Teenpä itsekin selväksi, että Kuhdalle kuuluisi mielestäni tehdä jatko ensi kaudellekin. Mulla on vain sellainen käsitys, että hänen osakkeensa eivät ole kovin korkealla juuri nyt, koska HIFK halusi nimenomaan katsoa playoffit. Niissä Kuhta on ollut vaisu, tätä ei kai innokkainkaan Kibe-fani kiistä? Mä oon aina sanonut, että ei ole mitään syytä aliarvioida hyviä ja luotettavia runkosarjapelaajia, koska heidän panoksellaan ylipäätään mennään playoffeihin. Somervuori, Kuhta ja Peltonen pelasivat hyvän runkosarjan ja pelaisivat myös ensi kaudella. Tärkeämpää on löytää uusi Haataja, uusi Micke, uusi Pera, uusi Lennu ja näiden paikkoja ei kukaan em. kolmikosta vie.
Aaah, jo 10 vuotta jatkunut lempiaiheeni, Mr. Paloposti.
Ensinnäkin varmaan Kibe näytti vuosi sitten että hänen play-off otteissaan ei ole mitään vikaa, vaatii vaan sen että koko jengi ei ole syväjäässä niin kyllä hänkin sitten kaappeja tinttailee. Yksinään ei kuitenkaan pysty jengiä kantamaan, ja aika harva oikeastaan pystyy.
Mutta siis tänä vuonna Kibe on pelannut 3 peliä, ja tehnyt 0+1 tehopistettä. Eli 0,33 pistettä per peli. Tuo mainittu Haataja on pelannut tänä vuonna 3 play-off ottelua (säälejä ei lasketa), ja arvaa paljonko tämä kivikova kevään ratkaisupelaaja on näissä peleissä takonut pisteitä? 0+1. Eli noin 0,33 per peli.
Kevään ratkaisijoiden toinen aatelinen, eli supertähti-Micke, on pelannut niinikään 3 peliä, ja saalistanut niissä 0+2 pistettä. Eli 0,66 per peli. Tämä on toki tuplasti parempi kuin Kibe, en kiistä, mutta absoluuttisesti ei nyt niin kamalasti play-off pelaajalta? Ja samalla huomataan että tämä tulos on paras HIFK:n hyökkääjistä. Eli Hifk:ssa ei taida tänäkään vuonna olla yhtään play-off pelaajaa. Viime vuonna oli. Sitä ennen about 236 vuoteen ei ollut.
Ylipäätänsä voi katsoa vaikka liigan pistepörssiä nyt, kuinka monta Hifk-taustaista pelaajaa siellä heiluu kärjessä? Juu, eipä juuri heilu. Onko Hifk:n kiekkoakatemia erikoistunut tappamaan kavereiden play-off palon?
Mielestäni Kibe ei ole ollut ollenkaan huonoimmasta päästä tämän kevään peleissä, taas kerran josjajosjajos niin mummo olisi enon veli.
Ja uskon että jos Hifk ylipäätänsä tekee tänään yhtään byyriä, niin Kibe tekee sen voittomaalin (uskon meinaan että jos Hifk saa Mikon rikki, niin tänään voitetaan).
Itse siis tarjoaisin diilin vielä ensi kaudeksi, mutta en nosta hirveää meteliä, jos diiliä ei tarjota.
Samoin tarjoaisin vielä ainakin vuodeksi, ja jos näin ei tehdä, tulen olemaan hyvin, hyvin vihainen. Koska sitten Hjallis tarjoaa diiliä ihan vittuillakseen, ja lopun kaikki tietääkin.
Kibe on itse asiassa kehittynyt tänä (ja osin viime) vuonna mielettömästi pelinrakentajana, aikaisemmin hän ennemmin vaan skodasi, kuluneella kaudella pisti hillittömän määrän komeita syöttöjäkin. Toki siinä samalla pitää tunnustaa että ehkä niiden maalien kustannuksellakin?
Alkukaudesta Kibe pääsi pelaamaan Villen ja Migin kanssa ykkösessä, ja kaikki varmaan muistaa että kiekko oli repussa ihan kiitettävästi. Sen jälkeen ko. kokoonpanoa ei ole kokeiltukaan, mikä on kyllä sääli. Tänä iltanakin olisi voinut olla paikka kokeilla.