Välimatkat eivät ole kuitenkaan lyhentyneet. Taitavat olla jopa NHL:ää hurjempia.
En usko että keskimääräinen pelimatka on KHL:ssä pidempi kuin NHL:ssä. Amur Habarovskin sijainti lähes Tyynen meren rannalla on poikkeustapaus, ja kyse on vain yhdestä joukkueesta.
Seitsemän KHL-joukkueista on keskittynyt Moskovan alueelle, eli näiden välisissä otteluissa pelimatkaa ei tule muutamia kymmeniä kilometrejä enempää.
Venäjän joukkueista Aasian puolella sijaitsevat vain Habarovsk, Novosibirsk, Novokuznetsk ja Omsk. Muut joukkueet sijaitsevat Euroopan puoleisen Venäjän puolella, joka on pinta-alaltaan monta kertaa suppeampi kuin Aasian puoleinen Venäjä.
Toivottavasti KHL älyäisi muodostaa lohkot uudelleen ensi kaudella maantieteellisin perustein, joka vähentäisi matkustusta entisestään. Tosin se merkitsisi epätasaisia lohkojakoja, sillä ainakin "itä-lohkosta" joka muodostuisi Omskista, Novosibirskista, Novokuznetskista, Habarovskista ja ehkä Astanasta tulisi tasollisesti aika kehno verrattuna esim. Moskovan lohkoon.
Sitä en tiedä, millaista siellä on matkustaa, mutta ainakin lentopallon puolella lentävät välillä jollain romuilla rahtikoneilla (näin ainakin yhden maajoukkuepelaajan mukaan), vaikka niiidenkään omistajat ei ole köyhiä saati kipeitä.
En ole ainakaan lukenut valituksia jääkiekon puolelta lentokoneista tai muusta matkustukseen liittyvästä infrasta. Useimmilla KHL-seuroilla on käsittääkseni oma lentokone, joilla seura tekee pelimatkat.