Kauden 2012-13 joukkueen rakennus

  • 1 749 302
  • 4 395

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saas nähdä, onkohan nelosketjun miehistä Nyholmkin lähtökuopissa. Liivik ottanee ensi kaudella nykyistä isomman roolin joukkueesta.

Bobbylla on sopimus ensi kaudesta IFK:n kanssa. Tuskin sitä nyt kuitenkaan ruvetaan purkaamaan.

Tosiaan. Pöystin uran kannalta paras vaihtoehto olisi siirtyä muualle, mutta mielelläni en kyllä päästäisi kaveria pois. Täydellinen lenkki tuohon meidän rikollisketjuun.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Täydellinen lenkki tuohon meidän rikollisketjuun.

Joka alkaa olla tiensä päässä pelaajien kehityksen suhteen. Liivik on kasvanut jo ulos nelosketjun sentterin paikalta, Pöysti siinä ja siinä. Ainoa, joka kantaa vielä nelosketjun statuksen pelillisesti on Nyholm. Tämän takia on aika luonnollista, että esim. Pöysti hakee lisää vastuuta muualta. Veikkaanpa pisteitäkin syntyvän eri tahtiin toisissa ympyröissä, kun saa lähteä pelaamaan ilman paineita. HIFK:ssa tämän kauden alussa, Pöysti ei olisi osunut edes ladon seinään, kun kaverilla oli niin suuret näyttöhalut ylemmissä ketjuissa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Muistetaan nyt, että tuleehan sieltä Bluesista Talaja kuitenkin tännepäin.

Pelicans tulee tekemään aivan perkeleen kovan taloudellisen tuloksen ja niinpä moni seura jäi nuolemaan näppejään Hodgmanin suhteen. Niillä löytyi sittenkin pätäkkää pitää kaveri siellä. Vielä pari kuukautta sitten oltiin siinä uskossa, että Pelicans ei pysty pitämään sekä Laschia että Hodgmania ja nämä molemmat jätkät olisivat kelvanneet mulle. Yksi KHL:stä kenties pois tuleva pelaaja lienee Ryan Vesce. Mulle kelpaisi ainakin.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Mikäli Pöysti nyt lähtee, niin ainakin oma märkä (heh..) päiväuni toteutuisi siinä muodossa, että voitaisiin kolmosessa peluuttaa Liivik-Pakarinen kaksikkoa.

Vesce on mielenkiintoinen nimi, mielestäni kaveri on oikea laitahyökkääjä, jolloin saapuessaan HIFKlla olisi 3 oikean laidan hyökkääjää (Somervuori, Vesce ja Pakarinen), joista jokainen voi pelata 3 ensimmäisessä kentässä.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ikävä faktahan on se, että jääkiekkojoukkueen runkoa on mahdotonta pitää montaa kautta samanlaisena. Minäkin olisin halunnut pitää meidän mestaruusvuoden jengin tismalleen samana, mutta se nyt vain ei ole mahdollista, elämä jatkuu.

Harmittaa aivan perkeleesti jos Pöysti menetetään, mutta onhan se kiistatta Pöden uran kannalta oikea siirto lähteä hakemaan kiekollisempaa roolia pienemmistä seuroista. Sama pätee Nyholmiin, jonka ura ei kaikesta huolimatta ole lähtenyt nousuun toisin kuin esim. Liivikin, joka tosiaan on itse raivannut tiensä yhdeksi HIFK:n tärkeimmäksi pelaajaksi.

Minä muistan ainakin lopun ikääni rosvokoplamme, Nyholm - Liivik - Pöysti!
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Yksi KHL:stä kenties pois tuleva pelaaja lienee Ryan Vesce. Mulle kelpaisi ainakin.

Odotan, että -BR- esittää voimakkaan vastalauseen tähän asiaan... :)

En tiedä yhtään miten Vescen pelit on mennyt on KHL:ssä, mutta luulisi siellä ottajia olevan, kuten Sveitsissäkin. Toivoahan tosin aina saa. Minä toivon Salmelaista ja Laaksoa. Lisäksi sormet ristissä, että Kousa jatkaisi vielä vuoden. Söde tuskin lähtee enää rundille. Luojan kiitos.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mulla ei ole siis sen kummempaa tietoa siitä, että HIFK olisi funtsimassa Vesceä. Mutta tiedän, että nämä tietyt meillä jo olleet sällit ovat sellaisia, joita seurataan. Nenä koutsaa Novgorodissa ja mitä luultavimmin Nenä & HIFK ovat mainioissa väleissä ja ehkäpä siitäkin on apua. Vesce on mun tietääkseni kärsinyt loukkaantumisista eli Pentti olisi jo tehnyt 3v. suoran diilin. Mikäs muuten on Bonon tilanne, onko Ruotsin soppari yli tämän kevään?
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Mikäs muuten on Bonon tilanne, onko Ruotsin soppari yli tämän kevään?

Teki vain 2011-2012 sopparin Växjön kanssa. Kysyntää on herraan niin perkeleesti Ruottin maalla ja varmaan muuallakin. Eikä kyllä yllätä yhtään. Taso on hieman kyllä laskenut sitten alun kovan maalien sylkemisen, mutta silti kovat tehot päälle 30 pinnaa tehnyt. Siinä olisi erinomainen Kousan korvaaja. Montaa pisteitä tekevää kotimaista ei oikein markkinoilta hirveästi löydä. Laakson Teemu on kuitenkin toisen tyylinen pakki.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Siinä olisi erinomainen Kousan korvaaja. Montaa pisteitä tekevää kotimaista ei oikein markkinoilta hirveästi löydä. Laakson Teemu on kuitenkin toisen tyylinen pakki.

Mulle kelpaisivat nuo molemmat. Ja Bonossahan on monia hyviä puolia, kuten lyhytpinnaisuus ; ). Saataisiin taas joku, jonka jäähyistä voidaan järpättää. Suikkanen ja Pelicans saalistavat myös isolla haravalla markkinoita ja olen aivan varma, että Bono kelpaisi Lahteenkin.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Mulle kelpaisivat nuo molemmat. Ja Bonossahan on monia hyviä puolia, kuten lyhytpinnaisuus ; ). Saataisiin taas joku, jonka jäähyistä voidaan järpättää. Suikkanen ja Pelicans saalistavat myös isolla haravalla markkinoita ja olen aivan varma, että Bono kelpaisi Lahteenkin.

Joo ei kahta sanaa etteikö kelpaisi. Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä miten Teemun peli on kehittynyt lätäkön toisella puolella. Bonosta saataisiin myös pakistoon pakki, jonka piiskasta löytyy sekä tarkkuutta että kovuutta. Kaikki loistavan pakin elementit höystettynä hyvällä liikkeellä. Olen myös nähnyt omin silmin liekkö sitten unessa, että Cory palaisi vielä tänne. :) Saas nähä. Kaikkeen ei ole varaa ja veikkaan kyllä listan olevan jotain tällaista. Varakas, Korpikari, Laakso, Bono?, Cory? vaihtoehtoina joista noita naarataan. Omista jatkaisi Söde, Kanki, Kurvinen, Jokela ja Illu. Eikä välttämättä edes noi kaikki jatka. Se sanelee aika paljon lopulta ketä haetaan ja ketä ei. Hyökkäyksen tilanne onkin sitten kumarantimpi. Jos Pera saataisiin jatkamaan tilanne helpottuisi paljon. Muuten meidän pitää etsiä jopa 3 sentteriä!! Tylerin, Miken ja siis Peran korvaajat. Ei käy Nybaria kateeksi. Jotenkin voisin veikata, että noilla paikoilla tulee pelaamaan ensi kaudella parikin ulkkaria. Tai sitten liigan sisältä löytyy joku. Kävi mielessä pelsuista äkkiseltään Koskiranta. Aika takuuvarmaa n.40 pinnan kautta äijä nakuttaa. Ilmeisesti ei jatka pelsuissa, koska hinta on noussut liian kovaksi. Ja mehän tiedämme jo ketkä 2 palasta on vienyt siitä jo ison osan. Oiskohan toivoa saada Buffaloa Sveitsistä jo vuosi ennen sopparin loppua. Jos toi Taikuri tulee pelsuista niin meillähän olisi jo lähes vanha kenttä kasassa. :) Hauhtonen voi kyllä painua muualle.

Edit. Huomasin muuten, että unohdin Fernholmin. Saas nähä miten kovaksi vaan nousee tuo ensi kauden palkka, jos vaikka täällä jatkaisi.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Odotan, että -BR- esittää voimakkaan vastalauseen tähän asiaan... :)

Jep. =D
Kyllä siinä muutama kyynel vois vierähtää, JOS Vesseli palais takaisin... ; )
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Minä toivon Salmelaista ja Laaksoa. Lisäksi sormet ristissä, että Kousa jatkaisi vielä vuoden. Söde tuskin lähtee enää rundille. Luojan kiitos.

Samat toiveet ovat täälläpäin. Salmelaista on tullut toivottua jo vähän aikaa ja nyt kun näyttää ettei Laakso murtaudu NHL-kokoonpanoon niin olen toivonut miehen paalavan takaisin Suomeen HIFK:iin hakemaan vauhtia uralleen. Kousan jatko on elintärkeä HIFK:lle, ei tuollaisia pakkeja ole tarjolla kovinkaan usein.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensi kaudella tulee kyllä jengi muuttumaan aika radikaalisti. Oikeastaan mikään osasto ei ole turvattu. Kysymysmerkejä toisensa perään, mutta eiköhän Nybarilla ja kumppaneilla ole homma hallinnassa. Luotto heihin on 100%.

Varmoja tulijoita: Varakas, Pakarinen, Talaja
Todennäköisesti lähtee: Pesonen, Mi.Granlund, Fernholm, Endras
Ehkä lähtee: Wirtanen, Kousa, Söderholm, Kankaanperä, Pöysti

Näillä kokoonpanon saa näyttämään tältä (oletan muiden tekevän jatkosopimukset):

Peltonen - ??? - Kuhta
Ma.Granlund - ??? - ???
Pakarinen - Liivik - Somervuori
Huhtanen - Piiparinen - Talaja

Odotan siis ainakin kahta uutta sentteriä. Piiparinen ei ole vielä oikein vakuuttanut, mutta eipä hän ole vielä vakituisesti saanutkaan liigaa pelata, joten ensi kaudella voisi antaa mahdollisuuden. Olisi lottovoitto mikäli Wirtanen jäisi. JHagin mainitsema Vesce olisi "kakkosen" laidalle juurikin se sopiva palanen. Ykkössentterin hommaaminen tulee olemaan se haastavin tehtävä. Mistä löytää Mikelle korvaaja? Nybarilla on oltava ässä hihassa, nimittäin tätä ei saa ryssiä.

??? - ???
Varakas - Kankaanperä
Melart - Kurvinen

Söderholm, Fernholm ja Kousa ovat varmasti kuumaa kamaa KHL-markkinoilla, mutta silti uskon näistä ainakin yhden jäävän IFK:hon. Veikkaukseni on Söderholm. No aika näyttää ja toivottavasti jäisi ainakin toinen myös, mutta kyllä sieltä ainakin yksi iso vonkale on Nybarin löydettävä.

???
???
???

IFK:lla ei ole tällä hetkellä kiinnitettynä yhtään maalivahtia. Endrasia tulee niiiiiin ikävä. En jaksa edes toivoa miehen jatkoa täällä, koska sitä ei tule tapahtumaan. Täytyy vain ihastella loppukauden otteita ja jättää kyynel silmäkulmassa hyvästit. Riksman on täysi kysymysmerkki. Aikooko edes jatkaa uraansa? Uskon kyllä jatkavan ja jatkon tapahtuvan IFK:ssa, mutta vähän kieltämättä on pelko perseessä. Norjan kanssa olisi hyvä saada jatko tehtyä ja siinä on oiva kakkosmaalivahti ensi kaudelle, mutta Riksmanin oltua edes jonkun aikaa poissa - kuka korvaa??? Kyllähän tässä Lunkka tuli ensimmäisenä mieleen, mutta eihän se nyt jumalauta ole enää mahdollista. Jos Janne nähdään vielä IFK:n kokoonpanossa _pelaajana_ niin syön hatullisen paskaa. Siksi tarvittaisiin ehjä ykkösmaalivahti ja Norjalle siinä sivussa n. 15-20 peliä.

Jotenkin tää IFK:n nykylinja on niin vittumainen. Ei tiedä yhtään jatkosopimuksista, mutta toisaalta on jotakin mitä odottaa, kun kausi aikanaan päättyy. Nybari voisi antaa kivoja ylläreitä.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
??? - ???
Varakas - Kankaanperä
Melart - Kurvinen

Söderholm, Fernholm ja Kousa ovat varmasti kuumaa kamaa KHL-markkinoilla, mutta silti uskon näistä ainakin yhden jäävän IFK:hon. Veikkaukseni on Söderholm. No aika näyttää ja toivottavasti jäisi ainakin toinen myös, mutta kyllä sieltä ainakin yksi iso vonkale on Nybarin löydettävä.

Kankaanperällä ei tietääkseni ole sopimusta ensi kaudesta IFK:hon. Kurvisellakaan ei ainakaan virallisesti sellaista ole. Mutta Jokela teki kahden vuoden sopimuksen ja hän pelaa IFK:ssa ensi kaudellakin. Jos saataisiin pidettyä joku noista mainitsemastasi kolmesta pakista, niin sitten saattaisi riittää yhden hyvän pakin hankkiminen ja ehkä yksi syvyyspelaaja siihen päälle.

Kankaanperän tilanne on mielenkiintoinen. Ei ole enää hintalappunsa väärti, vaikka onkin hyvä pelaaja roolissaan. Sanoisin silti, että jollei saada reippaasti halvemmalla niin parempi laittaa kiertoon..
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kankaanperän tilanne on mielenkiintoinen. Ei ole enää hintalappunsa väärti, vaikka onkin hyvä pelaaja roolissaan. Sanoisin silti, että jollei saada reippaasti halvemmalla niin parempi laittaa kiertoon..

Kyllä mä pitäisin hänet ja maksaisin yli 100 kiloa ilman mitään kipuja. On HIFK:n näköinen isäntä ja jos ei saada muskeleita tilalle, tulee tällaista kaveria ikävä. Ei näitä tämän tyyppisiä pakkeja nyt miljoonasti ole saatavana. Kilpailu Kanki vs. Kurvinen kääntyy mulla Kangen voitoksi.

En ole vielä satavarma siitä, että PW olisi ilman muuta lähdössä. Kyllä sekin on mahdollista, että PW skulaa ensi kaudellakin Nordiksella. Kuka on Pakarinen....?
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Niin ongelmahan puolustuksessa on se, että Kankaanperä ja Jokela kilpailevat samasta paikasta.

Kankaanperä on mielestäni näistä pelillisesti edellä ja olisi sääli päästää pois, mutta Jokelan kanssa on sopimus ja samalle peliajalle ja paikalle yrittää tunkea myös Melart. Ja toivon, että Varakas on suunniteltu myös tuohon rooliin, eikä esimerkiksi Fernholmin korvaajaksi.

Kankaanperän jatkaminen on siis valitettavan epätodennäköistä.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Juuso Salmi

Parin edellisen matsin perusteella JS jatkoon ehdottomasti. Rauhallista ja virheetöntä puolustuspeliä, hyviä niittejä kun paikka tulee, eikä kiekollinen pelikään mitään kovin heikkoa ole.

Muuten vertaisin Kurviin, mutta kun Juuso meni maalinkin tekemään...
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Kyllä mä pitäisin hänet ja maksaisin yli 100 kiloa ilman mitään kipuja. On HIFK:n näköinen isäntä ja jos ei saada muskeleita tilalle, tulee tällaista kaveria ikävä.

Ihan alkuun, että pitäisin Kangen joukkueessa hurraata huutaen. Jokainen makuupaikan tarjoaja meidän maalilla on palkkansa väärti. Silti uskon, että tälle paikalle on mietitty huomattavasti halvempaa Melartin Ilaria. Jos pitää luopua joko Kankaanperästä tai Kurvisesta, niin heilutan nenäliinaa Kankaanperälle, vaikka en haluaisi luopua kummastakaan.

Ps: Ihan Paska HIFK, kun ei ole yhtään ketään jota inhota ja kaataa kaikkea paskaa sen päälle.

:)

Ps: Kanki tienaa huomattavasti yli tuon "satkun".
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Suikkanen ja Pelicans saalistavat myös isolla haravalla markkinoita ja olen aivan varma, että Bono kelpaisi Lahteenkin.

Pelsut tulee olemaan siirtomarkkinoilla todella kova. Mä en näe järkeä, että Talaja sisään ja Pöde ulos. Bobby on jotenkin tuon Nelsonin jarru/heikoin lenkki, mutta näkisin silti, että ko. ketju pidetään kasassa ja ns. 3. ketjun roolissa. Peliaikaa reilusti sis. myös yv-aika, mitä pojat nyt ovat hyvin saaneet. Siihen voi sitten kokeilla esim. Pakarista. Iippo-Simo-Pöde. Ei huono! Kaksi raittia ja samettikäsi-Liivik. (Mistä se eilinen lätty tuli Makken läpiajoon??)
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Kankea ei kannata päästää mihinkään. Yhdesta satkusta ei kannata tällaisten kaverien kohdalla epäröidä. Alakerran isäntä.

Sssama! Eilen tajusin, että Kanki on todella näkymätön ollut saikun jälkeen. Ja eikö se ole pakille erittäinkin hyvä asia? JATKOON! Kangelle diili, tap-tap-tap!
 

Fordél

Jäsen
Näillä kokoonpanon saa näyttämään tältä (oletan muiden tekevän jatkosopimukset):

Peltonen - ??? - Kuhta
Ma.Granlund - ??? - ???
Pakarinen - Liivik - Somervuori
Huhtanen - Piiparinen - Talaja

Tällä hetkellä 16 maalin Talaja ei varmasti tule vääntämään neloskenttään Piiparisen kaveriksi.

Eli uusi päivitetty kolmosen kriminaalikenttä esim. muotoon Talaja - Liivik - Pakarinen/Huhtanen
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Tällä hetkellä 16 maalin Talaja ei varmasti tule vääntämään neloskenttään Piiparisen kaveriksi.

Mä vastaan, kuten Matikaisten (Petun ja Penan) risteytys vastaisi: Se on sillä tavalla, että meillä kaikki syö paskaa, tai sitten voi suksia v***uun. Espoossa tehdyt maalit eivät merkitse täällä paskaakaan.

Noin. Ei vaan, hyvä vahvistus, ehkä, mutta en mä nyt sille mitään ykkösketjun paikka lupais. Kolmoseen näin lähtökohtaisesti, ellei sitten esitä kesällä jotain poikkeuksellista, että sais treenimatsit aloittaa ylempänä.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Noin. Ei vaan, hyvä vahvistus, ehkä, mutta en mä nyt sille mitään ykkösketjun paikka lupais. Kolmoseen näin lähtökohtaisesti, ellei sitten esitä kesällä jotain poikkeuksellista, että sais treenimatsit aloittaa ylempänä.

Näin minäkin vastaisin ja kyllähän Talaja (jos tulee) lähtökohtaisesti kolmosen pelaaja on. Samoin kuin Pakarinen. Kuten jo toisaalla totesin, mielestäni Pöystiltä hyvä liike lähteä kokeilemaan muualle, kun selkeää breikkausta ei täällä ole tapahtumassa. Nyholmin tilanne on hankala. Maalintekotaitoja olisi, mutta ne näkyvät pirun harvoin. Lähtökohtaisesti nelosen pelaaja ensi kaudella, Piiparisen (joka on taas parantanut saatuaan peliaikaa) ja Huhtasen (saahan jatkosopparin, saahan) kanssa.

Näiden kavereiden lisäksi meillä olisi nousemassa esiin noita mainittuja junnuja; Leinonen ja Kivelä etunenässä. Juuso Salmi pelaa muuten tällä hetkellä niin huikeasti, että olisin valmis pitämään hänet kokoonpanossa Kurvisen/Jokelan palatessa ennen Melartia. Joten Salmelle olisi saatava säännöllistä peliaikaa ensi kaudella.

Itselläni on sormet ristissä Peltosen ja Kuhdan jatkon suhteen, mutta toisaalta en keksi mitään syytä, miksi eivät jatkaisi. Molemmilla putki kulkee ja pisteitä tulee. Puolustuksessa uskon Söderholmin myös jatkavan ja Jokelan nostavan tasoaan ensi kaudelle.

Jäljelle jää siis ne kriittiset ykkös- ja kakkossentterin paikat sekä tietysti ykkösmaalivahti ja kiekollinen pakki. Näistä luulen (ja toivon) ison osan olevan jo pulkassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös