustua alla olevan linkin takaa:
http://img692.imageshack.us/img692/6348/kunto.jpg

Niin no tuosta voi nyt olla montaa mieltä. Sarjasijoitus toiseksi viimeinen ei nyt voi minkään seuran kohdalla merkitä 'hyvin' mennyttä kautta. Toki harvinainen 6 ottelun pisteputki SaiPalla on menossa en kiellä sitä ja nousu on ylöspäin. Mutta miten pitkään se kestää ja montako tappiota tule taas sen jälkeen on toinen juttu. Joulutauolle mennessä nähdään miten kovassa kunnossa SaiPa todellisuudessa on. Toki mahdolliset loukkaantumiset sotkevat aivan varmasti SaiPan pelin vielä jos niitä tulee.

Kuten taisin mainita aikasemmin, SaiPan ollessa 7 ottelun tappioputkessa, että urputtakaa takaisin sitten kun ollaan 7 ottelun voittoputkessa. Toki ollaan nyt jo niillä rajoilla, että Mirasanella on oikeus jo ehkä urputtaakin takaisin.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
yhyy hyhyy nyyh me ollaan vieläkin paskoja nyyh

Heh, sähän oot positiivinen janari. Ja mä kun luulin että mä oon pahin pessimisti, en sentään näköjään.

Musta tuntuu että vaikka niitä loukkaantumisiakin taas jossain vaiheessa tod. näk. ropisee, ei homma näytä yhtään mahdottomalta, koska noita onnistujia on tällä hetkellä tullut aika leveältä rintamalta. Kanukit, SaiPan ykköspyssyt, on ehkä vähän jumissa tällä hetkellä, mutta silti tulee tulosta. Ei muuta ku kädet poikki ja selät leikkaukseen ja tomimäki jakelemaan polvitaklauksia, ei tunnu missään. Onhan meillä Mestiksessäkin reserviä vaikka kuinka.

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heh, sähän oot positiivinen janari. Ja mä kun luulin että mä oon pahin pessimisti, en sentään näköjään.

Eikö häkki heilahda moderaattoreilta tekaistujen lainauksien takia? Ja mitä sulle nyt voi vastata kuin että nauti voittoputkesta vielä kun voit.

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt pitäisi tämän voittokulun keskellä keskittyä siihen, miten taso saadaan pidettyä, ettei tulisi sysimustaa tammi-helmikuun ajanjaksoa. Joukkuetta pitää edelleenkin vahvistaa, se tosiasia ei ole muuttunut.

Noilla play-offiin, en usko ennen kuin näen. Saa haukkua huonoksi faniksi.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikö häkki heilahda moderaattoreilta tekaistujen lainauksien takia? Ja mitä sulle nyt voi vastata kuin että nauti voittoputkesta vielä kun voit.

Voi olla.

One-linereista ainakin heilahtaa, sen verran tiedän.

Ja todellakin nautin, kokeilisit sinäkin. Tuo mukavaa vaihtelua tähän hommaan.

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ja todellakin nautin, kokeilisit sinäkin. Tuo mukavaa vaihtelua tähän hommaan.

Olen varovaisen optimistinen tällä hetkellä tämän kauden suhteen. Harvianaislaatuinen pitkä pisteputki toki lämmittää, mutta ilmassa on silti liikaa samoja merkkejä kuin aikasemmilla kausillakin. Ei viitsi enää hihkua joka voitosta ennen kuin näkee selvästi parempaa mihin on totuttu.

emz1

Jäsen
Olen varovaisen optimistinen tällä hetkellä tämän kauden suhteen. Harvianaislaatuinen pitkä pisteputki toki lämmittää, mutta ilmassa on silti liikaa samoja merkkejä kuin aikasemmilla kausillakin. Ei viitsi enää hihkua joka voitosta ennen kuin näkee selvästi parempaa mihin on totuttu.

Ei mitään paniikkia. Vielä keväälläkin voi liittyä junaan mukaan ja kääntää takin sekä tuuletella SaiPaa. Koko kausi on tuettu ja uskottu. Vain minä ja SaiPa uskoimme tähän jne.

PS. toki "Mitäs minä sanoin" -kortti on hyvä pitää varalla aina.

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
PS. toki "Mitäs minä sanoin" -kortti on hyvä pitää varalla aina.

No onpa täällä porukkaa, joilla on pää pilvissä. Tapana ei ole ollut käännellä takkia kesken kauden. Kyllä sen näkee milloin kulkee ja milloin ei. Kuten olen alusta asti sanonut joulutauolle mennessä nähdään mistä SaiPa taistelee ensi keväänä. Kuten Rico edellä sanoi tärkeintä on keskittyä tämän vireen ylläpitämiseen ja ettei tämä joukkue ole kovin kilpailukykyinen vieläkään. Siihen asti ei tarvitse käyttää hihoista mitään kortteja.

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Minun on kyllä tuota Salt.ia hiukan puolustettava, mihinkään yltiöpositiivisuuteen ei ole aihetta, joukkueessa on puutteita joita on korjattava, jos sinne playoffeihin missään muodossa halutaan. Tuo mennyt tappioputki oli lähes katastrofi, vaikka yhtenä teemana valmennuksella oli tuollaisen putken välttäminen, miksi siltä ei vältytty, on sitten oma lukunsa, jota luultavasti valmennuskin ihmettelee.
Mutta, joitain asioita on joita mielestäni voidaan muuttaa ja se play-off peleihin pääseminen on vielä täysin mahdollista.

Se perkeleen paljon puhuttu pakki tarvitaan ja Pukka kierrätykseen, samoin yksi hyökkääjä, varsinkin nyt, kun Pohl on noin pitkään pois, itseasiassa kyseenalaistan Pohlin jatkon, jos sopiva mies löytyisi tilalle.

Ja sitten se monelle vaikea asia: Toporowski myyntiin, tilalle saadaan sillä rahalla 1-2 aivan hyvää peluria joilla on paremmat kädet ja asenne kunnossa.

Tiedän, että tuosta viimeisestä kohdasta tulee "parran pärinää", mutta tulkoon, se on minun mielipiteeni, JA siitä pidän kiinni, tiedän kuitenkin, että muitakin samoin ajattelevia on.
Nyt tuo kanukkiketju on aivan liikaa pakkien varassa puolustuksen osalta, jotain muutosta se kaipaa.

PELL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins
Ja sitten se monelle vaikea asia: Toporowski myyntiin, tilalle saadaan sillä rahalla 1-2 aivan hyvää peluria joilla on paremmat kädet ja asenne kunnossa.

Tällä hetkellä kun Topon noin 10 viime peliä katsoo, niin helposti voi sanoa että samalla rahalla saisi ainakin sen kaksi vähintään Topon tämän hetkisen tasoista pelaajaa. Jotenkin vain herran otteista näyttää ja tuntuu että pelaa puolikunnossa. Mutta miksi sitä siinä tapauksessa häntä pitää peluuttaa? Mies ei kuitenkaan tällä hetkellä anna SaiPalle juurikaan mitään missään voimasuhteissa.

Jos jokin loukkaantuminen on kyseessä, niin pitäisivät sen toipumisajan sivussa ja Topo palaisi takaisin vanhoilla tutuilla otteillaan. Jos mitään loukkaantumista ei ole, niin äkkiä myyntiin ja tilalle "puolikallis" ja "puolihalpa" pelaaja ja tämän hetken rosteri senkun parantuu.

krippe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ehdottomasti ja Et-Po 72 ifk5.kenttä vm05-06

Näinhän tämä tietty on... vaikka mies piti meidät esim. viime kaudella pinnan yllä - ettei ihan päästy hukkumaan ja alkukaudesta oli selkee liideri, niin kun hän hetkellisesti osoittaa tavallisen kuolevaisen otteita - hänet ollaan heti uhraamassa kiekkoalttarille!! Toki kiakko on niin kun normi työelämä: tulos tai ulos!! Ja toki olen samaa mieltä nähtyäni blues-pelin että Topo oli todella kaukana miehen parhaasta yrityksestä ja jotenkin varovaista tuo tilanteisiin meno oli. Missä vika? Ei meillä ole varaa tuollaista Pelaajaa (isolla P:llä) ainakaan näin vähällä luovuttaa!! Kieltämättä itse olin yllämainitulla tavalla halukas luopumaan Barneysta ekan viiden pelin jälkeen, vaikka peli oli silloin tehokasta mutta laiskanoloista. Ja nyt hehkutan äijän puolesta töissä minkä kerkiän. Mutta ei nyt helevetissä vielä myydä Topoa - siellä voi olla paljon asioita taustalla mistä me ei tiedetä mitään...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

jlahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pahin uhkakuva SaiPalle on tällä hetkellä joko Levokarin tai Tuomisen pitkä loukkaantuminen. Pakisto ei kestä yhtäkään avainpelaajan poissaoloa. Saisi olla paljon rauhallisemmin mielin, jos tuonne joku pelimies hankittaisiin.

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Topo on ollut hieman normaalia vaisumpi, mutta silti 10 viime peliin 9 pistettä. Jos vaivoja ei ole, niin olisiko vaan, että 20 minuutin peliaika illasta toiseen vaatii nyt hieman veroa. Ehkäpä joulutauko tekee hyvää Topolle ja jalka vie taas hieman paremmin. Tämän kauden Topon pitää pysyä SaiPassa siitä ei liene epäselvyyttä.

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Uusia miehiä ei siis ole luvassa ellei ovi käy toiseen suuntaankin, näin kirjoitteli mirasane otteluseurantaketjussa. Mitä siis olisi tehtävissä puolustuksen vahvistamiseksi? Hyökkäyspäässä ei ylimääräisiä miehiä juuri ole eli lähtijä pitäisi löytyä puolustuksesta. Nuoret Koponen ja Mielonen ovat pystyneet nostamaan tasoaan ja heihin kannattaisi satsata jatkossakin, joten liipasimelle jäisivät raskasjalkaiset Pukka ja Nyrhinen. Nyrhinen voisi viime kauden näytöillä kelvata muuallekin, tämän kauden otteet eivät puolla tulevaisuutta SaiPassa. Näillä perustein Nyrhinen vaihtoon ja uutta pakkia tilalle.

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Pitkältihän tuo uusien miesten hankkimattomuus SaiPan budjetilla on ymmärrettävää, mutta jonkinlaista riskinottoa voisi minun mielestäni harkita.
Esimerkiksi: Myydään Pukka sekä Nyrhinen ja hankitaan vapautuneilla rahoilla yksi parempijalkainen ja -kätinen pakki, sekä samalla palautetaan Lippojoki seitsemänneksi pakiksi.
Uskaltaako seurajohto tuon tehdä, on sitten aivan eriasia, silloin kuitenkin roikutaan ns. kuilun partaalla, jos tulee loukkaantumisia puolustajille.

Siinä sitä on johdolla miettimistä, ketä käyttää kauppatavarana, että joukkue kokonaisuutena paranisi.
Minä tuolla aiemmin joitain esitin, jokainen, seurajohto mukaanlukien voi miettiä asioita joukkueen edun kannalta, saapa nähdä, MITÄ RATKAISUJA SITTEN TEHDÄÄN?
Jotain on kuitenkin tehtävä joukkueen tasapainon parantamiseksi!

haltija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Nuoret Koponen ja Mielonen ovat pystyneet nostamaan tasoaan ja heihin kannattaisi satsata jatkossakin, joten liipasimelle jäisivät raskasjalkaiset Pukka ja Nyrhinen.

Se kuka näkee Koposessa jonkinlaista potentiaalia on jokseenkin mielestäni päästään vialla. Kun sitä pelisilmää ei ole niin sitä ei vaan ole. Fyysisesti ja asenteeltaan Marlo on aivan kehityskelpoinen kaveri, mutta ratkaisut kentällä ovat jotain aivan käsittämätöntä. Ei esim. joka kerta tarvitse olla totaalisen kusessa kun saa kiekon...kyllä niitä pelejä on jo sen verran monta vyöllä ihan liigatasollakin.

En ymmärrä miksi Koponen saa jatkuvien huonojen otteiden jälkeen edelleen peliaikaa Atulta? Ei muuta kun Mestikseen harjoittelemaan ja vaikka Liparia kokeilemaan vielä kerran, että onko kaverista mihinkään. Jos ei ole niin ulos ja vaihtoon. Mielosesta pitäisin vielä kiinni, sillä kaverilla näyttää olevan todellista kiekollista potentiaalia.

Franz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pitkältihän tuo uusien miesten hankkimattomuus SaiPan budjetilla on ymmärrettävää, mutta jonkinlaista riskinottoa voisi minun mielestäni harkita.
Esimerkiksi: Myydään Pukka sekä Nyrhinen ja hankitaan vapautuneilla rahoilla yksi parempijalkainen ja -kätinen pakki, sekä samalla palautetaan Lippojoki seitsemänneksi pakiksi.
Uskaltaako seurajohto tuon tehdä, on sitten aivan eriasia, silloin kuitenkin roikutaan ns. kuilun partaalla, jos tulee loukkaantumisia puolustajille.
Toisaalta myös hyökkäyksessä alkaa olla ylimääräisenä näitä ynnämuuta miehiä. Pohl menee tai oikeammin meni tämänhetkisellä peluutuksella aivan hukkaan ja ellei sopivaa paikkaa löydetä voisi hänelläkin tehdä "vaihtokauppaa" jahka pääsee takaisin kehiin.

Kunnon pakki on minunkin mielestäni tämän hetken prioriteetti nro 1.

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Kunnon pakki on minunkin mielestäni tämän hetken prioriteetti nro 1.

Eiköhän tuo ole ollut jo monta kautta kannattajien toiveissa. Ei vaan ole SaiPaan sellaista ilmestynyt..... ja tokkopa ilmestyykään pelkään pahoin.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuusi ottelua: 4 voittoa, 1 voitto jatkoajalla ja 1 häviö jatkoajalla. 14 pistettä. Todella hieno suoritus ja milloinkohan liene SaiPalla ollut yhtä massiivinen pisteputki?

Silti sijoitus on sarjataulukon viimeinen.

Tätä tuli eilen murehdittua otteluketjussa, mutta kyllä se ottaa edelleen päähän. Se pitkä häviöputki vaikutti varsin paljon siinä yhdessä kohtaa. Tuolla pistemäärällä joka tuossa rupeamassa nyt kerättiin, tietysti pelastettiin paljon sikäli, ettei junan kyydistä tipahdettu, mutta vaikeaa tulee olemaan jatko. Todella tasaista on sarjassa (mikä nyt toisaalta on ehkä SaiPan ainoa mahdollisuus?) ja ikävästi näyttäisi, että esim. Jokerit on saamassa ihan uuden vaihteen silmään ja karkaa korkeammille sijoille. Toki sieltä sitten on tipahtanut näitä Tapparoita ja muita vähän kyydistä ja tullee miehittämään peräpäätä ja niiden kanssa taistellaan niistä viimeisistä paikoista pudotuspeleihin.

Vaikka peli-ilme on ollutkin hyvä, niin kyllä olen kanssa samaa mieltä monen muun kanssa, että miehistöön vaihdoksia tulisi ehdottomasti tehdä. Maalivahdit, etenkin Myllyniemi viimeaikoina on tuntuneet toimivan, mutta kyllä se puolustus tosiaan on liian nimetön ja harmaa massa. Harmittaa vietävästi, että Nyrhisen viimekauden otteet taisi katketa siihen loukkaantumiseen ja samanlaista pistetehtailua ei olla nähty.

Kaikki pisteputketkin katkeaa joskus, mutta toivotaan nyt, että tuo tappio JYP:lle ei veisi sitä potkua pois ja tulevilla kierroksillakin otettaisiin voittoja. Jos nyt voitto tulisi tuon tappion jälkeen heti, niin se voisi ehkä nostaa ilmeen taas. Riskinsä tässä, että jos häviöitä tulee monta, niin kaikki hajoaa taas palasiksi.

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaikki pisteputketkin katkeaa joskus, mutta toivotaan nyt, että tuo tappio JYP:lle ei veisi sitä potkua pois ja tulevilla kierroksillakin otettaisiin voittoja. Jos nyt voitto tulisi tuon tappion jälkeen heti, niin se voisi ehkä nostaa ilmeen taas. Riskinsä tässä, että jos häviöitä tulee monta, niin kaikki hajoaa taas palasiksi.

Ensi viikko on SaiPan kannalta erinomaisen mielenkiintoinen. Tiistaina kotona vastassa Ässät, torstaina vieraissa Tappara ja lauantaina vielä kotipeli Pelicanssia vastaan. Kaikki vastustajat ovat niitä, jotka taistelevat tiukasti 10 sakkiin pääsystä, eli ovat niin sanotusti päävastustajia. Tässä ei yksinkertaisesti ole varaa hävitä näitä otteluita tai muuten se kymmenes sija karkaa taas kauemmaksi. Voitoilla taas tilanne näyttäisi todella hyvältä. SaiPan peli-ilme on ollut hyvä ja sen takia ei 9 pistettä ole mahdottomuus missään nimessä. Mutta pitkiin tappioputkiin ei enään ole todellakaan varaa, kun sarja on näin tasainen.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tulee muuten olemaan todella mielenkiintoinen ottelu tuo Saipa - Ässät. Saipa on ollut tosi kovassa nosteessa ja pata puolestaan on voittanut kauden kolmesta tärkeästä matsista kolme!

Toivottavasti pata niistää tästä matsista min. 2p ja sitten Saipa ottaa muilta vastustajiltaan sen 6p.

Kyykytetään me pienet yhdessä isompia ja suistetaan karsintoihin Tappara Tps tai Ilves!

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Perkeleen tärkeä viikko edessä. Kotipeleistä on otettava täydet pongot ja vieraistakin olisi hyvä repiä jotain mukaan. Uskon että joku seitsemän pinnaa on ihan realistinen saalis tulevalta viikolta. Toivottavasti hyvä peli-ilme säilyy ja tehoja löytyy laajalta rintamalta.

Kaaleppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Uusi vahvistus?

Kuuluttaja toivotti pariinkiin otteeseen illan pelissä tervetulleeksi SaiPan uuden vahvistuksen...nimestä en saanut selvää, kuulosti rapakon takaiselta.

Mikä juttu tämä on?!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy