Kauden 2012-13 joukkueen rakennus

  • 1 747 630
  • 4 395
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No niin, kaikenkarvaiset kermaperseet ja äidin pikku piparivarkaat. Tässä sopimustilanne tällä hetkellä (HIFK-sopimustilanne):

Maalivahdit:

Husso Ville 2016 (IFK A)
Norja Mika 2013
Ortio Joni 2013 (TPS)

Puolustajat:

Jokela Mikko 2013
Kurvinen Mikko 2013
Klubertanz Kyle 2013
Melart Ilari 2013
Salmi Juuso 2014
Silfver Christian 2014
Söderholm Toni 2014
Teppo Miihkali 2013 (IFK A)
Tuohilampi Kristian 2013
Vainonen Mikko 2015 (IFK A)
Varakas Ville 2013 (Blues)

Hyökkääjät:

Eriksson Joakim 2013 (Blues)
Granlund Markus 2014
Kivelä Aki 2015 (IFK A)
Leinonen Toni 2015 (IFK A)
Liivik Siim 2013
Luttinen Arttu 2014 (Pelicans)
Pakarinen Iiro 2014 (KalPa)
Partanen Mika 2013 (Mississauga St. Michael’s Majors, OHL)
Piiparinen Niko 2013
Peltonen Ville 2013
Somervuori Eero 2013
Talaja Roope 2014 (Blues)
Torniainen Kalle 2014
Åsten Micke 2014 (IFK A)

Try-outs:

Nyqvist Julius (p) IFK A
Arkimo Miikael (lh) IFK A/ Kenai River Brown Bears, NAHL
Huovila Niklas (lh) IFK A
Salmivirta Mikael (kh) IFK A

Itse uutisessa, Nybondaksen kommentit ovat lähes samat kuin kuukausi takaperin, eli, eteenpäin on menty. Turo Järvinen ja Kuhta ovat ne pelaajat, joiden kanssa on neuvottelut kesken viime kauden pelaajista.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse uutisessa, Nybondaksen kommentit ovat lähes samat kuin kuukausi takaperin, eli, eteenpäin on menty. Turo Järvinen ja Kuhta ovat ne pelaajat, joiden kanssa on neuvottelut kesken viime kauden pelaajista.

Eteenpäin on menty jo pidemmän aikaa. Siis puheissa. Peliesitykset kentällä näyttävät sitten, oliko kysymys ainoastaan jargonista ja täytepuheesta. Hienoa on tietysti se, jos ja kun oikeasti näin uskotaan. Jos kaikki uskoo ja sitoutuu siihen, kyllä sen pitäisi jossain näkyä. Jos ei näy, vika löytyy todennäköisesti penkin päästä ja joukkueesta itsestään. Harvoin 100-lasissa yrittäminen jättää näkymättä missään.

Se, mistä olen edelleenkin huolissani, ettei yhtään sentteriä ole hankittu vieläkään lisää. Oman näkemykseni mukaan tilaa on ainakin kahdelle, mielellään jopa kolmelle senalle. Jotenkin vielä ymmärrän, että täysin ylivertaisen ykkössentterin julkistus saattaa riippua ja roikkua jonkin aikaa, mutta, kun haemme myös syvyyttä leveyteen, yhden sentterin sopimuksen olisin suonut jo julkistettavan. Koodinimi Joni Töykkälä sopisi kuin nyrkki silmään tuohon jengiin. Ja hei, Joni Töykkälä taitaa edelleenkin olla vailla ensi kauden sopimusta... Mutta Tykki ei nyt taida tulla kyseeseen. Kimikin olisi vapaana. Mutta, ai niin, ... Paska tilanne IFK:lle, että profiililtaan varsin käyttökelpoisia pelimiehiä IFK-taustalla pyyhkiytyy listasta yli. Ei helpota Nybondaksen duunia moinen yhtään. Mutta ehkäpä duunin ei tarvitse helppoa edes ollakaan.

Mistäs Axbor N. revit tiedon, että IFK neuvottelisi yhä Turon kanssa? Itse en moista mistään lukenut, kuten en myöskään Kuhdan osalta.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Mistäs Axbor N. revit tiedon, että IFK neuvottelisi yhä Turon kanssa? Itse en moista mistään lukenut, kuten en myöskään Kuhdan osalta.

Tämä jäi kiinnostamaan minuakin. Myöskään Robert Nyholmin nimi puuttuu listasta, vaikka täällä onkin liikkunut tietoa jatkosopimuksesta.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mistäs Axbor N. revit tiedon, että IFK neuvottelisi yhä Turon kanssa? Itse en moista mistään lukenut, kuten en myöskään Kuhdan osalta.

Nää on kato aina näitä juttuja, mitä kesällä liikkuu. Ja onko Nybondas joskus itse puhunut nimistä, kun jotain "uutisia" kertoo lystin maksajille, elikkäs faneille?

HJL: Nyholm ei mitään jatkosopimusta voi saada, koska soppari olisi ollut voimassa myös ensi kaudella. Nyt sopimus on purettu ja ei ole kyllä hajuakaan, mikä mahtaa olla sopimustilanne tällä hetkellä. Ei ainakaa sopparia HIFK:n kanssa. Olisi muutenkin aikamoista penailua potkia ensiksi pelaaja pois ja sitten tekeekin parin viikon päästä uuden sopimuksen.
 
Viimeksi muokattu:

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse uutisessa, Nybondaksen kommentit ovat lähes samat kuin kuukausi takaperin, eli, eteenpäin on menty. Turo Järvinen ja Kuhta ovat ne pelaajat, joiden kanssa on neuvottelut kesken viime kauden pelaajista.

Tämähän on sama uutinen kuin toukokuun alussa, päivämäärä on vain vaihdettu. Joten vähän ihmettelen uutisen (ja viestisi) informaatioarvoa.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
AN: Olet oikeassa. Minä vain satun lukemaan tätä palstaa kuin uskovainen raamattua. Fakta ja fiktio menee sekaisin. :D
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tämähän on sama uutinen kuin toukokuun alussa, päivämäärä on vain vaihdettu. Joten vähän ihmettelen uutisen (ja viestisi) informaatioarvoa.

No sepä se, ei ole minun vika, jos joihinkin ei sarkasmi uppoa, kun sanon että eteenpäin on menty... Tämän takia toinkin esille sen toukokuun alun uutispläjäyksen.

Ja tuohon uutiseen on lisätty Kyle Klubitanssi, joten täysin sama uutinen ei kuitenkaan ole kyseessä. Propsit toimistolle, että ovat ajanhermoilla ja muistavat pitää faneja jännityksessä paskalla uutisoinnillaan. Copypaste on hieno laji, vielä kun sitä osaisi käyttää...
 
Viimeksi muokattu:

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Ja tuohon uutiseen on lisätty Kyle Klubitanssi, joten täysin sama uutinen ei kuitenkaan ole kyseessä. Propsit toimistolle, että ovat ajanhermoilla ja muistavat pitää faneja jännityksessä paskalla uutisoinnillaan. Copypaste on hieno laji, vielä kun sitä osaisi käyttää...

Sä se kyllä jaksat itkeä joka asiasta :D Jos et IFK:n toiminnasta mitää paskaa löydä niin meet narriketjuihin huutelemaan niinden paskoista huhuista.

Mulla on idea ostan sulle ja tiki10:lle liput vaikka hevonperseeseen voitte yhdessä valitella sielä IFK:n hankinnoista yms. :)
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Sä se kyllä jaksat itkeä joka asiasta :D Jos et IFK:n toiminnasta mitää paskaa löydä niin meet narriketjuihin huutelemaan niinden paskoista huhuista.

No mitäs helvettiä, ei tässä mitään itkuja tarvita. Nyt on vain sen verran seesteinen aika, että pitää potkia vähän munille, jotta tähänkin ketjuun saadaan eloa. Hyvinhän tuo näytti toimivan, kun ensimmäinen kirkuja saatiin paikille. Ja annan sulle neuvon, jätä viestit lukematta, jos noin ahdistaa. Se on mulle ihan sama, luetko viestejä vai ei. Kun noin tosikko olet, niin suosittelen jättää lukematta.

En myöskään ymmärrä teitä, jotka elävät jossain mielikuvitusmaailmassa keskellä pumpulia.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Oon todellakin tosikko, jos vitsit on tollasta synkistelyä viestistä toiseen, ei ole meinaan meikäläisen huumorintaju noin kieroutunut että tajuiaisi tollaista.

Ja ei, ei todellakaan ahdista lähinna huvittaa ja säälittää sinun puolestasi kuinka jaksat masennella näin kesällä vaikka kyllähän se sulta talvellakin onnistuu.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Itse en ole ihan samaa mieltä, toki sentteri on tärkeä, mutta jos se sentteri on paska tai kädetön, laiska, joskus pisteitä tehnyt pelaaja, niin ihan hyödytön tapaus.

En muuta mielipidettäni ja annan konkreettisen esimerkin: Mun mielestäni HIFK:n tilanne olisi parempi, jos Redenbachilla olisi sopimus ensi kaudeksi. Siis ei ykkössentteriksi : D - mutta tämän joukon jatkona. Menen jopa niin pitkälle, että valintatilanne Redenbach vs. Turo menisi selkeästi Tyllerölle. Ja jos Pakarisen tilalla olisi Tyllerö, eläisin tyytyväisenä tämänkin tilanteen kanssa. Ei senttereiksi siis kannata palkata 0+0 -odotusarvon kavereita, vaan liigatason pelaajia. Tämän vuoksi otin esimerkiksi Redenbachin. Ja myös siksi, että en todellakaan ole Redenbach-fani ja sen lisäksi diggaan perkeleesti Turo Järvisestä.

edit: BOL - Töykkälä on myös oma suosikkini, mutta hänet on napattu muistaakseni Pelicansiin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ja ei, ei todellakaan ahdista lähinna huvittaa ja säälittää sinun puolestasi kuinka jaksat masennella näin kesällä vaikka kyllähän se sulta talvellakin onnistuu.

No ei tällainen saa minua masentuneeksi, älä huoli. Muutenkin masentuminen on aika vieras käsite meikäläiselle. Mutta katsos, on oikeus olla asioista erimieltä ja täällä ei tarvitse hymistellä hyväveli mielessä ja taputella toisia selkään. Tuon asioihin osaksi ihan tarkoituksella myös toisenlaisia näkökantoja. Mutta ymmärrän kyllä perus suomalaisen luonteen, hiihdellään toisten perässä ja pelätään omia mielipiteitä, jos joku sanoo toisin, on se vallan kauheaa.

Ja nythän en ole edes sanonut mitään negatiivista, mitä nyt parit faktat toin esiin ja totuushan se satuttaa yleensä enemmän kuin valhe.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
1-2 sentteriä huutaa ja Kuhdalle sopimus, ehkä myös Järviselle. Missä HIFK-kannattaja, siellä ongelma, sanoisi Timo Soini.
Ortio ja Norja pelaavat maalissa, Hussoa koulutetaan. 6 kärkipakkia ovat; Söderholm, Klubertanz, Jokela, Varakas, Kurvinen ja Melart. Lisäksi on 5 puolustajaa; Vainonen, Salmi, Tuohilampi, Teppo ja Silvfer. On siis jo nyt leveyttä ja syvyyttä puolustuksessa. Hyökkäykseen on Luttinen, Peltonen ja Somervuori pariin kärkiketjuun. Talaja, Eriksson ja Pakarinen hoitavat vähintään kolmosketjun. Liivik on nelosen sentteri. Kivelä, Leinonen, Partanen, Torniainen, Åsten ja Piiparinen taistelevat avauksen paikoista ja Kuhdalle sopimus poistaisi yhden ongelman. Hyökkäys ei ole valmis kärkiketjujen osalta. mutta minun näkemykseni mukaan joukkue on jo aika hyvin kasassa. Jos saataisiin yksi kivikova sentteri palkattua jo ennen juhannusta, niin se olisi Nybarilta onnistunuta kasaamistyötä jo lähes kokonaisuuden osalta. Kyllä meillä on jo ihan kova materiaali. Homma on siis harjoittelua ja muutamaa sopimusta vaille valmis kauden aloittamiseen. Enemmän olen huolestunut siitä, että löytääkö Matikainen ja joukkue nyt heti kauden alusta yhteiset ja hieman sujuvammat askelmerkit kuin nähtiin syksyllä 2011, jolloin oli kaikenlaista vääntöä ja tosi naurettavia peliesityksiä koko joukkueelta, osan aikaa.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
No ei tällainen saa minua masentuneeksi, älä huoli. Muutenkin masentuminen on aika vieras käsite meikäläiselle. Mutta katsos, on oikeus olla asioista erimieltä ja täällä ei tarvitse hymistellä hyväveli mielessä ja taputella toisia selkään. Tuon asioihin osaksi ihan tarkoituksella myös toisenlaisia näkökantoja. Mutta ymmärrän kyllä perus suomalaisen luonteen, hiihdellään toisten perässä ja pelätään omia mielipiteitä, jos joku sanoo toisin, on se vallan kauheaa.

Ja nythän en ole edes sanonut mitään negatiivista, mitä nyt parit faktat toin esiin ja totuushan se satuttaa yleensä enemmän kuin valhe.

Niin, jos hiitelisin toisten perässä niin tuskin olisin sanonut sinulle mitään?

Kaikki tietää, että IFK:n nettisivut/tiedotus on perseestä, kaikki tietää, että IFK:lta puuttuu pari sentteriä ehkä pakki jne mutta ei sitä nyt jokaikiseen viestiin tarvii vuodattaa.

Kaikille on hyvin varmasti sun mielipiteesi tullut jo eri asioista selville. Turhaa täällä valittaa, kun jokainen fiksu ihminen tietää, että se on ihan sama vaikka huudettaisiin senttereitänettisivujapakkeja ties mitä joka ikinenpäivä niin Nybaria tuskin paskaakaan kiinnostaa tämä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Töykkälästä vielä: Ei näy Pelicansin rosterissa, mutta olen siinä käsityksessä, että jonnekin Töykkälä on itsensä signannut. Korjatkaa, jos olen väärässä.

AN: Itse messagessasi ei ole mitään vikaa, joukkueessahan on puutteita. Mutta jos toistaa samaa viestiä koko ajan, se ei liene keskustelua vaan monologia? Mua ei haittaa pessimismi sinänsä ollenkaan, vaikka olenkin itse optimisti.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kaikki tietää, että IFK:n nettisivut/tiedotus on perseestä, kaikki tietää, että IFK:lta puuttuu pari sentteriä ehkä pakki jne mutta ei sitä nyt jokaikiseen viestiin tarvii vuodattaa.

Itse hankinnoistahan en ole sanonut mitään, en ainakaan omasta mielestäni, lähinnä huvitti tuo "uutinen" HIFK:n sivuilla, sehän on aikamoista komiikkaa. Tai sori, sanoinhan minä, ettei Nyholmilla ole sopimusta HIFK:n kanssa, onko tuo nyt sitten sitä vuodattamista? En ole pariin viikkoon sanonut mitään HIFK:n hankinnoista tai mitä sieltä vielä puuttuu. Tehän täällä toistatte tuota samaa mantraa mitä puuttuuu ja mistä.

Itse lopetin sen siksi, koska nyt kesäkuussa ei tule tapahtumaan mitään rosterissa, seuraavan kerran voidaan odotella tiedottamista joskus heinäkuussa ja tämä ei ole mitään negailua, ihan vaan sellainen pieni tiedonmurunen.

Turhaa täällä valittaa, kun jokainen fiksu ihminen tietää, että se on ihan sama vaikka huudettaisiin senttereitänettisivujapakkeja ties mitä joka ikinenpäivä niin Nybaria tuskin paskaakaan kiinnostaa tämä.

Et taida sitten olla ihan fiksu, kun tästä asiasta jaksat vielä jauhaa?

Clocks: erittäin hyvä haku :)
 
Viimeksi muokattu:

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Huomionarvoista on se, että kaikki ulkomaalaispaikat ovat vielä täyttämättä", Nybondas toteaa 6.6. julkaistussa tilannekatsauksessa.

Olisihan tuon nyt voinut edes lukea läpi ennen copypastea. Toisaalta, nehän ovat vain nettisivut ja niitä lukevat vain fanit ja sponsorit.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkäköhän takia IFK laittoi sivuilleen tänään tuon täysin(?) saman jutun kuin silloin päätösristeilyn ja uusien sopimusten julkistuksen aikana?
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Ohan tuo nyt ihan käsittämätöntä toimintaa että sivuilla julkaistaan uutena uutisena kuukauden vanha juttu. Eikä ole jaksettu edes päivittää sitä. Huoh mitä amatöörien pelleilyä. Surullista että HIFK:n nettisivut ovat tuossa tilassa. Ja kun tilanne sivujen suhteen ei tunnu muuttuvan alkaa vaikuttamaan myös siltä ettei HIFK:ta oikeasti kiinnosta nettisivut ja niihin panostaminen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
"Huomionarvoista on se, että kaikki ulkomaalaispaikat ovat vielä täyttämättä", Nybondas toteaa 6.6. julkaistussa tilannekatsauksessa.

Kyllä tämä on varmaankin ajantasalla olevaa tietoa. Klubertanzille on hankittu Suomen passi ennätysajassa!
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Minkäköhän takia IFK laittoi sivuilleen tänään tuon täysin(?) saman jutun kuin silloin päätösristeilyn ja uusien sopimusten julkistuksen aikana?

Meikäläiselle ainakin tuli eilen soitto jossa kysyttiin josko kausikortit uusitaan myös ensi kaudeksi? Totesin siihen että jos HIFK on nyt käyttänyt noin. miljoonaa euroa vähemmän pelaajiin tai sitten maksanut ylihintaa, niin myös kausarit pitäisi olla puoleen hintaan.

Ensimmäisen kerran 15 vuoteen pitää oikeasti miettiä että jaksaako tuollaista mennä katsomaan. Meilläkin useampi kausari ja summa melkoinen. Toivoisi edes ykkös-sentteriä.

Tuo ilmoitus on varmaan joku bluffi kausarimyynnin edistämiseksi....
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllä se vähän pistää vituttamaan, että kun joukkueesta puuttuu ykkössentteri ja nelossentteri niin semmoiset kaverit ovat vapaana, mutta niitä ei voi hankkia, koska valmentaja ei tule niiden kanssa toimeen, voi luoja ja puhun Hirsosta ja Töykkälästä. Hirso-Eriksson-Liivik-Töykkälä sentteriosasto olisi hyvä nelikko. Tosin eiköhän toi urpo laittais parin pelin jälkee Hirson kolmoseen ja Eriksson ois ykkösessä ja Liivik kakkosessa. No, koska Petulla mennään ja noita kahta kaveria ei todennäköisesti saada niin toivottavasti ykköseen tulis "Vesce" tyylinen pelaaja. Neloseen en keksi ketään vapaana olevaaa pelaajaa, kuin omat Salmivirta ja Piiparinen. Onneksi eletään vasta kesäkuun alkua...
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hirso-Töykkälä

Onhan se nyt ihan selvää, että Hirso ja Matikainen samassa joukkueessa on mahdoton yhtälö. Lisäksi Hirson olisi pitänyt viime kaudella onnistua ihan eri tavalla, että voitaisiin edes puhua ylipäätänsä Hirson palkkaamisesta. Hirso hankittiin viime kaudellekin kakkossentteriksi ja sen profiilin pelaaja hän mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa onkin. Ei kuitenkaan pystynyt Matikaisen alaisuudessa edes sitä roolia täyttämään, niin nytkö pitäisi ykkössentteriksi saman valmentajan alaisuuteen hankkia? Kuinka monta kausikorttia tällä hankinnalla saataisiin hankittua? Lisäksi pelillisen mahalaskun kaikki ainekset olisivat kasassa. Ei kai Nybondas nyt niin hullu ole, että itselleen alkaa hirttosilmukkaa kaulansa ympärille virittämään? HIFK ei nyt ole siinä tilanteessa, että pitää alkaa ottamaan järjettömiä riskejä ja riski Hirso on monessakin mielessä. Ja olisi iso riski ilman Matikaistakin.

Myös Töykkälän hinkumista ihmettelen suuresti ja tiedän olevan tässä asiassa luultavasti vähemmistössä. Itse odotan nelosketjun sentteriltä sellaisia esityksiä, että myös hyökkäyssuuntaan on potentiaalia, kuten Liivikillä. Töykkälä on pelkkä puolustussuunnan pelaaja, jolla ei hyökkäyssuuuntaan tee juuri mitään. Töykkälän hankintaa vastaan minulla ei ole mitään, mutta lähtökohtaisesti tasoa vitossentteri...tai ainakin pitäisi olla. Töykkälän kaltainen pelaaja on ihan hyvä lisä rosterissa, mutta ei lähtökohtaisesti pelaavassa kokoonpanossa.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myös Töykkälän hinkumista ihmettelen suuresti ja tiedän olevan tässä asiassa luultavasti vähemmistössä. Itse odotan nelosketjun sentteriltä sellaisia esityksiä, että myös hyökkäyssuuntaan on potentiaalia, kuten Liivikillä. Töykkälä on pelkkä puolustussuunnan pelaaja, jolla ei hyökkäyssuuuntaan tee juuri mitään. Töykkälän hankintaa vastaan minulla ei ole mitään, mutta lähtökohtaisesti tasoa vitossentteri...tai ainakin pitäisi olla. Töykkälän kaltainen pelaaja on ihan hyvä lisä rosterissa, mutta ei lähtökohtaisesti pelaavassa kokoonpanossa.

Syynä Töykkälän hinkumiseen on varmaankin se, että oli kauden 2011 mestaruusjoukkueen kolmossentteri. Silloin oli toki ykkönen ja kakkonen maailmanluokkaa, mutta en minä näe miksei Töykkälä voisi nelosen keskellä pelata mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa ensi kaudella.

Mutta katsellaan, kyllähän tuonne sentteri vielä tulee. Jos tulee vain se ykkössentteri, niin onkohan IFK:lla ketään, joka voi tuon nelossentterin paikan lunastaa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jos tulee vain se ykkössentteri, niin onkohan IFK:lla ketään, joka voi tuon nelossentterin paikan lunastaa.

Salmivirta-Piiparinen akselille tuo nelossentterin tontti silloin lohkeaa, ellei Granlundista tehdä kakkosketjun sentteriä ja Eriksson olisi tällöin kolmosen ja Liivik nelosen keskellä.

Apassi: muistaako joku Töykkälän tekemän henk.koht piste-ennätyksen mestaruutta edeltävältä kaudelta? Töykkälä olisi kyllä ihan hyvä stuntti neloseen, mutta jos sillä ketjulla pyritään pelaamaan kiekollista peliä myös, ei hän sovellu tehtävään. Itse uskon/toivon, että HIFK:ssa tulee olemaan neljä ketjua, jotka pyrkivät kiekolliseen peliin. Mitään Matikaisen Blues ajan 2-1 henkiinjäämistaisteluja en halua nähdä, se ei ole mitään hyvää viihdettä. HIFK:n kuuluu tehdä maaleja, hienoja sellaisia, se on osa HIFK:ta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös