Katkerat, kateelliset suomalaiset luuserit

  • 24 150
  • 255

Mr. Jones

Jäsen
Voi meitä!

Kyllähän se on niin totta kuin vaan olla voi, että me noita ruottalaisia kadehditaan ja ehkä vähän vihataankin. Johtuuko sitten historiasta vai mistä? Ainakin mieleen tulee heti se, että ruottalaiset on aikanaan monessa asiassa meitä paremmin menestyneet, kuten urheilussa. Onhan meillä tosin nykyään paljon lajeja missä ollaan ruottin poikia valovuosia edellä, kuten vaikkapa autourheilu.

Työkavereina on paljon ruottalaisia, tosi mukavaa väkee, eikä niillä tällasta vihasuhdetta ole suomalaisiin kuten meillä siihen suuntaan. Poikkeuksia tosin on sielläkin. Vaikkakin tuntuis siltä että tuo vihasuhde on myös täällä pikkuhiljaa laantumassa, ei se enää ole niin voimakasta kuin joskus on ollut.

Ja itseasiassa, ruottalaiset toivo suomee myöskin siksi loppuotteluun, että on kaikista hienointa voittaa juuri Suomi. Me taas helposti ajatellaan niin, että se "helpoin vastus" pliis, jotta olis mahiksia voittaa. Ne haluu sen vastuksen mikä on hienointa voittaa. Itseluottamusta se, ja vieläpä ihan tervettä, meiltä tuo ominaisuus tahtoo monesti puuttua.

Ärsyttää nämä otsikot Markkasesta ja Aravirrasta, Markkanen pelaa yhden huonon pelin (Ruotsi) ja kun Aravirta ei valinnu just sitä kaveria joukkueeseen mistä itse sattuu pitämään, niin johan ollaan niin asiantuntijaa ja haukutaan mitä lie. Voi olla että Aravirta ei ihan kaikkee näistä joukkueista (vuosien varrella) oo irti saanu, tai sitten voi olla että on. Pienestä noi hommat on kiinni.

Ja Suomihan oli taas tänä vuonna ehdottomasti parhaalla joukkueella kisoissa.. "sillä on pakko voittaa, niin hyviä äijiä on mukana". Olikohan se niin?

Nämä samaiset asiantuntijat sitten olisivat ylistäneet mahdollisen mestaruuden tultua Suomen loistavia rankkariampujia, taktiikkaa ja ties mitä näissä kisoissa.

Olisi edes jonkinlaisia perusteluja, ei pelkästään vittua ja saatanaa, Ara on mulkku ja Markkanen joutaa helvettiin. Tällaisten viestien vuoksi tuntuu myöskin siltä, että tämänkin palstan taso laskee huomattavasti. Ja tiedän, ei ole pakko lukea. Tämä vain on niin hyvä ja kiinnostava lätkäfanin saitti, että kyllä täällä mielellään vierailee, kunhan keskustelu olis näiltäkin osian perusteltua ja järkevää.

Enkä edes väitä olevani parempi asiantuntija, pyydän vain hiukan järjenkäyttöä niihin viesteihin.

Tänks
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti varjo
finnishninja:
Tuli mieleen eräs entinen ketju jossa pyysit esimerkkejä siitä miten haukut suomalaisia erinäisillä nimityksillä. Silloin en niitä kyennyt löytämään kun olin muistanut väärin viestien kirjoittajia. Kiitos nyt kun annoit minulle sopivan lähdeaineiston seuraavaan ketjuun joskus hamassa tulevaisuudessa

Niinjuu ja jos haluat niitä ruotsalaisten Suomea halveksumia kommentteja niin lukaisepa taas läpi nuo kaikki Lahden Doping-hommaan liittyvät Aftonbladetin jutut ym.

Hah! Teet homman itsellesi helpoksi! Lukaise itse ja lähetä linkki!

Itse en lue Aftonbladetin juttuja, sillä minusta se lehti soveltuu vain niille, jotka istuvat kustessaan. Mutta katson kyllä jos lähetät linkin.

Huomaan ettet ole ollut paikalla täällä Göteborgissa. Tule ulos kolostasi.
 
Viimeksi muokattu:

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Re: Katkerat, kateelliset Suomalaiset (huom. iso S-kirjain) luuserit?!?

Viestin lähetti finnishninja


Vein kaksi kertaa tyttöystäväni matsiin. Ensimmäisellä kerralla kaljatelttojen välissä olevalla pöydällä tanssi mies leijonapaidassa ja sinivalkoisessa kiltissä, nosti sitä ja näytti munaa.
Toisella kerralla heilui eräs virvokkeita nauttinut sinivalkoisiin pukeutunut kikkeliään heiluttaen pöytien välissä.
Varmasti hauskaa joissakin tapauksissa, toisissa sitten ei.


Niin ja -95 kun Suomi voitti kultaa niin Haaparannalla juoksenteli mies ja näytteli Suomalaisille persettään johon oli maalattu ruotsin lippu. Meitä on moneen junaan (sanoi Ruotsalainen saunaillassa).

Minulla on sitten varmaan jotenkin kieroutunut kuva tuosta Ruotsalaisten suhtautumisesta Suomen menestykseen, koska olen asunut 18 vuotta rajanpinnassa ja Suomi-Ruotsi ottelun voittaja on mennyt aina naapurimaahan rellestämään ja kuittailemaan. Tottakai joku tyttökaveri/sukulainen tai joku vastaava on aika puolueeton, mutta en usko en sitten millään, että keskiverto Ruotsalainen jääkiekkofani kannattaa Suomea esim. MM-finaalissa jos Ruotsi on jo pudonnut.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Huonon motivaation takia en jaksa selailla ruotsalaisia lehtiä(enpä niistä paljoakaan ymmärtäisi muutenkaan) mutta tässä hiukan pohjaa:

nm. kaasumiehen viesti viime kesältä

Yritin tarkistaa asian mutta en oikein saanut selvää missä kohtaa kyse oli kyseisen päivän lehdestä ja milloin tästä päivästä.
Etsintä jatkuu...

edit:
Ja viimeistä kommenttiasi en oikein tajunnut, miksi olisin Göteborgissa kun ei MM-kisat liiemmin kiinnosta. Voin kyllä sanoa viettäneeni viime yön koneen vieressä habsin matsia kuunnellen.

Ja, kyllä, Slovakian voitto oli parasta mitä näissä kisoissa on tapahtunut. En edes nähnyt Suomen matsia koska olin purjehtimassa mutta tappio ei edes harmittanut kun Ruotsi meni häviämään.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Minä olin Slovakian puolella eilisessä ottelussa kahdesta syystä:

1) Jääkiekkoilulle tekee hemmetin hyvää, jos Slovakia voittaa kullan. Ruotsilla kultia on monta ja vaikka voitto kotikisoissakin, oli isäntämaa mikä tahansa, tekisi myös hyvää vaihteeksi, ei sitä voi nostaa ensimmäisen kullan rinnalle.

2) Slovakia pelaa kisojen parasta hyökkäyspeliä. Erittäin mukavaa katseltavaa. Etenkin Slovakian pelaaminen toiseen aaltoon on sellaista, jota Suomen pelissä olisi toivonut näkevän enemmän.

Muutenkin kyllä on tapana olla kisoissa Suomen jälkeen niiden pienempien maiden puolella. Tulevissa jalkapallon MM-kisoissa liputan Nigerian ja Kamerunin puolesta, mutta sehän ei taas kuulu tänne. Joka tapauksessa: en ollut Slovakian puolella sen vuoksi, että olisin Ruotsia vastaan, vaan siksi että Slovakia on minun mielestäni hienoa kiekkoa pelaava sympaattinen maa, jonka voitto olisi kiekkoilun voitto.

Roccolle vielä: SLC toki osoitti kiekkoilun tason, mutta kyllähän turnauksen pelisysteemi oli vielä MM-kisojen systeemiä huonompi. Tosin toimivaa systeemiä ei taida olla mahdollista tehdä, jos halutaan pitää kiinni siitä että pudotuspelejä pelataan kolme kierrosta ja NHL ei pidennä taukoaan.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Re: Re: Katkerat, kateelliset Suomalaiset (huom. iso S-kirjain) luuserit?!?

Viestin lähetti V-man



Niin ja -95 kun Suomi voitti kultaa niin Haaparannalla juoksenteli mies ja näytteli Suomalaisille persettään johon oli maalattu ruotsin lippu. Meitä on moneen junaan (sanoi Ruotsalainen saunaillassa).

Minulla on sitten varmaan jotenkin kieroutunut kuva tuosta Ruotsalaisten suhtautumisesta Suomen menestykseen, koska olen asunut 18 vuotta rajanpinnassa ja Suomi-Ruotsi ottelun voittaja on mennyt aina naapurimaahan rellestämään ja kuittailemaan. Tottakai joku tyttökaveri/sukulainen tai joku vastaava on aika puolueeton, mutta en usko en sitten millään, että keskiverto Ruotsalainen jääkiekkofani kannattaa Suomea esim. MM-finaalissa jos Ruotsi on jo pudonnut.

Kuten jo totesin, niin joissakin tapauksessa voi homma olla ihan hauskaa -joissakin ei. Minäkin olen nähnyt monta persettä, viimeksi juuri Scandinaviumissa. Silloin asialla oli AC-DC. Pakaroissa luki juuri AC-DC.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti varjo
Huonon motivaation takia en jaksa selailla ruotsalaisia lehtiä(enpä niistä paljoakaan ymmärtäisi muutenkaan) mutta tässä hiukan pohjaa:

nm. kaasumiehen viesti viime kesältä

Yritin tarkistaa asian mutta en oikein saanut selvää missä kohtaa kyse oli kyseisen päivän lehdestä ja milloin tästä päivästä.
Etsintä jatkuu...

Varjo: Linkki ei kelpaa. Tavallista mediaa, joka voisi yhtä hyvin olla kopioitu Iltasanomien sivuilta.

Kirjoitit: Niinjuu ja jos haluat niitä ruotsalaisten Suomea halveksumia kommentteja niin lukaisepa taas läpi nuo kaikki Lahden Doping-hommaan liittyvät Aftonbladetin jutut ym.
- Kaivaa nyt vaan esille sen linkin kun kerran uhotaan! Minä lupaan lukea.

Itse olen lukenut kisojen aikana monta hyvää juttua Göteborgs Postenista (vrt. Helsingin Sanomat). Mm. iso juttu Raimo Helmisen hienosta urasta. Myös Petteri Nummelin pääsi pitkästä aikaa otsikkoihin kuvan kera. Lehti ei ole myöskään unohtanut Christian Ruuttua, Ville Peltosta ja kirjoittaa paljon positiivistä Tom Koivistosta ja Fredrik Norrenasta.
Kaikesta raportoidaan, oli sitten kyseessä Nokia osakkeiden lasku tai Juha Ikosen tekemä maali Brynäsiä vastaan.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Säälittävää!!

En löydä kirjoituksestasi muuta kuin karvaan petymyksen purkamisen pieneen naapuriin. Ottiko se loppujen lopuksi noin koville se Ruotsin tippuminen? Ja kun Suomalais siat vielä kannusti Slovakeja, voi tätä surun päivää... Miksi olisi pitänyt kannustaa Ruotsia? Noi sinun perustelut ovat tyyliin " me olemme suuria, me olemme mahtavia, me olemme voittaneet ja meillä on mahtava historia, siis kunniottakaa meitä".
On hienoa että Slovakia on vakiinnuttanut paikkansa kiekkomaailman terävimmässsä kärjessa.

Ja ai niin, olisihan Ruotsia pitänyt kannustaa jo pelkästä kiitollisuuden velatsa. Tulihan rakas länsi naapuri meitä jo auttamaan, kuin jalopeurat konsanaan, kun itänaapuri meitä Talvisodassa yritti lyödä!

Ja oman kokemuksen perusteella viha on molemmin puolista, tai oikeastaan viha-rakkaus!!
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä ihmettä?

Pitääkö tässä nyt puolustautua, jos ei pidä ruotsalaisista urheilijoista? Miksi ihmeessä. En ole koskaan pitänyt yhdestäkään ruotsalaisesta urheilijasta. Enkä pidä. Enkä kannusta heitä. Riemuitsin aidosti, kun Ruotsi otti tukkaan Costa Ricalta Italian MM-kisoissa ja ajanpeluun kuninkaalla Thomas Ravellilla paloivat hihat totaalisesti. Tuuletin sekopäisenä, kun Ruotsi hävisi V-Venäjälle olympialaisissa. Vaikka tuoreessa muistissa oli täysin vastaava Kärppien järkytystappio TuTolle kolmen vuoden takaa, en tuntenut pienintäkään sympatiaa Sundin-virnuilijaa ja kumppaneita kohtaan.

Taustalla on varmasti se, että ruotsalaiset a) ovat tottuneet pitämään täysin normaalina sitä, että heillä on aina hyvä säkä b) ovat omasta mielestään Suomea parempia c) ovat ylipäätään parempia kuin muut ja d) käyttäytyvät ylimielisesti. Puhumattakaan historiallisista asioista joita en lähde kertaamaan.

Enkä puolustele mitään. Tälle tuntuu, ja sille ei voi mitään. Sama jos yrittäisi käännyttää itseään jokerifaniksi.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Eihän Ruotsin ja Suomen naapurisuhdetta voi mihinkään "normaaliin" naapurisuhteeseen verrata. Ruotsi on entinen suurvalta ja Suomi yritti vuosisatoja irti Ruotsista, kunnes Venäjä sitten nappasi Suomen itselleen ja Suomi sitten satakunta vuotta myöhemmin itsenäistyi. Suomi oli lähinnä Ruotsin siirtomaa. Ruotsalaiset hakkasivat kielensä ja uskontonsa suomalaisten päähän, keräsivät verot ja tullit ja pakkovärväsivät sotaväkeä. Tuollaisia pitäisi sitten vielä kannustaa. Eihän tuolla historialla niin väliä nykypäivän urheilussa, mutta ei ruotsalaisilla pitäisi olla varaa sanoa Suomea huonoksi naapuriksi.

Ehkä olisi hyvä verrata Suomen ja Ruotsin suhdetta esimerkiksi Iso-Britannian ja Egyptin suhteeseen, onhan täällä ruotsi vielä kielenäkin tasavertainen suomen kanssa. Jäänne siirtomaa-ajalta.

Mainittakoon, että itse kannatan kiekossa Ruotsia kun vastapuolella on USA tai Kanada. Futiksessa silloin, kun vastustaja on Saksa tai mikä tahansa joukkue Brittein saarilta.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Abu
...pakkovärväsivät sotaväkeä.

Niin, eikös Ruotsin ainoa kovamaineinen sotajoukko ollut Hakkapeliitat. Ja nekin Suomalaisia.

Matti Pitko kirjoitti kirjassaan. "Bosnian sodan aikan Ruotsalaiset innostuivat oikein sota jalalle. Ruotsiin ilmestyi mm. uusi sotalippu, siinä on valkoinen risti valkoisella pohjalla."

Ei niin sitten mitenkään kuulunut aiheeseen, kuhan juttelen lämpimikseni!!:D
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Säälittävää!!

Viestin lähetti TBK
En löydä kirjoituksestasi muuta kuin karvaan petymyksen purkamisen pieneen naapuriin. Ottiko se loppujen lopuksi noin koville se Ruotsin tippuminen? Ja kun Suomalais siat vielä kannusti Slovakeja, voi tätä surun päivää... Miksi olisi pitänyt kannustaa Ruotsia? Noi sinun perustelut ovat tyyliin " me olemme suuria, me olemme mahtavia, me olemme voittaneet ja meillä on mahtava historia, siis kunniottakaa meitä".
On hienoa että Slovakia on vakiinnuttanut paikkansa kiekkomaailman terävimmässsä kärjessa.

Ja ai niin, olisihan Ruotsia pitänyt kannustaa jo pelkästä kiitollisuuden velatsa. Tulihan rakas länsi naapuri meitä jo auttamaan, kuin jalopeurat konsanaan, kun itänaapuri meitä Talvisodassa yritti lyödä!

Ja oman kokemuksen perusteella viha on molemmin puolista, tai oikeastaan viha-rakkaus!!

Kenelle osoitit viestisi? Jos minulle, niin lue ensin koko ketju läpi ennenkuin alat kirjoittamaan.

Eiköhän talvisodat sun muut ala jo olla niin kaukana menneisyydessä, että on turha ottaa niitä esiin tässä yhteydessä:D
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: Re: Säälittävää!!

Viestin lähetti finnishninja


Kenelle osoitit viestisi? Jos minulle, niin lue ensin koko ketju läpi ennenkuin alat kirjoittamaan.

Luin koko ketjun uudelleen läpi. Ei muuttanut mitään.

Kohta se alkaa!!
Veikkaus 3-2 "Svenssoneille"
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
finnishninja:
En oikein ymmärrä, jos aftonbladetissa on ollut jokin juttu niin eikö se kelpaa. Aftonbladetin nettisivusta en saa mitään selvää joten menee hetki ennenkuin löydän sieltä sitä mitä tarkoitan.

Jos Talvisota on mennyttä historiaa niin miksi sitten edes 10 vuotta sitten tapahtuneet asiat ovat nykyhistoriaa.
Yritä nyt päättää mikä on "oikeata" historiaa, vähän tulee taas Jagr68 mieleen, onko Talvisota sitä vai onko 94 olympiakulta ym. sitä.

Nykyisyys on ainoa mikä merkitsee jos historiaa ei hyväksytä, jos historia hyväksytään niin ei voida sulkea mitään pois.
Ruotsi-viha on niin vanhaa perua että sen pohjat löytyvät juuri siirtomaa-ajasta ja toisaalta ketkäs ne olivatkaan jotka estivät Paavo Nurmea ottamasta enempää kuin 9 olympiakultaa...kaskas rakkaat veljemme ruotsalaiset jotka eivät koskaan tahdo mitään pahaa meille.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti varjo
finnishninja:
En oikein ymmärrä, jos aftonbladetissa on ollut jokin juttu niin eikö se kelpaa. Aftonbladetin nettisivusta en saa mitään selvää joten menee hetki ennenkuin löydän sieltä sitä mitä tarkoitan.

Jos Talvisota on mennyttä historiaa niin miksi sitten edes 10 vuotta sitten tapahtuneet asiat ovat nykyhistoriaa.
Yritä nyt päättää mikä on "oikeata" historiaa, vähän tulee taas Jagr68 mieleen, onko Talvisota sitä vai onko 94 olympiakulta ym. sitä.

Nykyisyys on ainoa mikä merkitsee jos historiaa ei hyväksytä, jos historia hyväksytään niin ei voida sulkea mitään pois.
Ruotsi-viha on niin vanhaa perua että sen pohjat löytyvät juuri siirtomaa-ajasta ja toisaalta ketkäs ne olivatkaan jotka estivät Paavo Nurmea ottamasta enempää kuin 9 olympiakultaa...kaskas rakkaat veljemme ruotsalaiset jotka eivät koskaan tahdo mitään pahaa meille.

1) Aftonbladet on iltalehti, ns. skandaalilehti, joka elää jutuilla, jotka eivät ole välttämättä totta. Jutut ovat myös usein väritetty tavalla, joka saa aikaa irtonumeroiden myynnin lisääntymisen.
Olen itse kerran todistanut pahoinpitelyä. Luin sen seuraavana päivänä juuri AB:sta. Koko juttu oli muutettu täysin ja tietysti myyvään populistiseen suuntaan.
Jotkut vannovat jostain käsittämättömästä syystä AB:n nimeen, vaikka se on ihan juorulehtiin verrattavissa.
Toki luen ja otan kantaa ja käyn joskus heidän sivulla. Tiedän ihan hyvin mitä ja miten he kirjoittavat suomalaisista.
AB kirjoittaa paljon jääkiekosta ja on siina ihan ok. Loput kelpaa mainiosti esim. holkkiin loiskepaperiksi.
Ei sen puoleen, haluan yhä nähdä linkin, jossa AB kirjoittaa mainitsemallasi tavalla...

2) Talvisota on talvisota. Eikai sitä nyt voida aina ottaa esiin kun on kysymys Suomi - Ruotsi otteluista.
Sodan aiheuttamat vihat ovat jotain, joiden pitäisi olla jo meille - joilla siitä on niin vähän kokemuksia, ihan tuntemattomia. En minä ainakaan voi kaivella esiin sotia, kun kiekko tipahtaa tuomarin kädestä.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
kunhan ehdin aftonbladet.se:hen tutustua pyrin etsimään jutun.
Niin siis AB:han on ruotsalainen lehti ja eikös siitä ole kyse.

Talvisota on vain esimerkki historiasta, yhtähyvin voitaisiin keskustella sitten Ruotsin vallan ajasta Suomessa ja siihen liittyneestä sorrosta ja alistamisesta. Suomen kansan identiteetti varsinaisesti pääsi kehittymään vasta Venäjän hellässä(siis Ruotsiin verrattuna) huomassa. Ruotsi pyrki parhaansamukaan "ruotsalaistamaan" Suomen, poistamaan suomen kielen pois käytöstä jne. Jos Venäjä ei olisi valloittanut Suomea niin saattaisi olla mahdollista ettei Suomen kieltä olisi muuten kuin vähemmistökansanosan käytössä(mallia saamelaiset).
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tännekö voi laittaa onnittelut Ruotsille pronssista? achså, just dit? Lycka till, ni var bättre och matchen var mycket trivsam!

Joo, hyvää viihdettä ja aivan sama kumpi olisi voittanut. Olen asunut sveduissa kolme vuotta ja muuten jengi siellä on ihan ok, mutta autourheilu on heille mysteeri.

Jaa, kumman puolella olin? Suomen.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Onnea Ruotsin joukkueelle pronssista ja koko Ruotsin kansalle. Olitte parempia jääkiekossa kuin Suomi näissä kisoissa. Sen todistitte kahdella voitolla.

Lycka till Sverige. Ni var bättre.
 

kaasumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tammerfors ja Södertälje Sport Klubb.
Hjärtliga gratulationer!

Yhdyn onnitteluihin. Ruotsi voitti Suomen kaksi kertaa joten ei mikään ihme että myös taulukossa oli pykälää edellä.

Ensi vuonna uudet kisat ja uudet kujeet!
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti JHag
Tännekö voi laittaa onnittelut Ruotsille pronssista? achså, just dit? Lycka till, ni var bättre och matchen var mycket trivsam!

Joo, hyvää viihdettä ja aivan sama kumpi olisi voittanut. Olen asunut sveduissa kolme vuotta ja muuten jengi siellä on ihan ok, mutta autourheilu on heille mysteeri.

Jaa, kumman puolella olin? Suomen.

Sunhan piti olla kaupungilla dokaamassa.:D
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Tazka:

*Miksi osoittaa vihamielisyyttä maajoukkueelle, joka on voittanut näin paljon? Miksi kadehtia ja osoittaa katkeruutta niin kovalla vimmalla, että jopa Rovaniemen polttajia kannustettiin enemmän?

Ruotsin peli tyyli ei vain miellytä suurempia antipatioita itse ruotsalaisia minulla ei ole. Rovaniemen poltto ja Ruotsin Suomen alistaminen, historiasta löytyy lisääkin. Nämä eivät vaikuta mielipiteisiini, historiaa.

*En kirjoittanut missään vaiheessa että Ruotsia tulisi kannustaa, vaan reagoin vihamieliseen suhtautumiseen naapuria kohtaan, joka tosiaankin kannusti meitä!*

Vihamielisyyttä minulla ei ole ollut, mutta kannatakaan en Ruotsia. Ainoa mikä ärsytti oli suppea mielinen kirjoituksesi. Osa suomalaisista ei kannustanut Ruotsia osa varmasti kannusti, aivan samoin kuin osa Ruotsalaisista kannusti Suomea ja osa taasen ei.


*Minulle tulee taas mieleen eräs viesti jonka luin eräästä kiekkofoorumista: Miten voi rakastua johonkin pikkumaahan salamannopeasti, tavalla joka saa kiekkofanin hyppimään riemusta, asettumaan vaihtoaition taakse kannustamaan - vaikkei edes tiedä pelaajien nimiä? Hahahaaa... Voidaanko puhua kaksinaamaisuudesta?

Kyllähän tämä onnistuu hyvinkin, suurin osa Suomalaisista MM-kisojen katsojista tuskin edes tietää montaa Suomen pelaajaa nimeltä tai sen paremmin.



Lehtien palstatila täyttyy kirjoituksista missä suomalaiset ovat surkeita aliihmisiä. Suolajärven kisojen yhteydessä löäydettiin jopa syy Salon epäonnistumiseen, mieshän omaa suomalaisia sukujuuria.
* Linkkejä kiitos... (yksikin riittää).

Kyllä Näin vain asia oli. Ruotsissa leimattiin Salo syylliseksi ja Suomalaisuuskin löydettiin. Tämä siis tappion hetkellä, tuskinpa kukaan enää näitä Ruotsissa muistaa. Linkkejä en ala kaivella, kun ei kiinnosta. Kaksinaamaisuutta löytyy lahden molemminpuolin.

En nyt ole suuntaamassa Ruotsiin päin, tosin mitään sinne muuttoa vastaan ei olisi. Todennäköisempi osoite onkin varmaan "Rovaniemen polttajien" maa.

Kyllä siellä Ruotsissakin osataan Suomen ja suomalaisten lyöminen. Vai voitko todella väittää ettei näin ole? Tätä tapahtuu myös Suomen puolella, joten emme sen parempia ole kuin muutkaan. Silti en Suomalaisia alkaisi leimaamaan ketjun avauksesi tavoin, koska siihen sinulla on liian suppea materiaali.
 
Suosikkijoukkue
SUOMI
Hehheh, vai pitivät svedut meille peukkuja? Kovastipa nuo näkyi tuulettavan Venäjän maaleja, saati voittoa. Ihan samanlaisia "katkeria" sieltä löytyy. Ja onhan meidän vahingonilo sveduja kohtaan sentään erittäin ymmärrettävää, tosin suurin terä siitä alkaa jo tylsymään johtuen siitä että kisaamme tasavertaisesti treekroonorin kanssa kisoista toiseen. Enää ei ruotti meitä kyni joka matsissa. Paitti tänään.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Loppujen lopuksi - onko se niin paha asia jos ME suomalaiset saamme "mehumme" Ruotsin kustannuksella?

Suomi saa olla vaikka toiseksi viimeinen kunhan Ruotsi on viimeinen.

Muistakaa veljet, että lähin sukulaiskansa on Unkari.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,HJK(futis)
Viestin lähetti finnishninja
Kuten totesin, kateutta ja katkeruutta…

Miten olisi joskus muutaman tosiasian myöntäminen.

- Ruotsilla on ollut kautta aikojen hyviä maajoukkueita.
- Ruotsi on voittanut monta kertaa jääkiekon MM-kultaa.
- Ruotsi on voittanut myös jääkiekon olympia-kultaa (viimeksi Tommy Salo maalivahtina).
- Suomen ensimmäiseen ja ainoaan jääkiekon MM-kultaan tarvittiin ruotsalainen valmentaja.

Myös minä kannustan nyt Slovakiaa. He pelaavat hienoa kiekkoa ja suurella sydämellä, sydämellä joka puttuu tällä hetkellä leijonapaidan sisältä. Toivon että he voittavat lauantain finaalin. Olisin tosin halunnut nähdä finaalin Suomi – Ruotsi, jossa Suomi olisi murskannut naapurin ja voittanut MM-kultaa ihan omin voimin, ilman ruotsalaista valmentajaa.




Onkohan toi finnishninja oikeesti ruotsalainen? Ainakin jutuista päätellen.
:confused:
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Re: Katkerat, kateelliset Suomalaiset (huom. iso S-kirjain) luuserit?!?

Viestin lähetti Jet Ace


Olet V-man siinä asiassa väärässä, että ruotsalaiset eivät kannustaisi Suomea. Niin kummalliselta kuin se kuullostaakin, niin ruotsalaiset aidosti pitävät suomalaisista, kun taas suomalaiset eivät ruotsalaisia "rakasta". On siis todellakin olemassa tämä "yksipuolinenn tunne".

Tosi kuin kusi. Tukholmassa -95 ruotsalaiset kannustivat Suomea kaikissa peleissä, jossa toisena osapuolena ei ollut Ruotsi.

Suomen MM-kisoissa -97 puolestaan ruotsalaiset hämmästyivät, kun eivät finaalipeleissä Kanadaa vastaan saaneet suomalaiskatsojia puolelleen, vaikka itse kannustivat kaksi vuotta aiemmin Suomea, ja jopa myönsivät silloin että "jo oli aikakin Suomen voittaa kultaa". Osa tietysti kannusti Ruotsia siitä syystä, että eivät hyväksyneet kanukkien tekemisiä tsekkejä vastaan, mutta valtaosa suomalaisista oli Kanadan puolella. Niin minäkin, ei senpuoleen.

Suomen ja Ruotsin asetelma on vähän sellainen isoveli vastaan pikkuveli. Isoveli (Ruotsi) on pärjännyt paremmin, ja tuntee sympatiaa pikkuveljeään kohtaan, kun taas perässä rämpivä pikkuveli (Suomi) kokee suurta tyydytystä kun isoveljellä menee huonosti.

Syytä tällaiseen käyttäytymiseen voidaan tietysti hakea historian kirjoista.

Ja jottei jäisi epäselväksi, niin minä itse kannatin välierissä Slovakiaa, ihan sen takia että pronssiottelussa Suomi-Ruotsi olisi jotain fiilistä. Pronssiottelussa olin tietysti Suomen puolella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös