Katupartiot – ”nyt voin tuntea oloni turvalliseksi/turvattomaksi”

  • 194 399
  • 1 974

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Kuinka liittyy kyseisen ketjun asiaan tai mitä se yleensäkin sinulle kuuluu?
Kerroit kieltäneesi lapsiasi menemästä rautatieasemalle. Miksi kerroit, jos se ei kenelläkään kuulu? Mietin vaan, kun omatkin lapseni ovat rautatieasemalla liikkuneet niin minkä ikäisiltä lapsilta siellä liikkumisen nyt olet kieltänyt. kun rautatieasema on mielestäsi heille liian vaarallinen paikka. Iholle käydään ja kaikkea.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Mietin vaan, kun omatkin lapseni ovat rautatieasemalla liikkuneet niin minkä ikäisiltä lapsilta siellä liikkumisen nyt olet kieltänyt. kun rautatieasema on mielestäsi heille liian vaarallinen paikka. Iholle käydään ja kaikkea.

Aivan kuin olisi pientä vähättelyä ilmassa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Aivan kuin olisi pientä vähättelyä ilmassa.
Eihän tuossa vielä ole mitään keretty vähättelemään kun vasta kysytty että minkä ikäisiltä lapsilta (/jälkeläisiltä) on steissilläkäynti kielletty.
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Miksi kerroit, jos se ei kenelläkään kuulu?

Yritän olla provosoitumatta noista sun viestisi viimeisistä sanoista, joten aiheesta en tätä viestiä enempää jatka. Kerroin sen minkä asiasta halusin julkisesti kertoakin.

Ei ole aikaisemmin sattunut vastaavaa. Mulle riitti tämä kerta, kuten lapsellenikin. Toivotaan että jatkossa saa päiväsaikaan lapset kuin kaikki muutkin liikkua kaduilla häiritsemättä- ikään katsomatta.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Eihän tuossa vielä ole mitään keretty vähättelemään kun vasta kysytty että minkä ikäisiltä lapsilta (/jälkeläisiltä) on steissilläkäynti kielletty.

"Iholle käydään ja kaikkea."

No, ehkä tällä oli joku muu tarkoitus. Vai, mitä mieltä sinä olet?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
"Iholle käydään ja kaikkea."

No, ehkä tällä oli joku muu tarkoitus. Vai, mitä mieltä sinä olet?
Niinjuu tuossa lopussa oli tuollainen "ja kaikkea". Itse asiassa missasin kokonaan vaikka tutkailin läpi @penaz in viestit ensimmäisestä ikäkysymyksestä lähtien.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jonnehan itse korjasi, ettei iholle oltu käyty. Minä en vähättele mitään, mutta en minä ymmärrä ylenmääräisen pelon lietsomistakaan.Sille minun on vaikeaa nähdä muita syitä kuin poliittiset motiivit.

Minun on vaikea nähdä tuolle vähättelylle muuta kuin poliittinen motiivi.

Edit: No, voi kai noin heittää kännissä ja läpällä.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Minun on vaikea nähdä tuolle vähättelylle muuta kuin poliittinen motiivi.
Mitä minä vähättelen? Pitäisikö minun kieltää lapsiani liikkumasta Helsingin keskustassa? Ei minulla ole muuta motiivia kuin suositella ihmisiä käyttämään tervettä järkeä.

Itse asuin aikoinaan vanhimman poikani ja hänen äitinsä kanssa maassa, missä oli sisällissota. Siellä sattui ja tapahtui monenlaista. Viihdyin maassa ihan hyvin, vaikka minulla oli aina kyynelkaasusumutin taskussa ja slummeissa henkivartija mukana. Viihtymisen syynä oli, että en pelännyt, miellyttävä ilmasto ja ennen kaikkea se, että minulla oli siellä paljon hyviä kavereita, paikallisia ja ulkomaalaisia.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Mitä minä vähättelen?

No, ehkä sinä sitten selität tuon "iholle käydään ja kaikkea" tokaisusi tarkoituksen

Pitäisikö minun kieltää lapsiani liikkumasta Helsingin keskustassa? Ei minulla ole muuta motiivia kuin suositella ihmisiä käyttämään tervettä järkeä.

Steissillä liikkumisen kieltäminen ilta-aikaan alkaa olla tuota mainitsemaasi terveen järjen käyttöä.

Itse asuin aikoinaan vanhimman poikani ja hänen äitinsä kanssa maassa, missä oli sisällissota. Siellä sattui ja tapahtui monenlaista. Viihdyin maassa ihan hyvin, vaikka minulla oli aina kyynelkaasusumutin taskussa ja slummeissa henkivartija mukana. Viihtymisen syynä oli, että en pelännyt, miellyttävä ilmasto ja ennen kaikkea se, että minulla oli siellä paljon hyviä kavereita, paikallisia ja ulkomaalaisia.

Ok, eli et kokenut, että sinulla olisi ollut sen suurempaa riskiä tulla lääpityksi tai ahdistelluksi, kuin Aurajoen rannallakaan. Suomessa viihtymisen syynä on kaasun sijaan paska ilmasto. Se saa monet iholle kävijät pysyttelemään sisätiloissa ja jopa perumaan turvapaikkahakemuksensa.
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä olin ainoa Loldiersin kannattaja, mutta kun tuon surkean TV-esiintymisen näin, täytyy ottaa vähän neutraalimpi kanta.
Elä, elä, elä nyt laske sitä verhoa. Et ole enää tervetullut tänne rasistinatsipuolelle.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Liittyy siihen, että Jonne ensin dramaattisesti ilmoitti, että iholle oli käyty. Ja sen jälkeen hän ilmoitti, että niin ei ollut tapahtunutkaan.

Nyt selvisi. Ei siis ollut mitään syytä pelätä tai kokea uhkaa, koska fyysinen kontakti puuttui... ja kaikkea.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Mitä minä vähättelen? Pitäisikö minun kieltää lapsiani liikkumasta Helsingin keskustassa? Ei minulla ole muuta motiivia kuin suositella ihmisiä käyttämään tervettä järkeä.

Itse asuin aikoinaan vanhimman poikani ja hänen äitinsä kanssa maassa, missä oli sisällissota. Siellä sattui ja tapahtui monenlaista. Viihdyin maassa ihan hyvin, vaikka minulla oli aina kyynelkaasusumutin taskussa ja slummeissa henkivartija mukana. Viihtymisen syynä oli, että en pelännyt, miellyttävä ilmasto ja ennen kaikkea se, että minulla oli siellä paljon hyviä kavereita, paikallisia ja ulkomaalaisia.

Kai tosimies joka ei tunne pelkoa olis voinu sinne slummiin mennä ilman henkivartijaa..
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pitäisiköhän Suomessa pelätä, kun olen heilunut kännissä Buenos Airesissa La Bocassa ja Barcelonassa La Ramblalla ilman mitään seurauksia. Vierailla mailla siis, mutta perisuomalaiseen tyyliin. Enemmän pelottaa suomalainen pikkupaikka ja snägärijono. Siellä riittää vain se, että mainitsee Helsingin. Sekään ei auta, jos korostaa ettei ole alun perin Helsingistä, sillä raivoa ei voi pysäyttää.

Onneksi Soldiers of Odin auttaa varmasti minuakin.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Aivan yht'äkkiä tupsahti tajuntaani ajatus, että klovni on jotenkin taideharrastuksessaan umpikujaan ajautunut pelle.
Punaviiniä tiedostavassa seurassa nautiskeleva, valkokankaasta unelmoiva suunsoittaja. Näyttelijäluuseri.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Aivan yht'äkkiä tupsahti tajuntaani ajatus, että klovni on jotenkin taideharrastuksessaan umpikujaan ajautunut pelle.
Punaviiniä tiedostavassa seurassa nautiskeleva, valkokankaasta unelmoiva suunsoittaja. Näyttelijäluuseri.

Ah tätä polarisoivaa aikaamme - a plague on both their houses. Ei tämän sturmabteilung-larppauksen kritisoiminen tarkoita automaattisesti suhteellisen aivottomien katuperformanssien fanittamista. Toki vain toisella näistä lienee reaalista potentiaalia vakavaksi yhteiskunnalliseksi ongelmaksi.
 

Rankkari

Jäsen
Mikäli nämä mediahuomiota kaipaavat pellepukuiset laitettaisiin yöksi samaan huoneeseen pakolaisten kanssa.. Saattaisi "apua pelastakaa minut" huudoissa olla äänensävy toinen. Ja provosointi katupartioita kohtaan päättyisi siihen.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikäli nämä mediahuomiota kaipaavat pellepukuiset laitettaisiin yöksi samaan huoneeseen pakolaisten kanssa.. Saattaisi "apua pelastakaa minut" huudoissa olla äänensävy toinen. Ja provosointi katupartioita kohtaan päättyisi siihen.
Onko tämä taas yksi yritys niputtaa koko porukka yhdeksi eläimelliseksi ihmisjoukoksi?

Ei muuten yllätä, että öyhöttäjäpuoli ottaa kaiken irti noista pelleistä. Meitä neutraaleja sivustakatsojia ei juuri hetkauta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Onko tämä taas yksi yritys niputtaa koko porukka yhdeksi eläimelliseksi ihmisjoukoksi?

Mitä porukkaa yritetään nyt niputtaa (siis poliisin lisäksi, heh), pellejä vai?

Ei muuten yllätä, että öyhöttäjäpuoli ottaa kaiken irti noista pelleistä. Meitä neutraaleja sivustakatsojia ei juuri hetkauta.

Mitä tarkoitat tällä? Ketkä ovat öyhöttäjiä? Miten pelleistä yritetään ottaa kaikki irti, hehän tunkevat itseään mediaan?
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä porukkaa yritetään nyt niputtaa (siis poliisin lisäksi, heh), pellejä vai?
Pakolaiset.

Mitä tarkoitat tällä? Ketkä ovat öyhöttäjiä? Miten pelleistä yritetään ottaa kaikki irti, hehän tunkevat itseään mediaan?
Öyhöttäjiä on mm. tässä ketjussa varmaan enemmistö nimimerkeistä. Myös ns. maahanmuuttokriittisistä valtaosa tuntuu olevan öyhöttäjiä.

Pelleistä yritetään ottaa kaikki irti siten, että heidän toilailujaan rummutetaan jatkuvasti, vaikka kyseessä on aika marginaalinen juttu, joka ei juuri ketään hetkauta. Motiivikin tälle on hyvin selvä: näin saadaan kaikki maahanmuuttoon neutraalisti tai myönteisesti suhtautuvat näyttäytymään huonossa valossa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Pelleistä yritetään ottaa kaikki irti siten, että heidän toilailujaan rummutetaan jatkuvasti, vaikka kyseessä on aika marginaalinen juttu, joka ei juuri ketään hetkauta. Motiivikin tälle on hyvin selvä: näin saadaan kaikki maahanmuuttoon neutraalisti tai myönteisesti suhtautuvat näyttäytymään huonossa valossa.

Katupartioista yritetään ottaa kaikkia irti, vaikka eivät ole edes toilailleet ja ennustellaan mitä ihmeellisempiä uhkakuvia heidän tulevista teoistaan ja niiden seurauksista. Motiivikin tälle on hyvin selvä: näin saadaan jokainen maahanmuuton lieveilmiöistä huolestunut näyttämään kaikkea maahanmuuttoa vastustavana rasistina.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katupartioista yritetään ottaa kaikkia irti, vaikka eivät ole edes toilailleet ja ennustellaan mitä ihmeellisempiä uhkakuvia heidän tulevista teoistaan ja niiden seurauksista...

Ei katupartioita sinänsä vastusteta, ainoastaan muukalsisvihamielistä ja uusnatsitaustaisen Soldiers of Odinin touhuja vastustetaan.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Katupartioista yritetään ottaa kaikkia irti, vaikka eivät ole edes toilailleet ja ennustellaan mitä ihmeellisempiä uhkakuvia heidän tulevista teoistaan ja niiden seurauksista. Motiivikin tälle on hyvin selvä: näin saadaan jokainen maahanmuuton lieveilmiöistä huolestunutta näyttämään kaikkea maahanmuuttoa vastustavana rasistina.
Minun mielestäni ei ole "ihmeellinen uhkakuva", että rasistisin motiivein liikkeellä oleva, tuomittujen väkivaltarikollisten pääosin muodostama porukka on uhka etenkin tummemmalle väestölle.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Minun mielestäni ei ole "ihmeellinen uhkakuva", että rasistisin motiivein liikkeellä oleva, tuomittujen väkivaltarikollisten pääosin muodostama porukka on uhka etenkin tummemmalle väestölle.

Minä olen eri mieltä. Pienehkön järjestäytyneen, tunnustensa kera ja naamioitumattomana liikkuvan porukan, sekä sen yksittäisten jäsenten kiinnijäämisriski on niin paljon suurempi. Näin tummempi väki voi olla jopa paremmin turvassa samoilta janttereilta kuin aiemmin. Se, mitä tässä on syytä odottaa, on yhteenotot samanvärisistä vetimistä tykkäävien naamioitujien kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös