Mainos

Kauden 2013–2014 harjoitusottelut ja European Trophy

• 154 800
  • 408

Misi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga-Jokerit, St. Louis Blues, Teemu Pulkkinen
Pelataan eri Sm-liiga vastustajia vastaan. Sm-liiga jengeistä vois muodostaa jonkun lyhyen turnauksen. Tai pelataan ihan vain X-määrä harjoituspelejä Sm-liiga jengejä vastaan. Se että pelataan jotain Saksan kaljaliiga jengejä vastaan ei kyllä kehitä paljoakaan joukkueen peliä. Meillä on näiden Europelejen takia tippunut ukkoa sairaslistalle myös aika paljon. Olen myös todennut, että ne jotka näistä peleistä tykkää, niin en kiellä. Hyvä niin. Kaikilla on omat näkemykset ja fiilikset tästä asiasta, mutta ei pidä tuomita kumpaakaan mielipidettä.

No eikös näitä Sm-liiga jengejä vastaan pelata ihan tarpeeksi kauden aikana muutenkin? Sekö sit sua sytyttäis ja sais hallille raahautumaan?

Mielenkiintoinen tämä Saksan kaljaliiga, en ole kuullutkaan. Jos taas puhut DEL-liigasta niin sarjan taso aliarvioidaan aika useinkin täällä Suomessa. Saksassa pelaa paljon kelpo pelureita, esim. kanukkeja. Käypäs vaikka kurkistamassa pelaajalistoja mestarijengeistä, varmasti löydät tuttuja pelaajia jotka pyrkivät vielä eteenpäin urallaan!

Suomalaisia jengejä vastaan ei voi loukkaantua? Ei oikein aukene!

Sori kauheesti, taisi Jokerit voittaa yhden kerran viimekaudella Saipan, jesh.

Niin ja juuri harkkapelien vaikutus tähän oli..? :D

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
No eikös näitä Sm-liiga jengejä vastaan pelata ihan tarpeeksi kauden aikana muutenkin? Sekö sit sua sytyttäis ja sais hallille raahautumaan?

Mielenkiintoinen tämä Saksan kaljaliiga, en ole kuullutkaan. Jos taas puhut DEL-liigasta niin sarjan taso aliarvioidaan aika useinkin täällä Suomessa. Saksassa pelaa paljon kelpo pelureita, esim. kanukkeja. Käypäs vaikka kurkistamassa pelaajalistoja mestarijengeistä, varmasti löydät tuttuja pelaajia jotka pyrkivät vielä eteenpäin urallaan!

Suomalaisia jengejä vastaan ei voi loukkaantua? Ei oikein aukene!

Niin ja juuri harkkapelien vaikutus tähän oli..? :D

En mä kesällä hallille tule niin kuin olen todennut. Harmittaa vaan kuin annamme näiden Europelejen myötä tasoitusta monelle Sm-liiga jengille. Se mun pointti on ollut. Oikeastaan kaiken olen jo omaltapuoleltani sanonut tähän asiaan liittyen. En keksi mitään uutta sanottavaa. Lue vaikka viestejäni taakse päin sieltä löydät vastauksen näihinkin. Löydät myös mistä tuo Saipa juttu lähti liikkeelle. Kiitos.

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Harmittaa vaan kuin annamme näiden Europelejen myötä tasoitusta monelle Sm-liiga jengille.

Tappara pelasi ET-lopputurnauksessa ja oli silti SM-liigan finaaleissa, mikä on kantasi tähän? Olet jo sanottavasi sanonut, mutta mielestäni kannattaa ihan oikeasti välillä miettiä lähettääkö sitä viestiä ollenkaan, jos ei ole sanomisilleen mitään totuuspohjaa olemassa.

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Tappara pelasi ET-lopputurnauksessa ja oli silti SM-liigan finaaleissa, mikä on kantasi tähän? Olet jo sanottavasi sanonut, mutta mielestäni kannattaa ihan oikeasti välillä miettiä lähettääkö sitä viestiä ollenkaan, jos ei ole sanomisilleen mitään totuuspohjaa olemassa.

Mikä sitten totuuspohja on oikeasti. Miksi muka sun kanta olisi jotenkin oikea sitten. Tappara ei kumminkaan voittanut se on mun kanta. Sulla on hyvin paljon vähemmän sanottavaa ollut, niin eipä sulla ole varaa sanoa mun sanomisiin juurikaan. Tyhmää näsäviisastelua sekö on sun järkevää sanottavaa?

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Mikä sitten totuuspohja on oikeasti.

Totuuspohja on se, ettei nämä ~10 höntsäpeliä ennen kauden alkua vaikuta mitenkään negatiivisesti kauteen, toisin kuin täällä väitettiin.

Miksi muka sun kanta olisi jotenkin oikea sitten.

En sanonut, että kantani olisi oikea. Esimerkkini todisti vain jälleen kerran sen, ettei ET-peleillä ole loppujen lopuksi mitään merkitystä kauden kulkuun.

Sulla on hyvin paljon vähemmän sanottavaa ollut, niin eipä sulla ole varaa sanoa mun sanomisiin juurikaan.

Vähemmän sanottavaa ehkä, jos sanatarkasti laskee, mutta mieluummin vähän asiaa kuin paljon jonninjoutavaa diibadaabaa.

Tyhmää näsäviisastelua sekö on sun järkevää sanottavaa?

Ei se ole näsäviisastelua, jos lyö faktaa tiskiin. Ei kannata loukkaantua siitä, jos joku ei olekaan samaa mieltä.

Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tappara ei kumminkaan voittanut se on mun kanta.

Tähän on pakko tarttua nyt...

Mestaruutta EI jaeta sen perusteella kuka pelaa harkkamatseja ja mitenkin.. Tällä ajattelumaailmalla mestariksi voitaisiin samantien kruunata vähiten harkkamatseja pelannut jengi... Voi hyvää päivää...

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Pakko nyt todeta taas teitä joitakin "jokerifaneja", eikö tosiaan ole miestä keskustella asioista asiallisesti?

Itse olen moneenkertaan todennut, että en minä kiellä ketään sinne hallille kesällä menevän. Olen todennut että ne jotka pitää kesäpeleistä, niin hyvä juttu. Kaikki me tykätään eriasioista. Pitääkö kaikki ottaa aina niin henkilökohtaisesti? Teissä ei ole ollut vastaavasti miestä toteamaan minun kantaani oikeaksi, vaan typerää näsäviisastelu- jankutusta haluatte jatkaa, vaikka eiköhän kantani ole tullut tarpeeksi selväksi. En ole väittänyt, että olen oikeassa tai minun kantani on ainoastaan oikein. En todellakaan te monet siihen syyllistytte. Ylipäätänsä miksi kaikkien pitäisi olla asioista samaa mieltä? Eikö täällä keskustelupalstalla ole juuri tarkoitus keskustella asioista? Kaikki ei voi olla samaa mieltä, mutta en minä nyt kenenkään mielipiteestä ala näsäviisastelemaan vain sen takia, että olen erimieltä. Asioista kannattaa harjoitella puhumaan aikuisempaan sävyyn.

Tämä ei päde kaikkiin, mutta ne jotka tähän toistuvasti syyllistyy tietää itsekin tekevän niin.

Viimeksi muokattu:

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Tähän on pakko tarttua nyt...

Mestaruutta EI jaeta sen perusteella kuka pelaa harkkamatseja ja mitenkin.. Tällä ajattelumaailmalla mestariksi voitaisiin samantien kruunata vähiten harkkamatseja pelannut jengi... Voi hyvää päivää...

Eikö koko kysymys ollut täysin tyhmä? Voi hyvää päivää sinnekin vaan. Heittoni oli ihan yhtä läppä=tyhmäheitto kuin kysymyskin. Jos kysytään tyhmiä silloin voi saada tyhmän vastauksenkin.

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Kaikki ne 200 hurjaa jotka olivat Wienin lopputurnauksessa 2011 pitävät European Trophy-matseja hyvinä peleinä ja ne jampat jotka puhalteli muniin samaan aikaan himassa vähättelevät koko turnausta.
Fiddu, ei yhtään lämmitä mieltä, jos Jokerit voittaa jonkun s-tanan EFT:n vai mikä se oli Berliinissä tai jossain, jos taas kuitenkin sitten hävitään puolivälierissä maaliskuussa vaikka Rauman Lukolle taas. SM-liiga ja mestaruus se on mistä pelataan.

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Porukka voisi ihan oikeasti tässäkin ketjussa pistää taas ne kuuluisat valot päälle. Täällä lasketaan ihan tosissaan muutaman harjoituspelin eroja ja mietitään sen vaikutusta kevään menestykseen. 2011-2012-kaudella Jokerit pelasi vielä lopputurnauksessakin ja silti sijoitus oli parempi kuin päättyneellä kaudella.

Täältä ainakin iso peukku ET-peleille. Ja lopputurnaus on varsinkin aktiiviselle kannattajalle mukava bonus, kun on mahdollisuus seurata Jokereita ulkomaillakin.

Tube82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit-Khl
Vieläkö nauratte mun kielteiselle European trophy höpöhöpö liiga peli puheille. Jos ette mua usko niin uskokaa Hjallista jääkiekon Euroliigaa ei saatu koskaan toimimaan, joten Jokerit siirtyy Khllään. Kaikki ei halua puuhastella niin kuin jotkut Jokerifanit täällä. Tämä Kalen ajama Euroliiga voi toimiakin missä pelaisi 40-44 Eurooppalaista jengiä mukana tietenkin Khllän joukkueet. Pelejä pelattaisiin pitkin kautta mikä ei sinäänsä ole ongelma, vaan puuhastelu mitä European trohpy on ei vaan nappaa jääkiekko kansaa Euroopassa. Puuhastelulle ei toimivalle liigalle kyllä.

Viimeksi muokattu:
Hieno nähdä kun muut liigatoimistot ovat visusti lomilla, niin meillä paiskotaan hommia ja järkkäillään juttuja faneille niin kuin tuo Aarrejahti tänään.

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
Viime kaudella tuli käytyä katsomassa ET:tä Tikkurilassa ja pidän skenaarion toteutumista hyvinkin mahdollisena. ET on erinomainen tilaisuus katsastaa uusien pelaajien sekä nuorien kunto ja ulkomaalaiset vastustajat ovat aina kiinnostaneet minua enemmän kuin liigajoukkueet ennen kauden alkua. Höntsän aikaan kesä on vielä kauneimmillaan, tunnelma hallissa on hyvä ja peli on ollut mielestäni hyvinkin viihdyttävää kiekkoa. Varsinkin Moses aikaansai viime kaudella todella hyvän fiiliksen ja toivottavasti nytkin nähdään samanlaista meininkiä nuorten toimesta.

Kuten Ässät viime kaudella osoitti, pelin tarvitsee kulkea vain kolme viimeistä kuukautta, mutta mielummin sitä dominoi kautta heti alusta asti kuin katsella rämpimistä ja vitutusta. Siksi hyvät pelit alle heti kaudesta ja joulukuussa sitten finaaliin hakemaan fiilistä ulkomaanturneen muodossa, sillä 14-15 kaudella matkustus tulee tutuksi.

faro

Jäsen
Huomenna siis alkaa jokereidenkin taival harkka pelien osalta kun vastaan asettuu K-Vantaa. Kiva olisi jo nyt nähdä kovaa pelaava ja taisteleva jokerijoukkue. Toivottavasti jo huomenna näkisi niitä lämsän pelillisiä viilauksia tälle kaudelle. Mielenkiintoista nähdä millä kokoonpanolla jokerit lähtee huomiseen harkkapeliin, onko kaikki parhaat lukuunottamatta Karalahtea jo jäällä vai onko kokoonpano junnupainotteinen. Itse toivon, että Jokerit lähtee peliin ns. ykköskokoonpanolla, sillä mielestäni olisi hyvä jo nyt alkaa hiomaan ketjuja yhteen. Teräväisen ollessa U 20 mukana Hahl voisi olla kakkosen keskellä ja Salminen ottaa sitten Hahlin paikan kolmosesta. Hyökkäys voisi mielestäni huomenna olla seuraava:

Hardt-Eaves-Moses
Lahti-Hahl-Tyrväinen
Ruutu-Salminen-Rita
Mäki-Julle-SBA

Toisaalta kolmos ja neloskentässä voisi olla enemmän junnuja kuten Lamberg,Henritius, Hännikäinen jne...

Puolustuksessa Mastoa ei kannata peluuttaa turhaan jolloin pakisto voisi olla mallia:

Eronen-Väänänen
AJ-Kousa
Lindbohm-Dehner

Maalivahteina peluuttaisin ja uskon, että myös lämsä peluuttaa Kilpeläistä ja Korpisaloa fifty-fifty. Positiiviset fibat ainakin itselläni jo huomista ajatellen ja odotuksena on väh. 3 maalin voitto. Onnistumisia voisi tulla laajalta rintamalta ja ainakin herrat Moses ja Hardt saisivat maalata, jotta itseluottamus olisi tosipelien alkaessa taas kunnossa. Let's play hockey!

Viimeksi muokattu:

faro

Jäsen
Kiitos muistutuksesta! Meinasi jo päästä unohtumaan, että siellähän se teukka dominoi ja Korpisalokin taitaa olla siellä joten se siitä fifty-fifty pelaamisesta.

Suosikkijoukkue
Teuvo Teräväinen, Esa Lindell ja Santeri Saari on U20-maajoukkueen mukana, joten heitä ei ainakaan huomenna nähdä.

Taitaa Salminenkin olla kun maalinkin tänään räppäsi.

Henrik Koivisto pelaa sanon mä. Ja tekee maalin.

Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Viimeksi muokattu:
Kuten ovat myös Joonas Korpisalo, Saku Salminen, sekä Aleksi Mustonen

U20 kohti Lake Placidia perjantaina - Tässä päivitetty kokoonpano! - Leijonat.fi

edit. Lindell ei siis ole U20 mukana, vaan on Jokereiden käytettävissä

Kiitos korjauksesta. Itse katsoin epähuomiossa tuota vanhempaa kokoonpanoa. Mikä lie blackout tullut.. Kaikki U20-maajoukkueen mukana olevat jokeripelaajat ovat siis:

Joonas Korpisalo
Santeri Saari
Aleksi Mustonen
Saku Salminen
Teuvo Teräväinen

Suosikkijoukkue
Olisikohan Petrus Palmulle tulossa näytönpaikkaa tässä ekassa harkkapelissä? Kaveri on kuitenkin yksi lupaavimmista junnuistamme ellei lupaavin Teräväisen jälkeen. Ikäähän kaverilla on tosin vasta 16 vuotta ja kokoakin hitusen enemmän, kuin muuan Järveläisen Villellä.

DefenceX

Jäsen
Huomenna todennäköisesti nähdään vastustajan paidassakin jokunen Jokeripelaaja. Hyökkäyspelaajista K-Vantaalta löytyy ainakin Jokereista lainalla oleva Jere Karjalainen. Todennäköisesti sieltä löytyy jokunen muukin Jokeripelaaja vastustajan paidassa.

E: Edellisessä K-Vantaan ottelussa oli mukana ainakin Jokereiden Otso Rantakari

Viimeksi muokattu:

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Huomenna todennäköisesti nähdään vastustajan paidassakin jokunen Jokeripelaaja. Hyökkäyspelaajista K-Vantaalta löytyy ainakin Jokereista lainalla oleva Jere Karjalainen. Todennäköisesti sieltä löytyy jokunen muukin Jokeripelaaja vastustajan paidassa.

E: Edellisessä K-Vantaan ottelussa oli mukana ainakin Jokereiden Otso Rantakari

Lisäksi Esa Lindell on siirtynyt K-Vantaan vahvuuteen. Toki voi olla jo takaisin Jokereiden harjoitusringissä johtuen viimeaikaisista pelaajamuutoksista.

Moisio nyt ainakin saanee näytönpaikan näissä ensimmäisissä harjoituspeleissä. Vastuuta on lisäksi tulossa runsaasti Hännikäiselle ja Lambergille.

Kiinnostavin yksittäinen asia kuitenkin huomisessa matsissa on maalivahtiakysymys. Ilmestyykö tolppien väliin joku mystinen hahmo vai lähdetäänkö harjoituspelikauteen Kilpeläinen&Lankinen parivaljakolla.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy