Kauden 2012-13 joukkueen rakennus

  • 1 749 229
  • 4 395
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
En kyllä usko tohon Jhagin väittämään, että maalivahti olisi jätetty viime tippaan, sehän tarkoittaa ettei olla vieläkään opittu kuka on joukkueen tärkein pelaaja.

No eihän tuota väittämää tue mikään muu asia kuin ettei hyviä veskareita ole tällä hetkellä vapaana missään. Milläs teet sopparitarjousta/sopimusta kenellekkään, jos ei ole kenelle tarjota? Pitää odottaa kesään, jotta alkaa esim. maailmalla olevien suomalais kassareiden valottua...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kurvinen sen sijaan on selkäpotilas koko ajan.

Kamoon, hei! Koska näistä selkäpotilas Kurvinen -puheista päästään? Montako kertaa Kurko on ollut selkävaivojen takia pois ruodusta? Viime kaudella äijä oli syksyllä kahdeksan matsia käsivamman takia ja keväällä yhden matsin. Liigapörssin mukaan talviklassikossa oli tullut ylävartalovamma. Selkä on vissiin ylävartalossa, jos selkä oli syynä, mutta eipä tuo yhtä matsia enempää verottanut.

Edellisellä kaudella 09-10 Kurvinen oli ensin syksyllä kuukauden sivussa aivotärähdyksen takia - Tuukka tervetuloa Stadiin - ja sitten juuri ennen joulutaukoa meni polvesta nivelsiteet, ja eikun vemppaa melkein kolme kuukautta.

Sitä ennen Ruotsissa kului kolme kautta seuraavasti: 2006-07, 47 peliä; 07-08, 55 peliä; 08-09, 49 peliä. Aika maltilliset poissaolot mun mielestäni, kun esimerkiksi Fernholm pelasi kausina 2007-2010 Elitserienissä 54, 40 ja 52 peliä eli vähemmän kuin tämä meidän pitkäaikaispotilaamme Mikko "Selkä" Kurvinen.

Mä oon monesti ihmetellyt, mistä Kurvinen on saanut kroonisen selkäpotilaan maineen, ellei se ole jotain 2000-luvun alun perintöä. Oliko Knock-out tuolloin usein selkävaivojen takia telakalla?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Nyt tulee avautuminen ihan pienestä ja mitättömästä asiasta, eikä tässä ole hyökkäys Postinjakajaa kohtaan, vaan ennemminkin yleinen asia, joka vituttaa täällä, hallikeskusteluissa ja lehtien palstoilla: Mua henkilökohtaisesti vituttaa, että HIFK:n joukkueen rakennuksessa puhutaan jostain "kakkos-, kolmos- ja nelossenttereistä". Kuulostaa ihan paluulta johonkin Penan aikaan. Kuka oli esimerkiksi HIFK:n viime kauden kolmossentteri? Tai mikä oli ylipäätänsä vaikka pudotuspeleissä kolmosketju? Tai kuka on tämän kauden kakkossentteri?

Punasydän on oikeilla jäljillä. Miten laskea joku "kakkos-" tai "kolmossenaksi", koska PW on saattanut useammassa pelissä kellottaa isoimmat minuutit, joten onko hän sitten ykkössena?. Musta näiden termien käyttäminen vaan helpottaa tätä hankintaspekulaatiota.

Ketju Liivik-Talaja-Pakarinen voisi olla jopa meidän kakkoskenttä ja Luttinen-MaG-Somervuori "kolmoskenttä". Toisessa kolmikossa kellotetaan sitten runsaansti YV-aikaa ja toisessa runsaasti AV-aikaa. Kaikkien merkitys joukkueen eteen on huima.

Senttereissä on tosiaan nyt se tilanne, että Mikke ja PW lienevät molemmat lähtijöitä.

Jos kaikki nyt velloneet huhut pitävät paikkansa, niin ensi vuoden hyökkäyshän näyttää tällä hetkellä tältä:

Ville-XX-Kuhta
Luttinen-MaG-Somervuori
Talaja-Liivik-Pakarinen
Bobby-Kivelä/Piiparinen-Leinonen/Huhtanen?

Käsiä puuttuu kyllä tosta hyökkäyksestä kahden jätkän verran ja aika kovat onkin Nybarin paineet täyttää toi ykkösen sentterin paikka. Muuten ei näytä kovinkaan pahalta.

Tuntuu vaikealta uskoa, että kaikki kolmikosta Luttinen, Talaja ja Pakarinen olisivat tulossa. Aika saman profiilin miehiä minusta.

Suurimmat huolenaiheet on kuitenkin aika isot:
-Kiekollinen liideri hyökkäyksessä.
-Kiekolliset liiderit puolustuksessa. (Söde?)+XX
-Ykkösveska.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä oon monesti ihmetellyt, mistä Kurvinen on saanut kroonisen selkäpotilaan maineen, ellei se ole jotain 2000-luvun alun perintöä. Oliko Knock-out tuolloin usein selkävaivojen takia telakalla?

No, totta puhut, eipä ole selkä paljon vaivannutkaan viime aikoina, mutta ehkä muutama kausi aikaa sitten vieläkin painaa mielessä. Katsaus Kurvisen HIFK-aikaan:

-2000/01, Kurvinen pelaa 39 matsia
-2001/02, 14 matsia
-2002/03, 20 matsia
-2003/04, 52 matsia
-2004/05, 26 matsia
-2005/06, 46 matsia
-2006-2009, Ruotsissa
-2009/10, 28 matsia (comeback-kausi)
-2010/11, 51 matsia

Kyllähän tuosta näkee, että täysi kausi on miehelle harvinaisuus. Eikä se johdu pelipaikastakaan. Samalla periodilla esimerkiksi Kanki on kolannut läpi lähes täydet kaudet. Otetaan tähän Kangen HIFK-aika:

-2008/09, 57 matsia
-2009/10, 55 matsia
-2010/11, 58 matsia

Summa summarum: Varmaan 04/05 meni lockoutin piikkiin, jolloin Kurvisella oli vaikeuksia mahtua kokoonpanoon, mutta muuten yli 50 matsin kausi on Kurviselle kiistatta harvinaisuus. Tämä kertoo jotain pelaajan loukkaantumisriskistä, vrt. vaikkapa Kanki.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Onko täysi mahdottomuus ajatella, että Pesonen pelaisi ensi kaudellakin HIFKssa? Täydellinen ykköskentän laituritaituri.

Mikäli Kuhta/Peltonen -kaksikosta jompikumpi päättää lopettaa, silloin korvaajan on parempi olla luokkaa Pesonen, niin miksi ei sitten herra itse? Ilmeisen hyvin on kaveri viihtynyt HIFKssa ja pelannut mielestäni loistavasti.

Joukkueen rakennus on tällä hetkellä kyllä erittäin hyvällä mallilla hyökkäyksen osalta, aiemmin mainitun Talaja-Liivik-Pakarinen kolmikon lisäksi, on myös mahdollisuus kasata seuraavanlainen kolmikko: Luttinen-Granlund-Somervuori. Jospa he saisivat samanlaisen draivin päälle kuin Luttinen-Hauhtonen-Salmelainen ;). Granlund ja Hauhtonen toki ovat täysin erilaisia pelaajatyypiltään + kooltaan, mutta en näe estettä että Makke voisi tätä kaksikkoa pitää koossa keskeltä, mikäli Luttinen saapuu. Ei muuta kuin Pesosen jatkoa tulille, uusi ykkössentteri, mielellään helvetin taitava kahdensuunnan osaaja, ja Peltosen/Kuhdan jatko.

Vaikka tätä nyt joka toisessa viestissä toistetaan, eräänlainen mantra tästäkin tulossa: Kyllä Nybari homman hoitaa kotiin! HIFK toimii tässä uskontona, ja Nybari on jumala jonka nimen hokemisesta saa hengellistä apua.

Miten olisi Kontiolan laita? Onko kaverilla sopimus Traktoriin? Eliteprospectsiin en pahemmin luota, mutta siellä lukee: "Contract: 12/13"
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Omat on kuitenkin omia ja henkilökohtaisesti minulle on aivan sama, vaikka paluumuuttaja olisi pelannut edelliset kaudet Tepsissä, Jokereissa tai Kärpissä. Tärkeintä on, että pelaaja on tarpeeksi tasokas siihen ruutuun, johon häntä on kaavailtu.

Pakko olla samaa mieltä tämän kanssa, vaikka aiemmin olen tälläkin palstalla todennut, että minulle on sama, onko joukkueessa omia kasvatteja vai junantuomia, kunhan pelaajat ovat laadukkaita.

Sittemmin olen kallistunut enemmän siihen suuntaan, että mikäli saatavilla on laadukas oma kasvatti, tulisi sellaisen hankkiminen olla etusijalla, koska se auttaa rakentamaan sidettä erityisesti fanien suuntaan. Joukkueen sisällä varmasti side rakentuu tai jää rakentumatta riippumatta siitä, mistä joku pelaaja tulee (joskin saattaa sillä ollakin merkitystä, että on pelattu samoissa junnujoukkueissa), mutta faneille sillä on merkitystä, onko joukkueessa "omia jätkiä". Ja Arttu Luttinen olisi juuri tällainen, oma suosikkini jo monen vuoden takaa.

Mikäli Taikuri Luttinen on siis tulossa, niin lämpimästi tervetuloa takaisin kotiin!

PS. Itse toivon hartaasti, ettei maalivahtikuviota jätetä kesälle ELLEI kyseessä ole Endrasin jatko..
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
PS. Itse toivon hartaasti, ettei maalivahtikuviota jätetä kesälle ELLEI kyseessä ole Endrasin jatko..

Ei sitä varmaan sinne tarkoituksella jätetä, mutta ratkaisu saattaa venyä sinne asti, jos HIFK on esim. rapakon takana pelaavien suomalais veskareiden perässä... ei ole paljon vaihtoehtoja, kun Euroopasta ei löydy laatua vapaana, paitsi Endras.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Onko täysi mahdottomuus ajatella, että Pesonen pelaisi ensi kaudellakin HIFKssa? Täydellinen ykköskentän laituritaituri.

Ei se mahdotonta ole, mutta eiköhän Pessi ota hintapyynnön Suomen ulkopuolelta. Micke lähtee jokatapauksessa ja hänen takiaan Pessi pitkälti tulikin. Ja pääsi sitten pelaamaan Hirson, Piiparisen ja Tyllerön kanssa : D

Mikäli Kuhta/Peltonen -kaksikosta jompikumpi päättää lopettaa

Mulla on aika vahva hunchi, että kumpikaan ei lopeta vielä.

Miten olisi Kontiolan laita? Onko kaverilla sopimus Traktoriin? Eliteprospectsiin en pahemmin luota, mutta siellä lukee: "Contract: 12/13"

Tässä on mun ykkösehdokkaani seuraavaksi 1-senaksi. Sija on jaettu Niko Kapasen kanssa. Ja vieläkään en suostu uskomaan, että PW lähtee.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Sija on jaettu Niko Kapasen kanssa. Ja vieläkään en suostu uskomaan, että PW lähtee.

Kelpaa.

Ja jos se on uskon asia, niin "minä uskon Petteri Wirtaseen. Av-pelin siuluun, aloitusten voittajaan ja maan johtavan kahden suunnan sentterin jatkosopimukseen. Eimeen"
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maestro VP

Eikös Ville ilmoittanut jo aikoja sitten, että peliura ei pääty? Ja muistaakseni sanoi IFK:hon tullessa, että tämä on nyt uran viimeinen pysäkki ja sen jälkeen laitetaan hokkarit naulaan. Toisin sanoen, eiköhän me nautita ensi kaudellakin Peltosen otteista.

Olen myös aika varma, että Kibe jatkaa täällä. Ei se nyt helvetissä voi heittää tässä vaiheessa hokkareita naulaan, kun pelaa uransa parasta kiekkoa.

Mitä tulee noihin ensi kauden ykkössenttereihin, niin Kapanen ja Kontiola ovat myös meikäläisen listassa jaetulla ykkössijalla ja sen jälkeen tulee sitten liigan sisältä Dixon. En jaksa nyt hirveästi katsella noita vapaita senttereitä, mutta veikkaan että tässä on myös aikalailla kolmen kärki jo näyttönsä Suomessa antaneista kavereista.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Ville Peltonen jatkaa IFKssa, Kimmo Kuhta jatkaa IFKssa ja Toni Söderholm jatkaa IFKssa.
Lähde: sua lähde kaunis katselen
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Ei se mahdotonta ole, mutta eiköhän Pessi ota hintapyynnön Suomen ulkopuolelta. Micke lähtee jokatapauksessa ja hänen takiaan Pessi pitkälti tulikin. Ja pääsi sitten pelaamaan Hirson, Piiparisen ja Tyllerön kanssa : D

Ei muuta kuin Immonen jengiin, niin saadaan samalla houkuteltua Pesonen jäämään. ;)

PS. Kai se Mikkekin sitten jatkaisi, ja Vokoun tulisi jäähdyttelemään taas Helsinkiin.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Topi Jaakola jatkaa Ruotsissa, eli ei ole tulossa meille.

Linkki vie MTV3:n uutiseen.

Fernholmille jatkoa! Helvetisti parempi vaihtoehto kuin se, että otettaisiin yksi kärppä lisää.

Muutenkin Fernholm pelannut itsensä lempipelaajien joukkoon. Hei nybari, jos Fernholm jatkaa, lupaan avittaa seuraa taloudellisesti ostamalla pelipaidan :)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ville Peltonen jatkaa IFKssa, Kimmo Kuhta jatkaa IFKssa ja Toni Söderholm jatkaa IFKssa.

Myös Kife Heino ja Frank Moberg ovat vahvistaneet jatkonsa. Achtung!
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Hyvää jatkoa, jos ei oma riitä

Myös Kife Heino ja Frank Moberg ovat vahvistaneet jatkonsa. Achtung!

Nuo ukot ovat muuten aivan mainioita, kun he hallissa (konjakkipäissään aitiossa) visiteeraavat. Niillä ei ole mitään käsityksiä pelaajista/nykykiekosta.
Ehdottomasti vaikein rasti Dinoille on, että Granlundeja on IFKssa kaksi, eikä niiden tuplana näkeminen johdu huonosta konusta. Eikös FM luullut vielä toissa kaudella, että Marek Z pelaa IFKssa?
Total maximum respect! Hienoja ihmisiä! Todellisia IFK pärstiä!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eikös FM luullut vielä toissa kaudella, että Marek Z pelaa IFKssa?

Kyllä vaan. Lisäksi Frank kyseli monentenako me ollaan sarjassa ja päästäänhän playoffeihin? Oli helmikuu. Bluesia ei ole heille olemassakaan, se on Kiekko-Espoo, joka pelaa Baronalla. Pelicans saattaa olla jo sisäistetty? Dinot rulettaa!
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Bluesia ei ole heille olemassakaan, se on Kiekko-Espoo, joka pelaa Baronalla.

ja joka sijaitsee Matinkylässä. Ettei menisi aivan off'topic osastolle, niin kuitataan, että tästä ko espoolaisjoukkueesta on tulossa 3 pelaajaa IFKhon kaudelle 2012 - 2013.

FM muuten ihmettelee usein miksi Espooseen rakennettiin vain puolikas halli ja jätettiin toinen pääty 'tyhjäksi'. Hyvä kommentti!
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ettei menisi aivan off'topic osastolle, niin kuitataan, että tästä ko espoolaisjoukkueesta on tulossa 3 pelaajaa IFKhon kaudelle 2012 - 2013.

Oskari Korpikari, Ville Varakas ja Roope Talaja? Kaksi viimeistä oikein, mutta onko ensimmäinen? Muita pelaajia ei sieltä ole irrotettavissa, tietääkseni? Mielestäni aika järkyttävää, että aletaan tyhjentämään pientä espoolais joukkuetta, normaalisti HIFK:sta on kuitenkin ollut virtaus toiseen suuntaan ylijäämäpelaajien suhteen.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Oskari Korpikari, Ville Varakas ja Roope Talaja? Kaksi viimeistä oikein, mutta onko ensimmäinen? Muita pelaajia ei sieltä ole irrotettavissa, tietääkseni? Mielestäni aika järkyttävää, että aletaan tyhjentämään pientä espoolais joukkuetta, normaalisti HIFK:sta on kuitenkin ollut virtaus toiseen suuntaan ylijäämäpelaajien suhteen.

Menee taas tyhmäksi arvausleikiksi, mutta en yllättyisi, vaikka sieltä Cami Miettinen tulisi. Ihan vaan sen takia, että Petu on kehunut Camin Espoo aikoinaan maasta taivaaseen kommenteilla tyyliin "yksi parhaista valmentamamistani pelaajista". Ei siis taidoillaan, vaan Cami tekee hommat aina juuri niinkuin valmennus haluaa ja on helvetin hyvä jätkä.

Tai no tarkemmin ajateltuna eiköhän sieltä Luttinen kotiuteta.
 
Tai no tarkemmin ajateltuna eiköhän sieltä Luttinen kotiuteta.

Minkäs Luttisen sä aattelit Espoosta kotiuttaa? Itse olen siinä käsityksessä, että Espoosta on tulossa Varakas ja Talaja. Nämä täälläkin kuultuna useista lähteistä, ja toissapäivänä sain varmistuksen sellaisesta lähteestä, johon olen aina voinut luottaa. Kolmannesta pelaajasta mulla ei ole sitten mitään hajua.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Mä en ole ikinä oikee digannu Luttisesta ja toivonkin, että kaveri ei meille tule vaan pysyy Suikkasissa.

Itsekin olen miettinyt tota ykkös senaa ja Niko Kapanen on ollut mielessä. Kaveri pelannut monta vuotta jo ulkomailla, joten eiköhän olisi aika palata Suomeen ja menestyvään IFK:hon missä on ykkösen senan paikka vapaana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös