Kauden 2012-13 joukkueen rakennus

  • 1 749 311
  • 4 395

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ilkka Vaarasuo jatkaa teillä vielä 2 ottelua (Lukko ja TPS).
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Ilkka Vaarasuo jatkaa teillä vielä 2 ottelua (Lukko ja TPS).

Hyvä niin. Ollut kyllä (taas) tosi onnistunut laina-aika IFKssa. Ihme, jos ei yritetä Jukurien kanssa mitään vaihtokauppoja, jos Vaarasuota liigassa pelaaminen kiinnostaa. Mikähän mahtaa mikkeliläisiä kiinnostaa? Pelaajat vai lähetetäänkö teille sinne Mannerheimin Päämaja museoon joku uusi stuntti meidän rautatieaseman lieppeiltä. Vaihtoehtoja on.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Kyllä "Vaara" liigaan enemmän ehtii myöhemminkin, Jukureissa.

minä puolestani olen antanut itselleni vastauksen, että Jukureita ei liigassa pelaaminen kiinnosta. Pointti on, että miksi ei Vaarasuo liigassa pelaa? On tällä hetkellä heittämällä IFK Top3 pakki ja mahtuisi jokaiseen SM liiga jengiin kevyesti. Omituinen case kertakaikkiaan.
 

Dats

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Hyvä niin. Ollut kyllä (taas) tosi onnistunut laina-aika IFKssa. Ihme, jos ei yritetä Jukurien kanssa mitään vaihtokauppoja, jos Vaarasuota liigassa pelaaminen kiinnostaa. Mikähän mahtaa mikkeliläisiä kiinnostaa? Pelaajat vai lähetetäänkö teille sinne Mannerheimin Päämaja museoon joku uusi stuntti meidän rautatieaseman lieppeiltä. Vaihtoehtoja on.

Nybari vois ehdotella Jokelaa vaihtokaupassa Vaarasuoon ja katsoa tärppääkö..
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK on kyllä hoitanut erinomaisesti nämä työsulkuasiat. Sisään tuotu Bergenheim, Petrell ja O'Sullivan. Näistä viimeinen koko kaudeksi ja jos NHL alkaa jossain vaiheessa, niin mihinkään pulaan ei missään tapauksessa jäädä Bergenheimin ja Petrellin lähtiessä. Muualle ei ihan näin ole. Jokerit tarvitsee edelleen sitä pakkia, Lukko otti kolme NHL-pelaajaa kerralla jne.

Pakin kun Tomppa saa kaivettua vielä jostain, niin olen tyytyväinen. Klubertanzin saa laittaa kanssa koneeseen suuntana ihan sama mikä.
 

scholl

Jäsen
minä puolestani olen antanut itselleni vastauksen, että Jukureita ei liigassa pelaaminen kiinnosta. Pointti on, että miksi ei Vaarasuo liigassa pelaa? On tällä hetkellä heittämällä IFK Top3 pakki ja mahtuisi jokaiseen SM liiga jengiin kevyesti. Omituinen case kertakaikkiaan.

Samaa olen itsekin ihmetellyt. Jos jotain pelaajaa ei kiinnosta liigassa pelaaminen niin miksi hän tulee sitten edes lainalle. Sama jätkä on ollut nyt kaks kertaa lainalla, on mennyt hyvin ja silti on palannut tyytyväisenä takas. Käyköhän niin, että työsulun jälkeen Mikke Granlundiakaan ei enää kiinnosta NHL, vaan haluaa pelata loppu-uransa AHL:ssä, kun siellä on niin mukavaa ja hyvää jengiä?
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Ei nuo jämäsarjojen sopimukset varmaan mikään ylitsepääsemätön este ole Mestis-pelaajan siirtymiselle SM-liigaan ? Taannoinhan Kookoo-Kultanenkin värvättiin kevääksi Bluesiin, vaikka mies oli pitkään toitottanut pysyvänsä kotikulmilla jäähdyttelemässä. Tuolloin oli muistaakseni HIFK:llakin taas kerran tarvetta pakille, mutta jostain syystä eivät osanneet/älynneet hommata Jarnoa takaisin punaisiin. Ehkä uskoivat liian sinisilmäisesti miehen sanaa jäähdyttelystä, tiedä häntä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ei kai minkään sarjan sopimukset ylitsepääsemätön este ole, tarpeeksi kun latoo euroja tiskiin, niin kenet tahansa saa ostettua ulos sopimuksesta. Mestistason heppujen kohdalla toki europino todennäköisesti keskimäärin matalampi, kuin esim. Liigassa pelaavien heppujen vastaava.

Ilkkaa tuntuisi Mikkelissä ja Jukureissa pitävän pelkän sopimuksen lisäksi henkilökohtaiset syyt ja tästä pitää mikkeliläisenä jukurifanina olla oikeasti hyvillään :)
 

Betoz

Jäsen
Pakko peesata muita Vaarasuon kohdalla; hyvä pelaaja!

Toivottavasti Jukurit ja IFK pääsevät hyvään sopimukseen hänestä. Mieluiten niin, että Jukuritkin saa kunnolla hyötyä rahan tai hyvän pelaajan muodossa. Ei jaksa mitään kuppausta katsella, koska fyrk finns joka tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin tämä HIFK:n joukkueen rakenne pistää mietityttämään. Voittoja tulee nyt ja joukkueen rosteri on aivan älytön hyökkäyksen osalta. Kuhta on jo käytännössä reservimies ja nyt aletaan puhumaan myös Luttisen ja Töykkälän paikoista kokoonpanossa. Siellä on vielä Perraultin tasoinen (100 NHL-pelin) sentteri aikanaan tulossa kokoonpanoon. Talaja pelaa nelosessa ja viisi viivaa maalisarakkeessa, mutta näillä näkymin ei ketjurotaatiossa ylemmäs ole pääsemässä. Ylemmissä ketjuissa Kuhta, Peltonen ja Luttinen vetävät illasta toiseen todella vaisusti. Samalla pakiston kokoonpanossa on rajujakin puutteita etenkin kiekollisella puolella. Tähän vielä NHL:n lock outin jatkuessa joku OJ tai TR, niin sekavaa on. Jossain vaiheessa joku tai jotkut pelaaja marssivat toimistolle ja pyytävät siirtoa ja vielä ilman, että HIFK hankkii lisää lock out pelaajia. Ei ihan terve tilanne. Menestyvässä joukkueessa ei voi olla liikaa pelaajia, jotka ovat tyytymättömiä rooliinsa. Jossain vaiheessa pitää oven käydä myös toiseen suuntaan ja kyllä siinä tilanteessa pitäisin ne pelaajat, joissa HIFK:n tulevaisuus on. Ei HIFK voi esimerkiksi Granlundia laittaa Mestikseen. Siinä rapisee viimeinenkin uskottavuus HIFK:sta kasvattajaseurana, jos edes NHL:n kakkoskierroksen varaus ja 34 pistettä edelliskaudella tehnyt pelaaja ei mahdu kokoonpanoon. HIFK:lla ei olisi yhtään junioripelaajaa kokoonpanossa. Lisäksi esimerkiksi Talaja ansaitsisi jopa 1-2 ketjun voimahyökkääjän roolin. Ainakin muutamaan peliin.

Toivon todella, että NHL alkaa mahdollisimman pikaisesti, koska HIFK ei hyödy siitä nyt. HIFK:n rosteri ei O´Sullivanin koko kauden diilin myötä oleellisesti heikkene ja pelaajat saavat ansaitsemansa roolin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Nyt on kieltämättä ylimiehitystä hyökkäyksessä, mutta työsulun loppuessa taas syvyys ja leveys ovat suht kohdillaan, joten en ainakaan ketään lähtisi myymään.

Luttinen on kieltämättä ollut pieni pettymys. Varsinkin siksi, että ei pelityyliltään ole koskaan ollut niin riippuvainen pelikavereistaan, vaan kohtuullista tulosta on tullut kaikkien kanssa. Tietysti Hauhtosen ketjussa aikanaan kaikki loksahti kohdilleen. Lisäksi oli avauspelissä narreja vastaan todella hyvä, joten vähän ihmetyttää. Mutta eiköhän tuo vielä napsahda kohdilleen, asenteesta ei ainakaan jääne kiinni. Peltosen tilanne vähän outo myös. Vaikuttaako se viikon harjoitustauko juuri kauden alla nyt sitten näin paljon, vai mistä kyse? Luottoa kyllä löytyy edelleen, että homma aukeaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ehkä Peltosen 39 ikävuotta vain painaa? Eihän se ole ennennäkemätöntä, että pelaaja joka jatkaa kauden liian pitkään, pudottaa suoritustasoaan dramaattisesti. Vaikka olisi ollut kuinka hyvä ennen sitä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Ehkä Peltosen 39 ikävuotta vain painaa? Eihän se ole ennennäkemätöntä, että pelaaja joka jatkaa kauden liian pitkään, pudottaa suoritustasoaan dramaattisesti. Vaikka olisi ollut kuinka hyvä ennen sitä.

Tottakai. Olen tätä toitottanut aiemminkin; jopa mestaruuskeväänä Villen juna alkoi hyytyä kevään tullessa. Viime vuonna luistin alkoi painaa jo vuodenvaihteen jälkeen. Onhan se selvä, ettei 39 vuotias palaudu enää samalla tavalla otteluista jne.. Tähänkin peilaten antaisin Villelle huilipäiviä aina silloin tällöin, varsinkin nyt kun hyökkäyksessä on leveyttä.

Tuntui kauden alussa hurjalta, että lasketaanko toimistolla edelleen sen varaan, että Ville kykenee kantamaan ns. ykköshyökkääjän vastuun vielä tälläkin kaudella?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Totta kai tuo ikä vaikuttaa, ja kuten Kantor totesi, ei Ville on koko 3 kauden pestillään pystynyt sellaiseen jatkuvaan dominointiin mitä nähtiin esimerkiksi jokeripestin aikana. Mutta itse en niinkään tätä ihmettele, vaan ihan yleisesti Ville on ollut jotenkin täysin eksyksissä, ja otteet verrattuna tähän hieman hiipuneeseenkiin Villeen ovat olleet alakanttiin. Itse en nyt ainakaan vielä jaksa uskoa Juhat:n arvailemaan totaaliseen romahdukseen. Ei voi tietää, mitä kaikkea on taustalla. Ja tuleehan näitä heikkoja startteja ihan parhaassa peli- iässäkin oleville.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Kuhta on jo käytännössä reservimies ja nyt aletaan puhumaan myös Luttisen ja Töykkälän paikoista kokoonpanossa.

Mä en ainakaan näillä esityksillä Töykkälän paikasta nevottelisi yhtään. Mun puusilmin ollut neljässä edellisessä pelissä joukkueen tärkeimpiä hyökkääjiä.
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni vallitseva hyökkääjien ylitarjonta pelaavaan kokoonpanoon on ennemminkin helvetin tervetullut tilanne IFK:hon ja varmasti valmentajalle optimaalinen paikka pyörittää kuumimpia kundeja ja niitä kenellä putki liikkuu. Siellä ei ole automaatio paikkoja olit siten seuraikoni tai ulkomaan ihme.

On otettava myös huomioon, että tällä hetkellä tilanne on myös loukkaantumissaralla IFK:ssa erittäin hyvä hyökkääjien osalta, se kestää poissaoloja. Kauden aikana väistämättä tulee kolhua, raajarikkoa ja äijiä tippuu lasarettiin kaikenmaailman dengue kuumeiden vuoksi.

Tällä hetkellä Kuhta ei valitettavasti millään tavalla kuulu kokoonpanoon, kun saadaan osasto NHL messiin. Putki ei liiku ja pelaamien näyttää erittäin vaikealta, maalintekijä maaleitta.

Joka kevät nelosvitja on ollut ratkaisevassa osassa mestaruusjunissa ja on nostettu mediankin tasolla keväisin kaikkien huulille. Tuohon nelosen rottaketjuun IFK:lla riittää kundia ja sitä tulee hioa kauden mittaan niin, että se näyttää kultaisen kevään Nyholm-Liivik-Pöystiltä. Tällä hetkellä Talaja ja Töykkälä näyttäisivät vahvimmilta nelosen laidoilta Liivikin rinnalle, mutta pitkä on vielä matka ja kolhuitta ei nelosen pelityylillä runkkarista selvitä.

Helvetin hankala lähteä sanomaan kuka menee kenenkin paikalle, mutta luulisin että poppariosastoa pyöritetään tasaisesti eri miehillä ja kokeillaan parhaita kombinaatioita. Esimerkiksi Peltosta on turha lähteä raahaamaan jokaiseen maaseutumatsiin, vaan antaa papan välillä ottaa helppoa ja ladata akkuja.
 

scholl

Jäsen
Varsinkin siksi, että ei pelityyliltään ole koskaan ollut niin riippuvainen pelikavereistaan, vaan kohtuullista tulosta on tullut kaikkien kanssa. Tietysti Hauhtosen ketjussa aikanaan kaikki loksahti kohdilleen.

itse olen tuosta vähän eri mieltä. Hauhtosen kaudella ja oliko viime kaudella Pelsuissa hyvä, muina kausina jäänyt vähän jotain puuttumaan. Artun pitäisi olla yksi parhaista maalintekijöistä siitä about metristä ja monena kautena sitä ei ole nähty.

Olen satavarma, ettei Peltonen ole toipunut siitä aivotärähdyksestä kunnolla. Toki jos pisteitä tulee niin ihan sama, kuka ne maalit tekee, mutta lepuuttaisin häntä pari peliä.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Mä en ainakaan näillä esityksillä Töykkälän paikasta nevottelisi yhtään.

Sama. Tykki on vielä saanut kädet jostain. Ihan kipee syöttö eiliseen Leinosen maaliin ja jäätävämpi voittomaali Lahdessa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Sama. Tykki on vielä saanut kädet jostain. Ihan kipee syöttö eiliseen Leinosen maaliin ja jäätävämpi voittomaali Lahdessa.

Siis onko joku oikeasti laittamassa Töykkälää pihalle, mutta pidetään esim. Kuhta??? Kuhta ja Somervuori voisi helposti laittaa tuosta jengistä kiertoon, muuta Töykkälä on vielä arvokas mies keväällä.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Kuukauden lainalla oleva Martin Sevc on ilmeisesti halajamassa takaisin Ruotsiin/Suomeen. Ei saanut viime kauden jälkeen jostain syystä sopimusta Färjestadiin. Itse koen että tässä olisi köyhän miehen Zidlicky. Huhua kuulin että IFK oli jossain vaiheessa jonkin verran kiinnostunut, en sitten mihin kiinnostus on laantunut. Tsekkinä olisi EU-pelaaja. Osaa viivan, mutta on periaatteessa on kuitenkin Stay-at-Home pakki. Juuri sitä mitä joukkue kaipaisi, Fernholm kloonin.

Tilastot:
Eliteprospects.com - Martin Sevc

Ville voisi puhua miehen ympäri, olivat joukkuetovereita Minskissä, missä Ville oli silloin kapteenina.
 

Bedrock

Jäsen
On kyllä huutava vääryys, mikäli Töykkälä joutuu katsomoon ja Eriksson jatkaa kentällä. Jos/kun Petrell, O'Sullivan ja Bergenheim liittyvät mukaan kokoonpanoon, niin valitettavasti penkin puolelle siirtynevät ensimmäisenä Leinonen, Töykkälä ja Kuhta, vaikka oma henkilökohtainen listani olisi Eriksson, Kuhta, Luttinen/Sormervuori.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös