Kauden 2012-13 joukkueen rakennus

  • 1 749 229
  • 4 395

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Piiparinen oli eilen tasolla heikko, oletuskohtaisesti vetää ensikaudella nelosvitos-sentterin postia. Ettei vaan kävisi ramuja...

Petu näyttää haluavan enemmän fyysistä hyökkäysvoimaa ensikaudeksi. Pakarinen-Talaja kaksikko on mitä mainioin tähän. Olettaisin Pöystin(snif) lähtiessä, että Petu haluaa rakentaa oman Trio Rosvonsa, olkoon vaikka sitten Trio Scheisse. Pakarinen/Talaja kaksikosta toinen voisi olla tähän sopiva.

Nyholm jatkanee samoilla kuvioilla. Toivotaan ettei kaverille tule taas alkukaudesta loukkaantumista ja saisi kaivettua sen potentiaalin esiin.

Somervuorella on jatko, Kibelle ehdottomasti pitää vääntää kans. Tollasta taitoa+laukausta ei voida jättää ottamatta. Herr Kuhta sitäpaitsi paranee kuin viini vanhetessaan.

Jengin roolitushan on kaiken a& o. Kokemus+nuoruuden hulluus on hyvä kombinaatio Paskansyöjälle:

Kokemus Kaarti: VP, Kibe, Söde, Kanki, Somervuori, Kurvinen

Nuoret Hullut: Liivik, Nyholm, Pakarinen, Talaja

Siinä välissä: Varakas, MaG

Kyllä tuohon yksi kpl Wirtasta ja Fernholmia mahtuisi. Mutta en hätäile yhtään. Nybari osaa hommansa.

Special Kokemus: Lunkka aitiossa Armanin puvussa purkkaa jauhaen tuima ilme kasvoillaan. Kelpaako häh?!
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mä pitäisin hänet ja maksaisin yli 100 kiloa ilman mitään kipuja. On HIFK:n näköinen isäntä ja jos ei saada muskeleita tilalle, tulee tällaista kaveria ikävä. Ei näitä tämän tyyppisiä pakkeja nyt miljoonasti ole saatavana. Kilpailu Kanki vs. Kurvinen kääntyy mulla Kangen voitoksi.

En ole vielä satavarma siitä, että PW olisi ilman muuta lähdössä. Kyllä sekin on mahdollista, että PW skulaa ensi kaudellakin Nordiksella. Kuka on Pakarinen....?

Kyllä sille Kankaanperälle voi huoletta sen sata kiloa antaa ja vaikka hieman päälle. Pelaa nykyisellään kuitenkin siellä 200 kilon kieppeillä olevalla paperilla, joten siihen peilaten tarkoitinkin, ettei ole ihan sen arvoinen nykyisellään kuitenkaan. Ainakaan minun mielestäni, hankalahan tästä on äkkiseltään heittää korvaavan jätkän nimeä tilallekaan.

Jäi mieleeni muuten erittäin hyvänä pakkina se Vaarasuo, joka täällä kävi paikkailemassa parin pelin verran. Ihan liigatasoa. Ei olisi huono lisä tuomaan laajuutta ensi kauden pakistoon. Petuhan sitä kehui maasta taivaaseen ja harmitteli, ettei voi pitää miestä joukkueessa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä sille Kankaanperälle voi huoletta sen sata kiloa antaa ja vaikka hieman päälle. Pelaa nykyisellään kuitenkin siellä 200 kilon kieppeillä olevalla paperilla, joten siihen peilaten tarkoitinkin, ettei ole ihan sen arvoinen nykyisellään kuitenkaan.

Siinähän se "ongelma" tuleekin, jos joku toinen jengi on valmis tarjoamaan enemmän. Esitysten perusteella en "pelkän nimen" vuoksi olisi paljon hunttia enempää valmis tiskiin lyömään. Mikäköhän jengi olisi sitten valmis nykyistä hintaa maksamaan? Varmasti paljon on kiinni siitä, mitkä ne muut jengit ovat, jotka IFK:n tarjouksen kanssa kilpailee. Edellyttäen, että IFK ylipäänsä on kiinnostunut. Muistuu vain mieleeni Tom Nybondaksen 20k€:n tarjous Mikko Turuselle ja taustalla oli kuten Tumben uran paras kausi ja tehotilaston sisäinen voitto Jalosen ekan kauden jälkeen... Että osataan sitä meilläkin "tarjota" jatkosopimusta, vaikka oikeasti kiinnostus on pyöreä nolla...

Kurvinen vs. Kanki- matsissa kallistun Kurvisen puolelle. Melartilla on sopimus ensi kaudestakin ja veikkaan, että hänen postinsa on olla pakiston puukätisin ja liikerajoittunein ja Kankaanperä jatkaa matkaansa. Varsinkin, jos/kun Varakas on tulossa (en muuten ihan hirveästi lämpene tälle hankinnalle).

Mutta kyllä mulle passaa, että Kankaanperä jatkaa.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Kurvinen vs. Kanki- matsissa kallistun Kurvisen puolelle. Melartilla on sopimus ensi kaudestakin ja veikkaan, että hänen postinsa on olla pakiston puukätisin ja liikerajoittunein ja Kankaanperä jatkaa matkaansa. Varsinkin, jos/kun Varakas on tulossa (en muuten ihan hirveästi lämpene tälle hankinnalle).

Mutta kyllä mulle passaa, että Kankaanperä jatkaa.

Samantapaiset mietteet. Eli Jokela, Melart, Kankaanperä ja Kurvinen, voisivat mielestäni kaikki jatkaa. Peliaikaa kyllä tulisi riittävästi. Mutta kun tuohon yhtälöön heitetään vielä Varakas, niin sitten alkaa olla jo liikaa yhden osaamisalueen miehiä. Yksi syy miksi tähän on tultu on Mikko Jokelan odotettua heikommat otteet, mutta se onkin jo sitten aivan toinen keskustelu.

Kankaanperä menee mielestäni kuitenkin koko tuon joukon (Kankaanperä, Jokela, Melart, Kurvinen, Varakas) kärkeen tasaisena korkeamman tason suorittajana.

Minä pudottaisin tuosta Jokelan ja Varakkaan pois ennen muuta kolmikkoa, mutta valitettavasti palkkapyyntö ja luultavasti myös haluttu rooli joukkueessa ovat sen verran kovia, että Kamkaanperä saa IFK:n tarjoamaa paremman diilin muualta.

Kaikessa tässä spekuloinnissa lasken, että Fernholm pystytään pitämään tai korvaamaan toisella kovan tason all-aroundilla. Tosin ei yhtään haittaisi pieni riskin otto tähän kohtaan Teemu Laakson muodossa.
 
Viimeksi muokattu:

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
Pitääpä tähän väliin heittää, että mites tuo Juuso Salmen tilanne täällä nähdään, mahdollisuuksia vakio kokoonpanoon ensikaudella? Jos jatkaa eilisen kaltaisia esityksiä, menisi mielestäni Melartin tilalla helposti.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Kyllä Juuso "pitää laittaa mutsi leipoo mokkapaloja" Salmi on vahvasti taistelemassa Melartin ja muutaman muun kanssa noista ensi kauden 5. ja 6. pakin tonteista, jos viime aikojen hyvät otteet saavat jatkoa. Toiivottavasti saavat, ja uskon näin myös tapahtuvan. Hieno pelaaja.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Salmi on kieltämättä pelannut nyt hyvin, mutta en nyt ihan 5. ja 6. pakin paikkaa tarjoaisi tulokaspelaajalle, mutta 7./8. menee erittäin hyvin. Nuorilla pelaajilla se taso heittelee kauden mittaan kuitenkin aika paljon, niin on aika riskialtista kärkijoukkueessa jättää noinkin iso rooli junnujen varaan. Kyllähän näitä junnuja on ennenkin ekalla kaudella onnistunut ihan ok, mutta sitten se lupausten lunastaminen on vähän jäänyt. Vai muistaako kukaan esim. Haverista?

Loukkaantumisia kuitenkin tulee kauden mittaan, joten 7. pakin paikalta pääsee kyllä pelaamaan ihan riittävästi kehityksen kannalta, kuten esim. Melart tänä vuonna. Mutta lähtökohtaisesti 6 ekaa pakkia saisi mielestäni olla hieman kokeneempaa kaartia, ellei kyse ole sitten ihan superlupauksesta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä Juuso "pitää laittaa mutsi leipoo mokkapaloja" Salmi on vahvasti taistelemassa Melartin ja muutaman muun kanssa noista ensi kauden 5. ja 6. pakin tonteista, jos viime aikojen hyvät otteet saavat jatkoa. Toiivottavasti saavat, ja uskon näin myös tapahtuvan. Hieno pelaaja.

Myös ensi kaudella pakkeja on milloin pelikiellossa, milloin vempassa, milloin missäkin, joten stuntteja tarvitaan. Salmi & Co saavat varmasti runsaasti näyttöpaikkoja, mutta mä en lähtis vetämään mitään Omat pojat vol. 4 -projektia, jossa nostetaan pari kentällistä junnuja suoraan vakiomiehistöön. Kuusi kokenutta liigapakkia ja siihen päälle junnut. Sopparia ehdottomasti käteen näille tulevaisuuden toivoille ja poissaolijoita tuuraamaan jatkossakin. Jos pelaavat niin hyvin, että vakiojätkät ei saigonilta palatessaan mahdu kokoonpanoon, niin se kyllä kelpaa mulle varsin hyvin, mutta ei nyt sentään lähtökohtaisesti pistetä niitä vakiomiehistöön.

Kappas, frozenilla samoja ajatuksia.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuso Salmella on voimassaoleva sopimus IFK:n kanssa vuoteen 2014. Joten eiköhän hänelle ole jonkinlaista paikkaa kokoonpanossa kaavailtu. Nythän ollaan tavallaan vähän etuajassa "aikataulussa", koska olen siinä ymmärryksessä, että ensi ja sitä seuraava kausi olisivat niitä, jolloin "tulospainetta" jo vähän olisikin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kurvinen vs. Kanki- matsissa kallistun Kurvisen puolelle. Melartilla on sopimus ensi kaudestakin ja veikkaan, että hänen postinsa on olla pakiston puukätisin ja liikerajoittunein ja Kankaanperä jatkaa matkaansa. Varsinkin, jos/kun Varakas on tulossa (en muuten ihan hirveästi lämpene tälle hankinnalle).

Mutta kyllä mulle passaa, että Kankaanperä jatkaa.

Mulla on tässä nyanssiero. Kanki voittaa Kurvin niukasti, mutta mulle käy sekin, että Knockout jaktaa, Kanki ei. Molemmat ovat hienoja ihmisiä ja todella tylyjä oman maalin puolustajia. Kurvi on ottanut tällä kaudella hyvän askeleen kohti ilkeyttä.

Tiedän toki, että Kanki on ollut yli 200ke:n jätkä ja tiedän myös sen, että sitä summaa hänestä ei täällä makseta. Sen sijaan KHL:ssä maksettaisiin enemmänkin ja Kanki lienee saanut sieltä jo ainakin yhden tarjouksen. Suomessa hän sopii HIFK-brändiin ja sillekin pitää laskea arvonsa, että Kanki on Suomen mestari vm. 2011 punaisessa paidassa. Tällaiselle kaverille pitääkin sydämen sykkiä. Jokela on valitettavasti ollut tällä kaudella aivan apuri ja mua ei miellytä se ajatus, että Leksa korvaisi Kangen. Melart on HIFK:lle iso projekti ja ehkäpä vääntö on jo käytykin linjalla Kurvinen vs. Melart ja jälkimmäinen on palkittu jo 2013 -diilillä. Paha mun ois tätäkään vastustaa, niin paljon kuin Kurvia diggaankin. Mikolle vielä pienet lisäshitit siitä, että koskaan hän ei tule pelaamaan täysin tervettä kautta ja mitä enemmän tulee ikää, sitä enemmän tulee remppaa. Oma kasvatti Melart ilkiön paikalle on houkutteleva vaihtoehto ja muistetaan, että isojen pakkien kasvatus kestää. Bono ja moni muukin on breikannut kunnolla vasta selkeästi +20v -iässä. Jep, on tää karmivaa, kun tykkää aivan jokaisesta pelaajasta tällä hetkellä.

PS. Mitä me oikeasti tehdään sillä Varakkaalla? Pidetään Kurvinen mieluummin. Varakkaalla on hopea vm. 2011, mutta Kurvilla on kultaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Menisikö veli venäläinen halpaan, jos laitetaan Pietarin-junaan Kangen sijasta Leksa ja sanotaan, että Kanki opetteli lämäämään oikealta? Saataisiin pidettyä Kanki ja päästäisiin alisuorittaneesta Leksasta eroon. Win-Win, kuten case Hirso.

Tosin Vallin oli viime kauden runkosarjassa yhtä paha pettymys kuin Jokela nyt, mutta pleijareissa mies paikallaan. Tässä on vielä kauden tärkeimmät pelit jäljellä, joten vielä on Leksallakin aikaa kääntää kurssi, jos vaan pääsee kondikseen ajoissa. Vai sanoiko joku jossain ketjussa, että Leksan kausi on taputeltu?
 

Stigu

Jäsen
Pakiston osalta mielestäni Kousan mahdollinen/todennäköinen lähtö sattuu kaikkein eniten. Keke on kiekollisena pelaajana SM-liigan (ja miksei koko Euroopan) eliittiä. Ja mikä hienointa: kaveri kehittyy vielä koko ajan. Jos Söde, Fernholm, Melart ja Kurvinen jatkavat, on pakistossa ainakin kokoa, joten hankittavat pakit saisivat olla nimenomaan näitä mikkokousia. Ongelmana on se, että niitä ei ihan joka oksalla kasva. Omassa asteikossani Kousa oli Nybarilta täyden kympin hankinta.

Ja mikä prkl on, ettei jengille kelpaa Varakas? Itse diggaan Villestä aivan kybällä: oma poika, kiekollinen+fyysinen, raataa illasta toiseen pyyteettömästi, ja jonka olisi jo aika tulla kotiin. Mielellään Jerguksen kanssa, niin saadaan se paita sinne kattoon.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja mikä prkl on, ettei jengille kelpaa Varakas? Itse diggaan Villestä aivan kybällä: oma poika, kiekollinen+fyysinen, raataa illasta toiseen pyyteettömästi, ja jonka olisi jo aika tulla kotiin. Mielellään Jerguksen kanssa, niin saadaan se paita sinne kattoon.

OldShit, täältä et löydä antivarakasta :D Mä jotenkin itseasiassa luulen että VV:stä haetaan seuraavaa 'kurvista', 2-3v ajan peruspakkia kolmospariin. Kaikki muu on hulluutta ja sitä tuskin Nybarilta voi odottaa.

Rummutan edelleen PW:n ja Kousan soppareiden olevan kaikkein tärkeimpiä(ja mahdottomia). Edes toinen noista ja tuntuisi aivan orgastiselta. Molemmat saisi aikaa akuutin pumppuinfarktiryntäyksen meilahteen kun HIFK-faneja kaatuisi kuin heinää.
 
Ensimmäinen lainaus siirretty peliesitysketjusta.

Ollaan aika offtopicissa, mutta kun mietitään ensi vuoden kolmossenaa, niin siihen on varmaan vain yksi nimi oikeasti tarjolla ja se on Liivik. Ellei Märälle olla sovittamassa jo Wirtasen paikkaajan viittaa kakkosen senana.

Esimerkiksi jos kolmonen on ensi vuonna koostumuksessa Talaja-Liivik-Pakarinen/Bobby, niin en kauheasti valita.

Nyt tulee avautuminen ihan pienestä ja mitättömästä asiasta, eikä tässä ole hyökkäys Postinjakajaa kohtaan, vaan ennemminkin yleinen asia, joka vituttaa täällä, hallikeskusteluissa ja lehtien palstoilla: Mua henkilökohtaisesti vituttaa, että HIFK:n joukkueen rakennuksessa puhutaan jostain "kakkos-, kolmos- ja nelossenttereistä". Kuulostaa ihan paluulta johonkin Penan aikaan. Kuka oli esimerkiksi HIFK:n viime kauden kolmossentteri? Tai mikä oli ylipäätänsä vaikka pudotuspeleissä kolmosketju? Tai kuka on tämän kauden kakkossentteri?

HIFK:n tulee olla yhtenäinen joukkue, ei neljän/viiden erillisen yksikön joukkue. Ja minun mielestä hyvin rakennetussa joukkueessa on jokaisella osa-alueella riittävästi erikoisosaamista. Joku yksittäisen ketjun miettiminen vie ainakin minut mielikuvissa suoraan Penan sesonkiin. Jos ajatellaan, että sentterinelikkona olisi joku Ma.Granlund - Redenbach - Liivik - Piiparinen, niin aika helvetinmoiset laiturit saisi olla kahdessa ensimmäisessä ketjussa, että jaksaisin juhlia jostain Talaja - Liivik - Nyholmista kolmosketjuna.

Ja edelleen haluan sanoa, että ei ole tarkoitus kohdistaa tätä ainoastaan Postinjakajaan, käytin hänen tekstiään vain esimerkkinä.

Salmi on kieltämättä pelannut nyt hyvin, mutta en nyt ihan 5. ja 6. pakin paikkaa tarjoaisi tulokaspelaajalle, mutta 7./8. menee erittäin hyvin. Nuorilla pelaajilla se taso heittelee kauden mittaan kuitenkin aika paljon, niin on aika riskialtista kärkijoukkueessa jättää noinkin iso rooli junnujen varaan.

Juuri näin. Ensinnäkin pitää katsoa, kenellä on jo sopimus, ennen kuin rupeaa tarjoamaan paikkoja viitospakiksi yhden ottelun perusteella. Tällä hetkellä sopimuksen alaisia pakkeja ovat Jokela, Melart, Tuohilampi, Silfver, Salmi, lisäksi Varakkaan sopimusta on nyt pidetty niin varmana, että lisään Viton tähän spekulaatioon. Jokelan kohdalla on mielestäni naurettavaa odottaa mitään ihmenousua tasolle, jolla on pelannut viimeksi joskus kolme vuotta sitten, kiistattomasti paikka pelaavassa kokoonpanossa tulee silti olemaan Leksalla. Ehdoton elinehto on kaksi kiekollista ylivoimapakkia, vrt Söde ja Kousa tällä kaudella. Varakas ei mielestäni korvaa kumpaakaan, vaikka pisteitä onkin tehnyt. Lisäksi tilausta on ainakin yhdelle maalinedustan isännälle, vrt Kankaanperä sekä yhdelle huippuluokan yleispuolustajalle, vrt Fernholm (Varakasta tälle tontille ilmeisesti sovitellaan, onnea vaan). Noilla sopimuksilla ja vaatimuksilla ensi kauden pakisto olisi jotain seuraavaa:

"Söderholm" - "Varakas"
"Kankaanperä" - "Kousa"
Jokela - Melart
Salmi/Tuohilampi/Silfver/Teppo/Vainonen/yms.

Kun katsoo tuota puolustusta, mielestäni se ei ole ainakaan tämän hetken puolustusta parempi, hahmotelmaan joukkueesta ovat kuitenkin poistuneet Fernholm sekä Kurvinen ja tilalle tullut ainoastaan Varakas.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja mikä prkl on, ettei jengille kelpaa Varakas? Itse diggaan Villestä aivan kybällä: oma poika, kiekollinen+fyysinen, raataa illasta toiseen pyyteettömästi, ja jonka olisi jo aika tulla kotiin. Mielellään Jerguksen kanssa, niin saadaan se paita sinne kattoon.

Onhan tuossa Varakkaan kuvailussa ihan tottakin, mutta joku Vitossa vain hieman tökkii.

Jerellä on edelleenkin sopimus vuoteen 2014.

Ja JHagille tiedoksi, että Melartilla on ensi kauden kattava sopimus, joten tavallaan IFK on jollain tasolla valintansa jo tehnyt. Voi olla, että jos huipunveljeksillä ei ole tarjota IFK:lle Kousan korvaavaa pelaajaa, joudutaan puukätisten isäntien määrää karsimaan ja tilalle otetaan Mr Average, joka ei suoranaisesti korvaa Kousaa, mutta on huimasti edellä ilarimelartia&markuskankaanperää kiekollisessa pelissä. Nitrojen kulutus laskee, mutta samalla myös viihdearvo.

Jotenkin mulla on sellainen kutina, että Nybondaksen papereissakin Kurvinen vie Kangesta voiton: hinta on alhaisempi, oma jätkä (joojoo, on Anjalankoskelta, mutta on se oma jätkä) ja Nybarihan Kurvin Ruotsista kotiutti, vaikka tarjolla olisi ollut myös samalle paikalle parhaan kautensa pelannut Mikko Turunen.

Jokelasta uskon ja toivon, että parantaa ensi kaudelle, jos ja kun laittaa itsensä fyysisesti hyvään kuntoon. Kyllähän treenimatseissa oli nähtävissä, mihin Leksa parhaimmillaan pystyy. Olin ihan varma ET-matsien perusteella, että tulee vetämään loistavan kauden meillä. Metsään mentiin, mutta onhan Leksa aiemmin osoittanut osaavansa pelata. Toivotaan, että Jokela on edes kunnon pukukoppipelaaja, ettei nyt ihan hukkaan mennyt tämän kauden osalta hänen hankintansa.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Jos ajatellaan, että sentterinelikkona olisi joku Ma.Granlund - Redenbach - Liivik - Piiparinen, niin aika helvetinmoiset laiturit saisi olla kahdessa ensimmäisessä ketjussa, että jaksaisin juhlia jostain Talaja - Liivik - Nyholmista kolmosketjuna.
Plääh. Aloitetaa siitä, että tuo ei tule olemaan sentterinelikkomme. Ykkössentteri on aivan toista luokkaa.

Jatketaan siitä, että mikä vika on Talaja - Liivik - Pakarinen/Pöysti/Bobby kolmoskentässä? Okei Bobbyä en siihen vielä laittaisi, Pakarinen ja Pöysti mene minun papereissani siihen kyllä.

Roope Talaja - Mies on tällä kaudella viimeistellyt 16 maalia(12.33min keskimääräisellä peliajalla), ja sijoittuisi HIFK:n tämänkauden maalintekijätilastossa sijalle 4, edellään Ville Peltonen, Mikael Granlund ja Eero Somervuori. Takanaan Markus Granlund, Janne Pesonen, Kimmo Kuhta, Petteri Wirtanen, ei ihan huonosti, ja luulisi riittävän kolmosketjun pelaajaksi.

Liivik - Tarviiko sanoa mitään? Mies kehittyy, ja on fanien suosikki. Paikka kolmoskentässä pitäisi olla kyllä näiden esityksien valossa hanskassa.

Pakarinen/Pöysti - Kehittyviä nuoria kavereita. Pöysti on alkanut löytämään sitä rannetta taas pikkuhiljaa, polkee kuin orava juoksupyörässä ja jakaa pommeja, tällä kaudella vasta 4 maalia, mutta kokoajan paranee. Pakarisella maaleja on 10kpl tällä kaudella.(13.44min) Taklaa repii raastaa ja polkee, kelpaa aina, kun tekee sivussa maalejakin, ja urakehitys nousussa.

Jared Ross - Onko kukaan nähnyt tämän miehen otteita? Riittääkö vauhti SM-liigan kakkossentteriksi? Uskoisin kyllä, sillä mies on vääntänyt AHL:ää ja NHL:ää viimekausina, tällä kaudella DEL- Liigaa piste per peli tahtia.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
[Jared Ross - Onko kukaan nähnyt tämän miehen otteita? Riittääkö vauhti SM-liigan kakkossentteriksi? Uskoisin kyllä, sillä mies on vääntänyt AHL:ää ja NHL:ää viimekausina, tällä kaudella DEL- Liigaa piste per peli tahtia.
Strategisten mittojensa puolesta täydellinen osa Oravapartio vol2sta. Laidoille MaG ja Somervuori, niin avot.

Kuten joku palstaveli tuossa aiemmin totesi, niin harvojen joukkueiden rungot pysyvät täysin samana monta vuotta. Keväällä ja kesällä on edessä ikäviä menetyksiä, mutta in Nybari we trust!
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Mielenkiintoinen ja haastava tulee olemaan ensi kauden joukkueen kasaaminen. Tähän aikaan vuodesta tosin kiinnostaa enemmän tämän kevään menestys, mutta taustalla kolkuttaa kyllä tuo ensi kauden joukkue. Nybondas ja Vellu on tehnyt pitkään jo työtä ensi kauden eteen joten hyvissä IFK kyllä on, mutta silti tarvitaan myös hyvää tuuria ja ajoituksia.

Maalivahtitilanne minulle täysin auki. Iiro Tarkin tilanne Anaheimissa vaikenee Fasthin sopimuksen takia, mutta KHL, Ruotsi ja muutama muukin kotimainen joukkue tarvitsee laadukasta maalivahtia ensi kaudeksi. Mitä tekee Riksman, löytyykö vielä yksi vaihde lisää tehdä töitä keväällä/kesällä ja saada itsensä takaisin huipputasolle. Ikä ei vielä ole missään nimessä este.

Pakistossa tulee tapahtumaan siirtoja, mutta sekin on ennakoitua ja mikäli huhut Varakkaasta ja Jaakolasta pitää paikkansa, meillä on vahva ja hyvä runko kasassa. Söderholm ei enää lähde "kierrokselle".

Hyökkäys muuttuu jonkun verran ja jalkoja/sielua on jo hankittu. Käsiä, särmää ja silmää tosin tarvitaan ja MG:n ja PW:n siirrot aiheuttavat haasteita.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Tarkemmin kun ajattelee Varakkaan saapumista HIFKn riveihin, niin uskon että Melart-Varakas muodostaisi erittäin hyvän kolmosparin. Molemmat osaa luutia omaa päätä hyvin, Melartin kehittyessä jatkuvasti ja Varakkaan ollessa kiekollisesti pätevä, ei pitäisi senkään suhteen syntyä ongelmia. Mikäli Fernholm ja Kousa jatkavat ensi kaudella, on mielestäni itsestään selvää että puolustus on liigan parhaimmistoa (ellei sieltä joku toinen joukkue saa haalittua corymurphyjä tai marekzidlickyjä).

Söderholm-Fernholm
Jaakola-Kousa
Melart/Jokela/Kurvinen-Varakas

Toki tämä on täyttä haaveajattelua, mutta minkäs sitä mies haaveilleen voi.

Hyökkäyksen suhteen liputan kyllä tuon Talaja-Liivik-Pakarinen -kentän puolesta. Todellinen trio paskansyöjät, peukkua!
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti Kanki jatkaa IFK:ssa. Etenkin viime peleissä on hyvin jakanut makuupaikkoja ja kovuutta maalinedustalla ja tuollaisia sotureita tarvitaan aina puolustukseen. Palkka-asioista en osaa sanoa, mutta pelaajana Kangelle on kyllä varmasti paikka IFK-miehistöstä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ei mulla ole yhtään mitään Varakasta vastaan sinänsä. Preferoin vain nämä nyt pelaavat kaverit hänen edelleen, mutta sopeudun tilanteeseen, kun hän tulee. Ja yritin jo sanoa omassakin viestissäni, että koska Mellun soppari on mallia -13, kyllä hänet on jo valittu. Muotoilin kenties epäselvästi. Yritin sanoa, että Melart on HIFK:n / Nyban asteikossa edellä Kurvinen-Kanki -kaksikkoa ihan ilmiselvästi. Jännä tilanne, kun on paljon samantyylisiä pakkeja ja mun papereissani Kanki ajaa niukasti Kurvisen ohi ennenkaikkea siksi, että Kanki ei ole pahasti loukkaantuvaa sorttia. Toki tällä kaudella tuli kiekosta (?) jalkamurtuma. Kurvinen sen sijaan on selkäpotilas koko ajan. Toisekseen Kanki on Kurvia ilkeämpi ja aavistuksen parempi kiekollisena. Ei toki kiekolliseksi pakiksi laskettava. Mutta eipä tule täältä pienintäkään kitinää, jos Kanki lähtee ja Kurvi jää. Ihan nyanssieroja näissä mielipiteissä.

Mulla on sama käsitys kuin Renegadella. HIFK on pistänyt ensi kauden rungon kasaan jo aikaa sitten, mutta kyllä siellä on vielä pari isoakin paikkaa täytettävänä. Yleisesti ottaen ei kannata olla hirveän huolissaan. Hyvää duunia on Nyba tehnyt jo kaksi kautta putkeen ja sille hänkään ei voi mitään, että jossain vaiheessa joukkue kuin joukkue menee vähän isommalla kädellä uusiksi. Itse toivoisin, että Nyba ei enää niin paljon roikkuisi "omissa pojissa", kuten Varakas, vaan laajentaisi katsettaan. Yhden ikisuosikin per kausi voi tokikin ottaa sisään ja eiköhän ensi kaudellakin nähdä sellainen. Veskarikuvio on täysi arvoitus mullekin. Ikävä kyllä HIFK tuntuu perinteisesti jättävän sen viimeiseksi.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Veskarikuvio on täysi arvoitus mullekin. Ikävä kyllä HIFK tuntuu perinteisesti jättävän sen viimeiseksi.

Mikäpä siinä, mikäli uuden maalivahdin hankkimisen suhteen homma toimii (mallia Endras). Kun uusi maalivahti julkistetaan, olettaen että Dennis ei jatka, niin helvetin kovatasoista kaveria odotan sisään, enkä tule luultavasti pettymään.

Onko Arttu nyt tulossa kotiin? Mikäli on, niin olen kyllä hyvin iloinen, aina olen Artusta pitänyt. Meidän poika.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Itse toivoisin, että Nyba ei enää niin paljon roikkuisi "omissa pojissa", kuten Varakas, vaan laajentaisi katsettaan. Yhden ikisuosikin per kausi voi tokikin ottaa sisään ja eiköhän ensi kaudellakin nähdä sellainen.

Minä pidän Nybarin tavasta hankkia takaisin muualla kypsyneitä omia kasvatteja, kuten esimerkiksi Varakas ja Riksman. Varsinkin jos vartailukohtana on esimerkiksi Janne Laakkonen tai Jussi Pesonen. Omat on kuitenkin omia ja henkilökohtaisesti minulle on aivan sama, vaikka paluumuuttaja olisi pelannut edelliset kaudet Tepsissä, Jokereissa tai Kärpissä. Tärkeintä on, että pelaaja on tarpeeksi tasokas siihen ruutuun, johon häntä on kaavailtu. Varakas on varmasti tarpeeksi hyvä kuuden pelaavan puolustajan joukkoon. Vai pitäisikö sanoa mestaruutta tavoittelevan joukkueen kahteen ensimmäiseen pakkipariin...

Jossain päin palstaa mainittiin Luttinen mahdollisena paluumuuttajana. Olisin iloinen, jos näin kävisi. Myös oma kasvatti Teemu Laakso olisi mieluisa paluumuuttaja.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mitä tekee Riksman, löytyykö vielä yksi vaihde lisää tehdä töitä keväällä/kesällä ja saada itsensä takaisin huipputasolle. Ikä ei vielä ole missään nimessä este.

No jos Riksman haluaa jatkaa voi tehdä sen muualla, en itse ainakaan halua elää pelko perseessä milloin se TAAS hajoaa. Tällä kaudella kävi tuuri Endrasin kanssa, mutta sellasta tuuria ei kyllä toista kertaa edes Nybondaksella ole.
En kyllä usko tohon Jhagin väittämään, että maalivahti olisi jätetty viime tippaan, sehän tarkoittaa ettei olla vieläkään opittu kuka on joukkueen tärkein pelaaja.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Onko Arttu nyt tulossa kotiin? Mikäli on, niin olen kyllä hyvin iloinen, aina olen Artusta pitänyt. Meidän poika.

Arttu on myös Petun suosikkeja. Tästäkin voi päätellä jotain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös