Kauden 2012-13 joukkueen rakennus

  • 1 749 331
  • 4 395

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olin jo unohtanut, kuinka legendaarisia nää tiedotteet on. Kaikki oleellinen oli saatu mahdutettua yhdelle riville. Tai oikeastaan puolikkaalle riville;)

Kyllä, Tiedotteet ovat osa suomalaista kirjallisuusperinnettä ja saas nähdä, millaisilla tiedotteilla ensi viikon agendaa sitten tiedotellaan.
 
Kelpaako teille Matt Murley? Jos KHL ei natsaa niin seuraavaksi Suomi(?) ja Hifk(?), kirjoittaa Hockeysverige:
http://hockeysverige.se/article/13346421/gor-ett-forsok-med-khl

Ei voi kuin ihmetellä, mikäli pitää paikkaansa tai homma etenee sopimukseen. Samaan aikaan Kibeä, seuraikonia, jonka pelillisen panoksen uskon olevan vähintään samaa tasoa ja hintalappu olisi varmasti halvempi, kuin Murleyllä, kohdeltaisiin samaan vanhaan tapaan. Murleykään ei ole mikään nuori, eteenpäin pyrkivä pelaaja. KHL:ssä oli tehojen valossa täysi lapanen ja eipä nuo Elitserien -ottelutkaan mitään hurraahuutoja aiheuta. Lisäksi hiukan ihmetyttäisi, mikäli kaikki "ulkkaripaikat" lyötäisiin kiinni jo tässä vaiheessa, ilman että yksikään Pohjois-Amerikkalaisista olisi ns. varma kortti.
 
Suosikkijoukkue
B&B&B&B
Kelpaako teille Matt Murley? Jos KHL ei natsaa niin seuraavaksi Suomi(?) ja Hifk(?), kirjoittaa Hockeysverige:
http://hockeysverige.se/article/13346421/gor-ett-forsok-med-khl

Täytyy kyllä sanoa että itselleni ei kelpaisi. Kibe ilman diiliä ja täytettäisiin ulkkaripaikat jo tässä vaiheessa. Kibelle vaan diiliä kouraan ja heittää varmasti sen 30-40 pistettä ensi kaudella.

Try-Outeista ainakaan Niklas Huovila ei jatka IFK:ssa vaan teki sopparin SapKoon, mitenhän on muiden laita?

Itse näkisin ainakin tarvetta vielä sentterille ja varauksin yhdelle pakille.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Ei voi kuin ihmetellä, mikäli pitää paikkaansa tai homma etenee sopimukseen. Samaan aikaan Kibeä, seuraikonia, jonka pelillisen panoksen uskon olevan vähintään samaa tasoa ja hintalappu olisi varmasti halvempi, kuin Murleyllä, kohdeltaisiin samaan vanhaan tapaan. Murleykään ei ole mikään nuori, eteenpäin pyrkivä pelaaja. KHL:ssä oli tehojen valossa täysi lapanen ja eipä nuo Elitserien -ottelutkaan mitään hurraahuutoja aiheuta. Lisäksi hiukan ihmetyttäisi, mikäli kaikki "ulkkaripaikat" lyötäisiin kiinni jo tässä vaiheessa, ilman että yksikään Pohjois-Amerikkalaisista olisi ns. varma kortti.

Miksi pitää olettaa, että Murley korvaisi automaattisesti Kuhdan paikan? Murley pystyy pelaamaan myös keskellä, joten saataisiin hyökkääjä monipuoliseen käyttöön. Lisäksi Murleyn historiaa katsoessa ilahduttaa miehen vahva viime kevät sekä se, että jamppa on kuulemma erittäin hyvä joukkuepelaaja.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
No mä uskon, että meidänki äijät olisi pelanneet "vahvan kevään", jos vastassa olisi ollut Vaasan Sport liigakarsinnoissa. Eli noi Murleyn pinnat tosiaan tuli karsintasarjassa.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
No mä uskon, että meidänki äijät olisi pelanneet "vahvan kevään", jos vastassa olisi ollut Vaasan Sport liigakarsinnoissa. Eli noi Murleyn pinnat tosiaan tuli karsintasarjassa.

Ruotsissa nuo karsintapelit ja muutenkin alempi sarjataso ovat vähän eri levelillä, kun vertaa Suomen pilipali-systeemiin. Siellä on tosi kyseessä ja joukkueetkin ovat sitä tasoa, että pärjäisivät sm-liigassakin.

Murleystä vielä sen verran, että oli kuulemma heikosti pelanneen Timrån valopilkku noin muutenkin koko kauden ajan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Murleystä vielä sen verran, että oli kuulemma heikosti pelanneen Timrån valopilkku noin muutenkin koko kauden ajan.

Matt Murley voisi sopia hyvinkin ensi kauden IFK:hon, joka näytetään kasaavan ilman tuttua tähtisikermää.

Perrault, Klubertanz, Pakarinen, Talaja, Luttinen yms ovat kaikki tasaisia varmoja puurtajia ja tuskin tulee kenenkään valmentajan (edes kokemattoman) kanssa suurta kinaa peliajoista tai ketjupaikoista.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Itse näkisin ainakin tarvetta vielä sentterille ja varauksin yhdelle pakille.

Lainaus Eliteprospectsin sivuilta:
" A good-sized winger who can play center, too. Has nice hands and playmaking ability. Useful on the penalty kill as well as the powerplay."

Mitat 185/92, leftin hyökkääjä. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei kansallisuudella väliä, jos on hyvä pelaaja. Tässä olisi plussaa tuo sentterinä pelaaminen. Mikäli Ryan Vesce ei ole saatavilla, niin ottaisin mieluusti tällaisen nimen joukkueeseen. Sitten olisi jo riittämiin noita senttereitäkin.

Murley-Perrault-Somervuori
Luttinen-Granlund-Peltonen
Kuhta-Eriksson-Talaja
Partanen-Liivik-Pakarinen

Kyllä mä tuollaisen hyökkäyksen hyväksyisin.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Eikös nuo kaikki Timrån tulijat ole olleet enemmän tai vähemmän huonossa kondiksessa tullessaan?

Kieltämättä ihan hyvä pointti. Sekä Hirso että Jokela pelasivat aika vaisut kaudet ja pahat kielet kertoivat, ettei lähtökunto olisi ollut järin kova. Tiedä näistä sitten, mutta lähtökohtaisesti mielenkiintoinen tapaus tuo Murley.
 

Vapahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kuulin tänään, että Kibe ois torstaina allekirjoittanut sopparin, joten sen suhteen ei tartte olla huolissaan. Toki postailen tänne niin vähän, että uskokoon ken haluaa, mutta tosi on.
 

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kuulin tänään, että Kibe ois torstaina allekirjoittanut sopparin, joten sen suhteen ei tartte olla huolissaan. Toki postailen tänne niin vähän, että uskokoon ken haluaa, mutta tosi on.

Mä uskon tämän.
Ihan sen takia että on kiva lukea täältä vihdoinkin jotain positiivistä. Ja tietenkin se, että Kibe kuuluu joukkueeseen ehdottomasti.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit

harky

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Itse kuulin tänään, että Kibe ois torstaina allekirjoittanut sopparin, joten sen suhteen ei tartte olla huolissaan. Toki postailen tänne niin vähän, että uskokoon ken haluaa, mutta tosi on.

Toivotaan että asia on näin! Yksinkertaisesti Kibe on lyönyt parina viime kautena sellaiset näytöt pöytään että itseäni on yllättänyt viime aikoina tämä sopparin viivästyminen ja viivästyminen.

Murley olisi mielestäni tässä tilanteessa outo haku. Kaipaisin itse ainakin selkeää sentteriä, enkä niin sentteri/laituri tyyppistä hakua. Mitenkään pelaajan tasoon ottamatta kantaa vaan tarkoitin lähinnä pelaajatyyppiä. Mikäli laituri-osastomme ei olisi niin täynnä tai harmaata massaa, mitä se mielestäni on niin Murley olisi siinä tapauksessa hyvä haku. Pakarinen ja Talaja ovat vähän toivotaan ja toivotaan-tapauksia, vaikkakin lupaavia. Mikäli jompi kumpi heistä ei olisi tällä hetkellä IFK:n rosterissa niin pitäisin Murleytä hyvänä hakuna. IFK:sta puuttuu kuitenkin tällä hetkellä mielestäni selkeä kärki-osasto eli ns. ykköskorin miehet.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy sanoa, että vaikka Murley vaikuttaisi ihan ok haulta, niin jättäisin silti väliin. Laitureita on jo nyt ihan tarpeeksi ja kun sen Kibenkin kanssa pitäisi saada vielä se jatkosoppari rustattua. Mielummin otan Kuhdan 1v diilillä kuin Murleyn. Faktahan on se, että jos molemmat otettaisiin sisään, niin silloin sieltä alkaa tippua jo suht hyvä tasoista pelaajaa kokoonpanon ulkopuolelle.

Mielummin se yksi sentteri vielä sisään + Kuhdan jatko ja ollaan valmiita aloittamaan kausi. Tietysti päävalmentaja olisi kanssa kiva löytää jostain.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Itse kuulin tänään, että Kibe ois torstaina allekirjoittanut sopparin, joten sen suhteen ei tartte olla huolissaan. Toki postailen tänne niin vähän, että uskokoon ken haluaa, mutta tosi on.

Valitettavasti ei pidä paikkaansa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Viimeksi muokattu:

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Siis mitä vittua, JYP on signaamassa Jaroslav Hlinkaa ykkössentteriksi. Nybarille terkkuja, vielä saattaa keretä väliin. Tapaus-Kuhta kiinnostaa myös allekirjoittajaa, onko sitä diiliä nyt olemassa vai ei? Murleyt taas eivät kiinnosta pätkääkään.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Noniin, itkeminen voi loppua. Kuhta jatkaa odotetusti HIFK:ssa.

Uutiset - HIFK
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Murleyt taas eivät kiinnosta pätkääkään.

Entäs Rafalski?

Kuhdan jatkosopimus on hieno - ja odotettu - uutinen. Nyt on mielenkiintoista nähdä, vieläkö tulee yksi keskushyökkääjä vai mennäänkö näillä kauden aloitukseen. Puolustaja tullee sitten taas verorajan jälkeen tarpeen mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös