Katupartiot – ”nyt voin tuntea oloni turvalliseksi/turvattomaksi”

  • 194 411
  • 1 974
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Minunkin mielestäni selvästi isointa älämölöä noista odineista ja heidän tekemisistään pitävät heitä ja heidän toimintaansa vastustavat tahot.

Minun mielestäni selvästi suurinta älämölöä multikulttuurista ja maahanmuuttajista pitävät edellä mainittuja vastustavat tahot. Jännä juttu.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Tämä on ihan totta mutta tässäkin on omat syyt. Pelätään sitä mitä ei tunneta. Sama kuin me rasistit pelätään islamisteja aivan turhasta. Koraani on rauhaan ohjaava opus jne...

Pitähän odineillakin faniklubi olla jotka seuraa jokaista käänettä. Eihän näistä olis muuten pakkasten jälkeen kuulunut mutta kun on kysyntää niin onhan se partioitava. Kerran nähnyt partion mutta onneksi oltiin autossa muuten oisivat varmaan käyneet kimppuun..
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onneksi poliisi on heidän suhteensa niinsanotusti kartalla, niin ei väkivaltafantasioistaan huolimatta tarvinne pelätä. Jossain Venäjällä uhka voisi olla vakava.

Juu ei ole poliisin resursseja tarvinnut odinin pöljiin pahemin ollut tarvis tuhlata. Vastajengiin kylläkin mutta sitä ei lasketa. Hieman kun pelaisi Monopolia ensikertalaisen kanssa. Paljon tapahtuu mutta ei olla niin kartalla sääntöjen kanssa. Venäjä ei niin kiinnosta ja siksi ei löydy tästä mitään sanottavaa. Vois jopa tulla bannia jos asiasta avautuisi.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minun mielestäni selvästi suurinta älämölöä multikulttuurista ja maahanmuuttajista pitävät edellä mainittuja vastustavat tahot. Jännä juttu.

Noita mainitsemiasi asioita vastustavat tahot pitävät niistä kyllä suurta älämölöä, mutta mielestäni noita puolustavat tahot pitävät puolustamisestaan suurempaa älämölöä. Mitään kovin jännää asiassa ei mielestäni ole, enkä edes väitä olevani oikeassa. Minun tulkintani mukaan asia on noin, mutta se on loppujen lopuksi vain minun tulkintani, aivan kuten sinunkin tulkintasi on "vain" tulkinta, ei mikään yleismaailmallinen totuus.

Kyllähän se vähän itsensä kusettamista olisi, jos uskottelisi itselleen olevansa noita tulkintoja tehdessään täysin objektiivinen, kärjistetysti kanta muodostuu vaikkapa nyt niiden uutisten perusteella ja totta kai tähän vaikuttaa se, että lukeeko uutisensa "Natsipostista" vai "Suvakkisanomista". Ja vaikka lukisi molemmista, niin täydellistä objektiivisuutta lienee mahdotonta saavuttaa.
 

liam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leafs
Minun mielestäni selvästi suurinta älämölöä multikulttuurista ja maahanmuuttajista pitävät edellä mainittuja vastustavat tahot. Jännä juttu.

Pidän itseäni enemmän maahanmuuton vastustajana, kuin niinkään sen puolestapuhujana, mutta ei minua voi kuvailla lähellekään siihen ääripäähän kuuluvaksi. Joka tapauksessa, Bronsonin viesti on kyllä niin väärässä kuin vain voi olla. Tunnen henkilökohtaisesti joitakin ihmisiä, joita voi kuvailla juurikin "suvakeiksi". Heidän kanssaan on vaikea viettää iltaa ilman, että jossain vaiheessa keskustelu EI kävisi rasismissa ja maahanmuutossa. He vaikka itse vääntävät sen väkisillä aiheeksi, jos ei muuten aiheesta keskustella. Muutenkin nykyään erityisesti nuorten naisten keskuudessa on "cool" mollata perussuomalaisia sekä ihmisiä, jotka vastustavat maahanmuuttoa.

Kuka on laittanut aluille tämän muotivirtauksen, että maahanmuuttoa ei saa olla kritisoimatta tai olet rasisti?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Joka tapauksessa, Bronsonin viesti on kyllä niin väärässä kuin vain voi olla.

Höpönlöpön. Tästä kertoo jo tämänkin palstan maahanmuuttoketjut. Lisäksi väitän että keskivertojanarin fb-feedissä näkyy huomattavasti enemmän öyhötystä kuin suvakointia.
 

Tuamas

Jäsen
Kuka on laittanut aluille tämän muotivirtauksen, että maahanmuuttoa ei saa olla kritisoimatta tai olet rasisti?

Kuka on laittanut aluille tämän muotivirtauksen, että rasistiset öyhötykset esitetään maahanmuuttokritiikkinä ja natsihenkiset katupartiot tervetulleina?

Sinänsä toki tässä on melkoinen ero sen suhteen, millaisessa kuplassa sattuu elämään.

Minä ainakin omassa kuplassani olen onnistunut lähes täysin missaamaan suvakkihenkiset maailmanhalaajat, mutta rasistista ja piilorasistista öyhötystä tulee erityisesti FB:n puolella vastaan päivittäin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kuinka moni täällä siis on törmännyt ja onko ollut haittaa vai hyötyä?
No, siellähän ne möhömahat takit päällä joivat juna-asemalla kaljaa, en nyt tiedä mikä hyöty siitä kenellekään on. Haitta oli lähinnä esteettinen ja ehkä paha hajukin lasketaan haitaksi.
 

liam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leafs
Itse en käytä sosiaalista mediaa käytännössä lainkaan, niin en voi kommentoida siellä vellovaa keskustelua mitenkään. Olen kuitenkin kotoisin tuosta samaisesta kaupungista kuin Soldiers of Odin -järjestö enkä ole kenenkään kuullut puhuvan asiasta positiiviseen sävyyn, pikemminkin varsin neutraaliin. Toki en edes tunne sen henkisiä ihmisiä, jotka kannattaisivat tätä toimintaa. Niin kauan kun he eivät puutu kenenkään oikeuksiin, vaan käyttävät tarvittaessa jokamiehenoikeuksia, niin en itse näe asiassa mitään vikaakaan. Helsingissä on/ on ollut maahanmuuttajataustaisten muodostamia jengejä, jotka pahoinpitelee kantaväestöön kuuluvia ihmisiä. Ainakaan uutisvirran perusteella Soldiers of Odinin toiminta ei ole ollut läheskään näin vakavaa.

Opiskelen itse yliopistossa ja akateemisissa ympyröissä, kuten edellisessä viestissäni mainitsin, niin erityisesti nuorten yliopistotyttöjen keskuudessa aiheutat paheksuntaa, jos esität eriävän mielipiteen maahanmuutosta. Mitä tulee muutenkin tähän älämölön pitämiseen, niin miksi Helsingissä törmää huomattavan usein julkisissa tiloissa oleviin tarroihin, joissa on tekstit luokkaa "Fuck off racists, homophobists... jne" sekä "Welcome refugees", mutta kertaakaan en ole siltikään törmännyt päinvastaista kannanottoa edustavaan tarraan? Luulen kyseen olevan siitä, että tämä pieni vähemmistö eli "suvakit" ovat kuitenkin niitä, jotka enemmänkin ottaa elämäntehtäväkseen levittää ilosanomaansa, kuin päinvastaisen aatteen edustajat.
 
miksi Helsingissä törmää huomattavan usein julkisissa tiloissa oleviin tarroihin, joissa on tekstit luokkaa "Fuck off racists, homophobists... jne" sekä "Welcome refugees", mutta kertaakaan en ole siltikään törmännyt päinvastaista kannanottoa edustavaan tarraan?

Sinähän voisit itse alkaa teettämään tarroja teksteillä "fuck off refugees" ja "welcome racists", niin saataisiin vähän tasapainoa tähän asiaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mitä tulee muutenkin tähän älämölön pitämiseen, niin miksi Helsingissä törmää huomattavan usein julkisissa tiloissa oleviin tarroihin, joissa on tekstit luokkaa "Fuck off racists, homophobists... jne" sekä "Welcome refugees", mutta kertaakaan en ole siltikään törmännyt päinvastaista kannanottoa edustavaan tarraan? Luulen kyseen olevan siitä, että tämä pieni vähemmistö eli "suvakit" ovat kuitenkin niitä, jotka enemmänkin ottaa elämäntehtäväkseen levittää ilosanomaansa, kuin päinvastaisen aatteen edustajat.
Itse näin kerran natsien tarroja ja liimasin niihin päälle Euro Crackin tarrat, kun satuin juuri sellaisia käsiini saamaan.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Helsingissä törmää huomattavan usein julkisissa tiloissa oleviin tarroihin, joissa on tekstit luokkaa "Fuck off racists, homophobists... jne" sekä "Welcome refugees", mutta kertaakaan en ole siltikään törmännyt päinvastaista kannanottoa edustavaan tarraan?

No tiedätkö SVL:n? He levittivät patriootti.com tarroja varsin kovalla innolla ja niitä ei kyllä voinut ympäristöään tarkkaileva olla huomaamatta. Toiminta jatkui useamman vuoden kunnes tarranatsi nimitys alkoi leimaamaan heitä siinä määrin että päättivät lopettaa/vähentää toimintaa. En tiedä miten paikalliset tarranatsit nykyään aktivistipisteensä keräävät.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
miksi Helsingissä törmää huomattavan usein julkisissa tiloissa oleviin tarroihin, joissa on tekstit luokkaa "Fuck off racists, homophobists... jne" sekä "Welcome refugees", mutta kertaakaan en ole siltikään törmännyt päinvastaista kannanottoa edustavaan tarraan?

Harmittaako tämä sinua jollakin tavalla? Koetko, että maailmasta puuttuu tasapaino? Symppaatko ehkä natseja?
 

liam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leafs
No tiedätkö SVL:n? He levittivät patriootti.com tarroja varsin kovalla innolla ja niitä ei kyllä voinut ympäristöään tarkkaileva olla huomaamatta. Toiminta jatkui useamman vuoden kunnes tarranatsi nimitys alkoi leimaamaan heitä siinä määrin että päättivät lopettaa/vähentää toimintaa. En tiedä miten paikalliset tarranatsit nykyään aktivistipisteensä keräävät.

En epäile etteikö Helsingissä olisi näitä rasististen tarrojen liimailijoita, perustin väitteeni vain omiin havaintoihin.
 

liam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leafs
Harmittaako tämä sinua jollakin tavalla? Koetko, että maailmasta puuttuu tasapaino? Symppaatko ehkä natseja?

Ja kas kummaa, heti paikalle on ilmestynyt ainakin kaksi mielensäpahoittajaa. Kaikissa viesteissäni olen yrittänyt ottaa neutraalin kannan, sikäli kun en tue kumpaakaan aatetta, vaikka kallistunkin enemmän maahanmuuttajavastaiseksi. Voit lukea viestini uudelleen ja huomata, että käsittelin vain sitä, että kumpi puoli pitää enemmän älämölöä aatteestansa.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Ja kas kummaa, heti paikalle on ilmestynyt ainakin kaksi mielensäpahoittajaa. Kaikissa viesteissäni olen yrittänyt ottaa neutraalin kannan, sikäli kun en tue kumpaakaan aatetta, vaikka kallistunkin enemmän maahanmuuttajavastaiseksi. Voit lukea viestini uudelleen ja huomata, että käsittelin vain sitä, että kumpi puoli pitää enemmän älämölöä aatteestansa.

Sulla ei esimerkiksi juolahda korkeakoulun kävijänä mieleen a) omien havaintojesi mahdolliset puutteet, b) mahdolliset erot tarrojen liimailijoiden määrissä?

Luin viestisi kyllä, hyväksyt hiljaa natsismin. Haisee jo kaukaa, että tytöt antaa sulle vähän liikaa rukkasia mielipiteidesi vuoksi.
 

liam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leafs
Sulla ei esimerkiksi juolahda korkeakoulun kävijänä mieleen a) omien havaintojesi mahdolliset puutteet, b) mahdolliset erot tarrojen liimailijoiden määrissä?

Luin viestisi kyllä, hyväksyt hiljaa natsismin. Haisee jo kaukaa, että tytöt antaa sulle vähän liikaa rukkasia mielipiteidesi vuoksi.

Voi luoja. Ensinnäkään en puhu poliittisista näkemyksistäni vieraiden ihmisten seurassa kasvotusten, joten rukkaset naisilta tämän ansiosta ovat jääneet nollaan. Toiseksi, olen asunut Helsingissä nyt vajaat kaksi vuotta. Tänä aikana en yksinkertaisesti kertaakaan ole törmännyt rasistiseen tarraan missään julkisessa paikassa, mutta juuri em. kaltaisiin tarroihin käytännössä lähes päivittäin.

Ja mitä tulee katupartioiden hyväksymiseen, niin hyväksyn lähes minkä tahansa järjestön, kunhan toimitaan lain puitteissa. Ja jos jollakin on asiasta enemmän tietoa, niin Soldiers of Odin eivät suinpäin hyökkää kenenkään ulkomaalaisen kimppuun, toisin kuin Helsingissä esiintyneet maahanmuuttajien jengit.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ovatko Odinlaiset tehneet väkivaltarikoksia jo enemmän kuin se nuorisosta koostunut katujengi toissavuonna?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös